***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Miltsu , voi rähmä, Voimia! :hug:

Täällä ollaan juniorin kanssa kotona, aamulla yski sen verran, että en raaskinut kouluun laittaa - levätkööt kotona. Onneksi kesälomaan ei ole pitkä aika enää, huomaa, että alkaa jo kevätväsymys painaa. Ittelle tämä vp onkin enemmän kuin tervetullut, jospa vähän ehtisi vain olla ja levätä ja vaikka pihahommia tehdä.
 
Miltsulle voimia ja haleja, toivotaan, että palailet odotuspuolelle pian takaisin ja kaikki menee sitten hienosti .

Tein sitten viimesenkin testin pois kaapista kummittelemasta ku ihmetelly sitä hailakkaa viivaa, mutta nyt on tummaakin tummempi eli eiköhän sitä raskaana olla ja toivottavasti kohta voidaan paksusti :)

Juuri sain sen neuvola-ajankin soitettua ja 1.6. se sitten olisi :)
 
Miltsu ja Snowangel :'( Osanottoni menetykseenne :hug: :hug:

Valfille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Vadelmilla ja Tigru tervetuloa tälle puolelle! Näin me pikkukakkosesta haaveilijat lisäännytään!

).( Tänne ei mitään uutta. Välillä menkkajuilintaa mikä huolestuttaa vähän. Ultra vasta puolentoista viikon päästä. Soitan varmaan maanantaina klinikalle ja kysyn peruutusaikaa,jos saisi jo vähän aiemmaksi.

UniUnna 7+0
 
Moikka kaikille!

Kahvigalluppiin: ennen join tosi paljon (6-8) kuppia päivässä kahvia, nyt oon yrittänyt vähentää tosi paljon. Aamulla kuppi, kun pääsen töihin toinen ja ruoan jälkeen vielä kolmas.
Tää mun addiktio on kyllä paha, eilen illalla haistelin pannunpohjalle jäänyttä lirua ja sit kun teki niin mieli niin lämmitin sen mikrossa ja join.

Suuren suuret halit kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Omaan napaan ei mitään uutta, turvotus jatkuu ja vaatteet ei mahu päälle. Tänään sai taas itkeä aamulla vaatehuoneessa, ku olin niin ruma omasta mielestäni.

Ainii perheemme kissaluku kasvoi tiistaina neljästä yhdeksään :eek:
Meidän pikku tyttö kissa joka on alta vuoden vanha synnytti viis pentua navetan ylisille, eilen se sitten kanteli ne sisälle meidän tekemään pesään.
Oisin kyllä kuvitellu et se ois tehny korkeintaa kaks pentua.
Mut on ne kyl ihanii, tuli 3 pikimustaa poikaa, yks pikimusta tyttö ja yks ihan vaaleen keltanen poika :heart: :heart:

 
Minulla vaan vuoto jatkuu, ja viime yönä se muuttuikin kirkkaan punaiseksi. Vuotoa ei kuitenkaan ole vielä niin paljoa kuin menkkojen aikaan, ja kipujakaan ei mainittavaksi asti ole. Vielä en ole edes neuvolaan soittanut ja varannut ensimmäistäkään aikaa, kun olen pelännyt pahinta, ja nyt se taitaa käydä taas toteen. :'( Viimeksi km alkoi juuri samalla lailla kuin nyt. Seurailen huomiseen jos kivut ei kovene, ja soittelen huomena neuvolaan tai päivystykseen. Saa nähdä mitä tapahtuu, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. <3 :(

Ja miltsulle ja snowangelille haleja ja voimia! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Routa87:
Heips!
Vähän "hölmö" kysymys, mutta olen uusi näiden asioiden kanssa: Mitä ensimmäisellä neuvolakerralla tapahtuu? :eek:
Katsotaans miten hyvin muistan... Ekalla kerralla jutellaan raskauden kulusta, raskauteen kuuluvista tutkimuksista, ruokailutavoista yms. Saat epämääräisen pinon erilaisia esitteitä. Katsotaan laskettuaika, täytetään neuvolakortti. Otetaan verinäytteet, joista katsotaan sukupuolitaudit ja veriryhmä. Mahdollisesti otetaan hemoglobiini. Punnitaan, painoa seurataan joka käynnillä. Katsotaan siun virtsasta glukoosi ja mikähän se toinen oli... Miulle näytettiin tuolloin ekalla kerralla se näytevessa, jossa jatkossa piti ennen neuvolaa käydä näyte antamassa.
Tuossa se taisi olla pääpiirteittäin, tietysti sisältö voi vaihdella neuvoloittain. Meillä kuunnellaan sydänäänet vasta rv13-14 lääkärineuvolassa. Eivät halua ennen sitä kokeilla edes, kun doplerilla sydänäänten kuuleminen ennen tuota on epävarmaa, eivätkä halua turhia huolia herättää.


