TAMMIVAUVAT 2007

minä täällä taas kun lapset nukkuu eikä äitiä huvita tehdä kotihommia :ashamed:

jäi eilisestä yllätyksistä iloisin mainitsematta. tuli laput verottajalta ja me saadaan ukon kanssa molemmat ihan kivasti takaisin päin. eli joulu tulee meillekin :xmas:
 
mikki hiiri: meillä sama homma, lapset nukkuu, tekemistä ois mut ei huvita :D Täällä vaan istun ja luen, etin isompia unipusseja. Ajattelin nyt sitte kokeilla tuolle tytölle kans semmosta. Ja jos muilla on etinnässä kans niin voin vinkata et Oululaisesta liikkeestä saa hyviä edullisesti myös postitse! Just tilasin pojalle mut tytölle siellä ei ollu kokoa joten se pitää vielä ettiä muualta... Voin yv:nä laittaa osoitetta ku täällä vissiin ei saa manostaa...? :snotty:
Meille kans tulee sen verran paljon veronpalautusta et pysty iloiselle mielellä laittaa ponirahat remonttiin, tulee sit palautukset joilla voi maksaa ponin :heart: Eikä tuu köyhää joulua siltikää :D Päätin viimejouluna etten nyt hamstraa etukäteen lahjoja. Mut taas hokasin kattelevani jo niitä valmiiksi :eek: Mut onhan se halvempi ostaa paljon ennen joulua eikä tuu sitte lopussa paniikkia... on nuita kummilapsia sen verran monta et menee aikaa ettiessä. Ja päätettiin ettei nyt omille osteta ku n.3lahjaa per nenä, neki saa sen verran paljon kummeilta ja mummoilta et ihan hullua alkaa itellä sitte keräämään mahottomia määriä!

Onko muilla ollu jo joulu mielessä? ;) :wave: (kuvitelkaa, pian meijän vauvat on jo vuotiaita!!!)
 
täällä edelleen.... tai tulihan tuossa välissä pyykit laitettua ja miisa hyssyteltyä uudestaan uneen

joulusta sen verran että omille on päätetty laittaa vähän rahaa tileillleen. ihan pienet paketit ostetaan, ja nekin on jo valmiiksi katsottu :D :xmas:

meillä myös iso liuta lahjottavia et kyllä se on nyt jo aloitettava. esim. valokuvakansiot aattelin mummoille antaa niin kovasti niitä olen nyt miettinyt jotta saa tilaukseen ajoissa...
 
Ainiin, tuli vielä mieleen lisätä tuohon eiliseen kirjoitukseeni, että meilläki Topias sanoo jo ihan selvästi "Äiti"... :heart: Se on kyllä ihanan kuuloista... :) Niinku mun kaveri sanoi, että "nyt sä oikein kehotat sitä sanomaan että Äiti, mutta ootappa ku se on vähän isompi ja huutaa yhtenään äitiä, ni susta tuntuu että voi ku se huutas välillä vaikka isää..." Niihän se on.. :LOL:
 
Ihania testejä! Laitoin sivut ylös jos ei tule uni kun yksin täällä möllötän.

:'( Kauhea IKÄVÄ! Ihan hirveä tunne. Mulla oli tänään eka työpäivä ja muu perhe halusi mummolaan. No sinne ne jäi sitten pariksi päiväksi kun mummolla oli vapaata ja mie olen täällä kotona yksin. Ikävä.

Jouluista sen verran että meillä ne lahjat on yritetty pitää toisarvoisina, kun meistä joulu on enempi ruokajuhla. Joka vuosi yritän tehdä itse yhden perinneruoan itse, koskaan en saa samanlaista kuin äidin tekemä, mutta aion opetella. Tosin me vanhemmat varmaan pidetään enempi siitä ruokapuolesta, lapset odottaa jo lelukirjoja postista! :LOL: Viime vuonnakin taisivat tulla jo näin lokakuun alusta.

