Tammikuun 2007 taaperot

Epuska:toivottavasti ex omistaja maksaa hänelle kuuluvat kulut.
Myyra:toivottavasti asiat äitis kanssa saatte sujumaan.
Mulla itelllä on täysin katkennut välit äitiin,joten....
Tänään onkin neuvola käynti ja saadaan mitat.Onko teille tullut rokotuksesta jälkioireita?
Tutin käytön olen rajoittanut öihin.Potalla käynnit takkuaa,eli istuu sen muutaman sekkan ja pois.
Nyt pikku tuhooja tyhjentää roskista,joten :wave:
 
Ihania nuo äitit että anopit välillä :saint: Omalle äitille en oo muistaakseni joutunu sanomaan isommin (vaikka esikosen aikaan ois ehkä pitäny :snotty: ) mutta anopille on pitäny huomauttaa muutaman kerran... Nyt "jo" kaikki on hyvin B)

Kylläpä hieroja ihmetteli miten oon pystyny olemaan ku koko niska/hartia/pää oli jumissa yhtenä möykkynä ja niin kireällä ettei alkuun saanu mitää otetta mihinkää :eek: Meni tunnin ajan sijasta 1h45min että pääsi löysäämään nuita. Ja ihmetteli mun kipukynnystä ku piti ihan kunnolla moukaroida että ees tuntui :D Mutta nyt onki semmonen olo että hieronnan oon saanu :LOL: Pitääkin taas alkaa juoksemaan enemmän ja jättää sitä hiihtämistä ku se niin jumittaa tuon yläkropan mulla. Väärä tekniikka nähtävästi...ja huonot venyttelyt B)

Viime yönä pokella alkoi taas räkä valumaan |O Eihän tämä voi olla mahollista!!!!!!! Onneksi sipulisukka sitten auttoi että saatiin loppuyö nukkua kunnolla. Toivottavasti ei nyt muihin tarttuis, mut tarttuuhan se toki :ashamed: Meillä ei oo koskaa näin paljon sairastettu, alkaa jo voimat loppumaan. Enää tää viikko niin sitte se ukkokin lähtee reissuhommiin :'(
 
Voi Myyra.. :hug: Äidit osaa olla tosi rasittavia välillä.. :/ Oma äitini ei paljoa elämäämme puutu, pysyy ehkä vähän liiakin paljon sivulla mun makuun. Noh, toiset taaplaa tyylillään.
Oletko koittanut selittää äidilles, miltä hänen kommentointi susta tuntuu? Toivottavasti asia selviää!

Mä olen niin tykästynyt tuohon Travallen remu haalariin, et ens talveks meinaan samanmoisen Jerelle kyllä ostaa! Ei ole mikskään mennyt, vaikka tuo sillä onkin ryöminyt vaikka missä. :D

Taas meinas olla nukkumaan meno hankalaa. Päätin, et nyt en luovuta vaan kävin rauhottelemassa tasasin väliajoin. Jätkä ei itkenyt, kunhan mölys ja kiukutteli siellä pinniksessään seisaallaan. Lopulta päätti pjaskoa vielä kerran tälle päivälle. :eek: Kolmas kerta toden sanoi, joopajoo.. Peppupesulle ja maitoa pullosta taas ja nukkumatti tuli! Käsittämätöntä miten kamalaa on joutua omaan sänkyyn??!! :whistle:
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Tänään oli vähän hiljaisempaa sillä rintamalla.

Kränä: Travallen myymälä on ihan pässiin aikaan auki, aina silloin kun mies on koulussa. Jos saan autoa käyttöön voin mennä ostoksille. Täytyisi vaan eka varmaan katsoa tarjonta ja hinnat + koot? Miten tehtäisiin?

Missä se TeeTee muuten luuraa? Muakin on mietityttänyt. :attn:
 
Täällä on sitten vietetty ekat synttärit =) Mittarissa huimat 1vee :heart: ja niin haikeeta että..aika on mennyt niin nopeesti. Vastahan tuo pallero oli masussa ja jännityksellä ootettiin hänen syntymää. Aamulla juuri muistelin, että miten sitä päivä lähti käyntiin tasan vuosi sitten. Aamupäivällä oli neuvola aika, laskettu oli ohitettu jo viikolla ja parilla päivällä. Sain lähetteen ja meidän piti vaan mennä näytille taysiin, mutta sinnehän me sitten jäätiin ;) oli kyllä ihana yllätys ja kiva muistella tuota päivää. Niin ne pikkuset kasvaa :heart:
Täällä on tullut juhlittua parina eri päivänä. Sunnuntaina oli isot kekkerit kun oli sukulaiset ja pari kaveria. Tänään oli sitten enemmän kavereita perheineen. Ja hyvin viihty poika keskipisteenä ;)

