***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Tervetuloa Sly !
Piprane emalle täälläkin peukut pystyssä, toivottavasti on harmitonta !

Momentti on täällä toinenkin huono äiti, hyvä että joku muu tunnusti, olen miettinyt kysyväni samaa mutta en ole saarnan pelossa uskaltanut.. Olen myös reilun 10 vuotta polttanut vähintään sen askin päivässä, olin ihan varma että lopetan kun seinään heti kun plussaan, mutta ei se nyt ikävä kyllä niin mennyt. Menee välillä päiviä ettei mene yhtään tupakkaa, mutta sitten tulee ratkettua yks sillon ja toinen tällön. Tyytyväinen olen kuitenkin että oon noinkin paljon vähentäny, ja kyllä se loppuu tällä viikolla ihan kokonaan ! :eek:

NiiZ ja Pallero 10+4 ! :heart:
 
enie

Sehän tässä ihmetyttääkin ku toissailtana viimeks puuhailtiin miehen kanssa ja ei mielestäni sen kummallisempaa ollu ku aiemminkaan ja vuoto tosiaan alko vasta eilen illalla myöhään.. Toivotaan, että johtuu jostain harmittomasta jutusta ku kyllä tässä on vaikea sekä miehen että minun ajatellakkaan että menettäisimme tämän pikkusen :(
Onko sulla muuten ollu sit lekurin kans puhetta siitä, että kuinka vaarallista se on jos mies pääsee niin sanotusti liian perille? Ja onkohan jo alkuraskaudessa haitallista jos siemennestettä pääsee usein emättimeen? Pakko kysellä tätäkin asiaa ku meillä puuhastellaan tosi paljon ku halut ollu huipussaan :ashamed:

Toisaalta mietityttää ku oireetkin kadonneet viimesen viikon sisällä lukuunottamatta väsymystä, mutta toisaalta se tässä vaihees voi jo tapahtua muutenkin.

Suuret kiitokset kaikille peukuttajille, kaikki onni tarvitaan nyt :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
enie

Sehän tässä ihmetyttääkin ku toissailtana viimeks puuhailtiin miehen kanssa ja ei mielestäni sen kummallisempaa ollu ku aiemminkaan ja vuoto tosiaan alko vasta eilen illalla myöhään.. Toivotaan, että johtuu jostain harmittomasta jutusta ku kyllä tässä on vaikea sekä miehen että minun ajatellakkaan että menettäisimme tämän pikkusen :(
Onko sulla muuten ollu sit lekurin kans puhetta siitä, että kuinka vaarallista se on jos mies pääsee niin sanotusti liian perille? Ja onkohan jo alkuraskaudessa haitallista jos siemennestettä pääsee usein emättimeen? Pakko kysellä tätäkin asiaa ku meillä puuhastellaan tosi paljon ku halut ollu huipussaan :ashamed:

Toisaalta mietityttää ku oireetkin kadonneet viimesen viikon sisällä lukuunottamatta väsymystä, mutta toisaalta se tässä vaihees voi jo tapahtua muutenkin.

Suuret kiitokset kaikille peukuttajille, kaikki onni tarvitaan nyt :flower:


tummennukset meni vähän pieleen..
 
Piprane emalle kovasti tarrasukkia! Aika monelta muultakin on tosiaan hävinneet oireet, itsekin kuulun siihen samaan ryhmään... silti eilen ultrassa kaikki oli hyvin, toivottavasti myös sulla!
Jotkut on sitä mieltä, et alkuraskaudessa pitäis välttää seksiä niinä päivinä, kun ois normaalisti kuukautiset, toisten mielestä taas on pötypuhetta. Näitä eipäs-juupas väittelyiltä on kyllä kaikesta, mikä raskauteen liittyy.

