**TAMMIKUU2008**marraskuu

Heips,

hoitotasosta
: meillä on ollut kahdella edelliselläkin pelkästään pehmuste pyykkikoneen päällä. Hyvin ollaan pärjätty. Sama tulee tälle kolmosellekin siis :)

kirppu: täälläpäin (Jorvi) ei käynnistetä kovin herkästi. Mulla oli edellisessä raskaudessa raskausdiabetes (ruokavaliohoitoinen tosin) ja vauvan painoarvio la:na 4,2kg. Kysyin käynnistyksestä useasti, mutta syy ei ollut hyvä. Ilmeisesti siis vauvan huono vointi, raskausmyrkytys, hepatoosi, reilu yliaika tmv. ovat syitä käynnistää, ei vauvan koko.

kotikurppa
: onneksi kaikki oli ok! Jaksamista!

carla: ihana pieni ja söpö maha sulla :) Mä haluisin kans. Mulla rv30 masu profiilissa... aika valtava... :eek:

Mä meinasin tehdä myös tänäkin vuonna joulukortit itse. Saa nähdä, milloin aikaa riittää. Usein olen niitä väkertänyt viimeisenä iltana... :ashamed: Ehkä mä joskus opin olemaan ajoissa :D

Huomenna sit neuvolaan. Tää aika hurahtaa kyllä nyt hirmuista vauhtia. Kamalasti olisi tekemistä ja viikot käy vähiin... Viikonloppuna osti pari pakettia siteitä kotiin ja laadin sen sairaalakassilistan. Vauvalle pitäisi ostaa vielä vaippoja ja pari pakettia korviketta. Niin ja pullotutteja. Liivinsuojia mulle, ehkä. Mulla on noita kestokäyttöisiä, en nyt vaan muista miten paljon. Mitähän muuta sitä vielä tarvitsisi...

Jimena 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
pitää varmaan loppuviikosta jorviin soitella ja kysyä että miten on ens maanantain ultranlaita...

NAsu 31+3
HUS:n sivuilla luki näin:

Raskaudenajan seuranta ja ongelmatilanteet

Naistenklinikan, Kätilöopiston ja Jorvin sairaaloissa äitiyspoliklinikoiden lääkärin vastaanotot toimivat ajanvarauksen mukaisesti. Äitiyspoliklinikoiden seulaultraäänitutkimukset on peruutettu 20.11 - 23.11.2007.


Mulla on torstaille aika lääkärille ja ymmärtäisin tuon perusteella, että sitä ei ole peruttu. Sullakin vissiin lääkärille?
 
Pikaisia kirjoittelen minäkin tänne. Olen tässä neuvolaan lähössä ja odottelen et aika kuluisi. Mulle on myös palannut käsien puutuminen. Puutumisen tunne on ollut pitkään poissa, mutta nyt sitten viikonloppuna olen alkanut huomaamaan, että ne puutuu taas. Joskus aikaisemmin siitä neuvolassa kyselin, niin silloin sanoivat vain että lisää vettä... Paljon vettä pitää juoda se kyllä siitä sitten helpottaa. Vähän jännittää tuo neuvola. Paljonkohan painoa on taas tullut? On tullut hieman herkuteltua. No kyllähän sitä joskus saa herkutellakin...

Ihanaa meidän alakerraN VESSA REMONTTI vettä viimeisiään. Eli se vihdoinkin alkaa valmistumaan. Ei sitä ole odotettukaan kuin yli kuukausi. No nyt ei tarvitte ravata aina ylös vessaan, koska sitä ravaamistahan päivään kertyy.

