Mulla on noita liitoskipuja ollut tässä toisessa raskaudessa jo rv 20 jälkeen ajoittain. Etenkin kivut tulevat liikunnan tai muuten fyysisesti raskaan päivän jälkeen.
Ensimmäisessä raskaudessa alkoivat siinä rv 30-35, tarkkaan en muista. Joka tapauksessa ei kertonut mun kohdallani sen enempää laskeutumisesta tai kiinnittymisestä. Vauva kyllä oli pää alaspäin jo tuolloin, mutta käynnistyksen jälkeen meni sektioksi anyways, joten ainakaan mitään yhteyttä synnytyksen alkamiseen noilla kivuilla ei ole mun kohdallani ollut
Nyt on rv 32 menossa ja vauva poraa päällään alaspäin. Viime raskaudessa tämmöistä ei ole ollut. Myös nivuskivut ovat alkaneet ihan toden teolla. En tiedä onko yhteyttä siihen, että olen aloittanut juuri harjoittelun hoitoalalla, joten tietysti homma on osoittain raskasta. Viime raskaudessa ei tämmöistä poraamista ollut. Maha on nyt jo tosi iso ja alhaalla!
Toivon vaan, että tämä porailu kertoo siitä, että vauvan pää on jo melko alhaalla ja saattaisi jopa kypsytellä hitaasti tilannetta. En todellakaan halua, että tämä homma menee samoin kuin viimeksi :S
Kun vauva liikkuu niin tosiaan poraa samalla välillä. Kipua tuntuu selässä ja alapäässä muutenkin. Vatsan puolella ja ajoittain jopa reisissä. Ei kyllä supista yhtään siltikään. Maha on pehmeä.
Itsekin kuulisin kokemuksia mielellään, kun olen vähän samassa tilanteessa

Mulla ei valitettavasti ap:lle ole tämän enempää infoa. En tiedä irtosiko mitään hyötyä tästä tekstistä!