Sit tosta neuvolassa käynnistä, niin meillä lukee kunnan omilla nettisivuilla suoraan, et kaikki raskauskäynnit on palkallista työaikaa. Et jos se ei oo suoraan kvtes:issä, ni ainakin meidän kunnan käytäntö. Itekin teen vuorotyötä, ja koitan kyllä saada neuvolat niin, ettei tartteis kesken päivän lähtee toiselle puolelle kaupunkii, mut aina se ei vain onnistu. Eikä mulle oo kukaan pomoista ikinä urputtanut, eikä ees työkaverit :D Varmaan esim. hoitoalalla on eri käytännöt, kun sieltä voi olla vaikeempi irtautua kesken töiden?

 
piprane ema Ei se minullakaan heti hommailun jälkeen ole alkanut kun vasta seuraavana päivänä aina. Sitten ne "hyytymät" tai klimpit olen nykyisin tulkinnut ihan luonnon tuotteeksi eli spermaksi...,voin olla väärässäkin, mutta olen ajatellut että sitä tulee sieltä sittenkin vielä pois ja on värjäytynyt siitä verestä kun ei se mitään limaakaan aina ole ollut.
Siitä en tiedä onko siitä haittaa jos joutuu tavaraa usein perille asti raskaana ollessa.
Mutta tietty se nomaali hygienia on tosi tärkeää, ja ainakin minun on pakko käydä heti pesulla kun valuu sitten pitkin koipia muuten tuotteet :whistle:

Joo, tulee vähän yksityis kohtaista selostusta mutta mitäpä sitä luonnollista asiaa kiertelemään kun niin sen asian saa sitten paremmin ehkä selitettyä.

Toisena mietin sitä, että entäs jos se johtuu vaan siitä että kun limakalvot nyt joka tapauksessa
on paksuuntuneet ja sen vuoksi sitä vuotoa saattaa olla hommailun jäljestä?

Mitä siihen asento hommana vielä tulee, niin tavallaan ei mekään aina sen kummemmassa asennossa olla oltu mutta kun joka asennossakin pääsee niin moneen eri asentoon että ainakin itse tunnen hyvin milloin mennään liian pitkälle.
Tuossa vau kirjassahan olikin että nainen päällä on turvallisin asento harrastella puuhastelua.
Tosin itsellä masu ei salli siinäkään enää kaikkea kikkailua mutta....

Onneks se ultra on sulla jo torstaina, ja hyvin siellä asiat on, kunhan vaan nyt pikkuinen sinua säikyttelee. :hug:
 
Piprane ema: Täälläkin peukut pystyssä :flower:

Sly: Tervetuloa porukkaan =)

Enie: Mistä ostit kantokopat? Olen itsekin selaillut netin sivustoja, kun ajattelin ostaa lähiaikoina valmiiksi.

Kiva, että täällä on muitakin kissanomistajia sankoin joukoin! Olen jostain lukenut, että kissat pitävät vauvojen tuoksusta, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta asiasta?

(.) Ääretön väsymys painaa edelleen. Neuvolasta oli soitettu tänään, ehdin jo pelästyä soittavatko ne, että mulla on tullut jotain kamalia tuloksia np-ultran verikokeista. Ei onneksi! Ilmottivat vain, että neuvola on muuttanut evakkoon omalta paikaltaan ja nyt pitää mennä kaupungin toiselle puolelle neuvolaan. Blaah. Niin kivassa paikassa tuo oma neuvola, tien toisella puolella =)

Hain tänään tilaamani sitterin postista. Muuten oikein kiva, mutta paketista puuttui eläinaiheinen leikkikaari. Laitoin firmaan viestiä.

Pinkgreen ja junnu 12+1
 
np ultran verikokeen tulokset tuli. Niissäkään ei ollut mitään. Ihanaa. =)

Tervetuloa uusille palstailijoille.

Täälläkin painaa väsymys päälle. =)

hankintoja ei olla ostettu vielä mitään. Varmaan tuossa syksyllä sitten. Äitini on lupautunut ostamaan vaunut. Siitä on iso apu meille.

kestot Ei taida olla mun juttu.

