TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Mäkin näin viime yönä unta synnytyksestä. Kaikki meni hyvin, ja lähdin synnäriltä pian kotiin. Kotona kaverini kysyi, että missäs vauva on? Tajusin, että jätin vauvan sairaalaan, enkä edes katsonut, minkä näköinen tuli :) Olin vaan synnytyksen jäljiltä käynyt suihkussa ja häippäissyt ;)

Ai että mua hävettää, kun on pinna niin kireällä. Esikoinen sai taas hepulin nukuttaessa, ja oli hyvin lähellä, etten läiskäissyt avokämmenellä pyllylle. Onneksi sain rauhoitettua itseni sen verran, että vaan tempaisin vähän tavallista rajummin peittoa lapsen päälle. Mulla ei ole juurikaan ollut lapsen kanssa mitään itsehillintäongelmia, mutta ilmeisesti nyt rupeaa vaan hermot olemaan niin kireällä, ettei enää meinaa kontrolli kestää. Ihan kamalaa. Lapsi raukka, kun aivan varmasti joka päivä aistii, että äiti on kiukkuinen ja väsynyt. On jo tottunut kiukkuiseen ja väsyneeseen isiin (mies ei ole aamuihmisiä, poika on), mutta mä olen kyllä aina skarpannut pojan kanssa ja ollut edes semipirteä. Nyt vaan on voimat ihan lopussa, varsinkin tuollaisen supisteluyön jäljiltä.

Iltapäivällä täytynee taas harkita kunnon kauppareissua, jos vaikka saisi muhevat supparit aikaiseksi ;)
 
onnea tuizulle, kesää odotellessa ja jennakaroliina vauvoista :flower:

tee birdille tsempit vauvan hakuun

runttipullaki saa pian vauvan syliin. ja moni muukin täs ihan lähi päivinä varmasti. innolla odottelen kuulumisia.

mut täytiipi herraa alkaa syöttään, ähkii siihen malliin et ihan kohta tulee huuto.
 
Moi.

Onnittelut Kesää odotellessa, Tuizu ja JennaKaroliina pojuista :flower: :heart:

Mun selkä on nyt sanonut lopullisesti yhteistyösopimuksen irti. Viimeiset kolme päivää on ollut ihan tuskaa. Viime yö meni kohtalaisesti anopin kaurapussin kera, mutta päivät on tuskaisia, kun touhutaan tuon 2-vuotiaan kanssa, eikä se tietenkään vielä ymmärrä, että äidistä on tullut näin raihnainen :| tosin oli se tosi ihana ennen lounasta, kun leikki pitkän aikaa itsekseen ja antoi äidin ottaa parinkymmenen minuutin päikkärit tuossa sohvalla :)

Jonna 75 älähän nyt liian aktiiviseksi rupea, mä en halua olla viimeinen meistä neljän koplasta, joka saa tämän pallomahan pois ;) vaikka mullahan tais laskettu aikakin olla viimeisenä.

Huomenna olisi poitsulla hoitopäivä ja äidillä kampaaja; kävin jo viime viikolla leikkauttamassa hiukset, mutta nyt ottaisin vielä vähän väriä. Torstaina seuraava neuvola.

Mukavaa päivänjatkoa. Mä lähden runttipullan innoittamana tekemään sämpylöitä, jospa niistä riittäisi muutama sitten pakkaseenkin asti. Itsetehdyt sämpylät on kyllä tuhat kertaa parempia kuin kaupan vastaavat.

Myöhästyneet tsempitykset vielä Teebirdille toivottavasti ois nyt vähemmän tuskainen kokemus kuin viimeksi :hug:

Andie ja luumu 38+2
 
Lara83
Hyvää uutta viikkoa kaikille! :) Täällä oikein hyvin nukuttu yö takana, jaksoin nousta jo kasin jälkeen virkeänä. Nyt on jo ulkoiltu esikoisen kanssa, syöty lounas, leikitty ja pesty pari koneellista pyykkiä jne. Voi nyt hyvällä omalla tunnolla hieman löysäillä sohvan nurkassa :)

TeeBird toivottavasti on vauvanhaussa ja toivottavasti käynnistys toimisi paremmin kuin viime viikolla.

