TAMMIVAUVAT 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 15:28 -SuklaaSyöppö- kirjoitti:
TeeTee

Aikas hassua, ettei teitä otettu, kun meillä tuli kotiin se kutsu vaikka meidänkin pojalla löydettiin se sivuääni kotiin lähtötarkastuksessa. Oltaisiin menty tohon tutkimukseen, mut ei ollut kuin yksi aika jäljellä ja se ei käynyt meille. Ei meille sanottu kyl mitään tosta sivuääni jutusta.


Niin ja meillä katottiin se sairaalassa sit viä lääkärin tutkimuksen jälkeen sydänultralla ja mitattiin neliraaja paineet pojalta. Neuvolassa kans vielä kuulu hentoisena ja sitä tarkkaillaan myöhemminkin, mut ihan samanlailla tuolla esikollakin oli.
"Kiva" kuulla, että jollain on samanlaista. Mä puhuin sen tutkimuslääkärin kanssa, ja kun luin sille sydänlääkärin kertomuksen, niin se totesi, ettei voi ottaa. En tiiä sit, onko eriä vai samaa ku teillä... No, jospa se meilläki ohi menee. Oon vaan vähä säikky noissa sydänjutuissa, ku miehen serkku oli sydänpotilas ja kuoli kolmikymppisenä. Hänellä oli tosin paha sydänvika, aina huulet sinisenä.

Ny menee Petellä hermo, moro!
 
TeeTee: Toivotaan, että on vaan ihan harmittomia nuo sivuäänet. Mulle ainaskin sanottiin, et aikas monella kuuluu pienenä tuo sivuääni ja häipyy sit myöhemmin pois.


Mä en oo tainnu teille ees muistaa kertoa, kun tuolla mein pojulla on yks erikoispiirre. Sillä on nimittäin kolme nänniä. Kyllä, luit oikein. :D Sillä on tossa oikeella puolella tämän varsinaisen nännin alapuolella vielä kolmas ylimääräinen. Sehän on lähinnä vaan tollanen kosmeettinen haitta ja, jos vanhemmiten sen haluaa poistattaa niin käy kuulemma suht helposti. Eihän siitä nyt mitään haittaa oo, mut vanhemmiten se voi tuolle pojalle olla sellanen "häpeän" paikka. Varsinkin sit ku tytöt tulee mukaan kuvioihin. ;)

Nyt täytyy kiirehtiää keittiön puolelle... :wave:
 
Myyra yökyöpeli
SuklaaSyöppö: Tunnen kaksi miehenkörilästä joilla kummallakin on tuo ylimääräinen nänni. Eipä heidän rakkauselämää ole ne yhtään haitanneet. Ei huolta siis. :D
 
Myyra yökyöpeli
Unohtui tuo sivuääni. Mulla oli kuulemma pienenä kanssa aikamoinen suhina. Ylimääräinen reikä sydämessä. Nyt se on kasvanut umpeen, tai ainakin sivuääni on mennyttä. Eikä siitä ole koskaan mitään harmia ollut.

 
SuklaaSyöppö
Myyrä: Osaatkos sanoo, et onko niillä sun tutuillas se ylimääränen nänni yhtä iso kuin nuo kaksi varsinaistakin näin vanhemmalla iällä? Neuvollassa tuo täti ei osannu kyl sanoo tosta yhtään mitään, oli itekkin vähän ulalla ja netistäkään en siitä mitään järkevää tietoo löytäny.
 
Kyllä hampaat voi kutittaa jo 11 vk iässä! Esikoisen tisuttelut loppui 3kk ikäisenä kun naskaleillaan puraisi kunnon vekin, Hipullakin jo hampaat tuntuvat tulevan ja puhtaalla sormella hieron ikeniä alhaalta, koska Hippula ei oikein osaa viedä mitään suuhun pureksittavaksi ja yökkii tutin pois.. Tuosta vellin antamisesta, esikko sai tujumman annoksen velliä neuvolan ohjeistamana 3 kk (puolet maitoa ja puolet velliä), Hippulaiselle olen laittanut 10 ml velliä ja 70 ml tuttelia kahtena iltana.