Kaikilla tuntuu masut kasvavan hirmuista vauhtia. Mulla ei vieläkään mitään. Normivaatteet menee helposti päälle. Masun kasvua odotellessa.

Millis ja lupu 12+3
 
Huomenna ultraan neuvolalääkärille, kivaa! Odotan innolla. Jos nyt näkis jo selkeämmin pikkuisen :)

Kestoista; me ajateltiin kestoilla mahdollisimman paljon, ja reissussa jne kertiksia ehkä sitten. Ensimmäinen on tulossa, joten kokemusta ei vielä ole. Jos joku ei halua äitiyspakkauksen kestoja, oon innokas ottamaan ne vastaan :D

Hankintoja muutama pikku-body ja sukat. Tänäänkin hiplailin pikkuvaatteita, mutten sortunut ostoksille.

Piprane, tsemiä,toivottavasti on ihan vaaratonta!

Iita ja pikku-Muru 11+0
 
Piprane ema :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

Mä sain tänään sitten sen yhdistelmäseulan tuloksen ja kaikki hyvin, ei hälyyttänyt vaan päin vastoin tuli tosi hyvä tulos. Mä oon ihan tyytyväinen että menin siihen verikokeeseen. Olisin kuitenkin huolehtinut tuota nt tulosta vaikka vaan rajoilla olikin.
Meillä pohditaan kuumeisesti asuntoasioita, vaan ei osata päättää. Kaksiossa asutaan nyt, kolmas kerros eikä tietenkään hissiä :D vaunutkin tua jossain sadan oven takana varastossa.. Onnesta tuo esikoinen rupee oleen jo niin reipas että kiipee ja menee alas jo itse.

Kestoista, en oikein tiedä, esikoisella ei käytetty.. Toisaalta tekis mieli koittaa että en tiedä josko innostuis sitten.

Hankinnoista, meillä aika hyvin on kaikki jo valmiina. Tuplia oon miettiny? Mites muut joilla tulee lapsille ikäeroa se 2 vuotta, että hankitteko tuplat vai miten sitten lenkkeilette tai käytte kaupoilla? Kyllähän noi puistoilu matkat ja lyhyemmät esikoinen käveleekin jo mutmut.. Manduca rintareppuakin oon miettiny, on kovin kehuttu. Vaatteita on, varmaan jotain lisää tulee ostettua, vuodenajatkin osuu kohdalleen sopivasti :D jos tulee tyttö ni mä oon niin sinisen ystävä että ei tee itukkaa laittaa sinistä päälle tytölle, ja aika pitkälti meillä on kuitenkin vihreetä ja ruskeeta, oranssia ja punasta, tykkään värikkäistä..

Täällä masu pömpöttää jo hirmusesti, esikoisestakin pömpötti aika nopeeta, tosin mulla on tota vatsaa jo muutenkin että sekin selittää. Osa omista vaatteista mahtuu ja osa ei.

aurinoista viikon jatkoa :heart:

-c-
 
Pipranelle :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.
Kestoja oon miettiny josko kokeilisi, muilla en ole kokeillu aikaisemmin.
Hankintoja ei juurikaan tartte tehä kun kaikki on valmiina nuorimmalta paitsi kantoliinan haluaisin.

Muuten olo on pysynyt samanlaisena, välillä etoo välillä ei. Huimausta on ja autossa olo tekee huonoa varsinkin helteellä kun meillä ei ole ilmastointia. Onneksi vielä ensi viikko lomaa ja sitten töihin jos olo sellainen on. Huomenna olis eka neuvola, toivottavasti sydänäänet kuuluu niin saisi jotain varmistusta tähän odotukseen.
Mutta palailen kuulumisten kanssa huomenna, nyt nukkumaan.

