Täällä taas
Kone kaatui viime viikolla ja jouduin olemaan ainakin neljä päivää ilman nettiyhteyttä :kieh: oli aika traumaattinen kokemus
Uusille tervetuloa!:flower:
toive81: Hassua kun en ollu itse tullu ajatelleeks, että bikineissäkin vois uida
En vaan tiedä että mahdunko enää mihinkään, kun on toi rintavarustus kasvanu niin paljon
Avokado: Onnea ekstraviikosta! Mä ehdin sit jo kuitenkin innostua, että josko sitä olis viikon pidemmällä, mutta turha toivo
Kävin tosiaan synnärillä ja siellä ultrattiin ja sanottiin, että vauva oli raivotarjonnassa, vastas viikkoja, paino oli n. 1,4kg ja sf oli 24 cm (eli 5cm putos pois siitä neuvolalääkärin mitasta)
Tosin se gyne sano, että hän on 30 vuotta mitannu ja tietää kokemuksesta, että mittaa aina aika naftisti, joten se 25-26cm mikä miehen kanssa saatiin kotona olis se, minkä suurin osa mittaajista sais. Kauniisti käyrillä siis.
Ne ei tosiaan ollu kauheen tyytyväisiä sen neuvolalääkärin toimintaan, se ei ollu merkannu äitiyskorttiin lääkärinumeroaan, eikä laittanu lähetteeseen mitään syytä, miks mut oli laitettu tarkistukseen. Sokerirasituksestakin jouduin kertomaan ite, koska kukaan ei ollu merkannu sitä mihinkään, ja tulokset kerroin sit vaan sinnepäin kun en muistanu tarkkaan. Ja kun kysyin, niin ne sano että se on vasta joskus 35-36 viikoilla kun aletaan yrittämään käännöstä jos vauva on perätilassa, aikaisemmin sitä ei edes aina merkkailla kun ne kääntyilee. Kaiken kaikkiaan se gyne oli todella ärsyyntyny turhasta lähetteestä, kun niillä oli joku lääkäri kipeenä ja ne oli muutenkin yli tunnin myöhässä aikatauluista.
Turvotusta on jonkin verran nilkoissa iltaisin, ja vihkisormus ei oo enää pariin viikkoon mahtunu : / tosin se on kyllä aina ollut tiukka, kun ostettiin se talvella ja mulla oli ihan kylmät kädet kun kokeilin kokoa
Hankinnat meillä on oikeastaan kaikki tehty, saatiin sukulaisilta ja ystäviltä kaikki ilmaseks jo aika alussa. Tuttipulloja, tutteja, vaippoja puuttuu vielä, mutta muuten on kaikki kauniissa kaaoksessa pinnasängyssä
Jos sitten joskus joulukuussa jaksais vähän järjestellä...
Kestoista me meinataan kokeilla muutamalla sellasella all-in-one vaipalla, kun on pieni asunto, pieni pyykkikone ja olemattomasti kuivaustilaa, niin se saa luvan riittää. Oon lukenu netistä et sellaset FuzzyBunzit (vai mikä se oli) on kuulemma hyviä.
Onkos kellään kokemusta niistä?
sparkle86 Kiitos uudesta pinosta ja tosi upea kastemekko
Musta olis ollu kans kiva tehdä itse, mutta en sitten tullut aloittaneeksi, kun ajattelin että onhan meillä molemmilla suvuissakin mekko. Näin jälkiviisaana olis ehkä sittenkin kannattanut, kun nyt kumpikin suku odottaa, että valitaan just heidän mekko: mun puolella on siis sellanen missä oma isoäitini on kastettu joskus 1930-luvun alussa ja sen jälkeen varmaan yli 40 lasta suvusta, miehen isoäiti taas aikanaan kutoi ja kirjoi ensin itse silkkipellvakankaan ja ompeli siitä käsin kastemekon lastenlapsille. Siinähän sitten mietitään, että kumman suku loukkaantuu vähemmän
Jeccika olipas aika ristiäiset
Tollaset on ihan hauskoja sitten vähän ajan päästä muistella, ja saa varmaan lapsikin kuulla useamman vuoden kuittailuja
Me oltiin viime talvena yhden serkun ristiäisissä, joissa sylikummi ei ollu vissiin ikinä pitäny vauvaa sylissä. Hirvitti katsella kun nainen piti sitä vauvaa kuin kitaraa, vauva huusi kurkku suorana koko toimituksen ja siinä hötäkässä ei kukaan kuullu sanaakaan papin puheesta, edes lapsen nimeä.
Liikkeistä vielä Mä en ymmärrä tätä lasta, kun liikkeet on viimeisen viikon aikana selvästi jotenkin pienentyneet
Tai siis kyllä välillä aina tulee sellasta steppaamista, että maha heiluu, mutta pääosin se on vaan joko pää tai takapuoli kun pullistuu kylkeen tai johonkin, ja sitten se taas "lipuu" siitä pois ja ilmestyy toiselle puolelle mahaa hetken päästä
Oon nyt tehny sitten aina välillä epävirallista liikelaskentaa iltaisin, mutta kyllä sieltä aina vähintään kymmenen muljausta tulee muutamassa kymmenessä minuutissa. Mutta päivisin saattaa olla kyllä todella hiljasta. Oon varmaan vaan vainoharhainen,
mutta kysynpä kuitenkin, että onko teillä muilla vastaavaa?
parel ja
poikanen 29+4