TAMPERELAISET!! kysymys!!:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraana";24021459]kertokaapa mitkä paikat ois mukavaa seutua asua lapsiperheen? Ja mitkä taas ei....

KIITOS[/QUOTE]

Ei:
Tesoma
Kaukajärvi
Lielahti
Peltolammi
Multisilta
Atala

Neutraali:
Hervanta
Hallila
Rahola

Ehdottomasti suositeltavia:
Kissanmaa
Messukylä
Viinikka
Petsamo

Nekalaan/multisiltaan/peltolammille/tesoma en muuttaisi enkä myös keskustaan siällä olen itse lapsuuden asunut

Mulle noi on kans ne paikat, johon en Tampereella muuttais. En tie onko tossa multsu/peltsu linjalla oikeesti mitään vikaa, se vaan jo näyttääkin niin epämielyttävältä alueelta. Mä taas on harkinnut keskustaa lasten koulun takia... kielivalinnat...

Alkuperäinen kirjoittaja Nääs84;24021583:
Ei:

Ehdottomasti suositeltavia:
Kissanmaa
Messukylä
Viinikka
Petsamo

Kuin Kissanmaa on suositeltavissa? Omaa kokemusta ei ole kun vierailusta siellä, mutta olen kuullut, että siellä on paljon ongelmia esim nuorison suhteen?!

Ihan ydinkeskustassa asumisessa ei ollut muuta vikaa, kuin että ei ollut pienintäkään omaa pihaplänttiä. Pikku kakkosen puisto oli sitten sitäkin tiukemmassa käytössä. Mutta vähän se ovesta suoraan roskakatokselle ja autoparkkille -piha ahdisti.

Nyt asumme Pyynikin-Amurin seudulla. Täällä riittää puistoa ja puuhaa. Palveluihin periaatteessa kävelymatka. Kaleva olisi toinen kiva lapsiperhealue. Esimerkiksi Kiinanmuurit, siellä on iso keskuspuisto, ja paljon lapsiperheitä (Sammonkatu 28 - 34 tjsp.)

Omakotiasumista löytyy Käpylästä, Petsamosta. Vähän etäämpänä Koivistonkylä ja Härämälä, esimerkiksi. Mua ei näihin varsinaisiin lähiöihin sais mikään muuttamaan, mutta moni tykkää niistäkin. Linnainmaa aikamoista slummialuetta (mies sellaisessa työssä, että näkee tuolla kaikenlaista), Hervannassa aika erilaisa alueita. Peltolammille en uskaltaisi...

On monenlaista aluetta. Ja omat kokemukseni siis ihan yksityisiltä markkinoilta, en ole koskaan asunut kaupunfin/VVO:n/TOASin tms. asunnoissa.

multsu/peltsu alueella olen töissä käynyt silmiin pistää kuinka paljon siällä pyörii kaupoilla juoppoja...muutenkin ei kovin kaunista aluetta.
itse asun hervannassa juu on täälläkin kaikenlaista väkeä mutta onhan täällä asukkaita lapsiperheille on todella hyvät palvelut ja myös rauhalisia alueita löytyy....

[QUOTE="vieras";24021612]Kuin Kissanmaa on suositeltavissa? Omaa kokemusta ei ole kun vierailusta siellä, mutta olen kuullut, että siellä on paljon ongelmia esim nuorison suhteen?![/QUOTE]

Kissanmaalla kivaa vanhaa omakotitalokantaa. Mutta kieltämättä Valintatalon kuolmilla on joskus kesäviikonloppuisin vähän sellainen ghettotunnelma.

[QUOTE="vieras";24021676]Missä Hervannassa kannattais asua lasten kans? Kun ehkä mahdollisesti harkitsen sinne muuttoa.[/QUOTE]

Etelä-hervanta täällä on myös uusi rauhallinen alue kotkansiivenkatu..samoin suosittelen maijalanpuiston aluetta

Hervannassa ns. reunat ovat rauhallisempia. Vaikka pohjoinen on huonossa maineessa, Kanjonin alue ihan pohjoisella reunalla on ihan hyvää aluetta. Eli jos Hervantaa harkitset, niin vähän kauemmas Hervannan keskustasta, niin on rauhallista. Etelä, länsi tai ihan pohjoinen.

Me muutettiin Tampereelta Nokialle ja olen enemmän kun tyytyväinen! Autolla hurauttaa parissa kymmenessä minuutissa treen keskustaan ja bussejakin menee tosi hyvin! Ja vuokrahinnat vähän eri luokkaa =)

Yhteistyössä