Täällä ollaan sairaalan kanta-asiakkaita koko perhe.. Mies lähti nyt vuorostaan lanssilla Helsinkiin. Angiinaan sai penisilliinikuurin pe, joka ei alkanut purra ja eilen pakotin päivystykseen, kun hengitys vaikeutui.. Tulehdusarvot niin korkeat, että suonensisäinen antibiootti ja Helsinkiin lähtö, kun omassa sairaalassa ei ole korvapäivystystä... :headwall: Tää ei ole enää totta!!

melle + hippu 9vk
 
Huomenta mammoille!

Viikko sitte meijän neiti sai nimen Nea Helena Tuulikki, vaikka käyttäytyy kuin pikku myy heh...

Pakko kysyä teiltä muilta onko kokemuksia, mulle tehtiin 8.1 sektio ja mä oon vuotanu koko ajan sen jälkee, kävin lekurissa viime viikolla ja nyt ens viikolla pitäis mennä kaavintaan. onko muilla ollu tällästä?

No sitte meijän neidistä, hää on sellanen tuittu pää ettei mitää rajaa, päivät ja yöt syö edelleen 3h välein ja nulluu ehkä tunnin unia päivällä sitte ollaa taas pari tuntia hereillä ja sitte nukutaan taas, onneks yöllä nukkuu muuten hyvin, paitsi 4-5 sillon pitäis seurustella, ei kyl onnistu :)

Viittiskö joku laittaa tuonne etu sivulle tuon meijän neidin nimen, Kiitos =)

Lilijana & Nea 11vk (kai)
 
Meijän neiti ripuloi eilen kerran potan puolilleen, nyt oon minä aamusta asti oksentanu :eek: Ei oo hääviä. Vielä ku serkun tytöllä ois ollu synttärit, muut sinne meni ja mä jäin yksin :( Aina meillä on joku sairaana ku niillä on juhlat, ihan hävettää mut minkäs tälle tekee...
pakko taas painella pehkuihin :x
 
SuklaaSyöppö: En ihan tarkalleen kokoa muista, kun olen nähnyt ne vaan kertatyyppisesti "katto mikä mulla on, hahhaa".
Muistaakseni ne on kasvaneet mukana. Eivät olleet mitään erityisen silmiinpistävän erikokoisia tms.
Kumpikin on musiikkimiehiä. Onko tuo merkki siis musiikillisesta lahjakkuudesta? ;)
 
Ja voi melle! Pakko tuon huonon säkän on joskus kääntyä hyväksi! Sitten tapahtuukin paljon kivoja asioita. =)

Uskaltaisikohan tuota velliä koittaa aiemmin itsekin? Tiedätkö vaikuttaako ennenaikaisuus kovastikin masun kehittymiseen?
Alkaa tämä tiuha syöminen käymään voimille. Päivällä välit on 1-2 tuntia, yöllä sentään jo 2-3h.
Jos tekisi perunasta ja tuttelista itse jotain vellin tyyppistä "lounaalle", voisi vaikuttaa yöhönkin hyvin?
 
SuklaaSyöppö
Myyrä: Musiikillisuudesta tuskin on merkki, jos yhtään äitiinsä tulee. :LOL: Mut, mies sano, et jonkun elokuvan pahiksella on kans ollut ylimääräinen nänni. Kuhan ei vaan mitään rikollista mein pikku miehestä tulis... :whistle: ;)


