Tammikuiset 2024

Mulla kans varhaisultra viikon päästä. Silloin viikkoja olisi 7+0, en tiiä onko sit liian aikaisin..onneksi nyt tosiaan oireita ainakin on, mut ainahan sitä tässä kohtaa kaikenlaista miettii..
Oon ymmärtänyt, että rv 6 jälkeen yleisesti nähdään sydämensyke. Viimeistään kai 7-8... itse menossa 7+1. Pitää varmaa sit yksityisellä maksaa uudestaan, jos tolloin ei vielä erotu ja haluaa varmistaa? 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: kesäheinä32
Hei! Kai mäkin tänne jo uskaltaudun oon seurannut keskustelua sivusta. Tänään rv 7+0 ja vu varattu keskiviikolle.. Niin jännää. Laskettu aika näillä näkymin 22.1. Ennestään löytyy kaks kouluikäistä lasta joten iltatähtönen tulossa. Laitan myös pyyntö fbryhmään kun sieltä edellisissäkin raskauksissa löytänyt ihania ystäviä.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Itsellä tänään 6+1 ja käytiin VU:ssa. Ensin ei meinattu millään löytää sikiötä sillä oli piiloutunut tosi hyvin ihan limakalvoon kiinni. Iskihän siinä pieni paniikki ku näkyi vaan musta pussi, että onkohan siellä mitään. 😳 Loppujen lopuksi siellä kuitenkin näkyi pieni sikiö. Epäili näkevänsä sykkeen, mutta ei erottunut hyvin joten ei voinut olla varma. Varattiin sitten uusi aika parin viikon päähän.

Suosittelen siis varaamaan tuon VU:n viikolle 7-8, silloin pitäisi näkyä paremmin sikiö ja sydän. Kaverini pääsi ensimmäisessä neuvolan käynnissä pk seudulla Koivukylässä ultratutkimukseen. Missään muualla en olekkaan kuullut pk seudulla, että ultrattaisiin.😳
 
Itsellä tänään 6+1 ja käytiin VU:ssa. Ensin ei meinattu millään löytää sikiötä sillä oli piiloutunut tosi hyvin ihan limakalvoon kiinni. Iskihän siinä pieni paniikki ku näkyi vaan musta pussi, että onkohan siellä mitään. Loppujen lopuksi siellä kuitenkin näkyi pieni sikiö. Epäili näkevänsä sykkeen, mutta ei erottunut hyvin joten ei voinut olla varma. Varattiin sitten uusi aika parin viikon päähän.

Suosittelen siis varaamaan tuon VU:n viikolle 7-8, silloin pitäisi näkyä paremmin sikiö ja sydän. Kaverini pääsi ensimmäisessä neuvolan käynnissä pk seudulla Koivukylässä ultratutkimukseen. Missään muualla en olekkaan kuullut pk seudulla, että ultrattaisiin.
Meillä kävi vähän samalla lailla, kun olikin mitattuna vasta 5+6 eikä ihan varmaa näkyikö syke. Pitkät 2 viikkoa ollut, mutta huomenna vihdoin selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Eilen illalla oli vähän etovaa oloa, tänään sitten aamupala ja lounas on tulleet bumerangina ylös 🤮 Mulla ei ole missään raskaudessa ollut oksentelua. Ei edes niissä kahdessa onnistuneessa (joista toki jo 18 vuotta). Keskenmenneissä ollut hieman etomista mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Tästä voisi toki olla iloinen että ehkä nyt asiat on hyvin kun on oireita. Ei, mä pelkään että tää on nyt sitte rypäleraskaus 🙄

Huoh, ei hetken rauhaa huolelta. Varasin yksityisen ultran torstaille, turhaan rahan hukkaa mutta kun en polille saanut aikaa aiemmaksi niin...
 