Mutta suihkun kautta nukkumaan, jalat on ihan poikki kun yhtäkkiseltään käveli muutaman tunnin. Johan sitä tulikin maattua aloillaan.... :kieh:

Vilipi
 
65% Lynette tässä huomenta. :saint:

Viime yö meni täällä jo paremmin, lapset nukkuivat tosi hyvin.
Kerran tai kaksi piti laittaa Ville makaamaan ja isoveli kömpi väliin tuossa puol seitsemän. Esikoinen on menossa tänään taas yökylään mummille. Nämä ovat hänelle aina juhlapäiviä.

Ville herättää nykyään aamulla niin, että huhuilee vähän ja samalla hakkaa tutilla meidän metallisängyn päätyä. Kalisee ja kalkattaa ihan kivasti. |O

Ville on tänään 9kk! :heart:


niin joo. bb on sontaa.
 
Huh... mulla on säälipahoinvointia. Käly on sairaslomalla hirvittävän pahoivoinnin vuoksi ja jotenkin rupeen itseäänkin heikottaa kun ajatteeekin.

Oliko teillä kellään pahoinvointia ennen menkkojen poisjäämistä? Nimittäin kälyn raskaus on niin alussa, ettei menkat ole vielä edes myöhässä.
Itselläni alkoin pahoinvointi aina viikolla n. 6-7.
 
Siis mä oon laskenu et meijän vauvat täyttää nyt 10kk :LOL: :whistle: Mietin et miten Ville on 9kk ku meillä tulee jo 10, just, matikka ei oo vahvin mulla :D Tänään pääsee sitte yksin kauppoja kiertää (pakolliset) ja rats.tunti, ihana ilta tiedossa =) Tyttö on ollu taas hyvällä tuulella :kieh:

Mun pahoinvoinnit on aina alkanu myöhään...
Se meijän tuttu oli 2vuorokautta käynnistyksessä, eilen aamulla sit pyöräytti tytön :flower: Lisää leikkikavereita tiedossa =) Ei kuulostanu hääviltä synnytys :/ Onneksi itellä on hyvät muistot niistä hetkistä!!! :heart:
 
Siis mitä ihmettä! :eek: Kirjoitin aiemmin jutun ja lähetin, en vaan jäänyt kyttäämään menikö perille. Ei näemmä. Höh.

No kuitenkin. Villen sänky laskettiin tänään alas, kun herra pääsi kiipeämään reunalle keikkumaan.
Istuskeli tänään kylvyssä ensimmäistä kertaa niin ettei tarvinnut tukea oikeastaan ollenkaan. Mitä nyt piti olla haukkana, kun näytti olevan kivaa lätsähtää selälleen ja siinähän meinaa lumpsahtaa pinnan alle.
Villen lempileikki sängyssä on heittäytyä selälleen yhtäkkiä. Se on kikatus-kivaa.

Eikö kukaan muu ole tehnyt Poion testejä?
Mä oon tainnu muuttua lampaaksi täällä kotona. Vähän pitäisi kai ilkeämpi olla, että pärjää?

Pahoinvoinnit on alkaneet siinä rv8:n pintaan. :x

Oli mulla kai jotain muutakin, en muista.

Pakko vielä lopuksi tunnustaa, että mä olen mässytellyt itselleni pari kiloa lisää. :snotty: Ou nou. Onneksi on talvi tulossa, niin läskit ei näy. :D Ei vaan, täytyy taas katsoa mitä kitaansa pistää.
 
