Tampere/ Nokia asuinpaikkana

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Sitä kyselisin että minkälainen paikka Nokia on asua? Tai Tampere? Kumpi parempi?
Mies sai todella hyvän työtarjouksen Nokialta, on siellä reissuhommissa nyt, mutta työnantaja haluaisi miehen vakituiseksi hänelle. Joten muutto olisi edessä täältä Pohjois-Pohjanmaalta...Ehkä. Kuinka helppoa asunnonsaanti on ko. kaupungeissa? Luottotiedot ok ja työpaikkakin kerran tiedossa...
Itseä kyllä hiukan jännittää kun tottunut asumaan pikkukaupungissa... Kokemuksia ja tietoa muilta kaipailisin :))

En oo asunut Nokialla, en siitä osaa sanoa. Se on semmonen pikkukaupunki. :) Voisitte vaikka viihtyäkin. Ja pääsee sieltä nopeasti Tampereelle.

Tampereesta mä tykkään. :) Mun kokoinen ja näköinen kaupunki kaikin puolin. Toki jokaisessa kaupungissa on hyvät ja huonot puolensa sekä asuinalueensa, mutta kiva paikka on.

Itekkin pari vuotta sitten pohjammaan lakeuksilta Tampereelle muutin. Ei olla ajateltu vaihtaa nykyistä aluetta, vaikka mies käy töissä toisella puolella kaupunkia. Kuitenkin paikallisbussit kulkee tuosta vierestä päivisin n. 10min välein tai tiheämmin joten en itse tarvitse päivisin autoa keskustassa käymiseen. Silti kaikki lähipalvelut löytyy kaupoista pankkeihin. Vaatekaupat ja jotain erikoisempia juttuja on sitten keskustassa, muuten kaikki kävelymatkan päässä. Sopinut hyvin itselle, pikkukaupungista itsekin tänne muutin.

Asunnon voi saada ihan helposti (vuokra), kun on työpaikka ja näin syy miksi muuttaa. Ainakin Tampereen kaupungin sivuilla on vuokra-asunnontarjoajien lista, en sitten tiedä löytyykö Nokialta samanlaista? Enemmän joutuu ehkä jonottelemaan jos haussa on tietynkokoinen asunto tarkoilla kriteereillä (alueesta lähtien) ja niitä ei kovin montaa ole vapautumassa.

En Nokiasta juuri muuta tiedä kuin sen, että se on pieni paikkakunta, jossa on joskus valmistettu kumisaappaita. ;)

Useampikin tuttu on muuttanut sinne halvemman asumisen perässä, eikä mitään pahaa ole ollut sanottavana, töissä käyvät edelleen Tampereella. Tampere taasen on oma valintani, en nauti pikkukaupungissa asumisesta ja haluan päästä joka paikkaan kävellen tai julkisilla. Niin ja täällä on hieno henki. :D

Yhteistyössä