R
"ruu"
Vieras
Meillä 3 lasta, yks koululainen ja 2 alle kouluikäistä. Yhdessä ollaan oltu kohta 20v.eli tosi pitkään. Nyt jo useita vuosia käyttää joka v-l kaljaa ja viikollakin juo iltaisin. Itse vähättelee ja lupailee ettei seuraavana v-l juo, mutta ei kertaakaan pysty lupaustaan lunastaan. Määrät tuntuu lisääntyvän ja kerrat. Nyt mukana sitten joitain lääkkeitä, mitä hakenut lääkäriltä. Masennukseen ja rauhoittavaa, et pystyy töissä kuulemma käymään. Nytkin joi kaljat ja ihan selvästi nää pillerit vaikuttaa, ihan sen näkösenä pyöri tuos ennenku meni nukkuun. Pillerihumalas siis suomeksi sanottuna. Mulla pelottaa miehen puolesta ja koko perheen puolesta tää homma. Ei ole koskaan väkivaltanen vielä ollu. Poliisit soittasin heti jos vielä riehumaan rupeais. Meillä kuiten vahva tunneside, on huonoja ja hyviä aikoja suhteessa, niinku monessa pitkässä ihmissuhteessa on. Olen yrittänyt puhua...ei paljon vaikuta. Mies ei itse pysty eroamaan, eli mun ois se tehtävä. En tiedä uskaltaako perheneuvolaan ottaa asiasta yhteyttä ja pystyykö puhumaan asioista suomeksi, ettei sitten ole leima otsassa tai se vähättely tyyli. Eli sais jostain asiallista ohjausta tilanteeseen ja apua!! Asiallisia kommennteja ystävät! Mitä te tekisitte. Musta lapset tarvii isää, vai onko nyt tultu jo siihen pisteeseen et ero ainut ratkaisu.