Täällä on pikkusen äitillä pinnan kireyttä havaittavissa. Alkaa tää valvominen/yöheräily ja aamuyön kukkuminen verottaa vähän voimia ja päikkäreitäkään ei oikein pysty nukkumaan. Pieni hengähdystauko kodin ulkopuolella tekis nyt terää. Huomenna aattelin lähtee ihan yksin kävelylle, kun miehellä on vapaapäivä niin saa se sit olla lasten kanssa. Vaikka kuinka ihania lapset onkn niin välillä tulee hetkiä, kun toivois pääsevänsä hetkeks yksin vaikka just lenkille. Meilläkin tuo miehen työ on sellanen, et en oikein voi sillekkään sysätä edes vapaapäivinä aamu/yöheräilyä, kun se joutuu sit taas työn puolesta sitä tekeen ihan tarpeeks. Kyllähän se varmasti vapaapäivänään heräis vaikka aamuviideltä hoitamaan lapsia, mut jotenkin en sit raaski pyytää... :ashamed: Meiän tuo esikkokin on heränny koko ikänsä lähes joka yö kerran tai useemmin joko allergian takia tai sit jonkun muun asian, joten yöheräilyjä tässä on takana jo reilu kaks vuotta putkeen. No, mut iteppähän sitä on lapsia halunnu, joten kaippa joku harmaa tännekkin pinoon löytää tiensä ja sanoo painavan mielipiteensä kuinka äidit ei sais koskaan olla väsyneitä... :whistle: Tääkin piristää jo omalta osaltaan kummasti, kun voi jollekin sanoo , et äiti on vähän väsyny. Taas jaksaa sit tarpoo tänkin illan kiukuttelut kunnialla... =)


Nyt kuuluu kutsu...
 
Kyllä mä ainakin tunnustan, että välillä voisin ottaa loparit tästä hommasta. Kun oikein väsyttää ei pinna kestäisi mitään.
Tulee tiuskittua välillä liikaakin. Sillä mä tuota perunavelliä mietin. Esikoisellakin on oikeus kivaan äitiin. Kamala pyydellä anteeksi 3-v:lta, kun on taas rähjännyt melkein tyhjästä.

Jossain luki, että kotiäidin pitäisi saada joka päivä puoli tuntia täysin omaa aikaa. Kävelyllä tai vaikka saunassa/kylvyssä tai ihan miten vaan. Siten jaksaa paremmin tätä maailman raskainta työtä.
 
Minäkin käynyt välillä lukemassa näitä juttuja, mut aikaa ei ole ollut ikuna istahtaa ajan kans koneelle ja kirjotella omia kuulumisia. Tuntuu, että aika loppuu kesken joka päivä :whistle: nyt ollaan kyllä taas vähän sairasteltu, että jaksamiset ollut muutenkin vähissä. Tuntuu, että meilläkin on sairasteltu nyt tän vuoden puolella enemmän kun viime vuonna yhteensä :whistle: mikä ihme mahtaa vaivata...
Ikävämpääkin on tapahtunut, ukkini kuoli ja hautajaisetkin on sitten juuri ennen meidän poitsun ristiäisiä :( voi että kun mä en sit lainkaan tykkää hautajaisista, oon ihan kamala pillittään, itku tulee siis tosi herkästi. Tai tietty nyt muutenkin itkee kun oma läheinen kuollut, mut siis muutenkin oon herkkä. Kurjaa.. :'(

En muista enää mitä kaikkea täällä on kyselty, mut vastaanpa minäkin tohon hampaiden tuloon. Kyllä ne ikenet voi tosiaan kutita tosi aikasinkin, meillä kakkoselle tuli kaksi ekaa hammasta juuri ennen kun täytti 3kk. Kaverin poika sai aikoinaan ekan hampaansa 2kk iässä. Se on niin yksilöllistä. Itsekin oon nyt huomannut "paavon" kuolan lisääntymisen ja aloin miettiin kans että mahtaako siellä suussa jotain tapahtua. Vaik hampaita tuskin tulee pitkään aikaan kun ikää ei kuitenkaan ole paljoa. Mut eihän sitä tiedä ;)
Enpä ois osannut sitäkään ennustaa että poika kääntyy kuukauden iässä :) päätään on alkanut kannatteleen pikkusen ennen. On kyllä ollut aina tosi jämäkkä pakkaus ;) Pituutta on ollut neuvolassa viimeksi (pari viikkoa sit) 60cm ja painoakin kertynyt hieman päälle 6kg.

Mahtaako täältä löytyä muita jotka ei aina nuku hyvin vaunuissa? Aina ei tosiaan unet maita vaunuissa niin hyvin kun sisällä, se nukkumaan meneminenkin tuntuu sillon vaikeelta :/ sit taas on päiviä, kun ei mitään ja uni maistuu ihan kivasti. Kumma kaveri :whistle: tytöt on meillä aina ollut hyviä vaununukkujia, ei ole paljo tarvinnut heilutella kun on simahtanut ja nukkunut tuntitolkulla. "Paavo" onkin sit tosiaan välillä ihan eri maata, välillä nukkuu vaan sen ajan kun vaunut on liikkeessä. Siinä saa itse kyllä hyvin liikuntaa, kun tulee sit käveltyä kunnon lenkki ;) no joo, kukin tavallaan ja kaipa se tuosta sit tasottuu tuokin tapa.

