***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Moikka vaan kaikille :)

Me ollaan koko poppoo jo palattu juhannuksen vietosta, mukavaa oli, saunottiin, uitiin ja kalasteltiin, vaikkei ilmat olleetkaan parhaimmasta päästä =)

Mä olin viime viikolla kans ekaa kertaa neuvolassa. Mun meni siellä 1,5 tuntia ja jäi vielä verikokeetkin ottamatta :eek: Kaikki on ihan ok, hb oli 154!!! Ei sitä kuulemma tartte edes joka kerta ottaa, kunnei niin nopeesti kuitenkaan laske... Verenpaine yms. hyvät, BMI aivan liian korkea :ashamed: mä menen nt-ultraan 6.7, ihanaa päästä katsomaan vauvelia =)

Enää ei mahdu kuin parit housut jalkaan, vatsa on yht'äkkiä pullahtanut niin, ettei enää 'litisty' tuonne housujen sisään ;) =)

Ananas + mini-tyyppi =)
 
Heippahei, täällä palauduttu juhannuksen vietosta! :flower:

Kauheasti kaikkea tekstiä tullut, oli urakka lukea kaikki läpi :D Mutta hyvä, että on aktiivinen ketju!

Tsempit kaikille neuvolaan ja ultraan meneville ja voimia niille joilla stressiä tai murhetta!

Pinkgreen ja junnu 11+6
 
Tuulia :hug: kieltämättä aika outoo et tuomari voi päättää kuinka monta lasta sinä jaksat hoitaa :/

Enie toivottavasti migreeni alkaisi helpottamaan ja pääsisit nauttimaan raskaudesta :heart:

Pikkuakka Pitää vissii munki kaivaa doppleri kohta esille ja ruveta metsästämää niitä ääniä,jos säkin kerran kuulit :heart:

Sukupuolta ei aiota selvittää,ei olla aikasemmistakaan

Tsemppiä ja onnea ultraan meneville/neuvolassa kävijöille :heart:

Täällä kotiuduttu mökiltä,olipa rankka yö,kuopus valvoi yhestä puol neljää ja puol kasi heräs aamulla,et tääl ei oo pahemmin nukuttu |O kävi kyl jo yheksält päikkäreille ja äitiki pääs sit vähä nukkuu,mut jatkuvast oli joku häiritsemäs mun unia :kieh:
Tulipa eilen heitettyä talviturkkikin,vesikin oli kaikki 11 astetta "lämmintä"

Kengu ja Ruu 8+3
 
Moikka ja etovaiset terveiset Kanadasta...

Matka meni esikoisen kanssa ihan mainiosti, saatiin semmoinen vauvankoppa ja isot jalkatilat :) tytto oli kovin hurmaava ja flirttaili vessaanmenijoille :D
Vaan mamin olo ei kovin mainio ole, oksentellua on piisannu samassa suhteessa kuin vasymysta, Suomessa jo ehdin luulla et pahin olis ollut ohi mut taalla ei kylla toivoakaan mistaan rennosta lomaolosta ole viela ehtinyt olon takia olla vaikka tyton paivarytmi nayttaakin kaantyvan suht iisisti.

Yokkista yok.....
Toivottavasti meni kaikkien jussit mukavasti ja masut on kasassa :)

Mimonmami ja Itikka 10+4
 
Huh, kahlasin läpi varmaan viisi sivua juttua, kun juhannuksen ja viime viikon iltaohjelmien takia en päässyt moneen päivään nettiin. Toivottavasti kaikilla oli hyvä juhannus ja kiva kuulla, että monella alkaa pahoinvointi olla ohi!

(.) Meillä oli np-ultra viime viikon keskiviikkona ja kaikki oli hyvin :) Kätilö oli aivan ihana nuori nainen, joka vaikutti olevan kovin innoissaan meidän liikkuvaisesta sintistä. Siinä tuli ihan kyyneleet silmiin. Saatiin mukaan myös liuta kuvia, joista yksi on niin hauska, että haluaisin esitellä sitä kaikille :D Siksipä koitan nyt laittaa pari kuvaa teille näytille, katotaan onnistuuko...



valf ja semppu 12+2 (ultran mukaan olis jo 12+6, mutta la:ta ei muutettu kuitenkaan)
 
iltaa täältäkin!

Kotiuduttiin just ja kivaa oli. Kanneskelin koko juhannuksen 1- vuotiasta sekkutyttöäni kun oli niin ihana. :) sai vähän tuntumaa tulevaan. Totesin vaan et on se yksivuotiaskin vielä tosi pieni.
Täällä on melkein kaikki oireet loppuneet, ainostaan yöpissalla ravaaminen on pahentunut aikas mahdottomasti.