Lastenvalvojalta tulee kyllä kirje automaattisesti tosi nopeasti ainakin Vantaalla, viimeksi taisi mennä vaan viikko synnytyksestä kun se oli jo tullut. Meillä oli oikein mukava nuori nainen joka ei pahemmin hiillostanut mua tai miestä :) Vähän kyllä nauratti allekirjoittaa sitä lappua jossa vakuutan etten ole ollut yhdynnässä muiden miesten kanssa tiettynä aikana :whistle:

Tuttiritari mullakin ollut esikoisen kanssa nyt pinna kireellä. Tosi huono omatunto siitä tulee :ashamed: tänäänkin päätti heittäytyä hankalaksi noissa portassa (asutaan siis 3. kerroksessa, ei hissiä), usein kiipeää itse kiltisti ne ylös mutta tänään päätti joko peruuttaa tai nuolla niitä portaita joten pakko oli kantaa (ja tietysti siitä tuli kunnon itku-potku-raivarit).

Hieman kateellisena täällä ollaan kun runttipulla ja pearl pääsee vauvanhakureissulle kun mulla on LA. Oon jo vakuuttunut että varmaan menee sen kaks viikkoa yli... :whistle: :kieh: ei vaan, tosi kiva että saatte pienokaisenne syliin jo ylihuomenna! :)

Lara83 ja Eemeli 39+5 :heart:
 
Hellou.

Johan oli taas tullu juttua sitten perjantai aamun. Mutta niinhän se tässä pinossa on ollu koko ajan. Jotta eihän sen pitäis mikään ylläri olla..

Onnittelut Olivia78 tytöstä sekä papupata78, kesääodotellessa, JennaKaroliina ja Tuizu pojista! :flower: Tuttemuille ja Olivia78:lle kiitokset synnytyskertomuksista.

Pearl84 ja runttipulla tsemppiä sektioon. Ja pikaista paranemista molemmille.

Kokoarvioultraan pääsin itse kuopuksen syntymäpainon (3960g, 49cm), oman pienen kokoni (160cm) ja yläkäyrällä menevän sf-mitan (rv 34+3: 33cm) vuoksi. Itse en niinkään ollut huolestunut vauvan koosta vaan enemmänkin kiinnostunut vielä näkemään vauvan. Ultrahan mulla oli viime perjantaina rv:llä 37+3 ja vauvan sen hetkisen koon arvio oli 3370g ja sen painon mukaan painon arvellaan olevan lasketussa ajassa 3600g. Eli samankokoinen olis tulossa ku esikoinen oli. Tosin vartalo oli tosi epäsuhtainen pään ja reisiluun antamiin arvioihin verrattuna.. Pelkän vartalon ympäryksen mukaan jos ois tehty painoarvio niin olis huidellu jo perjantaina reilussa 3,5 kilossa. Mutta ainakin lapsiveden määrä oli normaali, jos sokereissa ois häikkää vettä ois kuulemma enemmän. Toivon nyt siis vaan että painoarvio suunnilleen pitää, kunhan ei hirveesti yli 4 kiloinen jässikkä ois tulossa.

emmy83: Mä pääsin viitisen vuotta sitten esikoiselta suoraan yliaikaiskontrollista osastolle käynnistykseen rv:llä 41+5. Muista syistä johtuen eivät sit kuitenkaan voineet alottaa käynnistystä kun vasta seuraavana päivänä.

Synnytyspeloista: Mä pelkään lähinnä et tää tulee hirveellä vauhdilla.. Neuvolalääkäri jo käski pysytellä kaupungissa ja sano et heti jos alkaa kunnon suppareita tulee ni lastenvahti täytyy soittaa paikalle. Kunhan nyt ehdittäis sairaalaan asti, ettei tarviis matkalla tai kotona synnyttää. Sit on ihan sama vaikka ehdittäis olla salissa vaan pari minsaa. kunhan vaan ehdittäis sinne sairaalaan ja mielellään ihan saliin asti.

Kotiutumisvaatteiksi vauvalle oon varannu bodyn, sukkahousut, housut, kypärämyssyn, villapipon, villasukat ja tumput sekä toppapuvun. Näiden lisäksi mukaan lähtee kaukalopeite, mikäli ehdin vaan saada sen valmiiksi ennen vauvan syntymää. Eiköhän näillä autossa pärjää.

Ruuan maistumisesta: Täällä on alkanu vasta tälleen joulun jälkeen oikeesti maistua toi ruoka.. Liekkö jääny joulusta päälle toi järkyttävä jatkuvaan syöminen vai joko sitä jotenkin kerää vararavintoa synnytyksen varalle tai jotain. Mutta koko ajan pitäis olla syömässä ja herkkuja on alkanu tehdä mieli ihan hirveesti. Apuva.