talvivauva+vaavi 9+4
 
tervehdys pitkästä aikaa! Tallessa olen, mutta on ollut niin armoton väsymys ja heikotus, että ei mitään määrää |O Tänään hain ja sain KUUDENNEN viikon sairaslomaa.... Ei tässä ole lomankaan alkuun enää kuin kuukausi, jos kuitenkin vielä töihin pääsisi ennen lomaa. Mulle on määrätty 1-2 viikkoa kerralla pahoinvoinnin vuoksi ja se on kuulemma se normaali määrä, mitä määrätään kerralla - eihän voi tietää, miten olo paranee tms. Meillä kelan korvaus tulee työnantajalle, joten ite ei tarvi kelan papereiden kanssa sählätä, palkkaa saan kolme kk normaalisti, vasta sitten menee päivärahalle, jos sairasloma jatkuu pidempään.

Olen ajatellut jäädä varhennetulle vapaalle, se alkaisi jo 5.11, miksipäs siellä kituuttamaan, kun pakko ei ole, työkin on sen tyyppistä, että tokkopa sitä jaksaa loppuun asti tehdäkään ja en kuitenkaan ainakaan alle 1v vie hoitoon, eli yli vuodenvaihteen olen kotona kuitenkin (tai mies on, vähän riippuu, jos hän saisi vaikka vuorotteluvapaata, niin sitten on pidempäänkin).

kestot ei ole mun juttu (ei niitä käyttänyt kuin "kukkahattutädit" silloin, kun esikoinen oli pieni, ihan vieras juttu siis) Ja tämä kun kuitenkin jää viimeiseksi vauvaksi, niin en viitsi alkaa enää kestoilemaankaan. Luonnon säästäminen siinä on toki hieno homma (joskin se vaippojen teko, pesu yms kuluttaa myös), mutta jos ostan nyt kaksan kestoja, en usko, että kovin halvaksi tulee kaikkia ostaa, joten pysyn kerttiksissä ja poden huonoa omatuntoa ekologisesta jalanjälkestäni :ashamed: Jokainen tyylillään. Multa saa sitten joku halukas ostaa äp:n kestot, kun semmoinen aika on lähempänä.

Hankintoja olen tehnyt kirppikseltä, lähinnä vaatteita - niitä on pikkuvauva-aikaan nyt kutakuinkin kasassa - ehkä muutamat housut/potkarit vielä tarvitsen ja sukkia (kutimet heilumaan). Olen myös sopinut sängystä, sitteristä, vauniusta, kaukalosta yms, joten hyvällä mallilla on - sitten sen mukaan, mitä tarvii, ostan viimeistään veronpalautusrahoista jos en ennen kaikkea kirppiksiltä löydä.


Koitan taas saada päivitettyä, mitä kellekin kuuluu ja mistä puhellaan - olen vain nopeasti tekstit lukenut. Haleja tarvitseville ja onnittelut mukavista ultratuloksista niitä jo saaneille :)
 
Kamalasti tekstiä. Piti mennä nukkumaan JO tunti sitten, mutta tässä sitä ollaan. Aamulla vartin yli 6 ylös. Pitää kaverille lähtee kaveriksi viemään autoa korjautukseen :) Samalla ajattelin käydä lenkillä aamusta, että jos muuttas tuota unirytmiä ku se on ollut aivan sekasi viimeisen kuukauden päivät. Täällä oireeton olo jatkuu, vähän etovaa oloa sillon tällön ja oikeastaan mikään ruoka ei maistu ja taas välillä maistuu. Outoa. Äh. Huomenna olis miehellä synttärit :heart:
Ihanaa :)

Minäkin olen tupakoinut raskauden aikana. Vakituisesti olen polttanut pari vuotta, mutta tänään tuli viikko ja kaksi päivää etten ole tupakkaan koskenut :D Olen ylpeä itsestäni! Mies aiko ruveta tukilakkoon, mutta eipä ole sitten alkanut, vaikka kuinka olen yrittänyt sanoa, että lopettaisi edes minun takia. Ei ole edes haluttanut kun pari kertaa, viimeksi tänään olisin halunnut nauttia, mutta mies sanoi että et saa. Olis varmaan tullut paha olo, joten hyvä että on kultainen mies, joka ei anna minun polttaa :)

