***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

täällä ei sit aamu alkanu hyvin, yritin ruveta siivoomaan tätä kämppää nii eikös se lattianpesu sanko haljennu pohjasta ku vettä aloin sinne laittaa :kieh: kyllää sapettaa |O
POKSISTA POKS 29 jo!!!!

lääkärillä aika tossa kymmenen jälkee...
 
Sero: Ei ainakaan netistä löydy tai ole uutisissa ollut että siitä vieläkään olisi mitään virallista päätöstä tehty. Mutta tuossa siitä lakiehdotuksesta pätkä jossa siitä käy vähän ilmi mitä miettivät siellä nyt kovasti.

Laki ehdotetaan tulevaksi voimaan 1 päivänä tammikuuta 2010. Sitä sovelletaan vanhempainpäivärahaan, kun ensimmäinen saman lapsen perusteella maksettava vanhempainpäivärahapäivä on 1 päivänä tammikuuta 2010 tai sen jälkeen. Tällöin isäkuukauden voi pitää aikaisintaan vuoden 2010 lokakuun lopulta alkaen, ja vuoteen 2010 kohdistuvat lisäkustannukset ovat noin 1,2 miljoonaa euroa.

Muoks*
Täälläkin puhutaan että hallitus on hyväksynyt esityksen, mutta eihän se vielä tarkoita sitä että laki astuisi voimaan mutta kai se sitten tulee.
Mutta kuten ko. linkistä selviää ja mitä kelalta silloin aikoinaan sanoivat niin ei koske meitä jotka saavat äitiyspäivä rahaa jo tänä vuonna.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/09/isakuukausi_kuusiviikkoiseksi_975385.html

Enie + Nörtti ja Hissu 32+2
 
huomenia..

Argh. Heräsin kauheaan kurkkukipuun ja pikkuflunssaan. Onneksi ei kuumetta. Ainakaan vielä. Pitäisköhän sitä käydä näytillä jossain lääkärillä vai menisköhän tää ohitse.

Miettisin koko yön sitä possupiikkiä. TAidan sittenkin kallistuu sen puolelle, että otan sen. Itte oon sairastanut tavis influenssan ja mies myös kaikkine jälkitauteineen. Alkoi mietityttää vaan jos vauva saa ne kaikki niin miten se selviää. Varsinkin jos se possutauti on rankempi.
 
Hieronta - olen käynyt elokuusta asti hierojalla n. 2 viikon välein. Hartiat oli t o d e l l a jumissa siitä alkaen, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Viimeiset 3 kertaa on hierottu siten että olen maannut selällään. Eli hieroja on joutunut tekemään aika kovasti työtä kun on kaivellut hartioita altani. Samalla on kuitenkin hieronut posket koska puren öisin hampaita yhteen. Nyt en enää pysty olemaan selälläni sitä 30 min, joten seuraavalla kerralla hierotaan istualtaan.

Olen ollut tyytyväinen päätökseeni ottaa possupiikki. Radiossa sanottiin aamulla että 4 vkon päästä pandempia olisi pahimmillaan Soomessa. Oma rokote on jo siihen mennessä tehonnut. Eikä tarvitse vältellä yleisiä paikkoja influenssan pelossa enää, huh.

Omituinen kipu alamahassa on vaivannut koko aamun. En meinaa päästä seisomaan suorassa enkä kunnolla kävelemään. Istuminen on ihan ok. Pitänee soitella neuvolaan.

Lili 30+3
 
Verenpaine 129/89-124/83
Pissa puhdas
paino 88,1 (400 g 2 viikossa painoa tullut)
Sf-mitta 31 (28,5 edellinen mitta)
Sydänäänet kuului todella hyvin,vauvan syke oli korkeimmillaan 160 :D Ja kun vauva rauhoittui syke laski 150.

Huomenna poksuu viikot,31 raskausviikkoa alkaa huomenna! :heart: Enää 3 viikkoa töitä. Nyt valmistautumaan töihin lähtöön.

Sannis ja patu rv 30+6
 
Näin toissayönä unta, että mieheni petti minua ja oli jo pettänyt pidemmän aikaa. Se oli oikeasti aika kamala uni. No, mieheni ei ikinä koskaan milloinkaan oikeasti pettäisi minua, joten en aluksi ollut siitä ollenkaan huolestunut.

Mutta sitten tajusin, että se varmaankin tulikin alitajunnastani siitä, että en ole juurikaan huomioinut miestäni tässä tosielämässä viime aikoina. Kaikki on ollut vaan yhtä huolta, sikainfluenssaa, raskausvaivoja ja opiskelustressiä. Sitten illalla puhuimme miehen kanssa pitkään, ja tytön mentyä nukkumaan meillä oli ihanaa laatuaikaa. :heart:

Hassu juttu, mutta musta tuntuu, että toi painajaisuni paransi meidän parisuhdetta. :D

Näin raskaana ollessa helposti haluais sitä huomiota ja hemmottelua vaan itselleen, eikä välttämättä huomaa, että itse ei huomioi toista ollenkaan...
 
