Talvivaatetuksesta 1+ vuotiailla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimu

Vieras
Millaisissa talvitamineissa teidän 1+ vuotiaat kulkee? Haalari vai takki+housut?
Vai kannattaako ostaa jopa molemmat?

Meillä 1,5v ja haalarin ajattelin joka tapauksessa ostaa, mutta mietin että kannattaisko ostaa vielä joku halvempi kaksiosainen toppapuku...

Mä ostin kalliimman talvihaalarin, jonka pistän aina lapsen päälle hoitoon, lapsi siis talvella aloittamassa hoidon. Ja sitten mulla on halvempi takki housu yhdistelmä kotikäyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja näin minä :
Mä ostin kalliimman talvihaalarin, jonka pistän aina lapsen päälle hoitoon, lapsi siis talvella aloittamassa hoidon. Ja sitten mulla on halvempi takki housu yhdistelmä kotikäyttöön.

Miksi kotona käytetään taaki-housut yhdistelmää ja miksi hoidossa haalaria? Kerrotko?

meillä n. 1vuotiaana oli käytössä haalari ulkoiluja varten (lumikakkuja, mäenlaskuun yms.) ja sitten erikseen toppatakki rattaisiin (lämpöpussin kanssa tarkeni ilman toppahousuja) ja kaupassakäynteihin oli myös toppatakki.

Meillä on 1v7kk ikäiselle talveksi vedenpitävä toppahaalari ja vedenpitävä kaksiosainen puku-kaksiosaisen puvun takkia käytetään ulkoulun lisäksi myös kauppareissuilla ja jos joku asiallisen hintainen ja kiva osuu kohdalle, niin sitten ostetaan vielä ihan kauppatakki erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin minä :

Miksi kotona käytetään taaki-housut yhdistelmää ja miksi hoidossa haalaria? Kerrotko?

Haalari helpompi pukea (hoitopaikan mielestä) ja ei varmasti mene lunta housunkauluksesta sisään (toki erilliset toppahousut on "henkselimallia"). Kotikäytössä takkihousu yhdistelmä on myös kätevä siksi, että jos lähtee esim kauppaan niin ei tarvii pukea haalareita vaan takki riittää.

Meillä oli vain haalari. Päiväunille vaunuihin puin lapselle vielä äp:n toppapuvun, muuhun ulkoiluun 86 cm haalari. Meillä ei jäädä kauppaan niin pitkäksi aikaa, että pitäisi ruveta riisumaan.

sekä että taisi olla vielä tossa vaiheessa. Ihan molemmat vedenkestäviä ja käytettiin kumpiakin hoidossa. 2-osaiset ovat meidän suosikkeja - ei haalarihousuista mene lumi sisään. Ja päiväkodista ei tullut mitään kommenttia, että olisivat vaikeita pukea, kun kysyttiin.

3 pukua olivat kaikki ahkerassa käytössä...

Yhteistyössä