+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Veena: Lähdetään reilun viikon päästä Ranskaan mun äidin puolen perheen kanssa. Ihanaa päästä lomailemaan. B) Kävin vaa'alla tänä aamuna ja painoin sitten kaksi kiloa vähemmän kuin eilen!! :eek: Noh, eilen olin kyllä aamulla ihan turvoksissa ja lopulta juoksin koko päivän vessassa... :ashamed: Mutta hyvä näin, mukavampi se on tässä pysytellä, kuin kaksi kiloa painavampana. :whistle:
 
Pantsu: Kuulostaa ihanalta :heart: Loma.. Ois niin tervetullut tännekkin. Onneksi kesäloma lähenee. En tiedä millainen reissu sitä olisi sitten tänä kesänä mukava tehdä kun silloin taitaa jo tuota mahaakin olla :) Pitääkin alkaa pohtimaan B)
 
Pantsu täällä kanssa toksoplasmat oli negatiiviset eli varpaillaan pitää olla. En kyllä yleensäkään tykkää kovin raa'asta lihasta eikä meidän asuinpaikassa Bolognassa pitäis mitään ihmeempää kulkukissakantaa asustella, mutta saapi nähdä!

Menetkö sinäkin reissun jälkeen uusille näytteille?

Hyvää ja stressitöntä matkaa nyt kuitenkin ja muista erityisesti lentokentillä käsidesit sikainfluenssan varalta!
 
Aurorae: Joo, pitää olla tarkkana sen kanssa mitä suuhunsa pistää. Mä tykkään mediumista pihvistä, mutta tänä kesänä täytyy sitten paistella ihan kypsäksi asti. :) Menen uusintatesteihin 2-3 viikkoa matkasta, ilmeisesti siinä toksossa on jonkin verran itämisaikaa.

Kävin apteekista juuri käsidesiä ja maitohappobakteerikapseleita. Jospa niillä onnistuisi osan pöpöistä ehkäisemään. Hyvää reissua myös teille! :flower: B)
 
Pantamolainen Mukavaa reissua..sitten kun se koittaa eli viikon päästä. :)
Mulla kesälomaan vielä 2kk, mutta sitten on kuukauden loma. Ihanaa. Sitten ei enää töissä tartte ollakaan kun n.3kk. JOudun taatusti jäämään saikulle aiemmin. Työn senverran raskas. JOutuu nostelee.

Tiinuli Ihanaa, että kaikki hyvin. :heart:

Veena Hiukan vaihtelee noi neuvola ajat paikkakunnittain. Mullahan oli jo rv 6+2. :)

Tänään sain toisen neuvola-ajan joka on 9.7 ja np-ultra aika on 18.6 ja sain samassa postissa myös rakenneultra-ajan joka on elokuun puolessa välissä. Kaikki tulee nopeasti. :) Olin ihan ihmeissäni. Aikoja tulee vaan. Meillä on ainakin neuvolantäti oikein vauhdilla noita aikoja antelemassa.

millis ja lupu 8+4
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja olo on uskomattoman onnellinen :heart: Sydänäänet kuuluivat hienosti, vaikka pikkuinen vähän siellä temmelsikin.

Tää päivä taitaakin mennä taas hymyillessä B)

Veena 10+3
 
Veena: Voi miten hienoa! :) Onnea sydänäänistä! :heart: Koska sulla on np-ultra?

ON: Meillä on netti poikki kotona, luultavasti ongelmat jatkuvat koko viikon. :( Siksi en ole täällä päässyt käymään. Helteet olivat aika tuskaiset. Joka päivä oli päänsärkyä ja huonoa oloa. Onneksi vähän ilmat viilenevät, vaikka auringonpaiste on muuten ihan mukavaa. B) Muuten ei mitään erikoista kuulu, pieni masukumpu näkyy jo, eikä sitä oikein enää pysty piilottamaan.

-Pantsu 15+0
 
Pantsu: np-ultra on 15.6 eli pari viikkoa vielä siihen. Ja verikokeissa pitää käydä vielä tällä viikolla että kerkiävat siihen ultraan mennessä.

Täälläkin toi massu on tuppaa kasvamaan. Vaikka mulla se on varmasti vielä suurelta osin turvotusta, mutta tuntuu että siinä taitaa olla mukana sitä "ihan oikeaakin" masua. Mulla kun tuppaa masu pulpahtamaan muutenkin tuohon eteen herkästi kun ei ole lantiota juuri ollenkaan. Ja oikeasti on vaikeuksia peitellä sitä. Ja housut eivät mene kiinni.

Eilen olin ostoksilla, kun piti käydä ostamassa suuremmat rintsikat. Siinä samalla sitten katseltiin josko jossain olisi ollut äitiysvaatteita, niin ei missään :eek: Joka paikasta tuntuu olevan poistettu äitiysvaatepuoli. Pitääköhän tässä alkaa reenaamaan jotain ompelijantaitoja :D

Veena 10 + 3
 
Ainoo mistä mä löysin äitiysvaatteita niin oli H&M. Sieltä ostin yhdet kesähousut. Lisäksi netistä tilasin VauVauvasta Carriwell Flexi Beltin ja Kaislalehdolta masutuubin. Jotkut kesäcaprit ajattelin vaan ostaa isompaa kokoa.
 