Paljon tullut taas tekstiä viime kerrasta, suurin piirtein saanut kaiken luettua. Mut sit sen lukemisen jälkeen ei enään muista mihin piti kommentoida :/ Hienosti on kaikille pikku taaperoille tullut uusia taitoja. Meilläkin on varsinainen touhupoika tuo, aina pitää olla kaikenlaista tekemistä ja itsekin keksii hyvin kaikkea. Tietty tulee otettua paljon mallia iso-siskoista :) Piilosta tykkää kovasti leikkiä, aina on böötä huutamassa. Ja kaikki musiikki jutskat on kivoja, alkaa tanssijalka vipattaan ku joku lelu soi tai telkkarista/radiosta tulee musiikkia :) Meillä ollaan potta otettu esille ihan sillä tyylillä, että siinä istutaan aina välillä. Väkisin en toista laita, mutta jos kiinnostusta on niin ilman muuta istutaan hetkeks. Ja siinä on kiva välillä istua pitempään, välillä vähemmän. Ja pissa tai kakka tulee aina välillä, ei turhia paineita siitä että kerrasta on osattava se homma. Omalla ajalla. Samoin oon toiminut meidän tyttöjen kohdalla ja hyvin mennyt juuri sen takia, kun ovat rauhassa saaneet siihen tottua. Ja yllättävän nopeasti se homma on aina lähtenyt sujumaan :)

Myyrällä kurja juttu, toivottavasti asia selviäisi eikä tulisi enään isommaksi tuo juttu. Inhottavaa, kun oma äiti sillain :hug: ne ei taida aina heti hoksata, mitä suustaan päästelee. Mulla oma äiti on onneksi aika lailla samanlainen kun itse oon, niin ei tule noissa kasvatusasioissa juuri mitään sanaharkkaa. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan ;) ainut mikä joskus ärsyttää, niin anopilta voi tulla joskus liikaa niitä omia mielipiteitä joka asiaan ;) koskaan ei silti mitään tuputa eikä pahalla sano (kai)kunhan saa omat tavat ilmasta..ja tuo mieshän on aina heti sanomassa että pidetään ne omat mielipiteet sitten ihan vaan siellä mahassa :whistle: Hyvä tyyppi muuten kyllä.

Jaaha, josko sitten jatkan taas toisella kertaa. Onnittelut vielä täältä kaikille vuoden täyttäneille, tästä on hyvä jatkaa =)
 
Räkä vaan valuu, oikein paksua ja limaista :whistle: Nukkui sentään viimeyön heräämättä, mutta nukahti myös tänään ruokapöytään juuri ennen päikkäriaikaa :whistle: Väsyny jätkä!

Miksei tää koirakuume mee ohi??????? Pitäs vissiin nakata tietokone pihalle jäähylle muutamaksi päiväksi niin ei pääsis kattelee niitä pentukuvia :snotty: :LOL: :kieh:

Laitoin Myyralle yv:tä...!
 
epuska
Meillä asiat nytkähti edes hiukan eteenpäin, kun kaupunkimme kuluttajaneuvoja oli vääntänyt puhelimessa ihan rautalankamallin (!) myyjälle siitä, miten laki menee. Miettivät nyt kannattaisko sovitella vai ei. Jos ei pariin päivään mitään kuulu, niin sitten vaan valitusta liikkeelle. Kuluttajaneuvoja oli onneksi oikein jämy mies, joka ei todellakaan ollut antanut mitään mahdollisuutta myyjän pullikoida. Tyhmää, että myyvät asuntoja ottamatta laista selvää. Ottaa meitäkin päähän joutua remontoimaan jotain, mitä ei ollu ollenkaan suunnitelmissa korjata. Mutta toivoa on ja laki puolellamme! :kieh:

Myyra: Ehkä tuo äitisi uskoi sitten kovempaa kieltä? Joskus se on niin, etteivät muuta tajua. Mulla ottaa päähän joskus äiti, mutta joskus myös anoppi, joka vielä auliimmin tarjoaa neuvoja joka asiaan. Klassikko oli se, kun kesällä tyttö itki hampaiden tuloa 24/7. Anoppi lausui ollessamme heillä lomamatkalla, että "Pitäiskö vaikka paukauttaa jotakin oikein kovaäänisesti tai pitää joku muu paha ääni aina, kun tuo alkaa itkemään, niin lopettaisi itkun..." Vierailumme päättyi melko lyhyeen. Nuo on just niitä neuvoja, joita voi saada, kun omat lapset on syntyneet 60-70 luvulla ja sen jälkeen on kasvatusoppaat ja -neuvot jätetty lukematta. huh.
 