No taidan alkaa valmistautumaan. Palailen sitten kertomaan kuinkas meni neuvolassa.
Säihky ja mini-me 30+3
 
Jimena Sulla on kyl melkonen masu verrattuna mun pikkuruiseen pötsiin :D Toisaalta ois kiva, että masu ois isompi kun ei oo enää noita viikkojakaan paljoa jäljellä...Mut toki helpompaa on olla, kun masu on vielä aikas pikkunen. Kyllähän se kerkee tästä vielä kasvamaan :heart:

Carla ja tyttö 33+5
 
Heips taas. Nyt olis sitte neuvolassa käyty;
RV 29+5

RR 122/82
Hb laskenut 12 pykälää ollen nyt 114
paino noussut +445g/vko nyt yht 9,7 kg
sf 26 cm eli keskikäyrällä talläkertaa, hyvältä näyttää sen suhteen.
liikkeet ++
Kaikki muutenkin ok
seuraava etappi olis sitte kahden viikon päästä

Sen jälkeen saas nähdä koska pääsee taas neuvolaan kun tuntuu olevan joulu-tammikuussa tuo meidän terveystalo, jossa neuvola on, suljettu suurimmat osat.
Harmi kun en saa mun mahakuvaa tonne profiiliin kun ei omisteta mitään hienoja kameroita. Näkisitte tekin tuon mun mahan: Näyttää ihan hurjan isolta, mutta kun mittoja ottaa niin ei se nyt niin iso olekkaan. Neuvolatätikin sanoi heti kun näki mut että ompa sulla vatsalla kokoa ja mittaili sitte kolme kertaa sitä sf mittaa kun ei millään uskonut sen olevan niin vähän. :LOL: Hyvä niin, ettei ainakaan vielä ole tuo vaavi mikään jättiläinen. Ilmeisesti mun maha seistessä vaan pullahtaa ulos, vatsalihakset ilmeisesti niin löystyneet. Ja kun on vähän tuota tyrääkin joka antaa periks.

 
carla: Ihanan pieni masu sulla, mulla oli tuollainen joskus viikolla 15. Hankala on tämmöinen iso pötsi, kun ei meinaa ees mammavaatteet enää mahtua päälle, kaikki housut puristaa, ja saa jossain verkkareissa tai muissa lökäpöksyissä hiimailla..Harmi kun mulla ei oo kameraa, niin ei voi kuvaa laittaa. Mie laitoin äp-hakeumuksen heti silloin viikolla 22, ennen viikkoa 22 sitä ei ees voi laittaa koska silloin vasta saa sen raskaustodistuksen. Ja neljässä päivässä tuli päätös, ja pakkaus alle kahdessa viikossa.

mirkkuli:
Mulla kans jännä juttu, kun mul on ihan valtava maha, ja aina terkkakin mainitsee että ompas mahalla kokoa, mut sit kun sitä sf-mittaa ottaa, niin se maha jotenkin uppoaa sisään päin :whistle: ja ihan keski-,jos ei jopa alakäyrillä jossain vaiheessa on menty.

Mullakin on muuten sellainen pinniksen päälle laitettava hoitotaso.

Katja ja rv 33+4
 
Katja87 mulla masu alkoi näkyyn vasta rv 18 tienoilla. Sillon jos oikein tuijotti tuota navan seutua, saattoi huomata, että raskaana ollaan. Kovasti tää mun masu kyl jo selän päälle ottaa, kauaa ei voi istua paikoillaan. Ja samoin nukkuminen on hankalaa, kyljellään en voi nukkua, ku likka alottaa ihan tajuttoman rallin sillon :D Mut, en valita olotilastani, ihanaahan tää odottaminen on. Ja kerkeehän mun masu vielä tästä kasvamaan :heart: Päivittelen kyllä tuota kuvaa aina sillon tällön. Meillähän on päivän ero muuten viikoissa :) Harmi ettet saa ite kuvaa laitettua, ois ollu kiva sunkin pötsiä vilkasta :)
Ja esikoista minä ainakin tässä odottelen...Saa nähdä sitten kuinka on erilainen masu kun kakkosta tai kolmosta pukkaa...

Carla ja tyttö 33+5
 
Kirppu Mun serkulla arvioitiin vauvan kooksi laskettuna aikana 4,5kg niin se käynnistettiin jo viikolla 36 ja syntyi 3,8 kiloinen poika. Se siis täällä Satks:ssa.

Neuvolakuulumisia..

