Tammikuun tarrasukat 2019

Moikka!

Olipa mukava löytää tämä ketju.
Maanantaina testailin kaapissa olleen apteekin oman testin, mietin että varmasti sen negan nähtyäni lakkaan oireiden kuvittelemisen ja menkat alkaa (kp30/28-31). Mutta siihen piirtyikin haalea plussa. Epäuskoisena kävin ostamassa pari herkempää testiä, ja niihin tuli vahvemmat viivat. Seuraavana päivänä cb digi näytti raskaana 2-3.

Edelleen epätodelliset tunnelmat, mutta koska tissikivuista ja puuttuvista menkoista päätellen tässä edelleen kai plussan puolella ollaan (rv4+6), niin uskallan tähän ketjuun liittyä mukaan. Ikää mulla on lähemmäs 40v, ja kaksi lastani ovat jo isoja koululaisia. Tuntuu, etten muista heidän odotusajoistaan enää paljon mitään. (n)

Facebookin ryhmä kiinnostaa myös.

Aksolotli/20.1.19/HUS/37/3.
 
Heippa kaikki <3

Onnea isosti kaikille plussainneille :love:

Mä kirjoittelen nyt tänne, vaikka mulla ei vielä ole sataprosenttista varmuutta omasta tammikuun tarrasukasta - vahva intuitio vain asiasta.. :love:

Kaipaisin hieman vertaistukea.. Onko täällä ketään, jolla olisi tullut alkuraskauden vuotoa?
Mulla oli nimittäin ollut sellainen jännä gut feeling, että nyt on varmaankin tärpännyt - kunnes menkat alkoivatkin ilman mitään varoitustuntemuksia toissapäivänä.. Nopeasti kuitenkin huomasin etteivät ne ehkä menkat olekaan. Tosi niukka ja kivuton vuoto - normisti kun mulla on ihan jäätävät kivut ja hyvinkin runsas vuoto, varsinkin pari ekan päivän ajan. Nyt on pärjännyt ihan pikkuhousun suojalla, jossa ei välillä siinäkään näy pisaraakaan.

Olen vuosia sitten keskeyttänyt yhden raskauden (ainut kerta kun oon ollut raskaana) ja silloin kesti hetken ennenkuin tajusin asian - sillä silloinkin mulla tuli tälläiset samanlaiset "valemenkat". Mietin, että olisko mut vain "rakennettu" niin, että alkuraskauden vuotoa tulee.. (n)

Pidän siis sormia ja varpaita ristissä, että "valemenkat" olisi nyt kyseessä - vauva olisi niiiiiin hartaasti toivottu :love:

En ole vielä tehnyt testiä, mutta oireina on nopeasti nouseva syke ja repäisykivut ja vihlaisut sekä selässä että alavatsassa. Alavatsaa on myös kutittanut, siis niissä määrin että on pitänyt rapsutella ihoa :LOL:

Ajattelin vielä hetken seurailla jatkuuko tämä vuoto ja miten olo ja oireet muuten kehittyy.. Toivotaan :love:
 
Täällä kanssa yksi juuri plussannut ilmoittautuu mukaan.

Meidän perheestä löytyy jo reilu vuoden ikäinen tuleva isosisko (4/17). Ollaan todella innoissamme! Tärppäs heti ekasta kierrosta joten vähän on yllättynyt olo! Laskettu aika tulee neuvolan mukaan luultavasti olemaan 16.1. vaikkakin itse luulen sen olevan hiukan myöhemmin pitkän kierron takia. Mutta tuolla nyt ainakin aluksi mennään.

Ite oon kanssa kiinnostunut fb-ryhmästä.

Madddde/16.1./Tays/29/2.
 
Facebook-ryhmään haluaville!
Kopioin tämän tuolta aiemmin. ”Tervetuloa mukaan. Minä ja noppanoora ylläpidetään molemmat eri Facebook-ryhmiä. Mun ryhmässä on vielä maltillisesti väkeä koossa, eikä isoa ryhmää tehdäkään. Tarkoituksena on saada kaikki viihtymään ja olemaan aktiivisia keskusteluissa. Kaikille halutaan turvallisen tuntuinen olo ryhmässä, jotta ei tarvitse pelätä jakamansa tiedon leviämistä yhdellekään ryhmän ulkopuoliselle taholle.