Isyydentunnustamisesta vielä että meillä ainakin tuli Kuopiossa sekä esikoisesta että kuopuksesta tunnustamisajat ihan automaattisesti kotiin. En olis varmaan ees tajunnu soitella ja kysellä niitä. Ja molemmat muksut ovat saaneet isänsä nimen, eikä meillä mikään kiire tullu tunnustamisen ja ristiäisten yhteensovittamisen kanssa. Tosin meillä on lapset kastettu 2kk iässä et jos joillain ois kastetta ajateltu aiemmaksi ni sit voi vaikuttaa.

Oma napa voi paksusti, häpyluu tuntuu kipeältä ja selkää juilii päivittäin. Täällä on kans mammalla pinna kireellä ja sääliksi käy miestä ja lapsia, kun ei meinaa hermot kestää yhtään ylimääräistä kränää. Noin joka toinen päivä on mulla semmonen hyvä päivä, et pystyy menee muksujen kanssa ulos ja silleen.. Ja joka toinen päivä liikun vaan välttämättömät ja muuten istun kotona sohvalla. Tänään ajattelin kokeilla tuota nurkassa pölyttynyttä stepperiä vaikka kuinka koskis jo valmiiksi. Jos ei se auta lähentämään synnytystä niin ainakin oon sit huomisen päivän ihan poissa peleistä. *nauraa* Mut eikös liikunta auta nukkumiseen?! Notta jos sen varjolla tulis vaikka otettua puolen tunnin "lenkki".

Jees. Jos nyt vihdoin ja viimein menis vaihtaa yökkäristä päivävaatteisiin ja istuis sit sohvalle joskun tv-ohjelman ääreen ja neulois samalla sitä kaukalopeittoo et ois ees mahkuja saada se valmiiksi ennen lähtöä.


tulia & viljami 37+6 (huomenna poksuu..)
 
Huomenta, tai siis päivää...

Onnea taas nyytin saaneille :flower: :heart:

Aloitin siivouksen klo 9 aamulla ja 1/3 talosta vasta kondiksessa, huoh... Hiki lentää ja vauva ei tykkä siivouksesta, supistuksista ei puhettakaan :kieh:

Isyydentunnustaminen meillä ei tentattu mitään, selitti vaan isälle minkä takia ja mitä oikeuksia se isälle/lapselle antaa ja sitten nimet papereihin. Kun taas kuullut olen esim. Vantaalla oli tentattu urakalla mun veljeä ja avovaimoaan kun vauvan saivat...

Synnyttäminen no joo... Ahistaa se eniten, että vauva jää jumiin ja toisekseen repeäminen :x Itse supistus kivut ei niinkään, aioin todellakin ottaa kivun lievitystä, jos en muuten kestä!

Mä lähen jatkamaan siivousta :wave:
 
Onnea jo vauvan saaneille, alkaa vauva uutisia kokoajan tulemaan enemmän. Niitä onkin mukava lukea :heart:

Isyydentunnistaminen oli meillä esikoisen kohdalla ajankohtaista ja sieltä tuli kotiin kirje, jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan. Soitin sinne ja puhelimessa kyseli, että kauanko ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä jne.. Sitten käytiin siellä vaan allekirjoittamassa paperit.

Vauvan kotiintulovaatteet pakkailin tuohon kaukaloon ja ,mukaan lähtee body, sukkahousut, villatakki, housut, tumput,töppöset,kypärämyssy ja talvilakki. Ja tietty haalari.


Synnyttäminen on alkanut jälleen mietityttämään, välillä haluaa hommaan heti ja välillä pelottaa ja ei uskaltais.. tietää mitä edessä on niin... mulla se ponnistusvaihe on se kamalin, en ole edellisissä synnytyksissä tuntenut ponnistamisen tarvetta ja olenkin ponnistanut silloin kun on käsketty.. ja ponnistusvaihe on ollut kivuliain ( ja myös lyhyin, onneksi) vaihe koko hommassa.. voihan kaikki olla toisin tällä kertaa, eli turhaa tavallaan murehtia sitä. Mutta kyllähän se väkisin mielessä on.

Mutta nyt neuvolaan!

eema 39+1
 
JennaKaroliina, papupata, kesää odotellessa, tuizu ONNEA pienten nyyttien saattamisesta maailmaan!! :heart: :heart: :heart: !!