RR 135/83
Hb 115 (tarvii näemmä taas alkaa syömään rautaa..)
Painonmuutos 50g/viikko :D Yht 12kg.
Turvotus +/-
Sf 32
Syke 133
Liikkeet ++

Raivotilassa sitten tosiaan vauva on onneksi. Pissa puhdas. Neukka sanoi, ett mulla on ollut supistuksia, kun maha on niin kova. Ilmeisesti ne on sitten olleet suppareita, kun maha on vaan tullut kipeeksi hetkeksi. Kaikki on kuvaillut supistuksia kohdun kovettumisella niin en kai sitten ole hokannut niiden kipujen olleen niitä.. Sovittiin sitten terkan kotikäynnistäkin sitten. Parin viikon päästä sekin sitten on. Se on kyllä tosi hyvä, että nykyään tehdään noita kotikäyntejä, että saadaan karsittua pois noita alkoholi/huumeongelmaisia.

Nappis ja Abbath 33+3
 
Heipä heii!

Olipas juttua tullut tänään =)

carla: olipas tosiaankin nätti pieni masu =) Mulla on masun koko isoo luokkaa.. mutta niin taitaa sit pojukin olla iso tai siis on.
Kirppu: Mä oon kans miettiny tota et mahetaanko käynnistää kuinka helposti, kun sillon 28 viikolla tää poju painoi n 1400 g, terveydenhoitaja arvioi lasketulle reilu 4 kilosta. Ja lääkäri joka ultras ni puheli et kun viä 36 viikolla katotaan niitä munuaisia ni katotaan se koko samalla, jos näyttää siltä et kasvaa vaan kovasti ni sit laittavat vissiin tayssiin ja katotaa sit mitä tehään. Että kyllä täällä päin ainakin seuraillaan.
Kotikurppa: Hyvä että kaikki oli kunnossa :hug:
Saarulle onnittelut mammaloman alkamisesta :flower:

Pohtii täällä itsekseen mitäköhän Pikkupeikolle ja Mico-poitsulle kuuluupi? Jokohan poitsu on ruvennut kerään painoa hyvin ja päässyt mamman sylkkyyn? :hug: sinne kuitenkin.

Itselle ei mitn kummempaa, siivoilin tänään vähän ja juoksin kaupungilla. Ostin yhet imetysliivit ja imetyspaidan, sai nekin ostoslistalta pois. Eipä siinä enää paljoa olekaan mitään =)

Mä kans teen joulukortit ite tänä vuonna. Ja sit sellasta oon tähän lomalle suunnitellu et kun on noita reseptejä hurjasti siis irtonaisina, et jos sais koottua jonkun kivan resepti kirjan niin tulis niitä joskus käytettyäkin =)

Osku voi oikein hyvin, muistaa potkuillaan mammaa useasti =)

Oikein lystiä viikonalkua kaikille.

Cattie ja Osku 32+3 :heart:
 
Cattie: Tuolla irc-gallerian sivuilla näkyy uusia kuvia pikkupeikosta&vauvasta, oli kuva kun poika ekaa kerran sylissä yms. :heart: Linkki löytyy sivulta 7 pikkugreipin tekstistä, ja sieltä sitten krisu44 nimimerkki.
 
Cattie Sun masu on kyl ihan eri mallia kun mun :heart: Johtuiskohan siitä että sun masussa potkii poika ja mulla tyttö :heart:

Moni on mun masua ihmetellyt, tai lähinnä sen pienuutta. Taitaa olla pieni tyttö tulossa, kun masukin on niin pieni, tulee kommentteja...Mä en tiä miten mun pitäs suhtautua noihin kommentteihin, toisaalta itekkin oon huolissani, mietin, että onko saako vauva tarpeeksi ravinota ja onkohan hän todella minikokoinen kun syntyy...Mut, tässä jouduin Tays:iin rv 26+4 virtsatiekivi epäilyn vuoksi. Siellä ne katsoi sitten napanuoran virtauksen ja kuulemma tosi hyvä oli. Joten ei kai tässä mitään huolta ole. Mulla nyt sattuu olemaan pieni vauvamasu :) Ja oon siihen kyllä itse tosi tyytväinen, kerkee se vielä kasvamaan.

Kova ralli on tälläkin hetkellä masussa, napa saa kyytiä! Tekee tosi kipeetä kun tyttö napaan paukuttaa.