Mulle tuli Susan tulokseks tuossa täydellisten naisten testissä. :D

Mun vanhemmat oli tuossa kylässä, ja Jere vierasti taas mun isää kauheesti. Ihan itku meinas tulla toisella. :ashamed: Mun isä ottaa kovin raskaasti tuon vierastamisen, mutta minkäs sille mahtaa. Samallalailla vierastaa muitakin vanhempia, möree äänisiä miehiä! :whistle:

Jere heräs tänä aamuna 6 pintaan, annoin maitopullon ja vein takas sänkyyn. Hetken mölistyään nukahtikin. Seuraava herätys oli 8.20! :eek: Ja me kun ollaan herätty viimeset kolmisen kuukautta viimmestään puol 8! Mies oli näreissään, kun ei sanut joka aamuista töihin lähtö vilkutustaan.. ;)
 
täällä myös Susan ja 70% hyvä ihminen

meillä heräillään nyt öisin kiukkumaan konttausharjoituksia |O

kuten poiolla meillä myös oli tänään nukkumisaamu. normisti ollaan kans seiskan jälkeen hereillä. tänään miisa söi just ennen 7 niin toivoin että nukkuis vielä hetken. havahduin vartin vaille ysin että kohta pitäis olla jo ulkona. joutus jopa herättelemään lapsia. olin luvannu mennä puistoon jossa kaveri odotti meitä.... lopulta ehdittiinkin ulos asti.
 
Joonas o alkanu taas nukkumaan ihan mukavasti.
Illalla nukkumaan klo 20-20.30 ja syöpäsee kerran tuossa klo 2-3, jatkaa unia 7-7.30. Tosin tänään nukkui 8:aan :eek: Ei turhia kitinöitä yöllä (kop kop).
Se vaan ihmetyttää edelleen, että poika kakkaa kolme-viisi kertaa päivässä. Melkeempä heti ruuan jälkeen. Yöllä tosin ei. Voikohan tuo Tutteli2 vaikuttaa silleen. Tutteliahan poika on saanut aina korvikkeena, joten hieman ihmetyttää. Mutta kun tuo tiheä kakkaaminen alkoi melkeempä juuri samoihin aikoihin kun vaihdettiin Tutteli1:stä Tutteli2:een. Noh,pitänee neuvolasta kysellä. Ei nyt kuitenkaan viitsisis alkaa taas kokeilemaan uusia korvikemerkkejä. :|

Jahas, kohta tuleepi vieraita ja meitsi on vielä alusvaatteisillaan :LOL:
 
Tulipa mieleen pistää tällaista galluppia.. Eli minkä kokoisen talvipuvun olette ostaneet/aiotte ostaa vauvallenne? Ja minkä kokoinen hän on nyt?

Tuntuu että on tosi vaikea päättää minkä kokoista ostaa. Meillä tuo Topias on nyt n.70 cm, eli kannatteeko ostaa 74cmk vai 80cm puku? Tosin riippuu varmasti aika paljon puvun merkistäkin, osa kun on niistä paljon reilumman kokoisia, kuin kokolapussa lukee. Mut täytynee mennä kauppaan ja sovittaa, et kumpi koko on järkevämpi... Jos 80cm puku on vielä ihan järkyttävän iso, niin ostan kyllä 74cm:n. Jos mennee talven aikana pieneksi, niin pakko kai sitten hankkia keväällä uus.. :whistle:
 
Annilia: kannattaa tosissaan ottaa vauva mukaan ostoksille! Meillä on Reiman toppapuku 74cm johon meijän poika 74cm hukkuu! Kun taas Travallen välilausi puku on 80cm jota hän käyttää nyt ulkoillessa niin on ihan sopiva! Tuskin mahtuu enää keväällä... Et sovittamaan vaan mikä parhaiten sopii ja istuu päälle =)

Eilen tuli tilaamani ponin varusteet ja täällä ihan innolla ollaan lasten kans tutustuttu niihin :heart: Vielä 2,5kk ennen ku ponivauva tulee kotiin :|
 
Meillä Jere on nyt 73cm myös ja ostin just 80cm Travallen toppapuvun. Sovitin sitä ja vielä vaikutti mukavan reilulta. =) Villaa mahtuu tarvittaessa alle.
Kirpparilta ostin toisen 80cm Reiman toppahaalarin joka onkin tuota edellistä aikapaljon isompi, pituudessa nimittäin.
Valmistajasta riippuen koot heittelee samankokosissa yllättävän paljon.
 