TeeBird Onnea vauvan hakuun (on varmaan kyllä tullut jo :D )

Emmy83 onkohan päässyt jo tositoimiin?? Toivottavasti

Mrs O ihan varmasti synnytys menee paremmin tällä kertaa . On varmasti enemmän sääntö, kun poikkeus, että kokemus on huono. Jos on jo kerran käynyt huono tuuri, niin todennäköisyys, että se käy kaksi kertaa on varmasti häviävän pieni. :hug: . Paljon tsemppiä sinulle.

Monna75 voi ole kateellinen, että kaikki se ihanuus on sinulla vielä edessä :heart: . Vinkkinä on, että ota mukaan joku oma oikein pehmoisa aamutakki. Epiduraalista usein kuulemma tulee semmonen vilutärinä (mulla oli ainakin) ja NKL:llä ei mitään kunnon peittoja. Oli ihana kääriytyä omaan aamutakkiin lämmitettyjen pyyhkeiden alle, kun oli tärinää. Päällä kuitenkin on vaan paita. Olen ihan varma, että teilläkin menee kaikki hienosti, voi miten jännittää sun puolesta. Tuut sitten kertomaan kaikki :heart:

Kirppunen en tiedä miten muilla, mutta mulla repeäminen ei ainakaan tuntunut miltään. Vauvan venytyspaine on niin suuri ettei muuta tunne. Tikkien ompelua tai puudutusta en tuntenut missään, joten tätä ei kannata jännittää ollenkaan :hug:

Omaa napaa:

Vauva imee, kuin ammattilainen ja on saanut melkoisia jälkisuppareita aikaan. Synnärillä tuli vielä jälkisuppareita samanlaisia kun synnytyksessä, mutta onneks laimentuneet. Maitoa tulee ovista ja ikkunoista :LOL: . Oli kyllä hurjan kivuliasta tuo maidon nousu, mutta pumppaaminen ja lämpöpussit auttoi. Tyttö on kovin kiltti ja helppo käsitellä, mutta tempperamanttia kyllä löytyy. Toipuminen on ollut hyvänlaista fyysisesti ja henkisesti. Pari päivää itkettiin millon mistäkin, mutta nyt sekin mamman vollaaminen on laantunut =) .

Tämä näistä vauva uutisista tällä puolella jatketaan Tammivauvoissa, mutta luen kyllä tätä ahkeraan ja käyn tsemppailemassa :heart:

Suppareita ja rauhallista loppuodotusta mammoille
 
Pearl84 & runttipulla isot tsempit teille jo nyt vauvanhakuun :heart:

emmy83 tuli mullakin mieleen....jokohan pääs vauvanhakuun :whistle: toivottavasti!! tuo paineen tunne oli mulla esikon aikana hirveä just ennenku lähtö tuli...supisteli harvakseltaan ja ne tuntui tosi kovana paineena takapuoleen ja alaselkään...

synnytys pelottaa välillä tai ei pelota,mut mietin kumminki et apua en halua :kieh: se kun tietää et iskee sellanen tietty paniikki tulevasti kivusta ja miten tää kroppa reagoi siihen niin ei kiva. mulla tuntuu kauheeta paineen tunnetta ja se kipu ja paine saa jalat aivan tärisemään . ainaki on noitten poikien aikana ollu tollasta...ei kivaa ja vaikka ehkä sietäs sen kivun niin siinä tilas on nii helpottavaa ottaa kaikki mahollinen puudutus mikä vaan poistaa sen tunteen. saas nähä pystynkö/uskallanko jättää tällä kertaa puudutteen ottamatta...tekis mieli kokeilla,mut en tiedä...kääks sen näkee sitten. en viitti edes ajatella pahemmin sitä tulevaa....

isyyden tunnustus on tääläki tullut aika postissa...eikä oo ollut paha niiku oon kuullut joiltain et kysellään tyhmiä ja on epämiellyttävä käynti :/ onneks ei tartte tällä kertaa enään mennä sinne kun ollaan kaikki samalla nimellä nykyään :D

pinna kireällä on myös täälä.... :hug: vaan kaikille kohtalotovereille! ei tää oo mukavaa,mut minkäs teet :ashamed: mulla on yleensä jo aamusta kiukkunen olo vaikkei oo ees syytä. harmittaa vaan kamalasti poikien ja miehenki takia...joutuvat kuuntelemaan äidin kiukuttelua |O mut mä luotan siihen et kun tää maha tästä häipyy niin jaksan taas paremmin ja ei mee hermot jokaisesta liikkeestä :whistle:

joo mut ei taas muuta...kunhan kurkkimas täälä käyn vähän väliä :D
 
En mä ole täältä vielä mihinkään päässyt. Täällä mä edelleen maha pystyssä kärvistelen.