Onko teille tullut paljon raskausarpia?
Mulle ei oo tullut yhtään. Alussa rasvailin tosi ahkeraan vatsaa Oriflamen arpijuovavoiteella, nyt se on jäänyt vähemmälle. Arvilta oon toistaiseksi säästynyt, voihan ne tulla vasta synnytyksen jälkeenkin.

Mutta, hyviä vointeja kaikille mammoille :hug:

Carla ja tyttö 33+5
 
Iltaa!
Ihanaa, paljon uusia mammoja tullut mukaan! Olen käynyt pikaisesti lukemassa juttujanne mutta ei mukamas ikinä ole aikaa mitään kirjoitella.
Ensimmäinen tammivauva on siis syntynyt vai olisiko nyt kuitenkin marrasvauva! Onnea pikkupeikolle :flower:
Itse en vieläkään ole mitään laittanut mutta nyt kun jäin vihdoin pois töistä niin eiköhän se tästä.
Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok.Painoakin on tullut yhteensä vain 8.5kg.
Liitoskivut tulleet nyt kuvioon ja närästys senkun vain pahenee :(
Jouluverhoja pitäis alkaa ompelemaan ja sitten vasta vauvajuttuja...
josefiina ja pulla 31+4
 
No niin sitä tuli sitten neuvolassa käytyä! Kaikki oli erittäin hyvin. Veriarvot loistavia ja painoakin oli tullut vain 50g/vko. Eli kokonaisuudessaan 8,5kg. Pikkuinen liikkuu paljon ja sykkeet on todella tasaisia. Molemmat (vaavi ja äippä siis) ovat kunnossa joka tietysti tuo sellaisen turvallisuuden tunteen. Seuraava neuvola onkin jo sitten 2vkon päästä. Kylläpä tämä aika vierii..

Arpia ei tänne oile tullut yhtään vielä, vaikka olisin kuvitellut et niitä tulee. Joskus aikaisemmin on tullut kun on lihonut liian nopeesti, mutta onnekseni niiltä on säästytty. ja toisaalta jos olisi tullut, niin ei se maailma niihinkään olisi kaatunut.

Kauheasti tekee koko ajan mieli joulutorttuja. Lämpiminä ja kylmän maidon kanssa. ostin just kaupasta luumupitkon ja miehen kanssa tuli syötyä koko pitko... No onneksi sitä painoa on tullut lisää vasta niin vähän!

Mukavaa illan jatkoa ja anskuliini1 tervetuloa kirjoittelemaan tännekkin.

Säihky ja mini-me 30+4
 
Nyt se on mammat alkanu... Meinaa se himotus,että PAKKO alottaa jo tekemään jotain... :D
Joko tällä viikolla tai ensviikolla mä varmasti alan pesemään vauvan vaatetuksii ja pukuja ja jne :D Sitte mä pärisen täällä ku hukun niihin kaikkiin :D Kas kun mulla ei oo vielä ees paikkaa mihin ne vaatteet sijotan :D Mut kato suunnitelma on kaiken a ja o :D
No niin juu...

Käväsin minäki pikkupeikon uusia kuvia katsomassa ja päiväkirjaan kommenttini jo heitinkin =) SULOINEN poika siellä kyllä.... =)

Omassa mahassa myllerretään ahkerasti, joten ei mitään uutta kuulu tällä erää =) Huomenaamulla onkin taas jo neuvola, joten uusia kuulumisia sitten silloin =)

Saapis ja tiitiäinen 33+2
 
Glukoosista

Mä olen tehnyt neljä mittausta kotona, kolme heti aamuvirtsasta ja yhen normaalisti päivällä ku olen syönyt ja juonut normaalisti ja kertaakaan ei ollut yhdelläkään plussalla, eli huomenna soitan neuvolaan ja kerron, taitaa olla ettei jatkotoimenpiteitä tule, kun se oli vaan yhdellä plussalla yhden kerran ja sekään ei ollut aamuvirtsasta enkä ollut ollut ravinnotta ennen sitä :)