Sukupuolesta: Otetaan me ainakin selvää. Tahdon tietää kumpi tulokas oikein on, vaikka se sillee nyt ihan sama on kun terve vain olisi. :)

pippur1 (palaneena) ja hiljainen masukki 13+3
 
Heipparallaa, se olis sitten juhannus ohi, onneksi :D Töissähän se meni ja ihan mukavasti. Mulla on alkanu ihan urakalla pelottamaan, kun mun maha ei kasva eikä mitään oireita oikeastaan enää ole. Paitsi yks, mahassa niitä vihlovia kipuja sillon tällön.. Eli jos minulla on mennyt tämä raskaus kesken, olisinko huomannut sen itse? Verta en ole vuotanut kertaakaan. Hirveän epävarma olo koko ajan:/ mietin et pitäiskö tehdä kolmas testi, jospa seki olis positiivinen niin olisin helpottunut. Vai odotanko ultraan 1.7.. vielä vähän reilu viikko sinnekki aikaa....
Tämä "mamma" ei jaksa :'(

mamma ja verso 9+3 (jos nyt onkaan...)
 
Hoo, myö ollaan huomenna lähdössä viikoksi mökille. Saapi nähdä miten selviän ilman nettiä ja telkkaa :LOL: Taitaa sen reissun jälkeen mennä muutama viikkoa lukiessa teitin juttuja, ainakin jos tätä tahtia tulee teksitä :D

Hipkukka ja AatosII 10+6
 
merkkaan! hieman meinaa flunssa vaivata. muuten jatkuu samalla väsymyksellä ja huonolla ololla kuin ennekin. neuvolaa odottelen.
mahassa ei ole nyt tänään tuntunut juuri mitään liikkeitä, nyt pelkään onko kaikki hyvin.
 
Sukupuolen kysymisestä Ei ole asia vieläkään selkiytynyt, että kysyiskö vai ei, kuten täällä aiemmin oli puhetta tästä ja sitä vatkailin silloinkin. Tavallaan tekis mieli kysyä, mutta toisaalta taas ei. Toisaalta olis kiva laittaa tällä kertaa joko tyttö-tyttö, poika-poika tai sitten tyttö-poika maista juttua. Mies ei siis edellekään halua tietää etukäteen sukupuolta.
Aiemmissa raskauksissa en ole kysynyt, eka oli muutenkin varma tyttö, tokaa luulin pojaksi mutta olikin tyttö. Nyt on seilaava tunne, eli välillä tuntuu että siellä on kaksi poikaa ja välillä että siellä on tyttö ja poika. Tietysti sitten onkin tyttö ja tyttö :LOL:

(.) Tänään pitäis taas mennä verikokeisiin. Saas nähdä saako sitä oltua syötyä sen 12h mikä olis hyvä olla, mutta onneks ei pakko.
Muuten kai ei mitään ihmeellistä. Torstaina on se KYS päivä ja siellä sitten diabetes poli ja äiti poli käynnit.

Juhannusta vietettiin kotona ihan normisti. Ei mitään sen kummepaa jaksananut / kehdannut.

Aurinkoista maanantaita kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 12+6
 
valf aivan mahtava kuva :LOL:

mamma- ihan samanlaisessa epätietoisuudessa täälläkin ollaan, mutta päätin että odotan siihen ultraan asti enkä enää tee mitään testejä. (voihan se testikin vielä näyttää plussaa vaikka olisi mennyt kesken!) Mulla se ultra on huomenna ja jännittää ihan hirveesti!!

Sukupuolta ei aiota kysyä. Tai sitä mieltä ollaan ainakin vielä :D Unissa vauva tai jo vähän isompi lapsi on aina tyttö.. Viimeksi viime yönä unessa pidin sylissäni pientä tyttöä :heart:

Lumi ja Lilliputti 11+6
 
Valf kävitkö naistenklinikilla? Meilläkin oli siellä sellainen nuori nainen. Se oli kyllä niin mainio tyyppi. Oli innoissaan pienokaisesta ja tykkäs tosiaan hommastaan. =) Ihana kuva.

Tänään iltavuoroon meno pitkästä aikaa.

mamma eiköhän sulla ole kaikki hyvin. Mulla ei oo ollut juurikaan mitään oireita ja kaksi ultraa viimeisin viime to ovat todistaneet et siellä kaikki hyvin. Joten nauti vaan siitä että ei mitään oireita. =) Mulla on vaan väsymystä ja välillä kun nousee liian nopsaa niin vihlaisee. Muuten ei mitään.

millis ja lupu 12+2
 
valf Upeita kuvia :heart:

Sukupuolen meinaan kysyä. Meillä mies oli ensin sitä vastaan, mutta olen kääntänyt hänen pään. Me ei olla edellisissä raskauksissa kysytty ja se on ollut ihan kiva niin.