Eilen illalla oli vähän etovaa oloa, tänään sitten aamupala ja lounas on tulleet bumerangina ylös Mulla ei ole missään raskaudessa ollut oksentelua. Ei edes niissä kahdessa onnistuneessa (joista toki jo 18 vuotta). Keskenmenneissä ollut hieman etomista mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Tästä voisi toki olla iloinen että ehkä nyt asiat on hyvin kun on oireita. Ei, mä pelkään että tää on nyt sitte rypäleraskaus

Huoh, ei hetken rauhaa huolelta. Varasin yksityisen ultran torstaille, turhaan rahan hukkaa mutta kun en polille saanut aikaa aiemmaksi niin...
Sen verran voin rauhatella, että mulla ei rypäleraskaudesta ollut minkäänlaista pahoinvointia, ei edes kuvotusta! Nyt on ollut. Ainoita oireet oli lähinnä väsymys ja turvonneet rinnat. Nyt on ollu rinnat tosi kipeät, viimeksi vain turvonneet.
 
Sen verran voin rauhatella, että mulla ei rypäleraskaudesta ollut minkäänlaista pahoinvointia, ei edes kuvotusta! Nyt on ollut. Ainoita oireet oli lähinnä väsymys ja turvonneet rinnat. Nyt on ollu rinnat tosi kipeät, viimeksi vain turvonneet.
Kiitos 🥲 tässä kohtaa kun mieli on näin pelokas, on sekä oireettomuus että oireet on paha koska aina löytyy jokin syy pelätä.
Päivällinen on nyt pysynyt sisällä, tosin söin tarkoituksella pienemmän annoksen. Mutta olen mä monesti syönyt ihan ähkyyn (kuten kaikki 😂) enkä sen takia ole oksentanut joten kai se nyt on raskausoire.
Mua vähän ehkä normaalia enemmän väsyttää, on ehkä lisääntynyt tällä viikolla, toisaalta olen ihan loman tarpeessa ja huominen enää ennen lomaa. Mutta päiväunet voisin ottaa joka päivä.
Rinnat oli aiemmin kipeämmät, nyt enää vähän vain, toki vähän sekin vaihtelee mutta vähemmän arat nyt. Hajuaisti mulla on muutenkin tarkka mutta nyt on superherkkä. Vatsalla ei hirveästi ole tuntemuksia ollut, aika rauhallista.

Tosin jos huomioi että tää nyt neljäs alkuraskaus 2v sisään niin ehkä kroppa on turtunut? Kohtu, rinnat ja muukin kroppa. Plus että olen 3 kiertoa peräkkäin ollut kemiallisesti raskaana Ovitrellestä aina oviksesta menkkoihin 2 viikkoa lisättynä keltarauhashormonilla niin ehkä kroppa vaan on että mitä hittoa täällä koko ajan on jotain sekoilua meneillään?

No torstaina mennään ultraan niin sitten näkee missä mennään. Maanantaihin on vaan liian pitkä aika 🙄
 
Minä valitettavasti poistun tästä ryhmästä. Kävin viime torstaina varhaisultrassa, kun pakastealkion siirrosta laskettuna oli rv7+3. Syke löytyi mutta alkio ei vastannut viikkoja vaikka kuinka mitattiin. Vastasi korkeintaan rv6+1 ja lähdin kotiin saatesanoilla "korkea keskenmenon riski". Viikonloppuna jo vähän tuhrutteli, tänään jo reilummin ja menkkakipuja ollut pitkin päivää.
Mulla oireet loppuivat aikalailla kokonaan, kun olin rv6+ viikolla ja ei tiennyt hyvää :cry:

Toivottavasti te muut saatte tammikuiset syliin ensi talvena ❤
 
vierailija
Minä valitettavasti poistun tästä ryhmästä. Kävin viime torstaina varhaisultrassa, kun pakastealkion siirrosta laskettuna oli rv7+3. Syke löytyi mutta alkio ei vastannut viikkoja vaikka kuinka mitattiin. Vastasi korkeintaan rv6+1 ja lähdin kotiin saatesanoilla "korkea keskenmenon riski". Viikonloppuna jo vähän tuhrutteli, tänään jo reilummin ja menkkakipuja ollut pitkin päivää.
Mulla oireet loppuivat aikalailla kokonaan, kun olin rv6+ viikolla ja ei tiennyt hyvää

Toivottavasti te muut saatte tammikuiset syliin ensi talvena
Voi ei olen kovin pahoillani 😭😭
Se on kyllä pahin pelko toteutunut, mitä itsekin hoito alkuisessa raskaudessa pelkään.
Halaus rutistuksen kera sinulle ❤❤❤

-Fidel
 
@Mimerkki ihana kuulla että kaikki oli niinkun pitikin😍 olitko aiemmissa raskauksissa käynyt varhaisultrassa, saatko nyt hetken hengähtää?

