Tampereen peruskoulut ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Hei!

Esikoiseni on aloittamassa ensisyksynä ensimmäisen luokan
täällä Tampereella. Kouluun ilmottautuminen on siis edessä.
Kovasti tässä pähkätään, että mitä vaihtoehtoja täällä olisi
ja mikä mahtaisi olla sellainen mukava koulu.
(lähimpään kouluun sitä tietysti suositellaan, mutta ajattelin nyt kuitenkin vähän selvitellä näitä eri vaihtoehtoja ja juttuja =) )

Nyt olisin siis todella kiitollinen, jos te joiden
lapsukaiset täällä jo jotain kouluja käyvät antaisitte vinkkejä,
kokemuksia ja palautetta Tampereen eri kouluista!
Sekä negatiivisia juttuja että positiivisia.

TUHAT KIITOSTA JO ETUKÄTEEN =) !!!

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Stainer koulu?

...itse en tätä suosittelisi kelleen. En tosin ole itse siellä käynytkään eikä tule kukaan meidän perheestä menemäänkään, mutta tunnen neljä, nyt jo aikuista ihmistä, jotka ovat Stainerissä olleet. Heidän kertomuksiensa perusteella en sitä kyllä kenellekään suosittele. ...Syy tähän, on se, että siinä vaiheessa, kun lähtivät lukioon muuhun kouluun, olivat ihan pihalla kaikesta. Huomasivat kaikki olevansa jäljessä verrattuina muihin ja muutenkin oli koko oppisysteemi ihan hakusessa. Enkä tosiaan ole heiltä kuullut kiitosta Stainerin "tehdään itse omat oppikirjat" -systeemistä...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Stainer koulu?

...itse en tätä suosittelisi kelleen. En tosin ole itse siellä käynytkään eikä tule kukaan meidän perheestä menemäänkään, mutta tunnen neljä, nyt jo aikuista ihmistä, jotka ovat Stainerissä olleet. Heidän kertomuksiensa perusteella en sitä kyllä kenellekään suosittele. ...Syy tähän, on se, että siinä vaiheessa, kun lähtivät lukioon muuhun kouluun, olivat ihan pihalla kaikesta. Huomasivat kaikki olevansa jäljessä verrattuina muihin ja muutenkin oli koko oppisysteemi ihan hakusessa. Enkä tosiaan ole heiltä kuullut kiitosta Stainerin "tehdään itse omat oppikirjat" -systeemistä...

Itse olen tuntenut kyseisen kolun läpikäyneitä ja hyvin pärjänneitä =)
Tunnen myös tytön jolle löytyi apu kolulunkäyntivaikeuksiin kun siirtyi staineriin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Stainer koulu?

Mulla oli luokkakaveri joka oli ekan ja toka steiner-koulussa, kolmannella tuli sit meidän tavallisten pulliaisten kanssa samaan kouluun ja joutu tekeen hirveesti ylimääräsiä tehtäviä että pääsi samalle tasolle muiden kanssa.

Sit olin nuorisomatkalla Saksassa ja porukassa oli neljä ko. koulua käynyttä. He olivat "opiskelleet" saksaa 5 vuotta mä en päivääkään ja yhtä hyvin pärjättiin saksan kielellä.

Lämpimiä muistoja mulla on kuitenkin Aleksanterin koulusta, mutta senkään nykytilanteesta en osaa sanoa mitään.

Yhteistyössä