Mä oon tässä miettinyt, että koskahan sitä saisi aikaseks alottaa taas "kunnon" reippailun :whistle: ennen raskautta kävin pumpissa ja pyöräilemäs aika ahkeraan ja hieman vielä odotuksen alussakin mut se sit jäi. Ja kun ne supistelut alkoi vaivaa niin en tietty uskaltanut edes jatkaa. Nyt alkais taas kovasti houkuttaa. Lähteekö joku kaveriks? :) tuo aika on kyllä vielä vähän kortilla mut eiköhän nää aikataulutkin tästä jossain vaiheessa vakiinnu niin tulisi lähdettyäkin. Sais näitä paikkoja vähän kiinteimmiks (jos se on edes mahdollista) :whistle:

Jaaha, nyt pitäis hipsiä syöttöpuuhiin mutta aurinkoista illanjatkoa kaikille. Koitan poiketa useemmin jatkossa :)
Ai niin, joku tais olla rouviintunut, olikos se melle? Hurjasti onnea :flower: (toivottavasti muistin oikein)

sayenna
 
Kiva, että joku muukin tunnustautuu välillä vähän väsyneeks ja kireä pinnaseksi. ;) Mut, ihan oikeesti, heti ku mä täällä "ääneen" sanoin sen asian niin taas on paaaaaljon parempi fiilis. Välillä vaan käy päivätkin tosi pitkiks, kun suurimman osan ajasta viettää vaan lasten kanssa, kun noita tuttuja täällä seudulla ei ihan hirveesti oo. Mut, on ne lapset silti ihania suurimman osan ajasta. :heart:


Sayenna Kurkkasin profiiliis ja huomasin, että oot Treeltä. Jos kiinnostaapi muitten mammojen ja lasten seura niin tuolla plussalaisten tapaamisosiossa on justiin sovittu tärskyjä tiistaille. =) Ja muutkin Tampereen seutuvilta mukaan... :wave: :D
 
Moi vaan :wave:

joku kyseli sydämen sivuäänistä ..meillä molemmilla isommilla pojilla sivuääni esikoisella nyt 6v todettiin ja ihan vain 2.asteen viaton sivuääni.Kakkosella ollu jo 6kk iästä lähtien kunnolla kuulunut..sydämessä hällä semmoinen ylimääräinen pussukka jossa veri kierähtää käydä enen kuin jatkaa matkaansa ,aiheuttaa pyörteen välillä joka tekee huonoja hetkiä voinnillisesti silloin tällöin luokitteli kuitenkin senkin 2.asteen sivuääneksi,vaaraton sekin ja mitään eivät tee.
Nyt kolmosella ei ole ainakaan vauvana kuulunut,tutkitutin sen sydämen hyvin kun siellä teholla silloin ekoja päiviään vietti poika,vannotti lekuri et ei oo mitään ihan siisti sydän!! Hyvä että näitä viettomia on sattunut omien muksujen kohdalle kun meidän suvussa on myös ollu aortan kaaren ahtauma jne. leikkausta ja silleen..Muutenkin ollaan niin sydän sairasta sukua et heikompia hirvittää.

RÖLLIMAMMA kyseli vellin pakastamisesta ja oon sitä mieltä et ehken vois pakastaa ei siinä ainakaan mitään kieltoo ole.Mutta rimpautus asiakaspalveluun niin eiköhän selvii. ;)

Väsymys mitä se on ...onko jotain hyvää syömistä,hei eihän kukaan voi olla väsyny...ihan tosi :headwall:
Joo OON VÄSYNY myös minäkin nukkuminen on kova sana ja aina nukahdan jos vaan tilaisuus tulee ei tarvii unta houkutella ja kun nuo kaksi vanhempaa keksii aina maailman typerimpiä juttuja niin pinna on aika lyhkäselle jo polteltu :ashamed: no jospa se tästä pikku hiljaa niin se meni nuilta edellisiltäkin et mitä vanhemmaksi lapsi tuli ja yö heräilyt väheni ja loppui kokonaan niin sitä virkeempi ja energisempi äippä oli :) SIIS KYL SE TÄSTÄ ei tätä koko elämää kestä ;)