Mulla painaa tällä hetkellä kova väsymys. Nukun joka yö sen 8-9h, eilen olisin ollut valmis jo klo 17 nukkumaan...12h yöunet oli nyt viime yönä🙄 Pahoinvointia edelleen odottelen ja toivon sitä. Viime syksyn raskaudessa kun ei ollut muuta kun väsymystä ja rintojen arkuutta..nekin muistelisin että loppui useampi viikko ennen keskenmenoa niin oon nyt oikeesti tunnin välein tunnustelemassa rintoja että onhan vielä arat.
Ollaan huomenna kuitenkin menossa pienellä porukalla kahtomaan standupia ja syömään niin saa hetkeksi ajatukset pois oireista/oireettomuudesta😊
 
@Mimerkki ihana kuulla että kaikki oli niinkun pitikin olitko aiemmissa raskauksissa käynyt varhaisultrassa, saatko nyt hetken hengähtää?

Mulla painaa tällä hetkellä kova väsymys. Nukun joka yö sen 8-9h, eilen olisin ollut valmis jo klo 17 nukkumaan...12h yöunet oli nyt viime yönä Pahoinvointia edelleen odottelen ja toivon sitä. Viime syksyn raskaudessa kun ei ollut muuta kun väsymystä ja rintojen arkuutta..nekin muistelisin että loppui useampi viikko ennen keskenmenoa niin oon nyt oikeesti tunnin välein tunnustelemassa rintoja että onhan vielä arat.
Ollaan huomenna kuitenkin menossa pienellä porukalla kahtomaan standupia ja syömään niin saa hetkeksi ajatukset pois oireista/oireettomuudesta
Kahdessa edellisessä olen suorastaan ravannut ultrassa, kaksi ekaahan jätätti kasvussa heti alussa ja edellisin kasvoi ok kunnes tuli vuotoa (lapsivettä mahdollisesti), syke oli silloinkin vielä mutta sammui pian. Eli ei tässä vielä voi huokaista mutta ainakaan ei ole tuulimuna, kohdunulkoinen tai rypäleraskaus ja kasvaa ajallaan, eli teoriassa mahdollista on että tämä voisi jatkua loppuunkin 🤔
Mulla on ihan sama tuo että puristelen ja tökin rintoja, se on aina ollut huono merkki kun ne on menneet kipeistä normaaleiksi. Vähän sellaista oli nytkin nimittäin ja huolestutti lisää..
 
Kahdessa edellisessä olen suorastaan ravannut ultrassa, kaksi ekaahan jätätti kasvussa heti alussa ja edellisin kasvoi ok kunnes tuli vuotoa (lapsivettä mahdollisesti), syke oli silloinkin vielä mutta sammui pian. Eli ei tässä vielä voi huokaista mutta ainakaan ei ole tuulimuna, kohdunulkoinen tai rypäleraskaus ja kasvaa ajallaan, eli teoriassa mahdollista on että tämä voisi jatkua loppuunkin
Mulla on ihan sama tuo että puristelen ja tökin rintoja, se on aina ollut huono merkki kun ne on menneet kipeistä normaaleiksi. Vähän sellaista oli nytkin nimittäin ja huolestutti lisää..
Mulla kanssa rintojen arkuus lähes hävinnyt eikä muitakaan oireita vatsakipuja lukuunottamatta... varaudun jo hieman kuuleen perjantaina huonoja uutisia, kun varhaisultra.

Mutta Ihanaa, että teillä kaikki hyvin ja toivottavasti on loppuun asti 🥰
 
Minä valitettavasti poistun tästä ryhmästä. Kävin viime torstaina varhaisultrassa, kun pakastealkion siirrosta laskettuna oli rv7+3. Syke löytyi mutta alkio ei vastannut viikkoja vaikka kuinka mitattiin. Vastasi korkeintaan rv6+1 ja lähdin kotiin saatesanoilla "korkea keskenmenon riski". Viikonloppuna jo vähän tuhrutteli, tänään jo reilummin ja menkkakipuja ollut pitkin päivää.
Mulla oireet loppuivat aikalailla kokonaan, kun olin rv6+ viikolla ja ei tiennyt hyvää

Toivottavasti te muut saatte tammikuiset syliin ensi talvena
Ikäviä uutisia, oon kovin pahoillani 😔 jaksamista ja voimia!
 