Opiskelusta
Nyt mulla alkoi harjoittelun jälkeen taas koulu ja jos ei mitään yllättävää tule, niin teen tämän neljäviikkoisen tästä pois alta niin jatkossa on helpompi palata kouluun. Vaikuttaa siltä että tä on mulle ihan mahdollista suorittaa, vaikka hiukan kiirettä pitääkin, pitää vaan olla ahkera ja olla jättämättä juttuja viime tinkaan, ja miettiä sitä palkintoa kun pääsee joululomalla aloittamaan sitten äippäloman, mullahan oikeesti alkaisi se jo lauantaina, mutta jatkan silti koulua.. Eli yritän tsempata B)
 
carla: Miten sie sit nukut jos et kyljellään? Mie en vois kuvitellakaan nukkuvani muuten ku kyljellään, selälleen ei henki kulje kahta minuuttia kauempaa. Mulla taas istuminen painaa mahaan, ei niinkään selkään koske...mut selkää viiltää kun sängyltä yrittää ylös päästä.
Minusta taas tämä odotus aika ei oo yhtään ihanaa, joka paikkaan kolottaa ja koskee, ei saa nukuttua mitenkää päin jne.. :(
Mulla ei oo mahaan tullut raskausarpia, mut rintoihin ja takapuoleen on. En usko että rasvailut auttaa, kun ne arvet johtuu siitä kun kudos repeää sisältä päin..toki pakko sen takia on rasvailla ihoa joka ilta suihkun jälkeen, kun mulla on tosi kuiva iho.

Tervetuloa uusille myös minukin puolesta. =)

Katja ja rv 33+4

Hei onko teillä muillakin muuten sellaisia inhottavia vihlaisuja tuolla jossain emättimen uumenissa, ihan ku sukkapuikolla tökkis, pari sekunttia kestää aina kerrallaan? Toivottavasti ei paikat aukeile, kun on jo valmiiks sormelle auki ja kohdunsuu pehminny..mulla nimittäin tuollaisia ollut tänäänkin useita.
 
carla-81: Sulla on tosiaan söpön mieni massu, melkein kateeksi käy. Itsellä on jo melko valtava, käyrien yläpuolella kasvanut alusta asti, viime neuvolassa 30+1 sf-mitta oli huikeat 32,5cm. Tosin niin oli kahdessa muussakin raskaudessa ihan omilla käyrillä, mut ei kuitenkaan mitään jättivauvoja ole tullut. Esikoinen painoi n. 3,8kg ja toinen n. 3,5kg. Maha vain kasvaa isoksi, varmaan vauvan asento yms. vaikuttaa mittaan. Maha alkaa vain jo kovasti olla tiellä, vaikka melko hyvin vielä onkin jaksanut lasten kanssa touhuilla. Vauhtia riittää kotona kun esikoinenkin on vasta 3v. Vähän jo jäskättää miten sitä kolmen pienen kanssa sitte pärjäilee. Onko teillä jollain muulla kolmea pienellä erolla, kun en ihan varmaksi muista vaikka ahkeraan olenkin lueskellut teidän viestejä.
Onko teillä kaikilla neuvola kahden viikon välein 30 viikolta alkaen? Itsellä ei ole kun viikolla 34+, ja edellinen oli siis 30+1.
Olisi kyllä ihan mukava päästä jo aikaisemmin kun viime päivinä on alkanut jo välillä kipeästikin supistelemaan. Ei tarvitse edes rehkiä nin saattaa supistella. Ei onneksi vielä kuitenkaan hirvittävän usein.
Synnytys on alkanut pyörimään päivittäin mielessä. Jotenkin sitä jo odottaa et aika menisi nopeasti ja sais vauvan jo syliin, mut taas toisaalta suurin osa tavaroista kun on vielä laittamatta niin toivois ettei ihan heti kuitenkaan syntyis. Millään ei ole jaksanut kaivella vauvan vaatteita esille pesua varten, ei tiedetä kumpi on tulossa niin pitää kaivella sit sekä tytön et pojan vauvavaatteet esille ja pestä. Hankala kun ei tiedä sukupuolta niin ihan turhaan joutuu kaikki etsimään valmiiksi et ovat sitten myös valmiina kun syntyy. Onko muilla vastaavanlaista "ongelmaa"?
Milläs te olette aikoneet mennä sitte synnyttämään? Varsinkin te joilla synnytyssairaalaan on pitempi matka. Itse olen aikaisemmin mennyt miehen kanssa omalla autolla, mutta nyt olen vakavasti miettinyt sitä ambulanssia. Matkaa meiltä sairaalaan on n. 90km ja synnytykset ovat olleet melko nopeita, n. 8.5h ja 5h. Pelottaa ajatus jos sitä ei näin talvikeleillä ehdi ajoissa.
Siinäpä sitä tuli taas asiaa, ei välttämättä niin tärkeääkään.