Jos tahdot mukaan, laitahan yksityisviestinä FB-profiilistasi tunnistettavat tiedot. Teen sinullekaveripyynnön ja lisään mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida ja Yemi
Moikka kaikille! Täällä myös yksi tuore pluissailija. Ennestään poika 8/2015 ja nyt menossa viikot 4+5. Esikoisen aikaan olin elokuisten Facebook-ryhmässä ja mielelläni liittyisin myös tammikuisiin :)
KKaisuli / 21.1 / Mks / 26 / 2
 
Kettuperhe / la 1.1.2019 / tays / 41 / 2.
Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
Noppanoora / 2.1. / - / 26 / 2.
Abby87 / 3.1. / HUS / 31v / 1.
DiiDii / 3.1. / Kys / 26 / 2.&3.
Helmiila / 3.1 / HUS/ 36 / 3.
Ninni_ / 3.1. / TYKS / 28 / 2.
Salty / 4.1. / HYKS / 27 / 2.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
Skylar02 / 4.1 / HUS / 31 / 1.
miimii90 / 7.1. / TYKS / 27 / 1.
tammi2019 / 8.1. / OYS / 1.
Nelliida / 8.1 / HUS / 28 / 2.
möhköfantti94 / 9.1.2019 / OYS / 24 / 1.
Noups / 9.1 / HUS / 26 / 1.
Vauva18 / 10.1. / - / 26 / 1.
ElliNooraJ / 11.1 / Koks / 27 / 1.
Eppis27 / 11.1. / 27 / 1.
Tirpunen77 / 11.1. / TYKS / 40 / 3.
Frid / 13.1. / Tays / 34 / 3.
Millimamma / 14.1 / TYKS / 36 / 5.
yrittäjä83 / 15.1. / Tyks / 34 / 2.
Madddde / 16.1. / Tays / 29 / 2.
Dream79 / 16.1. / OYS / 38 / 2.
ena--/ 18.1. / HUS / 31 / 4
Toiveikas89 / 19.1. / TYKS / 29 / 1.
Aksolotli / 20.1. / HUS / 37 / 3.
Hanttuliini84 / 22.1. / HUS / 34 / 2.
Valmet10 / 22.1. / TAYS / 29 / 1.
KKaisuli / 21.1. / Mks / 26 / 2.
Taramppa / 23.1. / OYS / 27 / 2.
miniminimini / 24.1. / 31 /2.
Yemi / 24.1 / NKL / 24 / 2.

Tervetuloa kaikki uudet :love::love:

Minun väsymys ja pahoinvointi jatkaa pahenemistaan. Onneksi ne oireet kertoo (vaan toivottavasti) siitä, että kaikki on hyvin ja vauvelit kasvaa :)
 
Täällä kanssa olisi yksi odottaja lisää. Varhaisultrassa käyty ja syke löytyi, niin uskalsin tulla tännekin :)
Meillä on reilun vuoden ikäinen lapsi ja jännittää kyllä aikalailla miten menee sitten kahden lapsen kanssa, vaikka suht helpolla ollaan esikoisen kanssa päästy. Onko muilla toista odottavailla samoja fiiliksiä? Tärppäys tuli äkkiä ja vähän sattumalta niin sulattelemista uutisessa on edelleen sekä minulla että miehellä.
Amelia :) / 7.1 / HUS / 33 / 2.
 
Hei!
Plussasin perjantaina. Nyt kun kuukautisetkin on myöhässä, niin ehkä uskallan liittyä tänne.
Tällä hetkellä tuntuu lähinnä tosi epätodelliselta. Meistä kumpikaan ei ole vielä oikein sisäistänyt, että meille on kai tulossa lapsi. Ovulaation perusteella la on 25.1. (eli tänään 4+3).

talvilintu / 25.1. / TYKS / 27 / 1.
 
