Tampereen asuinalueet

En sanoisi, että mikään alue/kaupunginosa on erityisen paha. Yleensä ulkonäöstä näkee, missä liikkuu epämääräistä joukkiota, mutta se on yleensä YKSI talo, johon en sitten muuttaisi. Tesomalla on epämääräisiä vanhempia kerrostaloja ja toisaalta haluttuja omakotitaloja tai uudempaa kerrostaloa. Ihan sama vaikkapa Hervannassa tai Multisillassa.

Missä ollaan töissä tai koulussa - siitä lähdetään liikkeelle. Kukaan ei halua erityisesti kulkea itä-Tampereelta Länsi-Tampreelle tai päinvastoin aamuruuhkassa.

http://www.tampere.fi/asuminen/vuokra-asunnot/index.html ja Aamulehti vaikkapa

Mä tykkään alueesta Tasanne-Atala-Linnainmaa-Pappila. Sen sijaan en tykkään kaupungin toisen puolen alueesta, eli Lentävänniemi-Lielahti jne. Itse asutaan Kämmenniemessä, tykätään tosi paljon, mut jos tänne muuttaa niin melkein tarvii käytössä olla auto. Ainoa paikka mihin mä en muuttais, on Tesoma. Hervantaan en muuttais koska se on semmonen kerrostaloviidakko, muuten mulla ei sitä paikkaa vastaan mitään ole.

Vuokra-asuntoo voi hakee mm:

VTS
SATO
VVO
YH-RAKENNUTTAJAT

Itse tykkään asua keskustanläheisyydessä, ei lähiössä, mutta näiltä aluilta on melko vaikeaa saada yleishyödyllisiä vuokra-asuntoja. Mun suosikit on Pyynikki (muistaakseni 2 vuokrakohdetta koko alueella), Pispala ( 3 vuokrakohdetta alueella), sekä tahmela ( 0 vuokrakohdetta).

Millaista vuokra-asuntoa - kerrostalo, luhtitalo, rivari, omakotitalo? Sekin kertoo vähän minne mennä. Hintatasokin vähän antaa osviittaa arvoistuksesta.

Mä valitsisin yhä paikan sijainnin, ulkonäön ja liikenneyhteyksien mukaan. Hervannassa on hienoja kerrostaloja ja ghettoa. siellä on kalliita rivareita ja omakotitaloja sekä mukavia luhtitaloja. Jos paikassa asuu 30000 ihmistä, niin on siellä valinnanvaraa. Tunnustan että perinteiseen opiskelijataloon - Mikontaloon - en kyllä suostu sisälle astumaan, mutta olen asunut Hervannassa ja alueelta löytyy oikein miellyttäviä seutujakin.

Keskimäärin halvempaa on ulkoreunoilla vanhoissa lähiöissä, erityisesti vanhoissa kerrostaloissa. Näissä voi enemmän levottomuuksia, mutta kaikista vaarallisinta on kalliissa keskustassa. Siellä tehdään eniten rikoksia. Mutta näillä alueilla on myös uudisrakentamista, omakotitaloja, rivitaloja, jotka onkin ihan eri arvostusasteella.

En muuttaisi Kalkkuun kerrostaloon - on hevon kuusessa. Mutta jos haluaisin rakentaa uuden omakotitalon, viime aikoina sieltä on vain saanut tontteja Hervannan lisäksi... Lentävänniemen vanhat kerrostalot vähän sama juttu, omakotitalot tai rivarit järvenrannassa ovatkin sitten kiivasti hinnoissaan. Tasanne-Atala on rauhallista, mutta tylsää.

Mäkin asuisin mieluiten keskustan läheisyydessä omakotitalossa. Pyynikki, Tahmela, Pispala, Viinikka, Muotiala, Tammela, Käpylä, Petsamo esmes. Keskustassa tietty sellaisessa vanhemmassa kivitalossa tai romanttisessa puutalossa. Käytännössä muutin pois Tampereelta, jotta sai edes jotain näillä hinnoilla :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mikäs Tampereella on keskimääränen vuokrahinta kolmiosta? Ei tarvi siis olla ihan niitä halvimpia ja rivitalo olis sellainen kaikista mieleisin, mutta muutkin toki käy.

Osaisko kukaan vastata tähän?

kyllä komiosta saat maksaa tampereella yli 600e jo kerrostalossa ja jos rivitaloakoliota haluat niin 700-800e kuussa

Mikäs Tampereella on keskimääränen vuokrahinta kolmiosta? Ei tarvi siis olla ihan niitä halvimpia ja rivitalo olis sellainen kaikista mieleisin, mutta muutkin toki käy.

Osaisko kukaan vastata tähän?

http://www.vts.fi/asunnonhaku/asuntohaku/

Tuolla voi ainakin tutustua VTS:n asuntoihin, en muista onko siellä hintoja mainittuna...

*muoks* oli siellä vuokriakin mainittuna.

Yhteistyössä