Pikku mies on ruvennu syömään isompia annoksia ja pärjää jo kaksi tuntia ihan valveilla ollessaankin ettei syö puolenssa tunnissa kaksi rintaa ja silti nälkä...on topakoitunut ukkeli,kotipuntarilla saatiin 6kg painoa hälle ja vaatteista käytössä 60-62cm huh,huh,ei mun muistin mukaan isommat pojat olleet näin isoja tässä vauheessa vai missähän vaihessa ne rupesi kitu kasvuisiksi :whistle: ;) :LOL: =)

Mutta nyt nukkumaan :xmas: :wave: :heart: :D

Nappa ja Jere 2kk3vko
 
HEHKUTUSTA!!

Villen lerppusilmä on noussut! Nyt juo maitoakin koko suulla, eikä nenäkään ole enää vinossa. Oi ihmettä! :D :D :D Ripsetkin hiljalleen nousevat irti silmästä. Voi kun tämä olisi nyt tässä! Kunpa aamulla kaikki olisi normaalisti, ettei vaan palaa takaisin lerpuksi.

Ihmettelin, kun silmän ympärysiho muuttui yhtäkkiä ihan punaiseksi, niin kuin sitä olisi hinkattu kovasti. Sitten aloin katsomaan että hetkinen, nyt näyttää erilaiselta. Miehen kanssa vaan tuijotettiin ja tuijotettiin, ja koko ajan näki jotakin uutta. Ihanaa! :D

Peukut pystyyn, että poika paranisi vaivastaan näin kivasti!

myyrä ja Ville 11vko 3pv :heart:

Jospa tänkin äidin pinna vähän löystyisi nyt. Iso huoli takanapäin?
 
SuklaaSyöppö
Mäkin hehkutan täällä, olen palannut elävien kirjoihin. :D Meiän lapsukaiset ei heränneet yöllä yhteensä kuin....tattadadaa....KERRAN!. Toisin sanoen esikko nukku heräämättä ja poju heräs kerran. Se tosin meni vasta yheltätoista nukkumaan, ku vaan söi ja söi, mut ihan sama, kun yö meni ilman ylimääräsiä kukkumisia.


Hienoa Myyrä, että Villen silmä alkaa parantumaan. =)


Nyt kaikille kanssasisarille oikein aurinkoista ja ihanaa maanantaita! :hug:
 
huomenia vaan!!!

täällä myös yksi väsynyt. venla ei kylläkään herää kun kerran tai kaksi yössä mutta mää oon sellanen että syötön jälkeen valvon ainakin sen puol tuntii kun uni ei tuu. Venla kyllä yleensä nukahtaa heti ja mies varsinkin on sellanen et nukahtaa heti kun laskee pään tyynyyn.

Tupakoinnista oli täällä myös puhe.. mulla tekee välillä mieli ihan älyttömästi!!! siis oon jo miettiny et voiko enää ees tehä mieli lun lopetin silloin raskauden noin puol välissä!! En tiiä tekeekö mulla mieli ite sitä tupakkaa vaiko sitä tapaa..

Hienoa että Villen hermot alkaa korjaantua! :heart:

Eilen kävin hiihtään tälle talvee ekaa kertaa.. tulipa kyllä äkkiseltään jalat kipeeksi. mää kun hiitelen keskimäärin parikertaa per talvi! et hirveen innokkaana ei tällä olla hiihtään.