Veena: Oli varmasti ihana kuulla pienen sydämenäänet :heart: meillä kans kuunneltiin neuvolassa rv 9+2 ja hyvin kuuluivat. Olen kans katteluut äitysvaatteita valmiiksi mutta missään ei ole.... lähinnä housuja koska tunikoita on ennestään ja menee mahan kanssa hyvin. Tosin mulla ei ole vielä merkkiäkään mahan kasvamisesta.

sit kyssäri mitä kyselin jo toisessa paikassakin. Onko kellään diformin tai metformin käytössä? koska lopetitte sen käytön? Mulla on pcossin hoitoon se ja lääkäri oli sitä mieltä että sitä ei lopeteta :eek: Pakkausselosteessa lukee että ei saa käyttää raskaudenaikana tai ainkin viim rv 12 lopettaa sen käyttö. Pelottaa syödä niitä kun ei tiedä mitä ne pinelle tekee :'(

T:Tiinuli81 rv 12+0 *POKS*

 
Veena: Stokkalla on tässä kuussa kantsitarjouksessa jotain Mamaliciousin vaatteita. Taisi olla caprit ja joku toppi. Noita kivoja äitiysvaatteita on niiin vaikea löytää, Benettonilla oli ihan jees vaatteita, mutta sikahintaisia! Itselläni on tällä hetkellä yksi H&M:n äitiyspaita ja hihaton toppi, sekä Mamaliciousin farkut. That's it. Noh, on tässä nyt vielä aikaa. Ajattelin alennusmyynneistä käydä katselemassa jotain kivoja kesämekkoja. Niin ja tuolta reissusta voisi ehkä löytyä jotain kivaa... :whistle:

Tiinuli
: Mulla ei ole tietoa tosta metforminista raskauden aikana. Söin sitä viime talvena vielä, mutta lopetin pistoshoitojen alkaessa turhina.

ON: Olen nähnyt parina yönä todella todentuntuisia raskausunia. Maanantaiyönä tosin näin painajaista, missä menetin vauvan. Se oli niin kamala, että heräsin omaan itkuuni, enkä aluksi tiennyt, oliko uni totta vai ei. :'( Onneksi mies oli vieressä lohduttamassa. Viime yönä näin sitten päinvastaista unta. Synnytin pienen tytön, reilu kaksikiloisen. Uni oli uskomattoman todentuntuinen! Pystyin melkein tuntemaan vauvan painon rinnallani, kun se siihen nostettiin! Olikohan muuten enneuni sukupuolen suhteen? ;) Mies on ihan vakuuttunut, että tyttö sieltä on tulossa.

-Pantsu 15+1
 
Tiinuli: En kyllä osaa sanoa tuohon mitään. Oudoltahan tuo kuulostaa, mutta toisaalta luulisi niiden nyt tietävän mitä tekevät. Voisitko soittaa jollekin toiselle lääkärille ja kysyä mielipidettä? Sitten ainakin varmaan asia selviäisi. Niin ja :flower: viikojen poksumisesta.

Pantsu: Kiitti vinkistä :) Housuille olisi täälläkin tarvetta (johtui sitten turvotuksesta tai mistä lie) ja niitä kun on paha ostaa netistä sovittamatta. Niin sieltä reissusta voitkin muuten tehdä löytöjä! Varmaan ihana uni (siis tuo jälkimmäinen). Joskus unet on kyllä todella todellisen tuntuisia.

(.) Tänään kävin verikokeissa ja tulokset pitäisi saada sitten nt-ultran yhteydessä. Toivottavasti kaikki olisi hyvin niin voisi jo ehkä uskaltaa hengähtää. On se niin uskomaton ajatus että tuolla sisälläni temmeltää 4 senttinen ihmisen alku :)

Viikonloppuna on muuten vähän sempaloa tiedossa. Koitan tällä kertaa vettä-siideripullossa-taktiikkaa, saapi nähdä kuinka menee läpi ;)

Veena 10+4
 
Nostellaan. :)

Tänne ei sen ihmeempää. Np-ultra aikaa odotellaan joka on juhannusviikolla. Sen jälkeen olisikin jo 12 vkoa täynnä. :)

Väsymys alkaa onneksi olla jo hiukan hellittämään päin. Olin jo maanantaina aika hilkulla menossa hakee saikkua. Tuntui ettei millään jaksa olla töissä eikä mennä sinne.

Mä kävin kattelee noita Stockan capreja. Oli kyllä siistin näköiset. Vero Modassa oli myöskin hyvä valikoima mammavaatteita. Parit kivannäköiset farkut bongasin sieltä. Mulla ei ole tullut vielä ongelmia noiden vaatteiden kanssa. Turvotuskin on lähinnä iltaisin. JOten ainakin vielä mennään omilla vaatteilla.

