Tammikuiset 2023 ❄️✨

Xin
Tänään maha ihme vesiripulilla, heti alkoi mietityttää ettei ruoasta oo iskenyt joko pöpö. Toki mulla IBS mutta ripulia ei oo ollut aikoihin... Mutta tästäkö tää jo alkaa, loppuelämän murehtiminen omasta lapsesta. Mulla ei työkuvioihinkaan oikein sovi nyt varhaisultrassakäynti, joten ei auta kuin luottaa että kaikki on hyvin.

Ajankulu on myös hidastunut. Tuntuu, että plussaamisesta on iäisyys ja tää raskaus ei etene ikinä.
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista :) Olen ollut hetken pois täätä, kun oikeastaan mitään erikoista ei tässä ole tapahtunut. Nyt olis rv 5+4 eikä vieläkään mitään oireita. Viime sunnuntaina tuli hieman vaaleanpunaista pyyhittäessä, mutta menisi ehkä sen piikkiin, että seksiä oli n. vuorokausi sitä ennen. Ajattelin eka, että en mene varhaisultraan. Mutta nyt varasin sen kuitenkin, kun ei tunnu yhtään siltä, että olis raskaana edes. Tietty pelkää aina pahinta, kun oireita ei ole. Varasin sen ultran 30.5. eli silloin on 7+1. Eikö tuolloin pitäisi jo näkyä onko siellä elossa ketään? En viittis mennä liian aikaisin, jos ei oo varmaa kuuluuko syke vielä jne.
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista Olen ollut hetken pois täätä, kun oikeastaan mitään erikoista ei tässä ole tapahtunut. Nyt olis rv 5+4 eikä vieläkään mitään oireita. Viime sunnuntaina tuli hieman vaaleanpunaista pyyhittäessä, mutta menisi ehkä sen piikkiin, että seksiä oli n. vuorokausi sitä ennen. Ajattelin eka, että en mene varhaisultraan. Mutta nyt varasin sen kuitenkin, kun ei tunnu yhtään siltä, että olis raskaana edes. Tietty pelkää aina pahinta, kun oireita ei ole. Varasin sen ultran 30.5. eli silloin on 7+1. Eikö tuolloin pitäisi jo näkyä onko siellä elossa ketään? En viittis mennä liian aikaisin, jos ei oo varmaa kuuluuko syke vielä jne.
Täällä kans 5+4, ei oireita edelleenkään eikä yhtään raskaanaoleva olo:oops: Eiköhän siellä pitäis noilla viikoilla syke näkyä🙏 Täällä olis 2,5 vko odotettava vielä varhaisultraan.😬
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista Olen ollut hetken pois täätä, kun oikeastaan mitään erikoista ei tässä ole tapahtunut. Nyt olis rv 5+4 eikä vieläkään mitään oireita. Viime sunnuntaina tuli hieman vaaleanpunaista pyyhittäessä, mutta menisi ehkä sen piikkiin, että seksiä oli n. vuorokausi sitä ennen. Ajattelin eka, että en mene varhaisultraan. Mutta nyt varasin sen kuitenkin, kun ei tunnu yhtään siltä, että olis raskaana edes. Tietty pelkää aina pahinta, kun oireita ei ole. Varasin sen ultran 30.5. eli silloin on 7+1. Eikö tuolloin pitäisi jo näkyä onko siellä elossa ketään? En viittis mennä liian aikaisin, jos ei oo varmaa kuuluuko syke vielä jne.
Mulla samat viikot ku sulla ja samana päivänäkin varhaisultra. Edellisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa 6+ ja silloin näkyi syke jo ❤
 
  • Tykkää
Reactions: SSonkku
Täällä kans todella vähäisillä oireilla mennään ,tänään 6+4 , joka viikko pitää edelleen tehdä testi ,jotta uskoo,että on oikeasti raskaana kun ei tunnu yhtään siltä, ehkä hieman väsyneempi olen ,mutta senkin voi laittaa aikaisten työaamujen piikkiin..😄
 
Tänään maha ihme vesiripulilla, heti alkoi mietityttää ettei ruoasta oo iskenyt joko pöpö. Toki mulla IBS mutta ripulia ei oo ollut aikoihin... Mutta tästäkö tää jo alkaa, loppuelämän murehtiminen omasta lapsesta. Mulla ei työkuvioihinkaan oikein sovi nyt varhaisultrassakäynti, joten ei auta kuin luottaa että kaikki on hyvin.

