Tampereen alueet? Mikä ois lapsiperheelle hyvä??

• Viestiketjun aloittaja lähikunnasta
  • Ensimmäinen viesti
unnunnu
Mä ilman muuta suosittelen Ikuri, Rahola,Niemen alue/Pohtola. Mukavaa ja rauhallista , hyvät kulkuyhteydet keskustaan, Lielahden kaupat lähellä, jne. Me ollaan asuttu yht. 15 vuotta vaihdellen näitä kaupunginosia ja viihdytty on.

"Tamperelainen"
Mä ilman muuta suosittelen Ikuri, Rahola,Niemen alue/Pohtola. Mukavaa ja rauhallista , hyvät kulkuyhteydet keskustaan, Lielahden kaupat lähellä, jne. Me ollaan asuttu yht. 15 vuotta vaihdellen näitä kaupunginosia ja viihdytty on.
Sama juttu! Ja lisään listaan vielä Lamminpään ja Pispalan jos vanhat puutalokylät houkuttelevat. Keskustaan pääsee todella hyvin ja poikittaislinja vie Lielahteen. Ulkoilumaastot ovat mainiot ja Tohloppi-järvi ihana paikka kesällä.

Lännessä pahin kaiku on Tesomalla, mutta kaippa sielläkin on pahempia ja parempia alueita. Tesomalta löytyy todella hyvä uimahalli.

Olen huomannut ja kuullut kommentteja, että yleensä ihmiset "jämähtävät" jommalle kummalle puolelle koskea, eikä muuttaminen toiselle puolelle tunnu syystä tai toisesta luontevalta. Itse olen asunut kummallakin puolella ja molemmissa olen viihtynyt.

Ikuri
[QUOTE="Vieras";26204065]Jos käytte keskustassa autolla töissä, rantatie on ruuhka-aikana aika hidas kulkea. Muuta syytä en keksi.[/QUOTE]

Vanhentunutta tietoa. Rantatie vetää nykyään uuden ohitustien valmistuttua todella hyvin. Se oli kyllä tosiaan aikaisemmin melkoinen pullonkaula.

Vanhentunutta tietoa. Rantatie vetää nykyään uuden ohitustien valmistuttua todella hyvin. Se oli kyllä tosiaan aikaisemmin melkoinen pullonkaula.
No mä oon kyllä monet kerrat saanut sen ruuhkan kokea, kun Kangasalta päin oon ajellut siihen koirapuistoon joka on Rantatien varrella... Parhaimmillaan 30min mennyt siihen parin kilsan matkaan...

Itse olen lapsuuteni viettänyt Atalassa, jota kyllä suosittelen. Hyvät bussiyhteydet, paljon lapsiperheitä, koulu, pari päiväkotia jne. Linnainmaan palvelut lähellä jne.

lähikunnasta
työpaikat on enempi länsipuolella, ei todella keskustassa. Ja Lempäälään ei muuteta, kun just sanoin että lähikunnasta ollaan muuttamassa pois. Mutta kiitos monista mielipiteistä!

lähikunnasta
juu, saa nyt nähdä vielä varmistuuko miehen työ samalta puolelta, länsipuoli on vaan niiiiin vierasta, koulut ja muut. Mutta näyttää moni viihtyvän. Olis kyllä ihana kun vois pyöräillä töihin!

Yhteistyössä