Hei kaikki ja onnea odotukseen! <3

Täällä myös yksi tammikuisen vauvan odottaja. :) La 12.1., viides raskaus kyseessä, kolme lasta ennestään (iät 9v, 7v ja 2v). Pahoinvointia, huimausta ja lisääntynyttä väsymystä löytyy. HUS alueella olisi tarkoitus synnyttää sitten, kun sen aika on ja, jos kaikki hyvin menee. Ensimmäinen raskaus päätyi keskenmenoon ja kaavintaan aikoinaan rv 11+6. Joten aina sitä pikkuisen varpaillaan tässä alussa on.. Luottavaisin mielin kumminkin enimmäkseen olen :)

Vaimo85/ 12.1 / HUS / 32 / 4.

Vaimo85 + tulokas rv 6+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tirpunen77
Luin ketjun läpi juuri. Vastailisin tuohon alkuraskauden vuoto -asiaan. Mulla on ollut jokaisessa raskaudessa pientä vuotelua ekalla kolmanneksella. Viimeisimmässä oli niin, että kuukautisten alun aikaan vuoteli pari päivää lievästi, mutta sitten loppui. Ja jonkin aikaa sen jälkeen uskalsin tehdä testin, joka näytti plussaa. Kahdessa sitä edellisessä verensekaista vuotoa oli hetken aikaa joskus 7-8 viikkojen tienoilla, mutta loppui sitten. Joten lievä verenvuoto alkuraskaudessa on normaalia :) Toki se aina pistä mietityttämään ja huolestuttamaan.
 
Täällä yksi odottaja lisää, siirtyen kuumeilijaketjusta tammikuisiin :) Superonnellinen ja toiveikas esikoisen odottaja. Ollaan lopetettu ehkäisy elokuussa 2017, ensimmäinen tärppi lokakuussa mutta päätyi kesken 7.viikolla. Nyt näyttää oireiden perusteella olevan tämä "loinen" kunnolla kiinni, tänään vko 5+5 ja aamupahoinvointi on alkanut kunnolla, kuten myös hirveä väsymys ja koko päivän etova olo. Kuin kestokrapulassa ois! La 17.1. Varhaisraskauden ultra haluttiin molemmat oman mielenrauhan vuoksi, se reilun viikon päästä.

Iikku28 / 17.1./ TAYS / 28v / 1.
 
Täällä kanssa olisi yksi odottaja lisää. Varhaisultrassa käyty ja syke löytyi, niin uskalsin tulla tännekin :)
Meillä on reilun vuoden ikäinen lapsi ja jännittää kyllä aikalailla miten menee sitten kahden lapsen kanssa, vaikka suht helpolla ollaan esikoisen kanssa päästy. Onko muilla toista odottavailla samoja fiiliksiä? Tärppäys tuli äkkiä ja vähän sattumalta niin sulattelemista uutisessa on edelleen sekä minulla että miehellä.
Amelia :) / 7.1 / HUS / 33 / 2.
Amelia, mulla on vähän samoja fiiliksiä. Meillä 4/17 syntynyt tyttö, joka on ollut suhteellisen tyytyväinen vauva kaiken kaikkiaan. Uskon kyl et pärjätään hyvin kahden kanssa vaikka toinen olisi vähän haastavampikin tapaus.
Meillä tää raskautuminen tuli heti ensimmäisestä kierrosta kun annettiin sille lupa tulla. Aika hieno fiilis mutta tuli myös yllätyksenä. Esikoista tehtiin kuitenkin muutama kuukausi. Mut hyvin me pärjätään kahdenkin kanssa!
 
Neuvolaan soitettu tänään ja eka käynti on noin kolmen viikon päästä (raskausviikolla 7+5).

Tein tänään aamulla taas testin (vko 4+4) ja huolestuttaa, kun viiva on edelleen aika haalea, enkä nää selkeää eroa perjantaina tehtyyn testiin. Tosin testi ei ole sama kuin perjantaina, niin ehkei niitä oikein voi verrata. Muutenkin jännittää nyt entistä enemmän, että jotain menee pieleen, kun on se neuvola-aikakin nyt jo varattu.
 
