Talvilomalla Silja Symphonylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria&Otto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maaria&Otto

Vieras
Pohditaan lähdettäisiinkö talvilomalla risteilylle Silja Symphonylla. Lapset ei ole ennen risteillyt, itse kylläkin joskus nuorempana.

Oletteko olleet ja onko lapset tykänneet risteilystä? Mitä kannattaa tehdä päivässä Tukholmassa? Ilmeisesti Junibackeniin ainakin pääsee kätevästi bussilla satamasta? Onko risteily hintansa väärti, vai kannattaisiko mieluummin lähteä kylpylään, joka olisi suunnilleen saman hintainen?

Kesällä ollaan lähdössä viikoksi ulkomaille, mutta nytkin tekisi mieli tehdä joku pieni reissu.

Me just sunnuntaina tultiin Silja Symphonyn risteilyltä ja käytiin myös Junibackenilla. Meidän perheessä lapset rakastavat laivareissuja. Itse en niin niihin hingu, mutta Siljan Club One -systeemi on koukuttanut täälläkin.. No joo. Symphonylla on nyt hiihtoloma-aikaan Muumien synttärit ja paljon ohjelmaa niiden tiimoilta. Sitten siinä Promenadella on sirkustemppuilijoita ja ilma-akrobaatteja, kiinnostivat lapsia. Ja tottakai leikkihuone pallomerineen on kovassa käytössä. Käytiin myös Junibackenin jälkeen laivan "kylpylässä", josta lapset tykkäsivät myös. Altaita oli ehkä kuusi ja lasten vesiliukumäki. Pieniä altaat kuitenkin oli ja mua vähän häiritsi niin avoin alkoholinkäyttö altailla. Junibacken on aina kiva. Tällä kertaa vaihtuvana näyttelynä oli meille tuntematon " En Annorlunda Värld". Siellä meni mukavasti aikaa ja sinne on tosiaan helppo mennä laivalta. Kannattaa muuten ostaa Junibackenin liput laivalta etukäteen. Olemme myös kylpylälomia harrastaneet enkä osaa sanoa, kumpi on kivempaa. Molemmat lasten kannalta mainioita!

Kiitos :)
Ehkä me tuonne laivalle sitten lähdetään. Kylpylässä kun on pari kertaa käyty, niin olisihan tuo uutta. Junibacken kiinnostaa, joten sinne varmaan sitten ja Vasa-museohan on kai siinä lähellä, niin siellä voisi myös piipahtaa, jos aikaa jää. Muumit ei enää laivalla ole meidän loma aikaan (viikko 10), mutta kai siellä muuta näkemistä ekakertalaisille muksuille on. Karkkikauppa saattaa pistää muksujen päät sekaisin :D

Yhteistyössä