Ajankulu on myös hidastunut. Tuntuu, että plussaamisesta on iäisyys ja tää raskaus ei etene ikinä.
Mulla kans ibs ja vatsa reagoi myös hormonimuutoksiin. Normaalikierrossa aina löysällä oviksen ja menkkojen aikaan ja myös raskauden alussa oli melko löysällä, nyt kyllä jo useamman viikon päinvastoin, joka siis mulla epätavallisempaa mutta raskaus teettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasahrami ja Xin
Minuu kans jännittää läheisille kertominen... en oo ollut yhdessä miun miehen kanssa pitkään ja vähän kauhistuttaa mitä muut ajattelevat tai mitä sanovat. Etenkin miun vanhemmat... kun miulla on jo ennestään kolme lasta. Mies jo äidilleen kertoi ja hän oli onneksi ottanut asian hyvin, kuten myös miun muutama ystävä ❤ mutta eihän niitä muita ja muiden ajatuksia pitäisi edes miettiä kun itse tietää että on hyvä niin se tärkeintä.

Mie oon ollut aika pahoinvoiva... kateellisena kuuntelen teijän muiden himoja roskaruokiin.. mie en pysty juomaa kun hyvin hapollista vichyä, kun muuten oksennan ja tosi valikoivasti ruokia. Nälkä ja kylmä on koko ajan... kauhulla odotan milloin en enää pysty syömään juuri mitään. Mut pitää yrittää olla toiveikas että pahoinvointi ei niin pahaksi menisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasahrami
Mulla on joku pieni flunssanpoikanen päällä. Lievä kurkkukipu ja nenä tukkoinen, mutta kuitenkin sen verran, ettei tätä pelkän raskauden piikkiin voi laittaa. Voi olla kyllä allergista, kun ollaan toouhuttu puutarhassa. Pari päivää on ollu myös sammumaton nälkä. Muuten hyvin lievillä oireilla mennään. Tissit vaan on jo ihan valtavat 🙈
 
Heip,

Täällä kans yksi, joka plussas pari päivää sitten! LA olisi jonkun laskurin mukaan 27.1. 🥰

Mulla onkin sitten oireita muidenkin puolesta. Esikoisen raskaudessa sairastin hypermeesiä ja nyt jo mennään sillä hilkulla, koska lentää ensimmäisen kerran laatta. Yritän syödä kokoajan jotakin, mikä vaan vähänkin tuntuis siltä, että voisi hillitä huonovointisuutta. Tällähetkellä se on happamia asioita (hapanmaitotuotteet, sitrushedelmät) ja pirkkasuklaata. Lisäksi palelen, mutta se on onneks helppo korjata.

Ensviikolla aattelin soitella neuvolaan 😊
 
Heip,

Täällä kans yksi, joka plussas pari päivää sitten! LA olisi jonkun laskurin mukaan 27.1.

Mulla onkin sitten oireita muidenkin puolesta. Esikoisen raskaudessa sairastin hypermeesiä ja nyt jo mennään sillä hilkulla, koska lentää ensimmäisen kerran laatta. Yritän syödä kokoajan jotakin, mikä vaan vähänkin tuntuis siltä, että voisi hillitä huonovointisuutta. Tällähetkellä se on happamia asioita (hapanmaitotuotteet, sitrushedelmät) ja pirkkasuklaata. Lisäksi palelen, mutta se on onneks helppo korjata.

