H
Had Enough!
Vieras
Meni kuppi nurin ja päätin ryhtyä lakkoon. Lapseni (1.5 v) hoidan toki hyvin mutta kotityöt saa nyt jäädä. Odotan 2. lasta ja välillä väsyttää. Mies tekee pitkää päivää töissä, eikä se ikinä, ei koskaan muista kehua mua mistään, kiittää tai edes antaa jonkinlaista palautetta. Leivoin yks päivä kasan korvapuusteja, paskiainen ei viittinyt edes maistaa - vaan otti mieluummin rankan työpäivän jälkeen olutpullon jääkaapista. Pesen sen pyykit (silittämään en sentään ryhdy), mutta kiitosta ei tule. Tällä viikolla on ollut joka päivä lämmin ruoka odottamassa kun hän tulee töistä kotiin (eikä mitään eineksiä, vaan hyvää, huolella tehtyä ruokaa). Olen siivonnut ja järjestellyt paikat niin, että kotona on aina viihtyisää ja mukavaa. Eilen olin taas "siistinyt" kodin ja tehnyt herkullista rapupastaa ruuaksi, hän meni ennen pöytääntuloa jääkaapille etsimään parmesania - sen kun olin sitten unohtanut ostaa. Mutta kommenttia siitä, että kiva kun on ruoka pöydässä tms. on turha odottaa. Ostin sormivärit ja tehtiin "taidetta" lapsukaisen kanssa, miehen ainoa kommentti oli että "missä te sotkitte niillä" - eli huoli siitä että jossain olisi väritahra joka ei ehkä lähtisi pois. Hän menee aamulla töihin, tulee illalla ja koskaan ei välissä kuulu mitään; ei viestiä tai puhelua - hänellä kun on niin kiire ja tärkeä työ. Olen taloudellisesti yhä omillani vaikka hoitovapaalla olenkin, mies maksaa enemmän osan ruuista mutta esim. kaikki vaate- kampaaja yms. kulut hoidan itse kuten myös 50 % asuintalomme lainanlyhennyksistä. Teen siis välillä keikkahommia + minulla on säästöjä. Esikoinen ei mene hoitoon kun uusi vauva tulee, vaan aion hoitaa molemmat kotona. Kertaakaan, en sitten ensimmäistäkään, olen saanut kuulla että hän olisi ylpeä siitä että mä olen hyvä äiti tai että hän olisi onnellinen perheestämme. Ei vissiin kuulu taphoihn. Tässä vaiheessa tätä vuodatusta on varmaan hyvä sanoa, että mä en koe itseäni marttyyriksi sillä olen itse valinnut osani näin ja olen lapistani ikionnellinen. Olen myös ihan hyväntuulinen ja energinen äiti-ihminen, nyt vaan alkoi tuntua että todellakin olisi joskus kiva saada kiitosta tai kannustusta jostain. EDES JOSTAIN. Mies on varmaan monen standardin mukaan ns. tosi hyvä mies - ei käy paljoa baareissa ja hoitaa lastaan (aina silloin kun ehtii... joopajoo)
mutta mä en meinaa enää jaksaa sitä, että mä todella taidan olla ihan itsestäänselvyys sille - ei se puhu mitään "mielenkiintoisia" asioita mulle enää - välillä kateellisena kuuntelen kun se kaverilleen kertoo vaikkapa jostain työhön tai liike-elämään liittyvästä asiasta; mulle se ei ikinä vaivaudu kertomaan näistä ns. "mielenkiintoisista" asioista.
Niinpä päätin että alkaen eilisillasta (kyllä, se pastakattila on yhä keittiön pöydällä - samoin mun ja lapseni lautaset; omansa hän laittoi tiskikoneeseen) minä en siivoa, tiskaa enkä pese pyykkiä. Tai omat ja lapsen pyykit toki pesen. Mutta rätti ja imuri, tiskikone yms. saa jäädä käyttämättä. Ja ruokakaupassa en viitsi käydä. Saas nähdä kuinka kauan tätä kestää....
mutta mä en meinaa enää jaksaa sitä, että mä todella taidan olla ihan itsestäänselvyys sille - ei se puhu mitään "mielenkiintoisia" asioita mulle enää - välillä kateellisena kuuntelen kun se kaverilleen kertoo vaikkapa jostain työhön tai liike-elämään liittyvästä asiasta; mulle se ei ikinä vaivaudu kertomaan näistä ns. "mielenkiintoisista" asioista.
Niinpä päätin että alkaen eilisillasta (kyllä, se pastakattila on yhä keittiön pöydällä - samoin mun ja lapseni lautaset; omansa hän laittoi tiskikoneeseen) minä en siivoa, tiskaa enkä pese pyykkiä. Tai omat ja lapsen pyykit toki pesen. Mutta rätti ja imuri, tiskikone yms. saa jäädä käyttämättä. Ja ruokakaupassa en viitsi käydä. Saas nähdä kuinka kauan tätä kestää....