Meijän likka nous tänään seisomaan tukea vasten ekan kerran :eek: ihan kauhiaa. Ja konttaakin.. Sen verran vaikuttaa yöuniin, että ihme asentoihin tytsy nukahtaa, kontalleen jne..
Aada on nyt 73cm ja serkkutytön 80 talvihaalari saadaan käyttöön.. Meil on H&M:n fleecehaalari 80 ja ei se kauheen reilu oo, just sopiva..
 
Onko muilla jo alkanut tavaroiden antaminen?
Meillä ollaan vähän väliä kiitos, ole hyvä, kiitos, ole hyvä.... Se on niin ihanaa antaa jotakin ja saada kiitokset.

Viime yö nukuttiin meilläkin jo tosi hyvin, vaan kaksi kertaa herätti. Ekaks mönki unissaan ja seuraavalla kerralla piti saada maitoa.
Moniko juo vielä yöllä maitoa? :attn:

Ai niin. Meillä on Reima Tecin 80cm haalari, joka on aika sopiva. Kasvuvaraa on silti vielä. 74cm ulkovaatteet on jo pieniä. Ainakin nuo mitä meillä on. Jäivät melkein käyttämättä kokonaan.
 
Joonas syö vielä kerran yössä maitoa.

Meillä ei vielä tavaroita anneta, vaan Joonas paremminkin viskoo kaikki pöydältä alas.
Lisäksi pojalla on kova into tuohon puhumaan opetteluun. Äi-ti tulee selkeästi (tosin tuskin ilman tarkoitusperää ) ja eilen illalla kun vein nukkumaan niin sanoi paapaa ja toisti sen vielä kunnes vastasin, että joo, nyt Joonas paapaa :heart: :D Lisäksi osaa piilosta leikkiessä huokata poo (pöö ) :D
 
juu, en ottanu nokkiin bb-kommenteista. täyttä shittii se on munki mielestä jäin vain koukkuun. ei taia olla omaa elämää...

toppapukuasiaan: meillä kokeiltiin äippäpakkauksen pukua ja se on vieläki melko reilu! tiä vaikka menis ens talvenki =) tuli vaan siinä kokeillessa mieleen et on se ollu hullun iso sillon ku wimmu oli vastasyntynyt :LOL: :LOL:

meillä alettiin tänään oikein kunnolla konttaan :heart: pääsee jo huoneesta toiseen. liikkuu jo aika hyvin tukea vasten ku on. seisaallaan ku on niin alas alas laskeutuminen on aika hurjannäköstä. ei vielä uskalla pyllylleen laskeutua vaan laittaa käet lattiaan siten et pylly on ylhäällä ja siittä sitte menee konttausasentoon.

ens viikolla on 3 tenttii mut lukeminen ei oikein nappaa :/ pakko huomenna ottaa itteä niskasta kiinni
 
Ei poika vielä anna tavaroita mut osaa kyllä ottaa hyvin ilman lupaakin. Saas nähä millaset tappelut tulee kunhan menee sotkemaan isompien leikkejä :whistle: Nyt jo jonkuverran tunkeutuu leikkihuoneisiin ja perästä kuuluu et tuu äippä hakee vauva sotkemasta :/

Maitoa meillä ei oo tarvinnu öisin enää kohta 4kuukauteen, onneksi...

Mä oon tainnu saada tän kylän ponikuumeeseen tosissaan :D Eilen kaverille/sukulaiselle haettiin polle kotiin, tänään issikkatallin omistaja suunnitteli ratsuponin hommaamista =) Aiko jo mennä yhtä kattoo ens viikolla. Kohta on vanhat hyvät ajat takaisin saatu ku ponit jyrää ex-ravurit :LOL:
 

Yhteistyössä