POKS 30+0 jo tätä on odotettu!!! Ihan kadena oon katsellut nuita joulukuisten lukuja. Tuntuu et olis sit jo "loppusuoralla" kun tuo kolmonen on tuossa ensimmäisenä...

Mä olen todella loppu :ashamed: En tahtoisi muuta kuin maata, IHAN kaikki itkettää ja masentaa, ahdistaa ja surettaa ja painaa ja väsyttää. Jos tyttö kiukuttelee "pienistä" ni tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi. Pari päivää nyt ollu tätä, toivottavasti menisi pian ohi.

Tarrasukkia niille joilla oli kohdunsuuongelmia, toivottavasti vaavit vielä pysyisi vielä hetkisen masussa :heart:

MM ja Itikka rv 31
 
Mua kiinnostais mennä hierojalle, joten siksi kyselin. Ennen raskautta kävin, mutta se lopahti kuin seinään. Tässä päätetyöskentelyssä on sitten hartiat niin jumissa ja kovin sattuu.. Kai sitä pitäis etsiä hieroja itselleen.
Possupiikistä ei tullut (ainakaan vielä ) muita sivuvaikutuksia kuin juurikin piikkikohdan kipeytyminen ja piikin laitosta on nyt n. 14 tuntia. Mä uskon, että sen ottaminen oli aivan oikea päätös.
 
Moikka kaikille :wave:

Johan viime vierailustani onkin aikaa kulunut...

Neuvolassa käytiin maanantaina ja samalla sain sikaflunssa rokotteen.
Muita sivuvaikutuksia ei tullut kuin tuo käden kipeytyminen, mutta se sitten on vieläkin tosi kipeä. :eek:

Kaikki oli neukkulassa ok, paineet hyvät ja pissat puhtaat.
Mitäs muuta,joo paino nousee kilon viikossa edelleen, vaikka oksentelen lähes joka päivä. Taitaa se liikunnattomuus vaikuttaa sitten enempi. :( Painoa on tullut yhteensä jo 19kiloa.

Muuten kaikki ok, vauvelin vaatteet on saatu pestyä, vähän miekin mietin tota kokojen mukaan järjestelyä, mutta nyt on laatikossa kaikki vaatteet jotka on 50-62 senttiä. Kun tuntui että jotkut 62 kokoset oli pienempiä ku noi 50senttiset :eek:. Täytyy sitten katella käytössä mitkä on niitä parhaita meille.

Jee tänään mennään tutustumaan synnäriin :saint:

jenninho+masukas poika 32+3
 
Täälläkin alkaa olla jonkinlaista pesänrakennusta meneillään :D Kovasti mietin mitä kaikkea pitäisi siivota ja tehdä ja välillä en oikein edes malta odottaa että pääsisi aloittamaan! Ikkunat haluaisin minäkin pestä, mutta ei niitä enää tosiaan ulkoapäin voi pestä. Mutta ei hätää, sisälläkin riittää kuurattavaa :D Tosin paljon on sellaista mitä ei vaan vielä(kään) voi tehdä, edelleen pitäisi saada vauvalle jonkinlaista vaatekaappia tai muuta, sitten saisi vaatteet pestyä ja laitettua ja vasta sen jälkeen voisi järjestellä muuta huushollia. Ihanaa päästä lajittelemaan ne vauvan vaatteet, minäkin jo huomasin, että osa 62 senttisistä vaatteista on ihan samankokoisia kuin 56 senttiset eli ei ehkä hirveästi kannata katsoa pelkästään sitä kokomerkintää.

Tänään olen ommellut vanhasta pyyhkeestä lisäimuja kestovaippoihin =) Sitten alkaisi kestotkin olla kasassa alkua varten!

Lumi ja Lilliputti 31+2
 
Auts, nyt oon minäki possurokotteen saanu.. olin niin kahden vaiheilla loppuun asti mutta nyt on turha "katua"..ei sitä enää elimistä poies saa.

Mut määrättiin sairaalasta reippa viikko sitten munuais ja kilpirauhas testeihin, noli neuvolatätin mukaan kunnossa. huh :whistle: mutta äippäpolin pitää kuulemma kommentoida ne kuitenkin vielä.
Mulla oli eilen ihan kummallinen uni päivä, poikakii oli tosi rauhallinen masussa, tänään on ollut onneks jo suht normi olo, en tiiä mikä oli että melkein pari h nukuin päikkäreitä ja iltakin oli ihan möhnänen :D

--Väpä ja PikkuMies 29+3--
 
Soitin neuvolaan. Kuuluu asiaan "näillä viikoilla" että vauva alkaa laskeutua alas päin (lähtökuoppiin) ja sen takia suorana seisominen voi tuntua hankalalta. Pitää muistaa nousta tekemään pieniä kävelylenkkejä työpäivän aikana niin veri pääsee kiertämään jaloissa kunnolla. Terveydenhoitaja mainitsi levon yhdeksi lääkkeeksi, muuta kun ei oikein voi tehdä. Vielä kun huomisen täällä töissä jaksan niin sitten ei väliä vaikka perjantain olisikin kotona. Parin päivän kuluessa pitäisi tuon jomotuksen asettua.