Iitta ja Venla
 
pepsu
Huomentapäivää :)
nyt on pikku neiti torkuille (toistaseks) joten kerkii kirjotella kuulumisia. Eilen oli jännä päivä, Aada nukahti 12 kieppeil, lähettiin siin ulkoilemaan sit, neiti nukkuu edelleen, kolmen kieppeil herää syömään, jatkaa unia, neljältä ottaa pikku hörpyt ja melkeen viiteen nukku! Koskaan aikasemmin ei oo päiväl nukkunu noin :) oli itelläkin outo olo ku kerkes tekee vähän kotihommia ja jopa elokuvan kattoo ihan rauhassa :eek:

keskiviikkona olis nla, sillon otetaan multa ne jälkitarkastus näytteet.. Kattoo mitä on painoa ja pituutta tullu Aadalle..

Kyl itteäkin välil väsyttää, useimmiten aamulla, et onneks päivällä harvemmin. Mut kyl viel ainaki kestää ja piristää noi kävelylenkit joita teen siskon ja sen muksujen kanssa :) :heart:

Mut eipä tässä kummempia, aivan ihana aurinkoinen ja keväinen ilma pihalla! B)

t.pepsu ja Aada 2kk 1pvä :D
 
Tervehdys!

Kylläpä aika rientää.

Iitta: Se on se tapa. Mulla tekee välillä mieli, vaikka en ole tupakkaan koskenut yli 10 vuoteen. Eikä tulis mieleenkään oikeasti polttaa, välillä vaan tulee tilanteita että toivois että vois mennä tupakalle.

Myyrä: Hienoa, että Ville on toipunut noin hyvin.

Loma on ohi, oli kiva olla mökillä. Siellä oli vielä aika paljon lunta, mutta ne sulaa pääsiäiseksi. Sillon mennään taas.

Eilen oltiin Pinjan kanssa kävelylenkillä ja näin sitruunaperhosen, leskenlehtiä ja voikukan alkuja ja pajunkissoja. Se on kevät nyt. Laitoin aivan liikaa päälle, vanhasta tottumuksesta.

Meillä on vatsatauti riehunut. Mies oksensi kerran ja oli kuumeessa pari päivää. Pinja oksensi kerran mutta muuten on ollut hyvällä tuulella ja syönyt hyvin. Maidot lensi kaaressa ja molemmilla oli vaatteet märkinä ja Pinja vaan tyytyväisenä hymyilee. Luulis että olis tuntunut vähän pahalta. Kakkaa on tullut useammin kun normaalisti mutta se on ihan kiinteää. Eikö sen pitäis olla vetistä jos se on ripulia?

Keskiviikkona alkaa taas hullut päivät... On se mukavaa olla taas sivistyksen parissa ;)

Aurinkoista päivää

Lili ja Pinja 11vko tasan
 
Pakko tulla purkamaan tänne. Meille sattui eilen aika hankala tilanne missä minä kiehuin, mutta olin sitten vaan hiljaa.

Pojan kummit tulivat illalla kylään. (Tämä nainen ei ole mitenkään erityisemmin vauvarakas, oli tiedossa. Mutta tämä mies tykkää ja on mun miehen paras kaveri. nainen tykkää sellasista yli 5v lapsista ja nuorista sitten ja niiden kanssa tykkää puuhailla ja he oli naimissa niin oli "pakko" pyytä ne yhdessä kummeiksi)
Niin tulivat kylään. Nainen oli vähän huono vointinen. Oskari leikki lattialla suht hyvällä tuulella,...ilmasi sitetn jossain vaiheessa että ei enää jaksa olla ota minut pois täältä. No minä tein työtä ksäkettyä, ei kerennyt itkemään edes. Kunnes tämä nainen sanoi että ÄLÄ JAKSA ALKAA KITISEMÄÄN TAI ITKEMÄÄN YHTÄÄN, MINÄ EN JAKSA YHTÄÄN SELLASTA. .Ja ei sanonut mitenkään leperrellen vaan just niin kun omaa etuaan ajatellen.
Meinasin siinä vaiheessa sanoa että sori olet meillä ja meillä on vauva ja täällä saa vauvan äänet kuulua. Hyvä etetn alkanut itkemään tuntui tosi pahalta. Mutta pidin suuni kiinni.

