Tänään kokeillaan ilman päikkäreitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Pojat herää seittemältä ja nukkuu päivällä tunnin päikkärit ja nukahtaa illalla vasta kymmenen aikoihin. Nyt on sitte ollu tosi vaikee saada niitä nukkumaan ja ne keksii sängyssä vaikka mitä :kieh: Ajattelin jos kokeiltais vähä aikaa näin. Illalla nukkumaan kahdeksan aikoihin ja aamulla ne kumminki herää sillon seittemän aikoihin. Kuinka teidän 2v10kk nukkuu?

Meillä elokuussa syntynyt tyttö, niinku teiän poijjaat. Ei oo nukkunu päikkyjä enää tosi pitkään aikaan (vaikka toisinaan niitä kyllä tarvis :kieh: ), paitsi kipeenä saattaa nukkua.

Herää aamulla seiskan aikaan, illalla nukkumaan seiskan ja puol kasin välillä =)

meijän tyty herää vaille 7 ja nukkuu hoitolasten kanssa päikkäreitä n.1h nukahtaa illalla vaihtelevasti klo. 20,21 tai 22 jos ei nukkus päiväunia herra paratkoon mikä ilta on niin känkkis että oksat pois

Kyllä nämäkin kiukkuaa, jos ei päikkäreitä nuku... ja pitäis kyllä nukkuakin, mutta mä en kerta kaikkiaan jaksa takuta noita päikkäreille ja illalla nukkumaan pultatoista tuntia. Tunti siinä ainakin menee, koko ajan keksii jotain, eikä auta vaikka olis sielä nukuttamassa. Jos koittais hetken näin, jos sitte palailtais takas päikkäreihin. Mä oon miettiny, että aivan liian vähän unta nämä saa, ku laskee että ne nukkuu vaan n.10h vuorokaudessa. Sais nukkua 1-2h enemmän :kieh: <br><br>

kuopus täyttää syksyllä 3v
menee nukkumaan 20.00
nukahtaa ennen yhdeksää yleensä..
herää seitsemän ja yhdeksän välillä aamulla...
jos on paljon touhuttu niin ottaa pikku unet...
muuten ei enää

Epeli on yli 3, ja herää 7pintaan.
Mene nukkumaan yöunia 21.
Oli sellanen vaihe että ei tuo yhes vaihees nukkunu päikkyjä ollnekaan.
Nykyään nukkuu ehkä joka toinen päivä kahden jälkeen tunnin pätkät.
=)
Riippuu mitä on aamupäivällä tehty. Jos ei kummosta, niin ei tuo väsynytkään oo. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:58 Mellu kirjoitti:
kuopus täyttää syksyllä 3v
menee nukkumaan 20.00
nukahtaa ennen yhdeksää yleensä..
herää seitsemän ja yhdeksän välillä aamulla...
jos on paljon touhuttu niin ottaa pikku unet...
muuten ei enää
Tuo olis meille kans aika hyvä rytmi. Ei nuo varmaan enää päikkäreitä tarvi, ku eilenkin ulkoiltiin yli 4h eikä nukahtaminen helpottunu yhtään :/

Meillä poika, maaliskuussa täytti 3v. Nyt ollaan pari viikkoa yritetty jättää päikkäreitä pois vaihtelevalla menestyksellä. Välillä nukkuu , välillä ei. Yöllä nukkuu 20.30 - 8.00. Jos nukkuu päikkärit, saattaa heräillä yöllä, jos ei niin nukkuu koko yön heräämättä. Poitsu nukahtaisi samantien jos vie nukkuu ja mielellään nukkuis, mutta ei jaksa itse yö heräämisiä enää! Kyllä taas kärtyää jos ei nuku. Mutta ei ole väliä, nukkuuko tunnin vai kaksi, yö menee silti huonommin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:09 kansku kirjoitti:
Meillä poika, maaliskuussa täytti 3v. Nyt ollaan pari viikkoa yritetty jättää päikkäreitä pois vaihtelevalla menestyksellä. Välillä nukkuu , välillä ei. Yöllä nukkuu 20.30 - 8.00. Jos nukkuu päikkärit, saattaa heräillä yöllä, jos ei niin nukkuu koko yön heräämättä. Poitsu nukahtaisi samantien jos vie nukkuu ja mielellään nukkuis, mutta ei jaksa itse yö heräämisiä enää! Kyllä taas kärtyää jos ei nuku. Mutta ei ole väliä, nukkuuko tunnin vai kaksi, yö menee silti huonommin.
Katotaan ny minkälaista kiukkuamista on illalla. Saahan nuo mennä päikkäreille jos väsyttää, mutta mikään pakko ei oo. Toisaalta nyt on huono aika opetella olemaan ilman, ku varmaan syksyllä menee tarhaan, niin sielä joutuu nukkumaan.

Meidän vanhempi tyttö on 2,5v, herää aamulla yleensä 7n aikaan, nukkuu 1-1,5h päikkärit (yleensä nukahtaa puoli1-1 maissa) ja yöunille nukahtaa 21-21.30 välillä. Ei kyllä pärjäisi vielä ilman päikkäreitä, on pari kertaa tullut tilanne että on ottanut vain vartin tai puolen tunnin tirsat ja jestas sitä iltakiukkua. Oon ihan suosiolla antanut nukkua ne päikkärit kun kerran nukahtaakin itsekseen nykyään,ettei tarvihe nukuttamalla nukuttaa enää.

Yhteistyössä