Tampereen Ava-klinikka vai Ovumia..Kokemuksia!

Hei,

tässä yksi aiempi ketju aiheesta

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1339810

Tuolla Jo kokeneempia ivf/icsi -kävijöissä on muitakin useamman hoidon käyneitä ;) mukaan vaan! :wave:

Vaihdettiin AVA:lle erään toisen klinikan tunaroinnin takia. Tyytyväisiä olemme olleet. Heti ekasta IVF/ICSI -hoidon tuoresiirrosta lähti raskaus käyntiin, tosin meni kesken, mutta se nyt ei tietenkään liity mitenkään AVA:aan. Ollaan saatu hyvää palvelua, aina on selitetty asiat mahdollismman tarkkaan, vastattu kysymyksiin ja keskenmenoonkin suhtauduttiin aidon osanottavasti. Aikaulut ovat olleet hyvin joustavia myös. Voin suositella!

Mekin ollaan oltu Ava-klinikan asiakkaita ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu, tuloksena 09/08 syntynyt poika =)
Oltiin aikaisemmin Väestöliiton asiakkaita mutta vaihdettiin sitten tänne Avaan.

Suosittelen!

Mekin siirryttiin väestöliitolta ovumiaan tutun lääkärin perässä. Olen tyytyväinen, kun pääsin hänen kanssa jatkamaan. Tosin meillä pakkanen tyhjeni nyt ja odotellaan TAYSiin pääsyä seuraavaan hoitoon.

Olen monelta kuullut, että ovumian toiminta on ollut vähän niin ja näin tähän saakka. Sain itse kokemuksen siitä, kun oma tuttu lääkäri ei ollut vielä aloittanut siellä. Olin passiin menossa ja ovumian lääkäri ei tiennyt milloin pas luonnolliseen kiertoon tehdään, hän kysyi minulta, että tiedänkö minä!!!Olin ihan hölmistynyt, mutta onneksi olin ottanut selvää siitä, milloin siirto pitäisi tehdä. Ei kyllä kauheasti vakuuttunut tämän lääkärin toiminta. Hän sitten selitteli, että ei ole tehnyt ikinä luonnolliseen kiertoon siirtoa...

Mutta nyt toiminta on varmasti siellä taas hanskassa, kun Ristolainen sinne siirtyi.

Mielenkiintoista lukea kokemuksianne:) Hei sellainen kysymys tuli mieleen, että miten nuo laskutukset yksityisellä menee, laskutetaanko aina heti käynnin jälkeen vai saako laskun, vai tuleeko summa jotenkin "könttänä"?

Aika jännä tuo tytin kokemus ovumiassa...onko siellä muutoinkin jotkut asiat tökkineet? Hinnat näkyy olevan alemmat kuin avalla. Ovumian labratoimintahan pitäisi olla huippua, millainenkahan on avalla? Ilmeiseti hyvä kun siitä on paljon kehuja:)

Laskutuksesta... Lasku tulee postissa perästä päin, kun kysyin ovumiasta. Väestöliitolta tuli aikoinaan könttänä.

Ovumiassa ollaan ainakin tähän asti saatu hyvää palvelua. Tosin hoidot nyt vasta aloitettu. Hirveen hiljaista siellä on ollut! Ainoana olen aina odotellut..

Täällä kanssa yksi Ovumian uusi asiakas! Väestöliiton toiminnan loputtua siirryimme sinne. Ensikäynnillä juuri käytiin ja kaikki vaikutti ihan hyvältä. Passiin olis tarkoitus tässä tammi-helmikuun vauhteessa päästä.

riksu82: Hiljaisuus varmaan johtuu siitä kun he ovat kahdessa kerroksessa. Me käytiin kans viime viikolla ja ainoat asiakkaat oltiin.

Ovumia lähettää laskun perässä. Ainut huono puoli oli, että heillä ei ainakaan vielä ole kelan suoraveloitusta, joten sen joutuu jälkikäteen kelalta hakemaan.

ajattelin kommentoida jos joku sattuu lukemaan =) me olemme mieheni kanssa ainakin saaneet ovumiassa tosi hyvää palvelua henkilökunta tosi mukavaa ja punktiokaan ei sattunut ollenkaan taitaa olla hyvä lääkäri (elena pellas) tai sitten tosi hyvä puudutus :D vielä ei tärpistä kokemusta kun eilen oli vasta punktio mut katsotaan pian :)

Onko näissä pakastuskriteerit erilaiset ja kuinka hyvin potilaan omat ehdotukset esim. lääkitysten suhteen huomioitu?
Onko Ovumialla alkioiden laatuluokitus yhtä tiukkaa kun samaa labraa käyttävällä Taysilla?