Kestot ja hankinnat: Mä en oo perehtyny mihinkään kestovaippoihin tai vauvan tarvikkeisiin vielä. Varmaan johtuu siitä, että en osaa vieläkään sisäistää sitä, että vauva on tulossa. Enkä uskallakaan vielä, koska ultrassa en ole vielä käynyt... Maha on kasvanu vaan vähäsen, mutta toivotaan että se tuosta kasvaa ja kaikki tutut ovat sanoneet, että sitten loppupeleissä sä tahdot jo eroon siitä ku se on koko ajan tiellä :LOL:
Sinänsä totta :)

Mutta nyt tämä mamma menee nukkumaan, että jaksaa herätä muutaman tunnin päästä aamulenkille ja sinne autonkorjautukseen :)

mamma ja verso öööh, 9+6 (keskiviikon puolella kun ollaan) Huomenna POKS 10+0! :heart:
 
Pinkgreen Tarkoitin niitä vaunun kantokoppia. Niissä on kovat kantokopat, ehkä olisin itse ottanut pehmeät mutta kun käytettyä ostaa niin ei voi valita kovin nirsona aina.

Ja kyllä kissat tykkää vauvan tuoksusta. Siksi ne sinne vaunun koppaankin aina tunkevat.
Nyttemmin kyllä jo edes mennyt kissa minulla nukkui aina päikkärit tuon nuorimmaisen kanssa. Siinä ne sängyssä aina tuhis nukkua ja niin että kissa piti aina päätä vauvan pampers pyllyä vasten :D

Hyvännököinen pari olivat kyllä päikkäreillä aina.
Nykyinen kissa ei olekkaan vauvoja talossa kokenut, mutta tuskin tuo kovin poikkeaa aiemmista sekään.
Minä kun en kamalasti hätistele pois vauvan luota kissaa, mutta siinä olen ehdoton ollut että meidän talossa ei pieninkään lapsi vetele kissaa hännästä tai roikottele kuljettaa sitä miten sattuu tms. vaan kissan annetaan olla rauhassa ja sitä saa vaan silittää.

Minulla on muutenkin aina se asenne ollut että lapsi on saatava tottelemaan kun sanotaan ei niin se myös tarkoittaa sitä.
Vähän ihmeissään seurasin aikoinaan kun yhdellä tuttavalla oli laatikot lukittuna, hellasta nappulat irti jne....kun lapsi niihin meni kuulemma aina ronkkimaan ja vääntelemään levyt päälle.
Minä sanoin jo ekan kohdalla että en ala lukitsemaan tai muutakaan esteitä virittelemään, vaan se on opetettava tottelemaan mitä saa tehdä ja mitä ei. Eikä ollut toisen kohdalla sen kummempi asenne. Hyvin nuo oppivat tottelemaan ja ei sanalla oli tosiaan se ainoa merkitys, eikä vaan tehoton "komento".
Saas nähdä miten näiden kahden kanssa sitten käy, onko yhtä oppivaisia ja tottelevaisia.

Eilinen oksentelu sais kyllä tänään jäädä sitten pois mun puolesta että vois tehdä jotain järkevääkin. Nyt on kyllä ainakin niin kova väsy, että ehkäpä laitan pään takas tyynyyn jahka mies tuosta kohta lähtee töihin...olis kyllä pitänyt jo lähteä mutta näyttää nyt olevan myöhässä.

Aurinkoista keskiviikkoa ja sieltä ne helteet sitten tulee ken niistä tykkää niin nauttikaa.
Itse en välitä kun palan auringossa ja sitten on aika taattu migreeni kuumuudesta.
Kesä on yleensä migreeni piikkien otto aikaa mulla ollu, mutta nyt niitä ei varmaan saa edes ottaakaan.