Ensviikolla aattelin soitella neuvolaan
Mä palelen kans koko aika, vaikka ois enemmän vaatetta päällä, niin silti on kylmä. Mut sit välillä tulee ihan hemmetin kuuma ja ku ottaa vaatetta pois, niin tulee kylmä 🙄😂
 
Moikka kaikille! Onnea kaikille pienistä ihmeistä❤
Mä voisin nyt kanssa liittyä porukkaan, täällä tänään 6+4 ja kävin varhaisultrassa jossa kaikki näytti hyvältä❤ Tää ois meidän perheen 7 lapsi jo😁 5 lapsista on jo kouluikäisiä ja yksi on jo täysi-ikäinen ja pienin ois kaksi kun tämä vauva syntyisi😊
Facebook ryhmästä oisin myös kiinnostunut!
 
Mulla oireena myös palelua. Etenkin iltaisin, välillä ihan tärisyttää :D Nälkä on kokoajan ja tissejä aristaa ja turvottaa.
Esikoisen raskaus meni ilman sen kummempaa pahoinvointia, täytyy toivoa et nyt menis kans.
 
Onko mulla tullut keskenmenon pelkoa ilman syytä? Mä odotan esikoista eikä ole keskenmenoja takana, mutta silti pelkään nyt kuollakseni ultria, jos sieltä löytyykin se ikävä lopputulos :( En tiedä miten selviän siitä, jos sykettä ei löydykään ja ultraaja sanoo ne sanat ääneen.
 
Täällä myös viikot 6+4 menossa ja oireita on muidenkin puolesta. Tämä on kolmas ja nuo kaksi edellistä raskautta meni hyvin vähillä oireilla mutta tämä raskaus antaa nyt sitten kaikki mahdolliset oireet närästyksestä väsymykseen ja siltä väliltä kaikki mitä mahtuu ja pahoinvointi on läsnä kokoajan. Lisäätkö Lumihiutale mulle paikaksi PHKS
 
vierailija
Heips!
Täällä nyt tosiaan 6+4 ja tällä viikolla on alkanut raskausoireet kunnolla. Eilen ja tänään on lentänyt laatta aamuisin ja pitkin päivää on ollut pahoinvointia ja etovaa oloa. Rinnat on turvonneet ja kipeät. Maanantaina vihdoin varhaisultra, tätä on odotettu niin kovasti ❤ Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki on pikkuisella hyvin.
 
Heips!
Täällä nyt tosiaan 6+4 ja tällä viikolla on alkanut raskausoireet kunnolla. Eilen ja tänään on lentänyt laatta aamuisin ja pitkin päivää on ollut pahoinvointia ja etovaa oloa. Rinnat on turvonneet ja kipeät. Maanantaina vihdoin varhaisultra, tätä on odotettu niin kovasti Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki on pikkuisella hyvin.
Mulla meinas kans alkaa oksentelu, mutta ainakin toistaseks sain kelkan käännettyä vielä. Aloitin B6 vitamiinit ja yritän syödä jotakin 2h välein. Lisäksi aloin hoitamaan ummetusta pegorionilla, ja se kyl selkeesti vaikuttaa myös tohon pahoinvointiin, jos ruuansulatus on ihan tukossa. 🙈

Pahoinvointirannekkeet on vielä toistaseks kaapissa. Vaikka en millään kotikonsteilla viimeksi pärjännytkään (vaan tarvi tiputusta ja lääkkeitä), niin koin, että ehkä niistä jotakin apua oli sillonku ei ollut se hypermeesin akuuttivaihe päällä.

@SSonkku Joo, kyllä se mahdollisuus pelottaa aina välillä. 😔
 
Joko täällä on kanssaodottajilla alkanut pahoinvointi vaivata?

Kiinnostaisi kuulla teidän parhaat vinkkivitoset kuvotuksen selättämiseen! Itselläni viikonloput on pahimpia, kun on kotona ja ehtii ajatella oloa. Töissä keksin loppuviikosta syödä joka oppitunnin jälkeen cream crackerin tai riisikakun, niin olo on pysynyt ihan ihan kohtalaisena. Mutta kahden tunnin ateriaväli on itselleni ihan maksimi, muuten tuntuu tosi pahalta..
 

Yhteistyössä