Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="tulia, post: 14122455, member: 37081"]</p><p>Heips.. Tänään siis palaan asiaan paremmalla voinnilla ja palstan kiinni lukeneena.</p><p></p><p><strong>Ensinnäkin ISOT onnittelut vauvaantuneille.</strong> :flower: Tässä mun pinon kirimisen ja joulupaussin aikana on ehtiny tulla jo niin monta vauvaa etten osaa erikseen nimetä jokaista vauvan saanutta, mutta onnittelut kuitenkin tasapuolisesti kaikille!</p><p></p><p>Sitten. <strong>kirppunen:</strong> päivän hormooni itkut on nyt sit itketty ja oikein vuolaasti. Ihana oli tuo laittamasi runo, mistä haeskelit noita vauvarunoja??</p><p></p><p><strong>Ehkäisystä:</strong> Kuten Enkelitytön äiti jo sanoikin niin oon kans käsittäny et imetyksen aikana ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää eli vaihtoehdoiksi jäävät minipillerit, kuparikierukka ja kumit. Meillä on ollu ehkäsystä jo puhetta, kun ajatus olis et lapsiluku ois nyt täynnä. Kaikenlaista ollaan puhuttu ihan sterilisaatiosta lähtien, mutta todettiin et kun ollaan vielä näin nuoria (mies täyttää tänä vuonna 24 ja minä 23) niin on turhan aikaista tehdä niin isoja päätöksiä kun mieli voi hyvinkin muuttua. Meillähän siis tää vauva on nyt kolmas, joten vaikka ikävaatimus ei täyty niin lapsia on "riittävästi" joten saatais halutessamme sterilisaatiokin. tai näin mä oon ymmärtäny.</p><p></p><p>Minä oisin halukas kokeilemaan ehkäisylaastareita ja/tai -rengasta, mutta mietityttää vaan et jaksetaanko me pelleillä kumien kanssa imetyksen ajan. Kumit kun ei oo meillä mitenkään in. Ekan jälkeen käytin minipillereitä, mutta niiden ehkäisytehon epäiltiin olevan liian alhainen mulle, kun menkat oli tosi tosi epäsäännölliset. Toisen jälkeen mulle laitettiin kuparikierukka heti ku oli jälkitarkastus ja papakoe takana. Kuparikierukka ois tosin varteenotettava vaihtoehto tälläkin kertaa, mutta mielelläni kokeilisin ensin noita hormonaalisia ns. kevyempiä vaihtoehtoja. Kuparikierukasta jäi ihan hyvät kokemukset, mitä nyt vähän voimakkaammat kuukautiskivut oli, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Helppohan se oli kun ei tarvinnu sen kummemmin muistaa ku kerran vuodessa käydä tarkastuksessa.</p><p></p><p><strong>Matkarattaista</strong> on pakko kehua Jovin Io -rattaita. Ylläripylläri meillä on semmoset, hommattiin käytettynä, kun kuopus oli about 10kk. Ei siis oo ihan tuorein versio, mutta pari-kolme vuotta vanhat ja pakko sanoo että kaikkiin muihin matkarattaisiin (siis mitä oon koskaan käsitelly, ei ehkä kuitenkaan koske ihan kaikkia olemassa olevia) ovat tosi tukevat. Oon tykänny kovasti.</p><p></p><p>daizz kyseli <strong>tisseistä</strong>.. Mulla on näillä hirveillä pakkasilla ollu rinnat kauheen arat kylmälle. Jonkinverran on myös ajoittain ilmenny kivistystä, liekkö maito pikkuhiljaa alkais nousta.</p><p></p><p>Tuolla alkupäässä oli myös <strong>vaippagalluppia</strong>. Meillä on käytetty liberoita aiemminkin ja niitä aattelin nytkin ostaa. Enää en muista miksi ollaan liberoita suosittu, joskus käytettiin kyllä pampersejakin, tosin onhan liberoissa se keräilymerkki etu. Tai oli ainakin joskus vuosi-pari sitten kun meillä vielä vaippoja tarvittiin. Pampersilla ei vastaavaa oo.