Millis 9+5
 
Pikaisesti toivottelen kaikille paksuja vointeja! :D Täällä on kova siivoaminen ja pakkaaminen käynnissä, huomenna lähtee lento etelään (tosin ei ole kovin paljoa lämpimämpää Kanaalin rannoille luvattu)! Palailen linjoille reilun viikon päästä.

Au revoir et bon week-end! :wave:

-Pantsu 15+4
 
Pantalaimon. Hyvää matkaa ja rentoudu lomallasi =)

millis1981 Täällä myös samoilla vaatteilla mennään, maha samankokoinen kun ennenkin vaikka nyt menossa 12+4

Veena oskas sulla se np-ultra on? Uskon että kaikki on varmasti hyvin


Itselle ei kuulu kummempia, samaa rataa mennään. Mahassa alkanut tuntumaan menkkajuilintoja aina välissä,samoin selänpuolella :ashamed: en tiä kuuluko tässä vaiheessa enää asiaan? Dopplerilla kokeilin kuunnella sydänääniä, eipä mitään viekään kuulunut. Välis tuntuu että menee usko tähän koko touhuun mutta eipä tää tästä murehtimallakaan parane.

Tiinuli81 12+4
 
Tiinuli: Mullakin tuntui menkkajuilintoja tässä ja laskeskelin sitten että olisi suurinpiirtein se aika kuusta jolloin olisi menkat, että en tiedä voisiko siitä sitten johtua. Vaikka kaippa niitä voi olla kaikenlaisia tuntemuksia ihan muutenkin vaan. np-ultra on ensi viikon maanantaina eli viikko vielä pitää odottaa. Tuntuu että siihen on ikuisuus. Mikäs teidän aikataulu olikaan?

Pantsulle rentouttavaa lomaa B)

).( Tunnustin sitten pomolle tänään töissä että olen raskaana. Että nyt se on sitten tehty. Johan siihen keräsinkin rohkeutta koko viime viikon :D Sanoin kyllä senkin etten halua että muut saavat vielä tietää kun niin alussa ollaan, mutta töiden kannalta halusin kertoa hänelle jo tässä vaiheessa.

Veena 11+2
 
Keskiviikkopäivää pinoon!

Saisinko tulla jutustelemaan tänne, vaikka plussasinkin "vasta" toukokuussa... Nikkinne ja matkanne tälle puolelle ovat tuttuja tuolta O.O:sta :)
Ajattelin, että jos nyt jo uskaltaisin, vaikka masukas on taivaltanut mukana vasta 7+4.

Kävin tänään kontrolliultrassa, kun ensimmäisellä käynnillä (rv 5) lääkäri bongasi "jotain epänormaalia" kohdusta. No, tänään ylläri oli melkoinen, kun lääkäri totesi, että ei siellä mitään ylimääräistä näy... Olin ihan huuli pyöreenä, että HÄH? No, hyvä tietenkin niin, jos myooma/polyyppi katosi jo heti alkuunsa!
Ilmottauduin neuvolaankin tänään ja ensikäynti on kesäkuun loppupuolella.

Veena, hienoa, että sait kerrottua töissä ja eiköhän raskautesi salassa pysy niin kauan kunnes itse kerrot siitä.

Onnellista odotusta teille kaikille!

Riio 7+4 ja päiväunien tarve melkoinen :D
 
Riio Tervetuloa joukkoon. :)

Täällä väsymys senkun jatkuu. Onneksi nyt ei ole mitään pahoinvointia.
Ensi viikolla olisi ultra ja seuraava neuvola on heinäkuun ekalla viikolla.
Muuten ei mitään ihmeellistä.

Mä oon kanssa kertonut töissä. Mulla on kumminkin senverta raskas työ niin sain heti vähän kevyempiä hommia ja ei tartte toisia nakittaa.

millis ja lupu 10+2
 
Riio: Onnea hyvistä ultrauutisista :heart: Varmaan kivi vierähti sydämmeltä! Niin ja tervetuloa pinoon :wave: ...vaikka aikasta hiljaiselta tämä pino kyllä vaikuttaa.

Millis ja Riio: Unta riittää täälläkin riittäämiin. Eilenkin nukahdin taas kymmeneltä.

Veena 11+5
 
Huomenta kaikille ja Riio tervetuloa!
On kyllä meidän pino aika hiljainen ollut... Itse olen ihan hermona, tänään on niskapoimu-ultra kahdelta... On sitä nyt odotettu jo monta viikkoa! Pelottaa kyllä, kun tuntuu ettei oireita enää oo juuri ollenkaan. Paitsi tuo jatkuva väsymys. Joten sitä jännäillessä...
Mikä olo teillä muilla? Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Kiitos Veena! En kyllä ymmärrä miksi jännittää näin kauheasti... Kai se johtuu siitä kun siellä köllii kaks pientä, (tai ainakin alku-ultrassa kölli...) niin jotenkin huoli on koko ajan tuplana mielessä. Päätäkin särkee kun oon niin hermona...
 

Yhteistyössä