Tämä on oikeesti kauheaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulle iski viikonloppuna taas kauhea syövänpelko. Ihosyövän muodossa tällä kertaa. Sain sen lopulta jotenkin käsiteltyä ja tänään olen ollut onnellinen siitä, että en ole hermoillut asialla enää ja sain sen mielestäni ja ymmärsin panikoineeni turhaan.

Mutta äsken sitten keksinkin uuden syövän -sarkooman. Nyt olen sitten varma, että minulla on se.

Synnytyksestä 2kk ja perjantaina on neuvolassa jälkitarkastus ja mietin, että pitäisikö minun puhua lääkärille samalla tästä asiasta? Toisaalta se varmasti helpottaisi, mutta sitten on kauhea pelko, että jos pistääkin minut eteenpäin tutkimuksiin. Mitä jos minulla oikeasti todetaan syöpä? Mietin, että en uskalla edes sanoa ääneen mitä ajattelen, koska sitten minut laitetaan tutkimuksiin ja jotain oikeasti löydetään.

Miehelläni todettiin ja hoidettiin syöpä kaksi vuotta sitten ja olen nyt ihan paniikissa jamietin, että mitä pahaa me olemme tehneet, että koko ajan meitä koetellaan. Viikkoa ennen mieheni syöpää todettiin vielä anopillakin syöpä. Nyt mietin, että minullakin se todetaan ja minä kuolen siihen, kun nuo muut ovat siitä parantuneet. Ja mitä tapahtuu lapsillemme sitten.

Kelaan nyt kaikkea kauheaa päässäni ja olen yksin vauvan kanssa kotona, kun mies on isompien kanssa uimassa. :(

Suren sitäkin, että jos minulla todettaisiin syöpä niin pitäisi imetyskin lopettaa.

Ette te oo mitään pahaa tehnyt. Murehtimalla et ainakaan lisää elinpäiviesi määrää. Susta nyt vaan ehkä tuntuu, että kaikki paha tapahtuu just sulle. Mieti asioita, jotka on hyviä ja sattunut teidän perheelle ja sulle. :hug:

Ehkä sä pelkäät elää ja olla onnellinen?

Niin saat apua tilanteeseen joka ei ihan normaalilta vaikuta...
Ja rassaa sinua turhaan..
Mä itse kuulin ääniä,n.2-3 kk synnytyksestä...
Rohkeasti vaan niin ei pääse tilanne ainakaan pahenemaan...

Nyt iski niin kauhea paniikki tuosta yhdestä näpystä, kun luin netistä ja tietysti nyt olen varma siitä ihosyövästä. Voinko soittaa terveyskeskukseen ja vaatia lääkäriaikaa tälle päivälle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt iski niin kauhea paniikki tuosta yhdestä näpystä, kun luin netistä ja tietysti nyt olen varma siitä ihosyövästä. Voinko soittaa terveyskeskukseen ja vaatia lääkäriaikaa tälle päivälle?

Minkälainen näppy se on?

Mä sairastuin synnytyksen jälkeen masennukseen,en halunnut puhua siitä kenellekkään sitten jouduin psykoosiin ja mulla oli just tollasia oireita ja muutama päälle. PUHU siellä neuvolassa näistä äläkä ole yhtä tyhmä kuin minä. Et voi saada apua jos et kerro näistä lääkärille/terveydenhoitajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Minkälainen näppy se on?

Siis kuin finni mihin ei ole tullut päätä. Mulla tuli raskausaikana finnejä jalkoihin ja niitä tuli ja meni mutta toi ei sitten ns. kypsynytkään vaan jäi siihen. On siis ollut samanlaisena tuossa jalassa jo useamman kuukauden. Lähes ihonvärinen, hiukan vaaleanpunertava mutta niin on ihoni muutenkin.

Minkälainen näppy se on?

Siis kuin finni mihin ei ole tullut päätä. Mulla tuli raskausaikana finnejä jalkoihin ja niitä tuli ja meni mutta toi ei sitten ns. kypsynytkään vaan jäi siihen. On siis ollut samanlaisena tuossa jalassa jo useamman kuukauden. Lähes ihonvärinen, hiukan vaaleanpunertava mutta niin on ihoni muutenkin.

Voisiko se olla väritön luomi? Tai voisiko se olla tukkeutunut talirauhanen?
Olen nähnyt kuvia melanooma näpyistä ja ne on aika kauhean näköisiä, mutta en linkitä sinulle kuvaa semmoisesta, koska sitten sua ahdistaisi vain enemmän.

Luultavasti se on aivan harmiton, varsinkin kun se on ollut siinä samanlaisena useamman kuukauden.

