tampooni

  • Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti
tyttö
Onko muilla sellaista ongelmaa, että tampooni ei laajene kunnolla emättimessä? Mulla on melko runsaat menkat ja käytän mielelläni tampoonia. Mutta tampooni ei ime kuukautisverta kunnolla vaan päästää ohi. Sitten kun otan tampoonin pois ja heitän pyttyyn, niin siellä se kyllä laajenee. Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Oisko vika vain tampoonimerkissä?
 
et
Merkeissä on eroa. Esimerkiksi Tampax ei laajene juuri lainkaan leveyssuunnssa.

Jos tamponi on liian suuri suhteessa vuotoon, se ei juurikaan levene, kun se ei kunnolla kostu.

Tärkeintä on kuitenkin, että tamponi ei päästä vuotoa ohi. Jos se ei päästä, niin se toimii. Olisi aika hankalaa, jos tamponi laajenisi täyteen mittaan sisässäsi ja päästäisi silti vuodon ohi.

Naisen emätin on aika sopeutuvainen. Miksi se turhaan olisi ammottava kuilu, jos sielä on vain pieni tampooni, eikä isoa penistä ;)
 
N83
Tampaxit on ollu aika huonoja kun ne levenee hölmösti pituussuuntaan ja pysyy jotenki ohkasena. Ob:t levenee hyvin eikä päästä mitään ohi, mut niitä on tylsä törkkiä sormella sisään.
 
MC
Käsittääkseni suurin osa tamponin käyttäjistä joutuu pitämään pikkuhousunsuojaa varmistuksena tamponin kanssa. Itsekin jouduin käyttämään niin kauan kun tamponeita käytin. Nykyisin käytän kuukautiskuppia, ja sen kanssa ei tarvitse varmistusta, jos ei vuoto ole niin runsasta, että olis ylivuoto vaara.
 
hmm, outoa...
En tiedä mistä moinen johtuu, mutta VEIKKAISIN että olet asettanut tamponin väärään kohtaan...? Itse olen vuosia käyttänyt regular tampaxia eikä koskaa ole vuotanut ohitse, joskus jos en ole päässyt ajoissa vaihtaamaan on pöksyihin saattanut tulla tamponin läpimuutama tippa verta, mutta vain muutaman kerran. En pidä OB:n tamppooneista, kun ne laajenevat niin todella inhottava repiä sisältä pois isoa ""möttiä"":( En myöskään pidä niitä hygieenisinä, kun aina ei pääse kunnollisissa oloissa tamppoonia vaihtamaan, ei kiinnosta tökkiä sormia ""sinne"" sisään. Nyt olen ""löytänyt"" Lildn tamppoonit, ovat asettimella varustettuja, en ole huomannut mainittavaa eroa Tampaxeihin, paitsi hinta; 0,99e 30/kpl paketti:)
 
tampoonit joissa on asetin ei ole kätevä taskussa, ainakaan minulla, joskus pitää kantaa mukana varmuuden vuoksi..
ja ob:ssa se suoja on huono koska se ei aina irtoa hyvin ja jos on liian kiire, pimeä tms voi suojamuovista jäädä etupää tampooniin..
 
Lidln
Oli tarjouksessa sen 0.99 vai oliko 0,90euroo...
Mutta en tiedä onko hinta tippunut pysyvästi, koska n.kolme kuukautta sitten ostin viimeksi ja oli samanhintaisia... ""Oikea"" hinta saattaa olla se 2,50e, mutta olen aieminkin havainnut että joidenkin tuotteiden hinnat on tippunut pysyvästi(tai ainakin _todella_ pitkäksi aikaa...luultavasti ihan lopullisesti). Ja mikäs sitä estää ostamasta nyt vaikka pari kymmentä pakettia, riittä ties kuinka pitkäksi aikaa maksaa vaan 20e!;) ...Ja siinä paketissa on tosiaan 32kpl, eli enemmän kun norm. kokoisessa Tampax paketissa, joka maksaa sen n.3,5e. Ostokseni maksoivat jotain 4,40e (Eli vain hieman enemmän kun Tampax paketti)ja sain sillä tamppoonit, 2l kokista, 2l mehua, ja sipsipussin:) ...Sinänsä omaan ehkä hieman ennakko luuloja ko. kauppaa kohtaan, mutta tiettyjä tuotteita ostan sieltä. ""Se nyt on tyhmää maksaa likaa"", esim. tamppooneista, joita tulee elämän aikana kohtuullisen paljon käytettyä... Joskus ostin jotain Pirkka tamponeja, olivat myös ihan hyviä, mutta hinta ei ollut paljoa pienempi kun Tampaxeissa...
 

Yhteistyössä