:LOL: Paukauttaa... :LOL: Toi on vähän samaa sarjaa, kun mun edesmennyt mummuni antoi aikoinaan serkulleni. Hänen 3-v oli kuumeessa ja kuitenkin vilkkaana lapsena touhuili kovasti. Mummu sanoikin, että kyllä nyt pitäisi levätä ja mitäs jos sidottaisiin se noilla papan vanhoilla henkseleillä sänkyyn kiinni? :eek: :LOL: :LOL: :LOL:
Mitenkähän mutkin on kasvatettu? :snotty: B)
 
epuska
Myyra Nyt kyllä repesin niin totaalisesti että... :LOL: Henkseleillä sänkyyn... Joo, rauhoittaa kummasti. Kokeilen tuota neuvoa itseeni kohta, on vähän mennyt olo niin levottomaksi... Mistähän löytäisi tarpeeksi pitkät henkselit... :LOL: :LOL: :LOL:

Oon väsynyt ja muutenkin levoton. Tänään remppatyyppi vaihtoi silikonit kylpyhuoneeseen, niissä oli hometäpliä pinnalla. Sehän tietysti VOI johtua vaan siitä, kuten kaikki remonttireiskat tietävät, että silikoni on tullut käyttöikänsä päähän ja homeenestoaineet kuluneet pois. Mutta MEIDÄN tapauksessa silikonit oli homeessa myös sieltä seinän puolelta, niitä irti vetäessä oli seinästä oikeen valunut vettä kylppäriin päin. Poistetun silikonin alta leijui myös homeen haju... Mikäs se oli se tosi teevee kakkosella... Se homeloukku? Vieläköhän ottaisivat osallistujia. Ei vaan. Täytyy ajatella positiivisesti. "Vain kylppäri ja sauna on homeessa"... Pari kuukautta sitten tuo ajatus ei olisi vaikuttanut kovin positiiviselta... :headwall:
 
Mittee? Meidän kylppärin silikonit on myös homeessa sisäpuolelta. Siitä reunakohdasta ainakin. Olin jo tänä kesänä aikeissa repiä ne huis helkkariin, mutta laiskuus voitti. :whistle: Tarvisi tuo saunakin purkaa ja uusia kaikki. Minähän herran vuonna sekin mahtaa tapahtua.

Mutta hyvä juttu, että teidän kylppärin tila selvisi nyt heti. Ettei siis vuosien päästä, astmaisina, tarvitse aloittaa myyjän metsästystä. ;)

Villen yöt on muuten pikkuhiljaa rauhoittuneet. Ainakin osittain. Välissä saattaa olla muutama tuntikin ettei jatkuvaa itkua kuulu. Viime öinä on nuha valvottanut, me ollaan koko porukka flunssassa. Kaikki tuntuu olevan kipeitä.:snotty:
 
:wave: Missä kaikki on? :whistle: :wave:

Meillä edelleen räkäisyyttä pokella, muilla ei vielä mitään. Meinasin jo tänään käyttää tk:ssa mut ajattelin vielä seurata paheneeko. Pelottaa jos se korviin menee taas oireettomana, ettei vaikuttais vanhempana sitte kuuloon :/ Serkulleni kävi niin... Siis lapsena monta korvatulehdusta oireettomana ja nyt toisessa korvassa on huono kuulo :(
 
Jokohan kerroin poken uudesta kivasta leikistä? :snotty: Kannattaa opettaa muillekkin :saint: Ja tämän ihan ite poke oppi, ei oo opetettu eli sormi toiseen nenäreikään ja hillitön ilmojen päästely toisesta sieraimesta :eek: Mahtavasti lentää räkä! Tulee palloja jne, voi että pokella on hauskaa :LOL: äipällä ei niinkää... B)
 
Hei vaan taas!

Vihdoin odotettu vapaa viikonloppu töistä. Piti lähteä pitkästä aikaa mökille, mutta eiköhän mies tullu kipeeks, joten taidetaan jäädä kotiin. :(
Täytyy sit varmaan lähtee vaikka venemessuille kattelee upeita veneitä Sakun kanssa.
Meillä kanssa Saku on räkänen melkein koko ajan, mutta onnex yöt on sujuneet ilman suurempia ongelmia. Tulis nyt kunnon pakkaskelit, jotta tää vesisateessa ulkoilu muuttuis vähän mukavemmaksi!
 
