tämä suututtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies saa veronpalautuksia liki 2000euroa joulukuussa.mutta laittaa lähes kaiken laskuihin isoon perintätoimisto laskuun ja toiseen melkein yhtä isoon laskuun.jää 100e.siksi suututtaa kun olisi kiva että hän jotain kotiin ostaisi, ja lapsia on 3kpl:tta. hänestä on tuollainen laskuhullu tullut, omia laskujaan hän makselee,ei ikinä jää hänelle juuri mitään. ja minulle on monesti mennyt perintätoimistoon laskuja,kun en ole pystynyt pienillä tuloilla kaikkia makselemaan.
Suututtaa,vai onko aihetta.suuttuisitteko te?

Eiköhän teidän molempien kannattaisi maksaa perintätoimisto ym mahdolliset luottolaskunne pois. Sitten aloittaisitte uuden elämän perheenä. Luottotiedot kunnossa, töitä tehden ja lapsillenne hyvää esimerkkiä näyttäen. Lapsetkin oppivat teiltä ja eivät sitten toivottavasti itse menetä luottotietojaan aikuistuttuaan. Kallista elää velaksi. Enemmän jää perheelle, kun ette käytä luottoja.

jaa..eiks ne velat ois parempi kuitenkin maksaa aina ekaks. sit jos jää niin ostellaan niillä. ensin tietenkin kannattaa miettiä mistä ne velat- ja miks on tullut....?

voi voi, taas näitä yli varojaan eläviä.
Anteeksi en vaan voi millään ymmärtää asennettasi,
vaikka ymmärrän, että olisi kiva ostaa kotiin tai lapsille jotain.
Mutta kai sitä onkin jotain jo liikaa ostettukin kun muut jutut menneet perintään?

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
sori vain, mutta että jos perintätoimisto karhuaa niin eikös kannata maksaa?

Kannattaa maksaa,en mä sitä. ja hyvä että maksaa.mut kun hän on aina maksellut velkojaan,ja käteen ei oo ikinä juuri mitään jäänny.ehkä olisin halunnu että kotiin jotain oltais saatu ostettua.tai sit mä oon hänelle vaan kateellinen kun hän on velat kohta kaikki maksanut pois.

Ajatteleppa, jos hän ei maksaisi nyt ne menisi ulosottoon ja lasku olisi sen jälkeen vieläkin suurempi. Kaiken lisäksi sen jälkeen tulevat veronpalautukset menisivät suoraan, edes käymättä miehen tilillä, ulosoton kautta korkoja kasvaneisiin laskuihin...ei sitten varmaan enää 2000 riittäisikään. Kyllähän laskut olisi hyvä maksaa ennekuin menevät mihinkään perintään, jäisi ainakin ne korkorahat omaan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Haluatko paljastaa mistä velat tulleet? Kulutus-, opinto- vai asuntolainoja? No, eihän se tilannetta muuta mitenkään, ymmärrystä vaan lisäisi tilanteeseen.

miehellä ei ole lainoja,sekalaista velkaa joita on lyhentänyt joka kk.mulla on opintolainaa, ulosottoa, jne.mies oikein rehvastelee mulle että hänelläpä ei ole mitään velkaa enään joulukuussa jne.ja se oikeesti ärsyttää.tiedän noi mun velat on osittain mun syytä,ja olen kai miehel vaa kateellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miehellä ei ole lainoja,sekalaista velkaa joita on lyhentänyt joka kk.mulla on opintolainaa, ulosottoa, jne.mies oikein rehvastelee mulle että hänelläpä ei ole mitään velkaa enään joulukuussa jne.ja se oikeesti ärsyttää.tiedän noi mun velat on osittain mun syytä,ja olen kai miehel vaa kateellinen.

No sehän on mahtava homma jos saa velat maksettua oois! Ei ihme että niitä velkoja on perintötoimistolle mennyt jos asenne on se, että ensin ostetaan huvituksia ja sitten vasta mietitään edellisten maksamista.

Ja minä tunnen itseni itsekkääksi kun olen sitä mieltä että mies saisi rahoittaa palautuksillaan remonttiamme, jolloin rahat tulisivat yhteiseen hyvään, mieluummin kuin ostaisi itselleen jotain kivaa (mönkijästä on kovasti puhunut...). Jos hänellä olisi rästiinjääneitä velkoja, niin kyllä siinä iso kivi putoaisi minunkin sydämeltäni kun maksaisi ensin ne pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sehän on mahtava homma jos saa velat maksettua oois! Ei ihme että niitä velkoja on perintötoimistolle mennyt jos asenne on se, että ensin ostetaan huvituksia ja sitten vasta mietitään edellisten maksamista.

Ja minä tunnen itseni itsekkääksi kun olen sitä mieltä että mies saisi rahoittaa palautuksillaan remonttiamme, jolloin rahat tulisivat yhteiseen hyvään, mieluummin kuin ostaisi itselleen jotain kivaa (mönkijästä on kovasti puhunut...). Jos hänellä olisi rästiinjääneitä velkoja, niin kyllä siinä iso kivi putoaisi minunkin sydämeltäni kun maksaisi ensin ne pois.

ehkä pitäisi olla iloinen toisen puolesta,mut en enää.veloista jutteleminen hänen kanssa osaa nykyään olla niin vaikeaa.osaan mä raha-asioita hoitaa,mut mulla ulosotossa on miehen tekemä juttu joka on 1800euroa että näin.jotenkin ajattelen että en mä tästä selviä enään,mitä järkeä enään mitää maksaa.tiedän väärä asenne,mut jotenkin olen niin masentunut noihin laskuihin.

Yhteistyössä