Kiitoksia vastauksesta!
Tässä kovasti jännitellään ekaa kertaa. Toivottavasti vauva pysyy menossa mukana. Kävin tänään pitkästä aikaa salilla, lantiojuilit ehkä vähän vähenivät liikkuessa, mutta ihan rauhallisesti otin kuitenkin reenin.
Vielä vähän epätodellinen olo, kun ei ole neuvolasta saanut varmistusta raskaudelle, mutta testi kuitenkin näytti vahvaa plussaa :snotty:
 
Tash Toivottavasti kyseessä olisi kuitenkin vain harmitonta vuotoa, eikä se pahin vaihtoehto. Jos pääsisit sinne lääkäriin niin nehän vois katsoa sitä tilannetta, että mikä se oikein on. Toisaalta eikös se ole hyvä kun ei niitä kipuja ole?
Eli pidetään peukkuja että kaikki olisi hyvin masussa :hug:
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Miltsu ja Snowangel :'( :hug:

Tash :hug: toivottavasti ei mene kesken!

jenninho oi! ihania kissanpentuja on varmasti kaikki viisi :heart:

Mulla olis vielä kaksi viikkoa ekaan neuvolaan ja ties miten pitkä aika ekaan ultraan :D Odottavan aika on kyllä pitkä! =) Niin kovasti sitä jo odottaa, että tämä ensimmäinen kolmannes menisi hyvin eikä menisi kesken.. ja että pääsisi näkemään ultraan että kaikki on hyvin. Vaikka kai sitä sittenkin aloittaa jonkun uuden asian murehtemisen/odottamisen :D

Mä olen säästynyt pahoinvoinnilta, nyt ei aamullakaan ole yökkäilyttänyt (vaikka vielähän se hyvin ehtii tulla ;)). Rinnat vaan kipeenä ja maha turvoksissa.
 
Voimia täältäkin suunnalta kaikille menetyksen kohdanneille :'( Ja Tashille paljon onnenapiloita matkaan, että kaikki menisi hyvin!

Jenninho: Onnittelut kissavauvoista! Toivottavasti emo ja pennut voivat hyvin :) Ihanaa!

Routa87: Et ole ainoa ketä ensimmäinen neuvolareissu jännittää, täällä ihan samoja mietteitä. Kiva, että ketjulaiset jaksoivat kertoa mitä neuvolassa tapahtuu. Koskas sulla on eka neuvolakäynti? Itellä on ens keskiviikkona 20.5, jännittää kyllä mutta samalla odotan todella innolla :)
 
Aktiivinen pino ! :) Paljon on tullut tekstiä ja suuren suuret pahoittelut ikäviä uutisia saaneille :hug: Ja tietysti onnittelut uusille ja hyvistä ultrauutisista!!!

Mulla alkaa näköjään iltapäivisin tää etominen ja yökkäily. En vielä varsinaisesti oksentanut ole mutta pöntöllä yökkäillyt.... :x Toivottavasti meinaa että kaikki hyvin....huomenna ultra iltapäivällä, AAAPUAAAAA :whistle: :/ =)
 
Snowangel ja miltsu olipa ikäviä uutisia luettavana,voimia teille :hug:

Tash täällä peukutetaan,jotta kaikki masussa olisi kunnossa.

Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :heart:

Kahvigalluppia oli.Täältä löytyy myös yksi kahvin suurkuluttaja.Tänä aamuna jäi eka kertaa toinen kuppi ottamatta ja ekakin päätyi pönttöön :x elikäs aamupahoinvointi lienee rantautunut tähän taloon.

Itsellä ei oo vielä mielikuvaa tai tuntemusta kumpaako sukupuolta vauva mahtaa olla.Emme myöskään aio sitä missään ultrassa kysyä.Millaisia suunnitelmia muilla?Haluatteko tietää ennakkoon jos mahdollista vai jännäättekö loppuun saakka?Mulla tämä kiinnostaa,kun esikoisesta ei myöskään haluttu tietää ja tämä aiheutti hyvin paljon hämmennystä muissa ihmisissä :D Lieneekö sitten yleisempää nykyään selvittää sukupuoli ennakkoon???
 
ainiin kahvigalluppiin:
Oon ollu tosi kova juomaan kahvia mutta kappas vaan en pysty juomaan enää ollenkaan.. Ja mikä ihmeellistä kahvin juominen lakkas n. viikko testin teon jälkeen, eli oiskohan ollu peräti 5 just kasassa.. |O
Töissä aikas mahdoton esittää kahvinjuojaa, mut minkäs teet...
 
Tash, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :)

Tänne ei nyt mitään sinänsä erikoista, tänään on koko päivän ollut vähän krapulianen olo koko päivän - koskakohan tämä muuttuu oikein pahoinvoinniksi :x Saisi pysyä tällaisena, kyllä tässä on jo riittävästi oiretta ;)

Mä olen kanssa miettinyt sukupuolen selvittämistä etukäteen, esikoisesta oli ihan selvä, että haluan sen tietää. Ja kerroinkin sen kaikille. Tavallaan oli kiva, kun osti tarvikkeita juuri tietylle sukupuolelle, mutta nyt olen kyllä tällä hetkellä sitä mieltä, että voisin haluta säilyttää yllätyksen synnytykseen. Ihan sama se on, kunpi tulee. Ja kaikki tarvikkeet mun pitää kuitenkin ostaa, mutta ei näe, että pukisin vauvaa kuitenkaan vaaleanpunaiseen/-siniseen, joten sukupuolella ei ole siinä väliä - en koe, että poika vauva kärsii tyttömäisistä vaatteista, kun en kuitenkaan osta mitään "Pääkallo- tai prinsessa-tyyliä", olen ennemminkin "nalle-tyylin" harrastaja ja se sopii molemmille.

Mussu ja Varpunen 6+0 :D
 

Yhteistyössä