Hei kaikki maito allergisten äipät!

Laitoin kysymyksen tonne allergia puolellekin, mut kun kuulutaan näihin tammikuisiin niin aattelin, et apuja vois täältäkin kysellä. Eli kuinka nopeasti ja millä tavalla taaperonne on reagoinut lehmän maitoon.? Meillä kun alko taas kummalliset kakkailut, siis sellaista vihrää, kaks kertaa päivässä ja välillä ihan löysää. Maitoo ollaan juotu jo kaks viikkoo, voiko kyse siis olla siitä? Kiitos vastauksistanne. Niin siis muita oireita ei oo havaittavissa.
 
Meidän poika lörötteli lirukakkoja melkein kuukauden maidon vaihdoksen jälkeen, vaikka annetaan luomumaitoa.
Tavallisesta maidosta tuli itkuja, luomusta ei onneksi niitä. Nyt on jo viikon verran löytynyt normaalejakin tuotoksia vaipasta.
(Luomuun siirryttiin tammikuun ekalla viikolla.) Vihreitä kakkelssoneja ei kylläkään tullut ollenkaan.
Ei kai suurta huolta ole, jos ei muuten vaivaa?

Ai juu, Kränä. En päässyt tänään Travalleen, kun mies lähti aamulla kaasu pohjassa matikankokeeseen. Meinasi myöhästyä. :whistle:
 
No Joonashan reagoi (ilmeisesti) maitoon viikon "jälkijunassa". Eli kakkas n. 5-7 kertaa vrk. kakat oli vihreitä, limaisia ja hemmetin pahan hajuisia. Ja masun/suoliston toipumiseen meni reilu viikko, melkeen 2 maidon lopettamisen jälkeen. Nyt on se asia kunnossa, maitotuotteet on pannassa. Käytetään tilalla soija- ja kauravalmisteita.

Jahas, taas olis yhdet pirskeet alkamassa. Kakkonen täyttää 12. pvä 6v. Ja juhlat vietetään tänään. :)
 
kompuroiva raitasukka Meillä esikoinen oli pienenä tosi monelle allerginen, ei tosin maidolle, mut sille tuli aina viikon jäljessä allergia oireet. Et niinkin voi joskus olla.

Meillä vietettiin tänään lasten yhteisiä synttäreitä, 1-v ja 3-v kekkerit kerralla. Nyt on ihan veto pois ja pitäis vielä viihteellekin harkita menevän. Kuinkahan sitä ollenkaan jaksaa... :whistle: :saint:
 
Huoh, käväsin eilen naapurissa saunomassa vaidossa tuli ukko tänne meille saunoo. Nyt vieläki meinaa päätä särkee "kova saunominen" :saint: Ihan vaan pari otin mut silti... Ja huomenna ois jälleen töitä tiedossa, saa pari maastoo lähtee vetämään, mukavaa vaihtelua arkeen =)
Appiukon moottoripyörä kuume senkin kasvaa ja aikovat tuon meijän mopon vaihtaa uuteen, appiukko lupas maksaa välit kokonaan niin jo vain meille passaa :D Ja varattiin niille nyt sitte se espanjanvesikoira :heart: Ja itellä kuume vaan kasvaa... Ja kaiken lisäksi vielä lupasivat maksaa lapsille ne vesirokko rokotteet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihanaa, ei tartte "pelätä" sitte senkään puolesta =)
Tänään isommat oli mummon kans isomummolassa päivän, saatiin poken kans olla ihan kaksin kotona ku ukkokin meni puun kaatoon. Kylläpä oli poke mielissään ku sai tehä ihan kaikkee ihan yksin ja ihan rauhassa :D Kaatoi siinä sivussa sitte motin kahvia tulostimen päälle :kieh: Pitäs kokeilla vieläkö kone pelittää...
 
Miehellä meni viime yönä hermot Villen kitinään ja pulinaan. Poika oli taas ihan pirteenä kolmen aikaan yöllä. Otti vauvan pinnasänkyineen päivineen kantoon ja vei olkkariin huutamaan. :LOL: Kaippa poika hölmistyi isin tempauksesta niin, että rauhoittui ja nukahti melkein heti.
Nyt on siis taas menossa yölliset pulinat ja touhuilut. Muuten se ei kamalasti haittaisi mutta menee hermot, kun isoveli joutuu kärsimään melskaamisesta.
Katotaan lähteekö pinnis tänäkin yönä matkalle. :LOL: Ville oli niin söpö siellä kyydissä huojuessaan, istui ja ihmetteli liina kourassa. Tulee ihan Tenavien Eppu mieleen.
Ensi yötä odotellessa. :D

Toimiiko Kränän tulostin vielä?