Hei!
Liityin tänne toiveikkaasti, josko tämä raskaus onnistuisi. Sain talvella keskenmenon, nyt laskettu aika 6.1. Koska edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, vatsa on jo pyrkimässä sisukkaasti esiin. Töissä en haluaisi vielä kertoa, joten vaatteet täytyy valita hieman tarkemmin.

Ultra osuu vasta juhannuksen jälkeiselle ajalle, joten joudutaan jännittämään vielä ensinäkemistä. Pahoinvointi, väsymus ja muut oireet ovat selvästi kovemmat kuin keskenmenoon päättyneessä. Hyvä merkki, kenties.
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, kun tässä on muutama päivä rasituksessa ollut sen verran vatsakipuja ja supistelua että itseä rupesi jo vähän hirvittämään. Pieni vastasi täysin viikkoja, eli 6+3, ja sykekin näkyi oikein hienosti! Samalla löytyi ilmeisesti hematooma (tai "lammikko verta") ja lääkäri varoitteli jo valmiiksi, että älä pelästy jos alkaa vuotamaan reilummin verta, matalalla kynnyksellä sitten vaan uudelleen käymään. Onkohan tästä kellään kokemuksia..? Google tarjoaa lähinnä kauhutarinoita kohonneesta keskenmenoriskistä ja siitä, että heti pitäisi alkaa vältellä kovempaa rasitusta, mutta lääkäri ei vaikuttanut huolestuneelta
 
Täällä on nyt joka aamuinen/iltainen/öinen närästys ja huono-olo. Onneksi päivisin helpottaa vähän. Nopeasti googlettelin, että ilmeisesti ainakin rennietä voisi käyttää ja sellaisen nyt otinkin yöllä kun olo oli ihan kauhea. Maanantaina varhaisultraan, pari kertaa meinannut jo aikaistaa sitä mutta oon malttanut mieleni..
 
Täällä on nyt joka aamuinen/iltainen/öinen närästys ja huono-olo. Onneksi päivisin helpottaa vähän. Nopeasti googlettelin, että ilmeisesti ainakin rennietä voisi käyttää ja sellaisen nyt otinkin yöllä kun olo oli ihan kauhea. Maanantaina varhaisultraan, pari kertaa meinannut jo aikaistaa sitä mutta oon malttanut mieleni..
Kaverini synnytti tuossa maaliskuussa ja hänellä oli koko raskauden aikana pahoinvointia/oksentelua ja närästystä. Itsellä myös närästystä päivittäin ja päivisin helpottaa hetkeksi. Tämä närästys ja etova olo johtaa siihen, että satunnaisesti oksennan. Itse olen käyttänyt Gaviscon-närästyslääkettä. Tämä on turvallista raskauden aikana sillä ystävälleni tätä lääkäri suosittele kun rennie ei auttanut.

Itsellä tämä lääke on ollut myös todella hyvä (aina kun muistan sitä ottaa). Puolen tunnin sisällä helpottaa todella paljon jo oireita. Suosittelisin ostamaan tätä apteekista. 400ml pullolla on hintaa 16,40e, ei paha minun mielestä kun oikeasti auttaa tähän oloon. ☺
 
Kaverini synnytti tuossa maaliskuussa ja hänellä oli koko raskauden aikana pahoinvointia/oksentelua ja närästystä. Itsellä myös närästystä päivittäin ja päivisin helpottaa hetkeksi. Tämä närästys ja etova olo johtaa siihen, että satunnaisesti oksennan. Itse olen käyttänyt Gaviscon-närästyslääkettä. Tämä on turvallista raskauden aikana sillä ystävälleni tätä lääkäri suosittele kun rennie ei auttanut.

Itsellä tämä lääke on ollut myös todella hyvä (aina kun muistan sitä ottaa). Puolen tunnin sisällä helpottaa todella paljon jo oireita. Suosittelisin ostamaan tätä apteekista. 400ml pullolla on hintaa 16,40e, ei paha minun mielestä kun oikeasti auttaa tähän oloon.
Kiitti vinkistä!tota multa löytyy myös kaapista, joten täytyy kokeilla👍😄
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas

Yhteistyössä