</p><p></p><p><strong>Tutti ja tuttipullo, sekä lisämaito sairaalassa</strong> puhuttivat kans tuolla pinon alkusivuilla. Meillä on pulloja jo iso kasa odottamassa (ne mitä kakkoselta jäi), tarviis vaan uusia niihin tuttiosat ja huvituttikin on jo vauvalle ostettu ja se otetaan mukaan synnärille keitettynä ja käyttövalmiina, että saadaan heti käyttöön kun tulee tarve. Lisämaitoa saa antaa jos tarve on, mutta tietenkään ei mielellään sillai mun selkäni takana, aiemmatkin on muutaman tipan lisämaitoa tarvinneet. Tuttipullot tosiaan on jo olemassa, harkitsin korvikejauheenkin ostamista, mutta vielä en uskalla ku en oo kattonu et miten se säilyy. Täysimetyksen ihmeeseen en omalta osaltani usko ainakaan kovinkaan pitkälti, mutta toivottavasti korvikkeen ohella omaa maitoa riittäisi ja saisin imetyksestä nauttia niin kauan kun hyvältä tuntuu. Ensin mennään tietty ihan omalla maidolla ja sit tarpeen mukaan otetaan avuksi korvike.</p><p></p><p><strong>Emmy83:</strong> Voimia vauvauteluihin ja joko-joko-kyselyihin. :hug: Sulle on vissiin ensimmäinen tulossa? Oon itte käyny läpi saman painostuksen (esikoinen synty rv 42+0) ja voin sanoo et tuskaa oli joten ymmärrystä riittää. Vauva oli ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille, joten kyselyitä sateli päivittäin useita kertoja ja varmaan puolelta miljoonalta ihmiseltä. Vähemmästäkin alko väsyttää ja jotenkin sitä tunsi itsensä hirveän huonoksi äidiksi, kun ei saanu ees tuupattua sitä lasta maailmaan. huoh! Mutta niin ne vaan viisaat sanoo et yhtään vauvaa ei oo sisälle jääny, et kaikki tulee aikanaan keinolla tai toisella.</p><p></p><p><strong>(.)</strong> Eilen oli lääkärineuvola, viimestä kertaa ja tässäpä tuloksia:</p><p></p><p>rv 37+1</p><p>Painoa :+2,3kg joululoman aikana edell.nla oli 19.12. :ashamed:</p><p>Kokonaispainonnousu +7,8kg</p><p>Turvotus:-</p><p>RR:120/72</p><p>Pissa puhdas</p><p>Hb:128</p><p>:heart:: 135</p><p></p><p>Tarjontaa ja sf-mittaa ei tällä kertaa tarkastettu, kokoarvio ultra on huomenna. Kohdunkaulaa 3cm, kohdunsuu suljettu, mutta pehmennyt. Onneksi tuosta painonnoususta ei sanottu mitään, olin aika järkyttyny, kun sitä oli tullut noin paljon niin lyhyessä ajassa. Lääkäri oli vaan sitä mieltä et joulu näkyy monilla ja et kun kiloja on tullu niin vähän ni ei mitään hätää.</p><p></p><p>Eilen tosiaan supisteli ahkerasti aina ilta kahdeksaan asti tuolta puoli neljästä, mutta kuten eilen kirjoitinkin niin harjoitussupistuksiksi niitä alusta alkaen epäilin ja niiksihän ne sitten osoittautuivatkin. Olivat vaan napakoita. Mulla oli kuopuksestakin noin 2,5vko ennen hänen syntymäänsä yhtenä iltana useamman tunnin napakoita harjoitussuppareita.. Joten josko tässä vielä malttais ainakin pari viikkoa vielä vartoa, onhan tonne laskettuunkin vielä matkaa. Sen verta kipee olin ysin paikkeilla kun nukkumaan kömmin että tonnisen panadolin otin unikaverikseni. Kummasti helpotti suppareiden jättämään selkäkipuun. Mielenkiinnolla odotan lähteekö huomisen ultran seurauksena taas supistelemaan vai kuinka käy, mut katotaan. Kyllä se vauva sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin.</p><p></p><p>Jännältä muuten tuntuu kun toisaalta on kaikille vauvan jo saaneille kauhean kateellinen ja toivoisi jo itsekin pääsevänsä kiinni vauva-arkeen, mutta toisaalta mahasta ei haluaisi luopua, poden jo nyt ennakkoon hirveätä ikävää masuvauvaa kohtaan. On se vaan kuitenkin niin jännä tunne, kun vauva möyrii sisuksissa. Mut aika aikaansa kutakin.</p><p></p><p>Nyt meen välipalalle ennenku näännyn nälkääni joten palataan.</p><p></p><p></p><p>tulia & viljami 37+2</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="tulia, post: 14122455, member: 37081"] Heips.. Tänään siis palaan asiaan paremmalla voinnilla ja palstan kiinni lukeneena. [b]Ensinnäkin ISOT onnittelut vauvaantuneille.[/b] :flower: Tässä mun pinon kirimisen ja joulupaussin aikana on ehtiny tulla jo niin monta vauvaa etten osaa erikseen nimetä jokaista vauvan saanutta, mutta onnittelut kuitenkin tasapuolisesti kaikille! Sitten. [b]kirppunen:[/b] päivän hormooni itkut on nyt sit itketty ja oikein vuolaasti. Ihana oli tuo laittamasi runo, mistä haeskelit noita vauvarunoja?? [b]Ehkäisystä:[/b] Kuten Enkelitytön äiti jo sanoikin niin oon kans käsittäny et imetyksen aikana ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää eli vaihtoehdoiksi jäävät minipillerit, kuparikierukka ja kumit. Meillä on ollu ehkäsystä jo puhetta, kun ajatus olis et lapsiluku ois nyt täynnä. Kaikenlaista ollaan puhuttu ihan sterilisaatiosta lähtien, mutta todettiin et kun ollaan vielä näin nuoria (mies täyttää tänä vuonna 24 ja minä 23) niin on turhan aikaista tehdä niin isoja päätöksiä kun mieli voi hyvinkin muuttua. Meillähän siis tää vauva on nyt kolmas, joten vaikka ikävaatimus ei täyty niin lapsia on "riittävästi" joten saatais halutessamme sterilisaatiokin. tai näin mä oon ymmärtäny. Minä oisin halukas kokeilemaan ehkäisylaastareita ja/tai -rengasta, mutta mietityttää vaan et jaksetaanko me pelleillä kumien kanssa imetyksen ajan. Kumit kun ei oo meillä mitenkään in. Ekan jälkeen käytin minipillereitä, mutta niiden ehkäisytehon epäiltiin olevan liian alhainen mulle, kun menkat oli tosi tosi epäsäännölliset. Toisen jälkeen mulle laitettiin kuparikierukka heti ku oli jälkitarkastus ja papakoe takana. Kuparikierukka ois tosin varteenotettava vaihtoehto tälläkin kertaa, mutta mielelläni kokeilisin ensin noita hormonaalisia ns. kevyempiä vaihtoehtoja. Kuparikierukasta jäi ihan hyvät kokemukset, mitä nyt vähän voimakkaammat kuukautiskivut oli, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Helppohan se oli kun ei tarvinnu sen kummemmin muistaa ku kerran vuodessa käydä tarkastuksessa. [b]Matkarattaista[/b] on pakko kehua Jovin Io -rattaita. Ylläripylläri meillä on semmoset, hommattiin käytettynä, kun kuopus oli about 10kk. Ei siis oo ihan tuorein versio, mutta pari-kolme vuotta vanhat ja pakko sanoo että kaikkiin muihin matkarattaisiin (siis mitä oon koskaan käsitelly, ei ehkä kuitenkaan koske ihan kaikkia olemassa olevia) ovat tosi tukevat. Oon tykänny kovasti. daizz kyseli [b]tisseistä[/b].. Mulla on näillä hirveillä pakkasilla ollu rinnat kauheen arat kylmälle. Jonkinverran on myös ajoittain ilmenny kivistystä, liekkö maito pikkuhiljaa alkais nousta. Tuolla alkupäässä oli myös [b]vaippagalluppia[/b]. Meillä on käytetty liberoita aiemminkin ja niitä