Talvikengistä muutama sananen...nyt mäkin ymmärrän miksi esim. Vikingit ovat niin kehuttuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tokihan meillä on lapsilla Viikkareita, Eccoja ja sitten niitä joidenkin parjaamia Kuomiakin. Mä itse puolestani olen lampsinut ties millä tossuilla kaikki menneet talvet. Nyt kuitenkin päätin, että on aika panostaa välillä myös itseensä ja kävin ostamassa kunnolliset talvikengät, jotka tässä kohtaa tarkoittivat Vikingin coretex-kenkiä. Niillä kun sitten pitäisi pärjätä tuulessa, tuiskussa, loskassa ja pakkasessa.

Ja kyllä pärjää! Oltiin tänään aamupäivällä ulkona muksujen kanssa ja mun varpaat oli ihan SIKALÄMPIMÄT! :D Kaikki nämä vuodet olen ulkosalla aina jäätynyt jaloista kun jotenkaan ei sitten vaan ole tullut niitä kunnon kenkiä hommatua, kun en vaan ole uskonut, että mitkään kengät ois mulle, eli viluvarpaalle riittävän lämpimät. Mutta nyt se on pakko uskoa ja myöntää...lämpimiäkin kenkiä on oikeasti olemassa :D

mä oon ostanut joskus 10 vuotta sitten itselle vikingin talvigoret ja hyvin palvelevat vieläkin. Nauhat uusin viime vuonna, muuten ei mitään käytön jälkiä. ja lämpimät ovat! :) anoppikin niitä on joskus lainannut, kun on lähtenyt meillä lasten kanssa pihalle ja kehui hirveästi.

Hintaa en muista, mutta jotain satasen luokkaa todennäköisesti maksoin minäkin niistä.

[QUOTE="miuu";22489639]mä oon ostanut joskus 10 vuotta sitten itselle vikingin talvigoret ja hyvin palvelevat vieläkin. Nauhat uusin viime vuonna, muuten ei mitään käytön jälkiä. ja lämpimät ovat! :) anoppikin niitä on joskus lainannut, kun on lähtenyt meillä lasten kanssa pihalle ja kehui hirveästi.

Hintaa en muista, mutta jotain satasen luokkaa todennäköisesti maksoin minäkin niistä.[/QUOTE]

jaa että noin kestävät :o
Mä ostan aina semmosia 10-30e kenkiä ja sitten ne kestää vuoden tai korkeintaa kaksi. Ja kunnon talvikenkiä en oo omistanut ku viimeksi teininä.
Tulis vissiin halvemmaksi investoida samantien kunnon kenkiin mutta se vaan tuntuu niin kauheen suurelta summalta.

[QUOTE="miuu";22489639]mä oon ostanut joskus 10 vuotta sitten itselle vikingin talvigoret ja hyvin palvelevat vieläkin. Nauhat uusin viime vuonna, muuten ei mitään käytön jälkiä. ja lämpimät ovat! :) anoppikin niitä on joskus lainannut, kun on lähtenyt meillä lasten kanssa pihalle ja kehui hirveästi.

Hintaa en muista, mutta jotain satasen luokkaa todennäköisesti maksoin minäkin niistä.[/QUOTE]

Mä tiesin sen, että alle 80 eurolla en kunnon coreja saa, mutta kun olen oikeastikin jo useammn vuoden niitä itselleni suunnitellut, niin ehkä oli jo aika ne ostaa :) Ja tosiaan ois tarkoitus niillä useampi talvi talsia :)

Mä ostin viime talvena Erätukusta sellaset melko pitkävartiset saappaat, myyjä kehui että varmasti on varpaat lämpiminä. Makso jonkun 30 euroo alennusten kans. Mä epäilin kans ettei mun varpaille löydy sellasia kenkiä joissa ne pysyis lämpiminä mutta on pysyny! Viime talvenakin 30 asteen pakkasessa ei tienny varpaat mitään että olis ulkona ollukkaan!

jaa että noin kestävät :o
Mä ostan aina semmosia 10-30e kenkiä ja sitten ne kestää vuoden tai korkeintaa kaksi. Ja kunnon talvikenkiä en oo omistanut ku viimeksi teininä.
Tulis vissiin halvemmaksi investoida samantien kunnon kenkiin mutta se vaan tuntuu niin kauheen suurelta summalta.

Voi kuule...puhut ihan nyt mun suulla :) Mullakin on aina halpiksia ja ne kestää puolisen vuotta. Toisaalta on kiva kun sitten saa useasti uusia kenkiä, mutta lämpimät talvikengät nyt kuitenkin on asia jonka kohdalla koen kannattavaksi vähän panostaakkin :)

Meillä noi Vikingin goret on ainoita jotka kestää lapsilla ehjinä. Maksaahan ne paljon mutta ovat kyllä tosi laadukkaat kengät. Esim. Reiman talvikengät hajosivat viime talvena parissa kuukaudessa. Vikingit voi huoletta siirtää isommalta lapselta pienemmälle. Tarttis varmaan ostaa itsellekin moiset. :)

Meillä on aina ollut lapsilla vikingit ja usein ovat ihan sukkahousun sukilla pärjänneet, kun muuten kuulemma on kuuma...Ja sit kaikki ostamaan kirpparilta miun pöydästä Vikingit kokoa 28!

Meillä on myös vuosikaudet käytetty vikingin coreja. Miten lämpimässä kenkiä saa kuivattaa? Meillä on kenkien kuivauslaite, jossa lämmintä ilmaa puhaltavat pötkylät työnnetään kengän sisään. Pilaakohan se mahdollisesti coretex-kalvon? Onko tietoa?

Me ostettiin uudet kuomat, sellaset erilaiset kuomat kuin ne toppakengät ja on kuulemma lämpimät ja hyvät, mikä niissä kuomissa sitten pitäisi olla vikana kun meillä ei oikein muita ole ollutkaan ja ne on ollut parhaat kengät lapsille?

Itselleni ostin viime talvena viikingin goret ja olen todella pettynyt ! Oli vielä kalliitkin. Ensinnäkin aina varpaat jäässä ( jo nyt kun on pakkasta alle 10 astetta) ja toiseksi kävelylenkillä kävely oli tuskaisaa, koska kenkä hiersi. Kotona huomasin, että sisävuori on mennyt rikki. Joten kengät kestivät yhden talven ja maksoivat 90 e!

ainut miinuspuoli viikkarin gore-kengissä on pien liukkaus... toisella lapsella kuomat pitävät paremmin liukkailla teillä. Mut ei kyllä hirveästi ole valittamista kummastakaan. Muita halpiksia en ole ostanut. Itellä ecco-talvisaappaat, mitkä ovat aika huonot koska myös ihan tajuttoman liukkaat. Kiva, maksoivat 120e, ja talvella ei voi ihan oikeesti käyttää tai on heti perseellään...

Ostin viime talvena pojalleni merrelin talvikengät ja myyjä kehu maasta taivaisiin kuinka lämpimät ovat ja,ja.... Mutta kuinka ollakkaaan poika valitti aina kun jalat ovat jäässä nyt mietin että ostan tuiki tavalliset viikingit ja toivon että ovat läpimät.

Yhteistyössä