Säde ja masuasukki 31+6
 
Huomenia!
Ei se aamu lähe mulla käyntiin jos en täällä heti alkuunsa pääse piipahtaa :LOL: Nytkin pikaseen lukaseen kuulumisia yms. Tänään ois meillä taas kerhoilupäivä tai siis nuorempi poju pääsee nyt ensimmäistä kertaan "omaan" kerhoon ku täyttääpi viikon päästä 3v. Tänään siis jännäpäivä pojulla:) Uskon kyllä että kaikki menee hyvin, niin reipas poika on. Sillä välin me mennää esikon kanssa shoppaileen, ostetaan pikkuvelulle synttärilahja sekä omat kerhotossut (ne on tärkeet).
Onneksi sain äitiltä auton ettei tarvihe kävellä lyllertään taas tänä aamuna. Ei se kävely niinkää raskasta ole mutta siitä tekee raskaan se että pitää toista pulkassa vetää ja toinen meinaa väliin haahuilla missä sattuu ja joskus tuntuu ettei homma etene sitten millään. Sitten vielä kerhossa kaikki kyykkiminen ja riisuminen/pukeminen... Pikkusen helpottaa ettei tuota kävelymatkaa tule tähä päälle. Eilen kyllä sitten hain auton sauvakävelylenkin päätteeksi.

Mulla onnekisi nyt paino pikkase oli viimeksi pudonnut ja siinä ollaan aikalain pysytty. Ei ainakaa lisää ole tullu ja laihduttanu en ole. Syön kuiten ihan kunnolla. Tais silloin olla turvotustakin jonniverran viime punnituksella. Mutta ihan hyvä vaikkei enää nousiskaa paino paljoa. Onhan tuota jo tullut.

Katja Mulla kans tuntuu monastikin ja jo kauan noita vihlomisia/tökkimistä, just niin ku sukkapuikolla joku tökkis. Onneksi ne ei kestä just kauaa ja ei ihan mahottoman kipeitä kuitenkaa ole. Ja mun kohdalla noi ei ainakaa mitää pehmentäviä/avaavia juttuja ole ollut. Viikko sitten neukassa mulla paikat ihan kiinteet/kiinni sekä kohdunkaula "täydessä mitassa".

Mutta nyt herätteleen nuorempaa pojuan ensimmäiseen kerhopäivää.. =)

Saaru ja Aattomiäs 34+4
 
Huomenta täältäkin!

Kiitos vastauksistanne, täytyy luottaa että synnytys menee omalla painolla ja vauva saadaan mailmaan keinolla tai toisella :) . Joku kyseli, kuinka pärjää vauvan kanssa kaksikerroksisessa asunnossa. Meillä on sama "ongelma", mutta ajattelin myös järjestellä tavaroita siten, että kaikki tarvittava löytyy niin ylä- kuin alakerrastakin.

Carlalla on tosiaankin söpö masu, suloinen! Meillä sairaalaan ei ole matkaa kuin muutama kilometri, joten yritän olla kotona niin kauan kuin mahdollista.

Katja: täällä myös noita vihlaisuja ajoittain on, onneksi ne eivät kestä kauaa. Paikat on pysyneet kiinni, joten toivotaan että siullakaan ei ole edistystä tapahtunut :) . Voisikohan ne kivut johtua lantion löystymisestä..?