Mielenrauhan takaamiseksi suosittelen hakeutumaan terveyskeskuksen kautta verikokeisiin. Voi kertoa, että epäilee raskauden todellisuutta. Siellä saa varmaa tietoa, onko istukkahormonin tuotanko raskautta puoltavalla tasolla - vastauksen saa yleensä samana (ilta)päivänä, jos on käynyt aamulla verikokeissa (y)
 
Heissan.
Enpä ole tällä palstalla vuosiin käynyt, nyt palasin tänne kun vertaistukea raskauden kanssa kaipailen, vielä hieman epävarma olo itsellä kun on ikää jo ja nuorin nyt 8vee.
Minäkin mielelläni liittyisin face-ryhmään koska täällä en ole vuosiin käynyt niin face on helpompi...


Näkymätön Ninni/17.1./37/5
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Hiukan vielä hölmistyneenä testituloksesta ilmoittaudun mukaan... Tämä olis meille jo neljäs
Kuukautisten mukaan la olis 31.1.2019

Vuosia sitten kirjoitellut tänne viimeksi.
En muistanut enää vanhaa käyttäjätunnustani joten piti tehdä uusi.

Konami 31.1/34/4
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mulla ei oo mitään hajua mitä kirjottaa, mutta plussasin sunnuntaina, soitin eilen neuvolaan niin nyt oli 4+4 ja nähtävästi laskettu aika 25.1. Kyseessä on ensimmäinen raskaus ja olen aivan ulapalla koko asiasta. Pahoinvointi alko heti eilen, suklaa tulee melkein heti ulos. Makaroonilaatikkokaan ei halunnut pysyä sisällä. Lounaalla makkaran haju kuvotti. Kyllä tää taitaa olla ihan todellista =D

Mikä tuo tekstien jälkeinen teksti on? *Ei mitää, tajusin jo*:LOL:

laiva93/25.1?/24/4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös plussattu! Tosin varovaisin mielin ollaan. Kierto epäsäännöllinen, mutta tuntuu, että kovin myöhään sain haamun 21.pv. (kp32/26-29) Tänään 23.pv plussa hiukan vahvempi, joka toivottavasti taas huomenna vahvempi. Heti epäilykset pinnassa, kun esikoisesta plussasin vahvan plussan aikasemmin. Ei auta, kun testailla ja toivoa parasta!(y)
Esikoinen siis 4/2017 ja tämä toinen pieni on oikein ihana juttu! Imetän vielä ja oon onnellinen, että edes ovuloin imetyksestä huolimatta!

Mollama/24.1?/24v/2lapsi
 
Heippa!

Minä plussailin myös viime viikolla, joten kai sitä uskaltautuu tänne teidän sekaan jo ilmoittautua. laskureiden mukaan la 20.1.2019 ja kolmas lapsi olisi tuloillaan.

Tissit on olleet aika kipeinä viimepäivät ja pissalla saa laukata jatkuvasti. Pientä paineentunnetta alavatsalla koko ajan ja iltaisin on ihan menkkakipujen tuntusta kipua. Onko muilla tätä? Edellisestä raskaudesta on reilu 4v aikaa, niin en enää yhtään muista millaista mikäkin oli.
 
Onnea uusille plussaajille! <3

Eilisestä alkoi pahoinvointi pahenemaan :sick:Mulla on aina koko päivän pahoinvointia iltaa kohden vahvistuen. Ei niinkään "aamupahoinvointia". Edellisestä oli tosi kova pahoinvointi, saas nähdä miten nyt käy. Pahimmillaan pahoinvointi ollut aina rv 7-11. Yöks! Varhaisultraan ei olla menossa, mutta oireet jos pysyy selvinä, niin en huolissani ole. Pahoinvointi on ikävää, mutta jos se nyt poistuisi yhtäkkiä, niin olisi pelko persiissä.. Joten koitan " iloita" oireista :D:p

Vaimo85 ja tulokas 6+5
 

Yhteistyössä