Neuvolakuulumisia
rv41+1
rr137/73
pulssi 97
painoa 3 pv kilo
turvotus +
sf-mitta 39,5cm
rt
mahan pulssi 150

Keskiviikkona uudestaan neuvolaan, torstaina saa soittaa aikaa yliaikaiskontrolliin, ja se ois sitten jorvissa kontrolli ja neuvola tädin mukaan, käynnistys voi tapahtua pe tai sitten ma. riippuen kohdunkaulasta, ja mun voinnista. Se sanoi, että valittaa vaan mahdollisimman paljon, niin sitten ne voikin sen käynnistää aikaisemmin.

Mutta vauvan pää on vielä tosi ylhäällä, se ei laskeudu ollenkaan. Mä jo alan uskomaan, että menee sektioon, kun en usko, että neiti mahtuu ulos tulemaan alakautta. Vaikka yhden lääkärin mukaan mahtuisi, mutta se on käsikopelolla katsottu.

synnytyspelot mulla palautunut. Johtuen juuri tosta, että neiti ei mahdu ulos tulemaan. Ja siis pelko että ne pistää mut ponnistelemaan monta tuntia ja sitten ne toteaa, että ei mahdu tulemaan ja sitten sektioon. ja just se että en halua hätäsektioon, vaan että se olisi suunniteltu. Mä olen tosi pelokas kaiken suhteen. Ajattelin jo, että pistän sähköpostia kätilölle kenen kanssa kävin pelkokeskustelun, kun sain sen osoitteen. Jos se vähän helpottaisi vähän pelkoa.

isyydentunnustamisesta täytyy katsoa netistä mikä täällä espoossa on tapa hoitaa asiat.meillä kun ristiäiset ja lapsi saa isänsä nimen, minä sen otan sitten perästäpäin, kun saadaan päätettyä kuinka tuo naimisiin meno hoidetaan. Ja veli menee toukokuussa naimisiin, että saavat he rauhassa viettää ensin omansa. Me sitten perässä joskus.

Katsoin ihan uteliaisuutta kuinka paljon maksaa isyyden varmistaminen dna-testillä( tiedän kyllä että mieheni on lapsen isä) se maksaa lähemmäs 300e, ei kovin halpaa...

Nyt lyö pää niin tyhjää, että en enää muista yhtään mitä piti kommentoida, mutta ehkä se tulee mieleen illan aikana.

Emmy ja prinsessa 41+1
 
Oikein paljon onnea tuizulle, kesää odotellessa ja jennakaroliina pienokaisista :flower:

:heart: :heart:

Muakin kovasti jännittää tuo pääsy tositoimiin ja mua myös on alkanut jännittää se että osaanko olla sille pikkuiselle äiti, mutta kai se äitiys tulee itsestään sen vauvan mukana, tarkoitan sitä että pelkään että teen jotain väärin.. aina kun kaveritkin antaa ihan pieniä vauvoja syliin, niin tuntuu että ne menee rikki ja jännittää hirveesti..

Meillä tänää 38 rv täynnä, joten aloitetaan ässät toden teolla :)

JiiMi ja Jantteri 38
 
Hyviä neuvolauutisia: pojun paino oli noussut lauantaista 200 g! Epäröivät meidän kotiin laskemista la, koska paino putosi hieman liikaa syntymän jälkeen. Mutta nyt kun on päästy omiin oloihimme ja mulle noussut maito, jonka lisäksi annetaan vastikettakin jos näyttää tarvetta olevan, niin paino näyttää nousevan :D

Vauvan sukupuoli ei ollut ennakkoon tiedossa, enkä varsinaisesti ajatellut Papun olevan tyttö, mutta... Yllätin itsenikin kun huomasin miten yllättynyt olin kun mies sanoi "siellä on kivekset!" Syy pillee varmaan siinä, että itsellä ei ole veljiä ja kokemusta poikavauvoista on muutenkin aika vähän.