Onko teillä aiemmat synnytykset sujuneet samalla tapaa kuin oman äidin synnytykset? Jokainen synnytys toki on oma tapahtumansa ja lantion kokokin vaikuttaa, mutta pääpiirteittän... Onko tämä ominaisuus periytyvä, jos esim. oman äidin synnytykset ovat olleet nopeita, niin sitten tyttärenkin synnytykset ovat olleet nopeat?

P.O.A.:lle tsemppiä opiskeluun! Toivottavasti saat suoritettua jakson loppuun ja pääset nauttimaan ansaitusta mammalomasta :) !

Mukavaa tiistaipäivää tammimammoille!
 
Huomenia täältäkin!

Vihlaisuista: Mullakin niitä on ollut joka raskauden aikana ja olen kuvitellut että johtuu paikkojen löystymisestä sekä siitä että jokin sikiön osa painaa sinne jonnekin edesauttaen sitä löystymistä. Tässä raskaudessa kun ne vihlaisut alkoivat siinä vaiheessa kun vaavi oli kääntynyt pää alespäin. Ja kun istuskelee tuo vaavi tuolla masussa niin silloin en ole huomannut niitä vihlaisuja.

Hitsin vitsi kun pitäis lähteä kauppaan eikä yhtään kiinnosta. Kaapit on jo niin tyhjät että seuraava ruoka olis varmaan paistettua tiskirättiä :D Miten voi tulla kaupassa käynneistä näin tyhmää hommaa?
Enkä millään viitsis jättää tuota meidän kissaa yksikseen ettei sitten mun poissa olessa rupea pentuja väkäämään. Viimeyönä en oikein nukkunut kun jokaista kissan liikettä piti vahdata että joko, joko. On se vaan odottavan aika välillä pitkää...
 
Niin ja täytyy hattua nostaa teille äidit jotka noin reippaasti olette jaksaneet painaa opiskeluiden kanssa. Itse olin ensimmäistä odottaessa vielä koulussa ja jätin työharjoittelut ja muut hommat tekemättä ja tein vain päättötyön valmiiksi silloin raskausaikana että olis sitte edes yks iso työ tehtynä kun koulunpenkille palaan. Ei mullakaan jäänyt kuin 6 kk käymättä mutta halusin paijailla kasvavaa masua kotona ennemmin kun olla sairaaloissa ja päiväkodeissa nostojuhtana. Koulun penkille palasin sitte kun poitsu oli vuoden vanha ja oli ihan kiva puolivuotinen.
 
Niin no varmaan sit siitä johtuu mulla ne vihlaisut, kun vauva on ollut rt jo viikolta 26 ja maha laskeutu jo 30.rv, niin se vauvan pää painaa tuonne ihan alas.. Mulla ne vihlaisut on TOSI kipeitä, ja ne kun tulee ihan yllättäen, niin saattaa ihan kiljaisu päästä, vaikka mulla ei mikään matala kipukynnys edes ole. :(
Mullakin alkais lauantaina äippäloma, mut puoli vuotta oon tässä jo kotona oleillut, niin eiköhän tuo aika kulu ihan yhtä hyvin sit "lomallakin" ollessa. =)

Katja ja rv 33+5
 
Huomenta!

Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennus neuvolassa. Alle kaksituntia siellä meni, kun käytiin läpi parisuhde ja vanhemmuus asioita. Eipä mitään niin kovin yllättävää tai erityisen mielenkiintoista. Ensiviikolla vuorossa onkin sitten synnytys asiaa.

Hoitotasosta Me käyiin eilen ostamassa ikeasta semmoinen halpa hoitopöytä. Mietittiin kanssa erilaisia vaihtoehtoja, mutta päädyttiin tuohon. Ongelma hoitopöytien ja -tasojen kanssa tuntuu olevan, että kaikki on liian matalia. Mitenköhän oikeasti pitkät ihmiset pärjää? Oon myös kuullu niin paljon erilaisia kommentteja siitä, tarvitaanko pöytää vai ei, eli tuossa mallissa mikä nyt ostettiin houkutteli tuo hinta, 25? ei ole paha, vaikkei pöytää sitten paljoa tulis käytettyäkään.
 

Yhteistyössä