Lili 30+3
 

Lääkärissä käyty kaikki ok kohdunsuulla on 4cm kiinni ja kiinteä.
Vauvan kokoa arvioivat sit jo nyt ja siellä kovasti oli liikkeessä 1,4kg oli painoarvio. Ja ei tartte enää mittailla nii usein sokereita.
Ei saatu selville sukupuolta :ashamed: mutta sitten synnytyksessä :)
 
Tilasin Englannista Bravadon liivit ja imetystopin, tein tilauksen noin klo 13.30 ja 15.30 oli vahvistus sähköpostissa että paketti on lähtenyt 1.luokassa.
On se vaan nopeaa toimintaa toisinaan!
Katsotaan kuinka pian sitten on postilaatikossa.. ei tullut toimituskuluja niin uskalsi ensin tilata yhdet "sovitusmielessä" ja jos on niin hyvät mitä kehutaan niin sitten parit kappaleet lisää.
 
VAuva tais eilen kääntyä väärinpäin (siis pää ylöspäin) masussa. tuntui kyllä kamalta! ja nyt tosiaan selvästi potkii alamahaa kun ennen on potkinut ylös. Millehän viikoille vauva mahtuu vielä kääntymään takaisin. Ja kait ne yrittää synnärillä kääntää loppuraskaudesta jos ei ite käänny.
Mua ärsyttää perustella ukopuolisille miksen ottanut possurokotetta. Aika moni ihmettelee etten ole ottanut. Mielestäni se on henkilökohtainen valinta jokaisella.
 
Moikka

Kyllä minäkin taidan kallistua sen rokotteen puolelle, meillä se tosin annetaan vasta 9.11. Saas nähä ehtiikö ees vaikuttaa.

Mullakin on joku ihmeen pesänrakennusvietti meneillään. Ahdistaa kun tekis mieli rempata nyt ja heti joka paikka, mut kun ei oo sitä rahhoo.. :| Joka paikka tulee kuitenkin puunattua ja laitettua. Jos ei kaapissa ole kaikki järjestyksessä niin järki menee ja kaikki turha tulee heitettyä menemään ja vietyä kierrätykseen. Mikä on tietysti hyvä, voi kun näitä fiiliksiä tulis useemminkin! :LOL: Jouluinto on kans aika mieletön. Tekis mieli koko ajan laittaa jo kotiin joulukoristeet. Olen korvannut tätä jouluhulluutta sytyttelemällä kynttilöitä joka nurkkaan. Nytkin on niin kaunista kun on vaan kynttilän valoa ja niin romanttinen tietsikanvalo. :D Näin muuten jonkun auton katolla tänään ekan joulukuusenkin! Teinpä tänään sitten karjalanpaistia ja nyt se tuoksuu uunissa. Sit jääkaapissa on jemmassa porkkanalaatikkoa, taidan vetästä tunnin päästä mukavan "iltapalan".

Mul on rinnat, nännit ja n.pihat kasvaneet ihan järjettömästi. Ja toinen lapsi siis tulossa, kyllä mulla ainakin ekasta pieneni aika hyvin. Tästä toivottavasti kans, kauheet kannut!! Noi odotus ja äitiysliivit näytti kyl tosi kivoilta ja mukavilta. Kerro vaan Sero mistä noita voi tilata ilman toimitusmaksua. :)

Vauvanvaatteista, mulla on kaikki 56-68 cm pesty ja pinottu valmiiks kaappeihin jo varmaan kuukausi sitten. Vielä kun kaikki lakanat pesisi valmiiksi.

Mä oon ollut jotenkin tosi onnellinen ja oikein hehkun omastakin mielestä (naama ei oo kyllä kovin hehkeä). Mun isäkin sanoi, että näytän todella onnelliselta. Välillä tietty väsyttää ja murehdin sitä kun oon ilman miestä, mutta esikoinen on ollut niin ihana etten voisi olla onnellisempi! :D

Ripaus iloa, haleja ja jaksamista kaikille kanssasisarilleni. :hug:

Minävaa ja vaaveli 31+1
 
vinkuheinä mitä se muille kuuluu otitko vai et? Ärsyttävää. Minäkin sitä olen tosiaan pitkään pohtinut ja yksi ystävä oli joka ei oikein ymmärtänyt. Mutta kenellekään ei ole tarvinnut selitellä, onneks. Olisin varmaan hormoonien voimalla täräyttänyt jotain "ystävällistä". :LOL:
 
vinkuheinä jokaisellahan saa olla omat mielipiteet rokotteen suhteen. Eipä ole mun päätöstä vielä kukaan onneksi kyseenalaistanut tai oo tarvinnut selitellä. Vois olla, että sanoisin pari valittua sanaa.

Jospa menisi takas sohvalle.
 

Yhteistyössä