Mutta ihana poika saatiin :heart: Vaikka heräileekin yöllä 1,5 h välein syömään ja valvottaa äitiä ja iskää kitisemällä. Ja sitten nukkuu kaikki päivät kuin tukki :LOL:

Tammivauvojen sukupuolista vielä sen verran, että täällä EKKS:ssa oli 9.1. mennessä syntynyt 7 poikaa ja 14 tyttöä. Eli poikai selvästi vähemmän. Onkohan tossa Saimaan vedessä jotain vai....? ;)

Papapata ja Papu 6 vrk (kuva 2 päivän vanhana löytyy profiililta)
 
Täällä vähäsen supistelee, aikas vähäsen vielä mutta erilailla kuin ennen, tai siis vähäsen kipeemmin. Ja oikeestaan koko ajan on alavatsalla semmonen paine jota ei nyt voi kivuksi sanoa mutta jotain se on. Jokohan se tästä viimein.... :) Eilen luulin jo että lapsivedet meni kun nousin autosta ja tuntu ihan kun joku lihas olis revenny tuolla alhaalla, mut se kyl sattu ja tais olla ihan noita liitoskipuja vaan. Oletan siis ettei lapsiveden meno satu...? Eikä sieltä kyllä mitään vuotanu eli eipä ollut sitä.

Saa nähä ollaanko vielä yhdessä koossa menossa keskiviikkona neuvolaan...

BabyP ja tytteli 41+1
 
Tervehdys taasen,

Voihan vitsaus Emmy olin siis ihan satavarma, että olisit jo "työntouhussa", jaksamisia :hug: .

Pikku-papu on hurmaavan näköinen :heart: . Onnea vielä kertaalleen tuoreille vanhemmille :flower: .

Kiukusta on ollut puhetta. Mulla pinna on kestänyt ihmeen hyvin kun vertaa siihen, että normaalisti mulla pinnaa ei ole laisinkaan. Esikoisen kanssa otetaan kyllä aika railakkaasti yhteen ihan päivittäin, sillä kun alkaa vissiin olemaan joku prepuberteetti-ikä. Paiskoo ovia ja kaikki on ihan mälsää ja epäreilua, mutta tota minä en pidä minään musta johtuvana, vaan esikoisen omana juttuna, jossa minä toimin vaan "maalitauluna".

Tänään on ollut sellaista jännää paineen tunnetta tuolla häntäluun seutuvilla, aikaisemmin tollaista ei ole ollut. Pitäisiköhän sitä uskaltautua lenkille illalla kunhan tuo mies nyt kotiutuisi töistä.

Jaksamisia ja suppareita kaikille (paitsi runttipulla ja pearl säästyköön niiltä ;) )

:heart: Anni :heart:
 
Kurjan yön jälkeen, päivä on vaan pahentunut tämän flunssan takia. Kuume nousi aamulla (minulla viimeksi kuumetta varmaan 8-9 vuotta sitten...) eli olo on ihan tosi kurja. Nuha, kuumetta ja kurkussa kipua niin kun siellä olisi riivinrauta. Yöllä tuntui että tukehdun kun en saanut kunnolla sitä limaa pois yskittyä... :( :headwall: Käytiin varmuuden vuoksi lääkärillä ja hän kirjoitti minulle antibiotit, viikon kuuri kun sen verran tuntui että keuhkoissa on rohinoita... Eli sillä nyt mennään... toivottavasti auttaa ja nopeasti! |O

Neuvolassa kaikki ok. Pissa oli nyt puhdas. RR hyvä. Hb oli taas 121 kun se kaksi viikkoa sitten oli noussut 130:en. Lieneeköhän se flunssasta? Vauva on rt:ssä, hiukan terkkari sai vielä pää liikkumaan, mutta aika hyvin se siellä on. :heart: 142. Paino minulla oli tippunut 2,5 viikossa kilon... SF-mitta oli 35cm. Supistusherkkä kohtu minulla on sanoi terkkari, kun heti alkoi supistaa kun hän piti vauvan asentoa tarkistaa... Itse en kyllä sitä tuntenut millään tavalla, paitsi kädellä mahan päältä...

Nyt en ainakaan halua että synnytys lähtee käyntiin, koska en itse jaksaisi kun olen niin heikossa kunnossa. Kampaajankin peruin aamulla kun en millään jaksaisi istua siellä pari tuntia kun kroppaa on joka paikasta niin kipeä...

Tuli nyt kovasti ON juttuja... :ashamed:

Jaksamista teille muille ja toivottavasti TeeBird on jo päässyt tositoimiin.