Juotiin sitten kahvia ja Oskari oli isän sylissää ja jutteli mulle siitä....ei sillee iloisesti, mutta jutetli kummenkin....melke itkien mutat ei kuitenkaan itkenyt.....kummit naureskeli sille se oli aika söpöä kyllä....mutta sitten taas se Nainen sanoi kun oskari meinasi alkaa väsymään että ihan oikeasti älä alota huutoa tai hän lähtee menemään kun ei jaksa,,,,meinasin taas sanoa että tervemenoa vaan. mutat pidin suuni kiiini. Oskari ei huutanut nukahti sitteriin pikku-unille kun heijasi. Ja sitten tämä nainen sanoi vielä ainako sä kiukkuat kun hän on täällä....VOI LUOJA!!!!!!!!!!!!

Haloo mitäs tulee tänne ja ei oskari edees ollut kiukkunen....suht hyvällä tuulella ja kun ei edes itkenyt....niin se nainen oli sit tällänen.

Otanko nyt liian herkästi itteeni ja kiukustuin. Vai mitä te tästä kaikesta ajattelette? Sen naisen mies kyllä leperteli ja piteli pojua sylissä ja sanoi jopa heippa oskarille, mutta ei tämä nainen sanonut mitään kun lähti....siis sanoi tietenkin mulle että moikka....ja sanoi se siinä alussa on että on vähän poikki jne...ja sori jos hänestä ei ole seuraa...mutat tuollainen minusta se on yleensäkkin...mutta olisi sitten päästänyt sen miehen tänne yksin jos ei kestä vauvan ääniä.

Vaahtoanko nyt ihan ilman syytä vai? :ashamed:
 
cukkis: mun mielestä et vaahtoa turhaan, itse oisin tuossa tilanteessa avannu jo suuni... !

itse vetäsin herneen nenään tk:n toiminnan kanssa, soitin aamusella sinne varatakseni itselleni aikaa päivystykseen. vastaanotto virkailija vaan tokas et mee apteekkiin ja hae lääkikeet sieltä vaivaasi . ei ennen ole nimittäin ollunna ko. vaivaa, voin mie siis sanoakin ääneen mikä mul on.... hiivaa. siis ikuna mulla ei ole ollunna. mä olen muutenkin herkällä tuulella ja viel nuin tokasee mulle.

emmi eikun naureskelee. oltiin eilen pilkillä koko sakki. saatiin saalistakin, oikein kukkokalat. nyt os siis kukko uunissa.

jep, mut nyt kaffen keittoon ...

nipsu ja emmi 2kk 22pv
 
cukkis: mä oisin kans jo tuossa vaiheessa sanounu sille akalle et ei tartte tulla jos ei vauvan ääniä kestä!

Oli niin paljon asiaa tullu et unohdin jo nimet ja kaikki mitä vastata :whistle: Ite paranin yön aikana mahataudista ja kuumeesta, yöllä sit esikoinen oksensi ja aamulla oli kuumetta. Mies onneksi jäi pois töistä, nyt sekin makaa tuossa sohvalla huonovointisena :x Mutta jospa tämä tästä alkaa tosissaan kaikilla helpottamaan :)

Ja pinna kireällä.... toisinaan joo. Kyllä ottaa koville nuo viikot yksinään ja yöheräilyt varsinkin. Pe-su sit pääsen itekseen hiihtää ja lenkille, vähän haukkaa happee yksikseen. Nyt onneksi vauva alkaa ysin aikaa nukkuu, herää kolmen aikaa syömään ja kasilta ylös. Ihanaa jo rytmi pysyy nuin!!! Eikä nuo uhmaiät mitään hääviä oo! Kolmentäyttävä poika on ihan ok, ei sen kummemin hirveempiä kohtauksia saa. No toisinaan kyllä ei mikään kelpaa mut sen kans voi jo neuvotella ku ymmärtää hyvin ja osaa puhua kunnolla. Mut tuo vajaa 2w tyttö on kyllä ihana tapaus... semmonen kiukuttelia että! Ja ku se ei vielä puhu ku sanan tai kaks peräkkäin niin tulee niitä kommunikointi vaikeuksia sitten, ei tiijä mitä se aina tahtoo. Ja kovasti haluais veljen perässä tehä kaikkee mitä ei osaa vielä niin raivoaa siitä... Mutta voin sanoa että ehkä viiden vuoden päästä jo tämäkin on takana päin :LOL: ehkä...

 

Yhteistyössä