Talvikengät

• Viestiketjun aloittaja Oni
  • Ensimmäinen viesti
Oni
Minkälaiset talvikengät te olette ostaneet 1vuotiaalle joka ei vielä kävele? Mulla on yhdet kuoma-tyyliset, mutta ne on niin pirun vaikeat laittaa jalkaan?! Kun se varsi menee lyttyyn. Onko kellään kokemusta vetoketjullisista kengistä? Minkämerkkiset olisi hyvät? Näyttäisi kuitenkin olla eniten Kuomia liikenteessä.

viime talvena (helmi 06) meil oli käytössä naapurin vanhat talvikengät..poika rupes 9,5kk kävelemään eli keskel talvee mut ulkona kävely oli aika vähäistä, joten en viittiny tuhlaa kalliisiin kenkiin ku se jalka kuitenki kasvaa ni käyttö ois ollu tosi vähästä. eli ei ois mahtunu enää tänää..ja ku kakkostakaa ei oo tulossa ni ei ois ollu ees jälkikäyttöö..nyt sit ku poika oikeesti kävelee tuol ulkoo ni nyt ollaan sit panostettu kenkiin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 14:16 Oni kirjoitti:
Minkälaiset talvikengät te olette ostaneet 1vuotiaalle joka ei vielä kävele? Mulla on yhdet kuoma-tyyliset, mutta ne on niin pirun vaikeat laittaa jalkaan?! Kun se varsi menee lyttyyn. Onko kellään kokemusta vetoketjullisista kengistä? Minkämerkkiset olisi hyvät? Näyttäisi kuitenkin olla eniten Kuomia liikenteessä.
Kuomalla on ainakin vetoketjullinen baby-malli.

anu
Kavat-merkkiset kengät. Tavallaan "nilkkurit" joiden alaosa semmosta mustaa ja yläosa punaista mokkanahkaa...sisus villaa ja huopa-pohja..Tosi helpot laittaa jalkaan, kun aukeavat lähes varpaisiin saakka, semmonen paksu tarra kiinnitys. (vähä hankala selittää..)

Lapsesihan kuiteski oppii tänä talvena käveleen..kannattaa se ottaa huomioon kenkien valinnassa..

Meillä oli ruotsista sellaiset tosi mahtavat kengät ei kävelyille, vaan rattaissa istuskeluille ym. Ne oli kuin lämpötossujen ja kengän välimuoto. Niissä oli kunnon pohja, ja siitä sitten lähti sellainen toppapussi, joka kiristettiin nilkan kohdalta hyvällä tarraremmillä kiinni, ja varren ylimpänä oli vielä sellaine narukiristys. Oli ihanan helpot pukea, tosi lämpimät, ja niihin mahtu villasukka, eikä puristanu. Ei kyllä mitkään maailman parhaat kävelyyn, vaan just rattaisiin ja sellaiselle joka ei vielä kävele. Ja kunnon pohjalla tarkotan siis ihan kengänpohjaa, en minkään tossun pohjaa.

Saikohan kukaan selvää mun sepostuksesta?<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 14:43 polgara kirjoitti:
Meillä oli yksivuotiaalla Pionin nahkaiset kengät jossa vetoketju sivussa ja päällä nauhat. Oli tosi näppärät laittaa jalkaan, vaikka lapsi itse ei osannut työntää jalkaansa kenkään.
Nahkaiset pionit myös meillä,tyttö 1v.Vähän on jäykät mutta hyvin isosiskokin niillä aikoinaan köpötteli (sen mitä nyt köpötteli) ja vieläkin kuin uudet!

Yhteistyössä