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+5 :heart:
 
Enkelitytön äiti, halit vain tuosta taudista, tiedän että ei ole mukavaa näin loppuvaiheessa olla enää kipeänä. Toi kurkkukipu on sitten kummallisen sitkeässä, mulla vaivaa vieläkin ja välillä meinaa äänikin mennä. Aamuisin on kuin olis jollain raastimella kaaputeltu koko kurkkua :x

Kävin tänään kirjastossa ja sit kaupassa ja hain sen aventin rintapumpun kaikkine tykötarpeineen. On kyllä kuin uusi, eli hyvät kaupat tein. Sit kävin vielä ruskovillan villaisen pikkusen kypärämyssyn... ei tunnu yhtään villaiselta kun se on jotain merinovillaa tms... ihanan pehmeä. Ja sit päädyin brion hoitolaukkuun kun en löytänyt supermieleistä. Saa nähdä ostanko vielä sen gracon lime-vihreän kans lisäksi...kunhan ne matkarattaat sit jossain vaiheessa käydään kans hakemassa. Nyt en viittiny niitä jäädä kattelemaan kun mahassa kurni jo kova nälkä :LOL:

Tänään en pahemmin jaksanu tehdä mitään kotihommia, mutta onhan tässä vielä iltaa.. ja varsinkin yötä - tulee takuulla unettomia öitä nyt kun se sektio lähestyy. Kaiken pitäis kuitenkin olla valmiina, teen vielä pinnasänkyyn pyyhkeillä pienelle oman koperon jossa on sitten hyvä kölliä ja taidan laittaa lakanatkin paikalleen... kissat on jo onneks tajunneet ettei paikka ole niitä varten ja kun ollaan poissa kotoa niin mourut on muutoinkin alakerrassa eivätkä siten pääse köllimään vauvan jutuissa.

Emmylle oikein isot isot tsemppihalit, toivotaan että lähtis tulemaan - niinhän sitä sanotaan ettei ekalla kerralla välttämättä synnytys paljon ennakkomerkkejä anna, jospa sullekin tulis yllärilähtö? =)

Jep nyt taidan ottaa taas tirsat (mies patistelee nyt pötköttelemään kun tietää miten mun unet on öisin) joten heissan vähäksi aikaa.

=) ei yhtään kiukkuinen runttis - omituista!
 
Hupsista ku aika on vierähtäny. olen lueskellu väliin tod ahkerastikki, mut ite en oo kirjoitellu ku salasanatki ja kaikki ollu hukassa. Mukava on ollu lueskella muiden kokemuksia. Itelle tämä kolmas raskaus on ollut rankin...ja nyt vihdoin odotan kuin kuuta nousevaa tämän lapsen syntymää(LA 16.1). Verenpaineet, tuskalliset liitoskivut ja karmaisevan riipaisevat selkäkivut on vieny totaalisesti tältä mammalta "odotuksen riemun", jos sitä sellaiseksi voi sanoa.
Nyt tahdon toivottaa teille kaikille vauvan saaneille sylin täydeltä onnitteluja ja meille muille kovasti kärsivällisyyttä ja kestävyyttä. Kaikki tapahtuu ajallaan ja tavallaan, me selvitään kyllä!!
p.s tänään neuvolassa sanottiin että tuntuis et tuskin menee yli, nähtäväksi jää. eipä hermoilla, eihän!! :whistle:
 
gracon limeruskean eikä lime-vihreää... bääf. Jos voittas lotossa niin kävisin bebesiltä sen semmosen nahkaisen ihanan hoitolaukun, maksaa pari sataa euroa.... nyt pötkölleen, mieskin kuorsaa jo nuorempi kissa kainalossa tuolla makkarissa :heart:
 
Heip!
Enkelitytön äidille tosi pikaista paranemista! Toivottavasti tuo tauti sais kyytiä! Mulla enää nuhaa mutta sekin ottaa pattiin,sais jo loppua. Ja nyt mies sai töistä myös jonkun pöpön, toivottavasti ei tartu muhun uudestaan..
Voi Emmy, mäkin olin jo ihan varma että oot tositoimissa! Jaksuja!!
Synnytys on tosiaan alkanut täälläkin pyöriä mielessä. Sehän voi tosiaan alkaa milloin vain ja missä vain! Iik! :D

Tänään voi vähän saunoa iltakävelyn päälle, ties vaikka sais jotain pientä aikaan. Tuntuu kyllä ettei ole mitkään konstit viime aikoina auttaneet. Kaipa vaavi tulee kun on tullakseen. Itse asiassa oon alkanut tulla siihen tulokseen että käynnistykseen asti mennään mutta ken tietää.. :p

Jaksamisia kaikille mammoille ja mukavaa maanantai-iltaa :)
 
Heissan kaikki tulevat ja olevat mammat!