Ovumialla ainakin kuunnellaan omia ehdotuksia...mut kai sekin riippuu vähän lääkäristä..lääkityskin varmaan riippuu lääkäristä punktiossa ei paljoa kyselty vaan törkättiin puudutus ja kipulääkkeet kanyyliin ja lisääkin olisi saanut pyytää :) mulla kerättiin 11 solua joista 10 hyvää ja nyt 7 siis icsillä hedelmöitettyä on jatkanut jakautumista..nyt vaan jännään että kuinka selvii perjantaihin ja mulle kätilö sanoi tänään juuri puhelimessa että jos on hitaasti jakautuva niin sitä voidaan vielä hämmentää ennen pakastusta että osa voidaan samaan aikaan pakastaa kun siirto ja osaa voidaan vielä kypsyttää :)
toivottavasti tuli selkeesti kirjotettua :)

Tänään käytiin AVA:lla ensimmäistä kertaa. Suunniteltiin, että tuossa huhtikuussa alettais tositoimiin, ICSI hoito olisi tähtäimessä, mutta saattaa vielä muuttua IVF:ksi.
Ihan asiantuntevaa palvelua sieltä tuntui saavan. Jotenkin enemmän empaattinen henkilöstö kuin Taysissa.
Ovumiasta ei kauheasti kokemusta ole, käytiin siellä taysin asiakkuusaikana yksi pakastealkion siirto kokeilemassa.

Multa ääni Avalle, olen saanut siellä aivan ihanaa ja joustavaa palvelua. :) Lasku on tullut Avallakin perästäpäin, enkä ole kokenut että klinikka on ollut erityisen kallis suhteessa aiemmin käyttämääni Väestöliittoon. Ihan joka käynti ja puhelinkonsultaatio kun Avalla ei ole maksanut (Väestöliitolla tuntui, että ihan joka soittokin oli merkitty erikseen maksamiini kuitteihin, jotka vielä piti maksaa aina paikan päällä kassalla) ja labrakokeet ainakin meillä olivat yllättävän edulliset.
Ovumiasta ei ole kokemusta. Heidän lääkärillään Pellaksella olen kuitenkin ollut hoidossa VKS:ssa. Ihan ammattitaitoisen tuntuinen ihminen, vaikken erityisemmin kuitenkaan ihastunut.

Moi!
[/b]Hobbing Me taidetaan olla samalta suunnalta ;) meillä vaan tuo elena oli tosi hyvä siinä mielessä että asutaan samalla suunnalla ja teki ultrat sun muut vaasassa :) oli helpompi pitää yhteyttä :)ja oon kuullu tutulta myös että on jopa itkien lähtenyt pois pellaksen vastaanotolta,mut meille sopi pellas koska sanoi asiat suoraan kuinka on ja kiertelemättä...ja on ollut tosi ihana lääkäri laittaa välillä tekstiviestiä kuinka voin ja aina voi soittaa hänelle jos tulee jotain mieleen :) hän sanoi alussa että koska olemme yksityisellä rahoille pitää saada vastinetta :)
Katsotaan nyt tärpääkö :heart:

Rouva Papunen :) Juu, kovasti näyttää että olemme samalta suunnalta. Pellaksella on tosiaan aika suorasukainen maine. Yhdelle tutulleni oli sanonut ylipainosta, että sä et kuule ole ylipainoinen vaan sä olet suoraan sanottuna läski... :ashamed: Mutta kai asia näin olikin, hän puhuu suoraan. Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut Pellaksen kanssa, minusta hän oli oikein mukava ja ammattitaitoinen ihminen ja normaalipainoisena ei minun kohdalla tullut painostakaan mitään noottia. ;) Aivan ihanaa, että olet löytänyt hänestä noin hyvän lääkärin. :) Kovasti tärppionnea!
Itse valitsin Avan oikeastaan sen vuoksi, että kelakorvaukset saa suoraan, eikä niitä tarvitse erikseen hakea, mutta yllätyksekseni myös ultrat sujuivat hyvin ja edullisesti Vaasassa, koska Ava tekee yhteistyötä Lilja Klinikan kanssa.

eli sama juttu ovumialla on liljan kanssa yhteistyössä elena otti mut siellä vastaan :) juu samaa oli sanonut myös yhdelle tutulle ja miehellekin se sanoi tosi suoraan siittiöistä mikä oli mun mielestä ihan oikein sanottu kun muutenkin tupakoi :) ja jos mut ehkä mä olen itse niin suorapuheinen että en pienestä hätkähdä :)

Yhteistyössä