Ai niin, huomenna KYS päivä, saas nähdä muuttaako ne tuon lasketunajan eteen päin.

Enie + Nörtti ja Hissu 13+1
 
Piprane ema jospa olisi vain jotain harmitonta! :hug:

|.) Eilinen päivä oli niin ihana sen ultran vuoksi :heart: Ihan ihmeissään noita kuvia katsoo, että sellainen siellä mahassa on nyt ihan oikeasti =) Viikonloppuna pääsen vihdoinkin kertomaan vanhemmille ja sisaruksille tästä, ei siis pitkä aika enää! Ja tänään olisi neuvolakäynti vielä edessä.

Lumi ja Lilliputti 12+2
 
Tupakoinnista ihanan kuulla että en ole ainut joka potee huonoa omaatuntoa asiasta. Ja suurenmoiset hatunnostot tupakoinnin lopettaneille!

Minä olen käynyt jo yhdessä ultrassa, viikolla 8+2, ensiviikolla olisi eka neuvola.
Onko teillä ollut ultrissa ja neuvoloissa miehet mukana? Tai lapset??

Mitään hankintoja en ole tehnyt, koska kaikki löytyy edellisiltä.

Onko täällä muita uusio perheitä kuin me? Nämä kaksi lasta ovat minun edellisestä suhteesta, tämä lilliputti on meidän ensimmäinen yhteinen rakkaudenhedelmä :heart:

Edelleen kuulostelen liikkeitä ja oireita jotka ovat kadonneet... APUA!!!

momentti ja lilliputti 9+4
 
Onnea uusille tulokkaille!

Ultra takana ja hyvin meni. Oli aika sykähdyttävää nähdä että siellä vatsassa oikeasti oli elämää. Taavi oli aika unelias. Vähän kun yskin ja pompin se heräs ja hiukan liikkui. Vielä mahtuu ojentamaan jalat ja kädet suoriksi. Jännitin aika tavalla ultraa ja helpotus valui kyynelinä poskelle. 5cm päästä peppuun ja 1mm niskaturvotus, eli ok. Ne liikkeet oli kyllä jotain uskomatonta. Kelasin illalla nukkumaan mennessä koko tapahtumaketjua alkaen munasolusta ja siittiöstä - ei pysty käsittämään että tuollaisen saa itse aikaan.

Laskettua-aikaa oli nyt periaatteessa päivää pidemmällä kuin alkuperäinen, eli kun tänään on 11+3, niin ultran mukaan olisi jo 11+4. Mutta ei muuteta LA. Olen aika varma että se heiluu edes takaisin vielä monta kertaa muutenkin. Kuvia laitan kun saan koneelle ne.

Seerumiseulaa varten otettiin näyte. Tulos tulee viikon päästä.
Kesäflunssa näytti iskevän eilen illalla oikein kunnolla. Nyt huimaa hiukan, päätä särkee ja perhepaketti nessuja on mukana. Voi olla että huomenna lepään kotona jo. Tänäänkin teki mieli, mutta sinnittelin töihin kuitenkin.

Mukavaa päivää kaikille. :heart:

Huojentunut Lili 11+3
 
Heippa taas kaikille!

En oo pitkään aikaan taas käyny tääl. Pakko pitää itteni pois näilt palstoilta ku alan stressaa ihan älyttömästi et mitäs jos vauva onki lopettanu kasvamisen jne. Niin totesin et parempi olla vähän aikaa täältä poissa.

Pinguli+Napero onkohan nyt 11+4, en pysy peräs enää :D
 
Kyllä se nyt keskenmenolta vaikuttaa, vuoto on erittäin runsasta kivut kuin synnyttäjällä ja muutama isokin klöntti veskissä käydessä tullut :'(
huomenna ultrassa asia varmistunee, mutta kyllä tämä varmalta tuntuu..
 

Yhteistyössä