Minkälainen näppy se on?

Olen nähnyt kuvia melanooma näpyistä ja ne on aika kauhean näköisiä, mutta en linkitä sinulle kuvaa semmoisesta, koska sitten sua ahdistaisi vain enemmän.

Luultavasti se on aivan harmiton, varsinkin kun se on ollut siinä samanlaisena useamman kuukauden.

Voihan se olla väritön luomikin. Mulla on kaikenlaisia luomia ja osa on ilmestynyt just noin... lähinnä noi rasvaluomet (harmittomia) ilmestyy noin, että eka ihonvärisenä ja vähitellen vuosien saatossa tummuu.

Yritänkin sanoa itselleni, että kun se on ollut ihan muuttumattomana siinä jo useamman kuukauden niin ei hätää. Kauhea vain tämä hätä kun iskee ja nettiä kun tutkii niin....

Ja olen katsellut kuvia ja tiedän, että ne näyttää kauheilta ja pitäisi tajuta, jos sellainen on jossain. Mutta tietysti törmäsin netissä johonkin, joka kertoi jollain palstalla että hänen melanoomanäppynsä ei näyttänyt oikein miltään. :(

Minkälainen näppy se on?

Voihan se olla väritön luomikin. Mulla on kaikenlaisia luomia ja osa on ilmestynyt just noin... lähinnä noi rasvaluomet (harmittomia) ilmestyy noin, että eka ihonvärisenä ja vähitellen vuosien saatossa tummuu.

Yritänkin sanoa itselleni, että kun se on ollut ihan muuttumattomana siinä jo useamman kuukauden niin ei hätää. Kauhea vain tämä hätä kun iskee ja nettiä kun tutkii niin....

Ja olen katsellut kuvia ja tiedän, että ne näyttää kauheilta ja pitäisi tajuta, jos sellainen on jossain. Mutta tietysti törmäsin netissä johonkin, joka kertoi jollain palstalla että hänen melanoomanäppynsä ei näyttänyt oikein miltään. :(

nyt lopeta se kattelu ja asioiden penkominen. Mene puhumaan noista peloistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesper:
Synnytyksen jälkeinen masennus voi oireilla pelkotiloina ja pakko-oireina..

voi olla hänellä se oli jo raskauden aikana,sekin on tavallista että kaikki psyykiset vaivat voivat oireilla jo silloin

Hormoneistahan on paljolti kyse näissä psyykkisissä oireissa ja kumpikin tila, sekä raskaus että imetysaika on hormonien täyttämää, joten toisaalta on väärä tapa ilmaista asia synnytyksen jälkeisenä masennuksena, mutta se nyt on käytössä oleva termi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Synnytyksen jälkeinen masennus voi oireilla pelkotiloina ja pakko-oireina..

voi olla hänellä se oli jo raskauden aikana,sekin on tavallista että kaikki psyykiset vaivat voivat oireilla jo silloin

Hormoneistahan on paljolti kyse näissä psyykkisissä oireissa ja kumpikin tila, sekä raskaus että imetysaika on hormonien täyttämää, joten toisaalta on väärä tapa ilmaista asia synnytyksen jälkeisenä masennuksena, mutta se nyt on käytössä oleva termi.

niin on kyllä,mun sisko kertoi että raskauden aikana jopa enemmän kaikenlaista kun sen jälkeen :/

Puhuin äsken miehelle ja näytin tuota näppyä. Hän ihmetteli, että miten onnistun kuvittelemaan sen heti syöväksi, mutta käski puhua lääkärissä koska en saa muuten asiaa mielestäni.

Sitten soitin äidilleni ja hänkin oli sitä mieltä, että parasta näyttää lääkärille. Mutta totesi myös, että on miljoona muuta juttua mitä se voi olla kuin jokin ihosyöpä.

Minulla on tosiaan ihan samanlaisena tullut näppylä kyynärpään lähelle ja se tuli jo joskus melkein 10 vuotta sitten. Se on kuulemma rasvaluomi ja minulla on niitä useita, on poistettukin. Ne on harmittomia. Ilmestyy tuollaisena ihonvärisenä ja tummuu vähitellen vuosien saatossa, on usein aika kuiva. Jos tuo olisi kädessä niin en murehtisi vaan ajattelisin, että no se on ilmanmuuta samanlainen mutta kun se on jalassa...

Eräs nettiystävä äsken sanoi, että hänelle tuli tuollaisia myös reiteen kaksi kappaletta. Tosin paljon isompia, hänellä n. 6mm kun mun toi on jotain 3mm.

Huolehdinko ja sekoilenko nyt ihan turhasta?

Yhteistyössä