Mä alan nyt katselemaan talo- ja tonttitarjontaa. Ajateltiin, jos sitten kun mä palaan töihin ja miehen työnkuva muuttuu, ostettaisiin talo. :D Siihen nyt on aikaa vielä pari vuotta, mutta äkkiä tämä aika tuntuu menevän.
Saanpahan uuden harrastuksen häähömpötyksien mentyä ohi. Olenkin nyt jo hommannut suurinpiirtein kaikki heinäkuisiin häihin. No en nyt sentään ihan kaikkea, mutta lähestulkoon. :whistle:
 
Keskenäni täällä höpisen.
Yö meni kivasti. Huoneenvaihtoterapia toimi ja viime yö nukuttiin hyvin.
Tosin tällä kertaa isoveli halusi viereen ja ehdottomasti pää samalla tyynyllä kuin äidin. Olipa laadukasta lepoa taas. :whistle:
 
On varmaan Villen ilme ollu näkemisen arvonen!

Tänään sitte soitin neuvolaan ja saatiin reseptit kaikille siihen rokotteeseen. Kiva juttu! Torstaina sitte pistely hommiin :eek: Ainut aika mitä sai tälle viikolle niin on sitte päikkäriaikaan, mut parempi mitä ennemmin saa. Nyt on ihan kauheesti vesirokkoa liikenteessä! Saapi lähtee anoppi mukaan lohduttajaksi jos ei mies saa töistä vapaata.

En oo muuten muistanu koko tulostinta kokeilla et toimiiko edes :whistle: Joku on näymmä käyny vähän siirtämässä sitä ja ihana kahviläikkä näkyy koneen alla olevan :D Siivooja ollut huoleton :snotty:

Missä TeeTee on? Oletteko tulossa lomalla tänne päin?
 
Täälläkin on nyt sitten ollut hiljaisempaa? Olen taustalta aina silloin tällöin lueskellut.

Kovin oli huono ja surullinen viikko viime viikko. Ensin miehen lapsuudenystävä ajoi kelkalla sulaan ja hukkui. Sitten miehen serkku oli rajussa kuorma-auton ja rekan kolarissa. Viime yönä olivat toisenkin jalan amputoimaan polven alta. Todella surullista ja mieli on maassa. Mies kun on sellainen ettei se paljoa puhu mulle mitään tuntemuksistaan tai muustakaan, mie taas haluisin niin kauheesti jutella ja kertoa miltä tuntuu. Lopputulos onkin sit ollut et mie olen ollut tuppisuuna ja mies myös.

Lapsetkin on sen varmaan vaistonnut jotenkin, isommille ollaan kyllä kerrottukin. Mutta Kristakin on ollut erityisen hanakasti sylissä ja pussaillut minkä ehtii. Ihana kun toinen tuolleen yrittää piristää ja lohduttaa. :heart: Ja aika ajoin kuulemma hoidossakin käy halaamaan hoitajia, ei ole alussa niin tehnyt.

Kristalle puhaltaa uudet tuulet. Ollaan jätetty maito pois pulloista, niistä tarjoillaan enää vettä. Kokonaan en pulloa jättänyt, kun alkoi tuo hoitokin. Ettei tule liikaa kaikkea kerralla. Nukkumaan mennään edelleen sen pullon kanssa, mutta eipä se kauaa jaksa kiinnostaa. Ja nukahtaminen on lyhentynyt kahteen minuuttiin! Ennen oli kauheaa värkkäämistä ja huhuilua koko ilta, mutta se muuttui onneksi parempaan suuntaan.

Meillä oli keskimmäisellä myös tuota yöheräämistä, mitä muillakin tuntuu täällä olevan. Siinä kahdeksan kuukauden iässä tosin. Siihen aikaan muutettiin isompaan asuntoon ja siitä lähtien kaikki on nukkuneet paremmin, kun me mentiin omaan koppiin ja lapset omaan huoneeseen. Mie en enää heräillyt niin herkästi ja poikakin alkoi nukkumaan kun huomasi että turhaa huutelen ja kähnään.

Mutta nyt jälkitarkastukseen! Olin jo ihan unohtanut. Eikun menoksi!

Vilipi ja Krista
 

Yhteistyössä