Harmillista että joillakin rupee paikat olemaan jo niin kipeet, että tää loppuaika tuntuu olevan kovasti tuskaista. Toivottavasti h-hetki tulee mahd. pian ja pääsette sitten tuskasta ja saatte oman nyytin kainaloon.
Andie sulla ei ole mitään pelkoa et mun maha-asukki kuoriutuis ennen sua vaikka viikkoja mulla onkin enemmän. Mulla kun ei tosiaan ole edes mitään supisteluita eli taitaa olla vauva kuvitellut jäävänsä masuun ikuisesti... Tänään olin 5 tuntia kaupungilla. En mä ostanu mitään, kunhan pyörin vaan lastenvaateosastoilla ja kirppareitakin tuli koluttua. Sitten menin ruokakauppaan ja ostin kolme kassillista ruokaa. Nyt pakastin pursuaa lihoja, pakastevihanneksia ja on röstiperunaa, leipää yms yms millä esikoinen ja mun äiti (ja mies ) sitten taas pärjäävät JOS ja kun mä vaikka tällä viikolla lähtisin synnärille. (Ei kyllä tunnu siltä ) .
Luulen tosiaan et mulla menee käynnistykseksi ja aattelinkin et nyt täytyy ottaa kaikki irti tästä "vapaudesta" kun saa mennä kaupungilla mielensä mukaan. Muutkin, joilla tällaista satunnaista "vapautta" eli lapsilla hoitaja/esikoinen tulossa ja olotila ihan vetreä NAUTTIKAA NYT RAUHASTA!! Sitten elämä pyörii lapsen/lasten ehdoilla eikä sitä omaa aikaa edes välttämättä kaipaa ihan heti. Mut ymmärrän et se ei ole kaikilla nyt mahdollista.
Vitsi kun olisin niin viitteliäs, että saisin laskettua montako poikaa ja tyttöä on meidän pinoon nyt jo tullut. Oon niin laiska että taitaa jäädä. Jaksaakohan Johjo sitten tehdä tuon päivityshomman kun palaa ruotuun. Siinä on meinaan aika homma ja jos hän meinaa kirjata sentit ja grammatkin ylös niin nostan kyllä hattua jos nämä tiedot tänne tilastoidaan. :flower:

Ihania nuo vauvakuvat:heart:

Jonna ja Papu 40+4
 
papupata ja olivia IHANAT nyytit, tahtoo jo oman masusta ulos!
Koko päivän oon touhottanut ja sen kyllä tuntee, hiki valuu ja vauva melskaa, kylkiluut on tällä mammalla sökönä.
Olisin lähtenyt vielä lenkille, mutta täällä korvessa ei ole katuvaloja ja arvatkaas onko vesisade tehnyt näistä hiekkateistä luistinratoja... ei paljon uskalla ulos lähteä.
Aika tylsää ja yksinäistä ollut, huomenna on onneksi aamukahvi treffit kaverin kanssa sillä välin kun kuopus kerhoilee.

Jaksamisia kaikille :wave:
 
Voi miten pieniä ja suloisia vauvakuvia :heart: :heart: Tuttemuin vauveli näytti hymyilevänkin tuossa kuvassa, aika suloista =)

Kyselin niistä lastenhuonekalusteista, oliko hyviä paikkoja mistä löytys kiva lipasto? Ikealla ei oikein ollut, siellä joskus oli se robin-kaapisto mutta ei enää, ne oli ihan kivoja.... tosin en nyt just huomenna ole menossa ostamaan mutta jos tulee mieleen niin vinkatkaahan :) Ne iskun lego-kalusteet ei iske, eli mieluummin joko tummempaa puuta tai sitten vaaleita pehmeitä värejä, kelta-vihreä-roosa-beige-akseli sopis meille hyvin... Mahdottomasti hommaa kun tuntuu että pitää miettiä miljoonaa asiaa tässä ;) Onneks ei tarvii töissä enää käydä, ihan huomaamatta on jääny kaikki työasiatkin jonnekin usvaan taustalle. Ja hyvä niin =)
 

Yhteistyössä