Meidän toukka on vielä poikittain, sais kyllä vähitellen kääntyä asianmukaiseen asentoon niin mammakin sais vähän paremmin hengitettyä

Mitään alatiearviota en vielä saanut, käytiin siis äitipolilla beetasalpaajan takia ja kaikki oli hyvin. Loput seurannat lekurin mukaan voi tehdä neuvolassa. Vkolla 35 pitäis hoitajan kopeloida vauvan tarjonta ja tuolla viikolla myös käännetään, jos on tarpeen.
Mikrosteriloijan kuin myös pullot tilasin lastentarvike Baby Style Oyn verkkokaupasta ja on ihan Aventin oma. Toivottavasti siihen käy muutkin, jos kakara päättää, ettei aventista syö... Hintaa oli 26,90 euroa ja oli halvin mitä muutamaa vertaillessa löysin. Siihen pannaan vettä, pullot ja pariks minuutiks mikroon. En nyt tiedä miten paljon helpompaa tuo on keittämiseen verrattuna, mutta onpahan nyt kuitenkin ja kumma kyllä meikäläisen mieskin, jonka linja esim. leluihin on se, että lapset saa käteen puukon ja kepin ja niillä leikkiköön, oli sitä mieltä, että hyvä hankinta.
Mulla on tiedossa vain maanantain neuvola ja synnytysvalmennusluento, mutta tajusin just, ettei tässä varmaan neuvoloita oo enää kuin pari kertaa! Iiks. Synnytyksestä oon miettinyt vain sen, että ilman neuloja haluan sen tehdä, rei'ittäkööt leikkurissa, jos sinne joudutaan. Mun selkääni on siis sohittu ihan tarpeeks, joten sinne eivät pääse, jos ei ole absoluuttisen pakko. En myöskään kanyylia suostu ottamaan käteen automaattisesti, senkin vain jos todella on tarpeen. Eli melko luomuna sitä kai sitten yritetään punnertaa

Ilokaasua tietty ois, mutta siitäkin olen kuullut, että tulee paha olo. No joo ei voi tietää, voihan se olla, että kivun yltyessä rukoilen kaikki mahdolliset epiduraalit ja muut mitä vaan on keksitty

)) Mutta sen ainakin tiedän, että mua eivät saa sänkyyn selälleen ponnistamaan. Istualtaan tai kontallaan saa tämä vauva syntyä painovoiman avustuksella, mutta selälleen suostun vain sektioon (mihin ei nyt ainakaan istukan takia ollakaan menossa
Tänään taas mietin, että heti keväällä pistän osastonhoitajalle viestiä, että voisin käydä tekemässä vuoroja, jos tarvii. Mulla on siis ihan pirun tylsää tälläkin hetkellä. Kaikki vauvaa varten on jo pesty ja laitettu, sänkyä en vielä voi laittaa pölyyntymään, mutta mitään muuta hankintoja ei ole jäljellä kuin ostella lisää aio-vaippoja.