tän palstan kriteerejen mukaan me ollaan ainakin pohjasakkaa eikä meillä sais olla lapsia :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja white trash?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, niin se varmaan on. Me opiskellaan ja on duunit, eikä nosteta tukia, lukuunottamatta kotihoidontukea, jonka jokainen saa oikeastaan automaattisesti muutenkin. Mutta joo, kiva ja kiitti, kun saadaan elättää teitä, että teidän ei tarvitse tehdä töitä, ja voitte opiskella ja nostaa kaikki tuet, mitkä vaan irtoaa.

joo kiitos vain, olen ainakin iloinen, että lapsista huolimatta mulla on mahdollisuus opiskella kunnon ammatti, ettei mun tarvis olla siivoojana koko ikääni. Siivoojan työssä ei ole sinällään mitään vikaa, mutta mulla on siitä kokemusta jo monta vuotta, ja haluan tehdä tulevaisuudessa jotain, mikä oikeesti kiinnostaa. Irtoaa opintotuki, jonka nyt saa kaikki muutkin opiskelijat ja mies saa liiton päivärahaa, töissä ollessaan pienen siivun palkastaan maksanut kyllä liitolle, toki nyt sieltä tulee enemmän takaisin kuin mitä itse maksanut, sitä en tiedä kenen pussista se on pois. lapsilisät -nekin tulee ihan paremmallekin väelle...asumislisää tulee n.50% vuokrasta...mä en opiskele siks että saisin olla posi työelämästä, vaan ammattia varten, loisia ei tosiaan olla omasta mielestä...joskushan tekin hyvintienaavat ihmiset ootte itsekin olleet vasta alkupisteessä eli opiskelijoita...tuskin kaikki urallaan menestyneet sentään on syntyneet kultalusikka p***Ssä?

Mä en tajuu tätä juttuu.. miks en mä oo niinkää huomannu mitään tämmöstä huonon äidin leimojen lyömisiä millekkään ryhmälle.. enkö kentis ole palstaillut tarpeeksi? Tämmöset kommentit monien "hyvien" kommenttien seassa vaan jää mieleen.. Saatikas et oikees elämäs se mammat yleisesti ajattelis noin..

et sitten ole palstaillut tarpeeksi :D kyllähän mä sen tajuan, että näillä palstoilla lauotaan vähän mitä sattuu, onhans e helpompaa anonyyminä kuin livenä. tosielämässä onneks harvemmin kohtaa palstan ajatusmaailmaa

yllättävää, miten paljon takerruttiin tohon raha-asiaan, eikä juuri muihin juttuihin. varsinkin kun mun mielestä tässä tapauksessa on ihan selvää, että ei loisita tai olla työstälaistajia. Siinä tapauksessa kaikki suoraan lukion penkiltäkin opintojaan jatkavat tuhlaavat vain verorahoja... koska käytännössä mun tilanne ei siitä eroa tukien puolesta mitenkään. Mutta kun mulla on niitä lapsia, jostain syystä lapsia ei sais olla jos on vähävarainen, jotenkin se on tällä palstalla niin hirveetä, jos ei ole niiin ylettömästi sitä rahaa. "Pitäis" olla omakotitalot ja varaa ostaa reimateciä, miks ihmeessä?

Mä maksan vuokran kelan rahoilla (opintoraha ja opintotuen asumislisä) <-- muutki opiskelijat saa, ja muuhun elämiseen rahat tulee sossusta, toimeentulotukena. Ei mulla ole muutakaan vaihtoehtoa. Lapsi siis vielä mahassa kasvamassa.

Jos lapset hoitaa itse kotona, niin se tulee halvemmaksi yhteiskunnalle. Kh-tuki maksetaan joka tapauksessa. Jos olet kotona lapsesi kanssa, niin se tulee sinulle, ja jos lapsesi on hoitopaikassa, niin se menee hoitopaikalle.[/QUOTE

Oletko ihan tosissasi? Etko laske mukaan verotuloja joita tulee JOS aiti kay toissa ja myos siten kuluttaa enemman ja pitaa yhteiskunnan kasassa.

Mielestani kodinhoidontuki pitaisi lakkauttaa.

Yhteistyössä