Nimistä Meillä on tyttöjen nimet keksitty, mutta pojista ei ole mitään tietoa. Todella vaikeaa. Eihän niillä niin kiire ole.......mutta

Olo on jo parempi toki nyt on tietysti pahaolo, mutta juhannus meni ihan kivassa olotilassa. Tuli syötyä ihan liikaa ja valvottuakin aika paljon. Eilen se sitten kostautui ja menin nukkumaan vähän seitsämän jälkeen.

Mamma- ja Lumi- Minulla ei ole mitään oireita keskenmenosta tai mitään viitteitä siitä, että vauvoilla olisi jotain hätää. Silti olen ihan hermona, onkohan kaikki kunnossa. Pelkään ihan älyttömästi np-ultraa, mikä mulla on torstaina. Päätin, että kun siellä on kaikki kunnossa (tottakai on) en enää hermoile niin paljon.

Zaara ja Vaavit 11+2
 
Oireista: Mullakin hävisi oireet joskus vko 9 tienoilla, olin ihan hermoraunio. Tein ensin yhden testin ja sitten mulla oli vielä varhaisultrakin. Lääkäri sanoi, että kaikki on kunnossa ja pitäisi olla vain onnellinen kun ei ole mitään pahaa oloa =) Uskon, että teilläkin on kaikki kunnossa, pieni hermoilu taitaa vain kuulua "taudin kuvaan" :D

Mulla loppuu loma ja iltavuoro kutsuu :| Just kun alkoi hyvät ilmatkin... No seuraavaksi voisikin alkaa odottamaan äippälomaa :D

Oletteko muuten miettineet kuinka aikaisin aloitatte äitiysloman? Katsoin Kelan sivuilta, että 30-50 arkipäivää (sis lauantait) voi aloittaa. Itse olen töissä myymälässä ja varastointikorkeudet ovat korkeita. Pitää päivittäin takahuoneessa kiipeillä monta kertaa suht korkealle kiikkerillä tikkailla. Siksi ajattelin, että aloittaisin 50 päivää aiemmin. Se olisi marraskuun alkupuolta. En halua riskeerata vaavia tippumalla tikkailta alas :( Enkä kyllä muutenkaan tiedä kestääkö kunto mahan kanssa ylös alas ramppaamista tikkailla :D Kätilöopistolla puhelin asiasta kätilölle ja hän sanoi, että mieluummin aloittaa loman aikasin ja jos tarve niin ottaa vaikka sairaslomaa ennen äitiysloman alkua, koska kiipeily ja korkealla kiikkuminen ei tee ainakaan hyvää.

Sitten vähän poksumista:

Pinkgreen ja junnu 12+0 (jeeee!!!)
:flower:
 
pinkgreen Tiedätkä muuten miten noi joulun pyhäpäivät lasketaan tuossa äippälomassa. Ei kai ne ole normi arkipäivä? Tein parilla eri laskurilla, niin toinen näytti et äippäloma alkaisi 26.11 ja toinen 30.11.
Mä oon ajatellut aloittaa 30 päivää ennen ja sitä ennen tarpeen mukaan saikkua. Näin on meillä muutkin tehneet. Osa ollut sen kuukauden jo saikulla ennen virallista mammalomaa. Itsellänikin sellainen työ, että en taatusti pysty olla enää marraskuussa töissä. Mut ihmeitäkin voi sattua.

muoks. kävinki kelan sivuilla siellä oli et arkipyhiä ei lasketa.
 
Heissan! Täällä meni juhannus mökillä viettäessä. Mökillä oli todella loistava olo ja kerrottiin miehenkin sukulaisille perheenlisäyksestä,mutta sitten kun kotiin tultiin niin kuvottava olo palasi. :$ Me ollaan kanssa mieheni kanssa kovin mietitty että haluttaisko tietää kumpi sieltä tulee, mutta ei olla viel varmoja. Esikoisesta haluttiin, mutta nyt tavallaan haluisi,että tulisi "yllätyksenä". =) Aivan ihana ilma ulkona. Täytyy tänään lähteä tytön kanssa leikkipuistoon. :heart:
OIKEIN MUKAVAA PÄIVÄÄ MAMMOILLE!! :heart: :heart: :heart: :wave:

Kiarala+ Kitty :heart:
 

Yhteistyössä