aattelin nytkin ostaa. Enää en muista miksi ollaan liberoita suosittu, joskus käytettiin kyllä pampersejakin, tosin onhan liberoissa se keräilymerkki etu. Tai oli ainakin joskus vuosi-pari sitten kun meillä vielä vaippoja tarvittiin. Pampersilla ei vastaavaa oo. [b]Tutti ja tuttipullo, sekä lisämaito sairaalassa[/b] puhuttivat kans tuolla pinon alkusivuilla. Meillä on pulloja jo iso kasa odottamassa (ne mitä kakkoselta jäi), tarviis vaan uusia niihin tuttiosat ja huvituttikin on jo vauvalle ostettu ja se otetaan mukaan synnärille keitettynä ja käyttövalmiina, että saadaan heti käyttöön kun tulee tarve. Lisämaitoa saa antaa jos tarve on, mutta tietenkään ei mielellään sillai mun selkäni takana, aiemmatkin on muutaman tipan lisämaitoa tarvinneet. Tuttipullot tosiaan on jo olemassa, harkitsin korvikejauheenkin ostamista, mutta vielä en uskalla ku en oo kattonu et miten se säilyy. Täysimetyksen ihmeeseen en omalta osaltani usko ainakaan kovinkaan pitkälti, mutta toivottavasti korvikkeen ohella omaa maitoa riittäisi ja saisin imetyksestä nauttia niin kauan kun hyvältä tuntuu. Ensin mennään tietty ihan omalla maidolla ja sit tarpeen mukaan otetaan avuksi korvike. [b]Emmy83:[/b] Voimia vauvauteluihin ja joko-joko-kyselyihin. :hug: Sulle on vissiin ensimmäinen tulossa? Oon itte käyny läpi saman painostuksen (esikoinen synty rv 42+0) ja voin sanoo et tuskaa oli joten ymmärrystä riittää. Vauva oli ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille, joten kyselyitä sateli päivittäin useita kertoja ja varmaan puolelta miljoonalta ihmiseltä. Vähemmästäkin alko väsyttää ja jotenkin sitä tunsi itsensä hirveän huonoksi äidiksi, kun ei saanu ees tuupattua sitä lasta maailmaan. huoh! Mutta niin ne vaan viisaat sanoo et yhtään vauvaa ei oo sisälle jääny, et kaikki tulee aikanaan keinolla tai toisella. [b](.)[/b] Eilen oli lääkärineuvola, viimestä kertaa ja tässäpä tuloksia: rv 37+1 Painoa :+2,3kg joululoman aikana edell.nla oli 19.12. :ashamed: Kokonaispainonnousu +7,8kg Turvotus:- RR:120/72 Pissa puhdas Hb:128 :heart:: 135 Tarjontaa ja sf-mittaa ei tällä kertaa tarkastettu, kokoarvio ultra on huomenna. Kohdunkaulaa 3cm, kohdunsuu suljettu, mutta pehmennyt. Onneksi tuosta painonnoususta ei sanottu mitään, olin aika järkyttyny, kun sitä oli tullut noin paljon niin lyhyessä ajassa. Lääkäri oli vaan sitä mieltä et joulu näkyy monilla ja et kun kiloja on tullu niin vähän ni ei mitään hätää. Eilen tosiaan supisteli ahkerasti aina ilta kahdeksaan asti tuolta puoli neljästä, mutta kuten eilen kirjoitinkin niin harjoitussupistuksiksi niitä alusta alkaen epäilin ja niiksihän ne sitten osoittautuivatkin. Olivat vaan napakoita. Mulla oli kuopuksestakin noin 2,5vko ennen hänen syntymäänsä yhtenä iltana useamman tunnin napakoita harjoitussuppareita.. Joten josko tässä vielä malttais ainakin pari viikkoa vielä vartoa, onhan tonne laskettuunkin vielä matkaa. Sen verta kipee olin ysin paikkeilla kun nukkumaan kömmin että tonnisen panadolin otin unikaverikseni. Kummasti helpotti suppareiden jättämään selkäkipuun. Mielenkiinnolla odotan lähteekö huomisen ultran seurauksena taas supistelemaan vai kuinka käy, mut katotaan. Kyllä se vauva sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin. Jännältä muuten tuntuu kun toisaalta on kaikille vauvan jo saaneille kauhean kateellinen ja toivoisi jo itsekin pääsevänsä kiinni vauva-arkeen, mutta toisaalta mahasta ei haluaisi luopua, poden jo nyt ennakkoon hirveätä ikävää masuvauvaa kohtaan. On se vaan kuitenkin niin jännä tunne, kun vauva möyrii sisuksissa. Mut aika aikaansa kutakin. Nyt meen välipalalle ennenku näännyn nälkääni joten palataan. tulia & viljami 37+2 [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa JOULU?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Heippa kumman valitsisit
15 min sitten
9MM.
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Roope Bob Tikkanen, eliitti-psykiatri sai elinkautisen
43 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Irak aikoo sallia avioliitot 9v tyttöjen kanssa
47 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ei tänäänkään tuulivoimaa...
48 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Hyökkäykset juutalaisia jalkapallofaneja vastaan Amsterdamissa suunniteltiin etukäteen ja niitä koordinoitiin WhatsAppin ja Telegramin avulla."
57 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Ruotsissa lapset tappavat toisia lapsia, maassa tapahtuu räjähdyksiä ja rikollisuus uhkaa yhteiskuntajärjestelmää"
Tänään 14:46
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Suomen ei misään nimessä pidä maksaa yhteisvelalla muiden EU-maiden puolustusta, jokainen hoitakoon oman tonttinsa!
Tänään 13:51
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"Irak aikoo sallia avioliitot 9-vuotiaiden tyttöjen kanssa. Muutos kieltäisi myös naisilta oikeuden avioeroon, perintöön ja lasten huoltajuuteen."
Tänään 13:46
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Eilen 09:33
Luettu: 375
Aihe vapaa
2.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Tänään 02:04
Luettu: 334
Aihe vapaa
3.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Eilen 10:04
Luettu: 248
Aihe vapaa
4.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Eilen 08:12
Luettu: 232
Aihe vapaa
5.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Tänään 07:59
Luettu: 187
Aihe vapaa
6.
Ten points (10) sinulle Mikke Jungner 🎯 Täyttä asiaa 👍
Started by vierailija
Eilen 15:10
Luettu: 170
Aihe vapaa
7.
Donald Trump löi Putelle luun kurkkuun
Started by vierailija
Tänään 10:31
Luettu: 166
Aihe vapaa
8.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Started by vierailija
Eilen 19:40
Luettu: 166
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Onnenarpa ja Janne Antin
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Perjantain tiskoteekki!
Latest: 9MM.
7 min sitten
Aihe vapaa
4.
Miksi tukisit enää tätä fasistista järjestelmää? Lopettakaa.
12 min sitten
Aihe vapaa
5.
Heippa kumman valitsisit
Latest: 9MM.
15 min sitten
Aihe vapaa
6.
Roope Bob Tikkanen, eliitti-psykiatri sai elinkautisen
24 min sitten
Aihe vapaa
7.
"Marinin hallituksen sote-ratkaisu tuhoaa sen vähän mitä Suomen valtiontaloudesta on jäljellä"
25 min sitten
Aihe vapaa
8.
"Ruotsissa lapset tappavat toisia lapsia, maassa tapahtuu räjähdyksiä ja rikollisuus uhkaa yhteiskuntajärjestelmää"
45 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu