Talvikengät

• Viestiketjun aloittaja poika 11kk
  • Ensimmäinen viesti
poika 11kk
Nyt kaivattaisiin suositteluja talvisaappaiden ostamista varten. Poika on nyt 11kk ja hakusessa ois ns. jokapaikan kengät eli ei tarvisi välttämättä olla monia kenkiä. Kokemuksia kaivattaisiin. Eli mitkä merkit tekevät tarpeeksi pieniä popoja tuon ikäiselle? Syyskengät ovat kokoa 19. Niin ja myyvätkö esim. marketit noita tuttuja merkkejä Kuomat, Tepsut, Elefanten jne...?

Sori viesti kahteen kertaan, mutta otsikko unohtui. Ei siis ollut soneran moka ;)

Katariina
Mulla on poika joka juuri täytti 11 kk. Kengät ostin hänelle noin kuukausi sitten. Kuoman talvikengät, kokoa 21, joissa on varressa karva ja päällä vetoketju, joka helpottaa pukemista. Eivät ole siis varsinaisesti saappaat, vaan lyhyemmällä varrella ja mielestäni tuo vetoketju on kyllä ehdoton. Pukeminen tuonikäiselle on muutenkin hankalaa eikä lapsi osaa vielä itse kenkää jalkaan laittaessa työntää jalkaansa paikalleen, silloin helpottaa kun päällä on vetoketju niin näkee meneekö kantapää kunnolla kohdalleen.

Kengät ovat olleet hyvät ja koko on siksi reiluhko että menevät jalkaan koko tulevan talven. En viitsi yhtenään ostaa uusia kenkiä. Sukkaa vaan reilummin jalkaan niin kyllä se siitä. Poika ei vielä itse osaa kävellä, mutta talutettuna kävelee mielellään ulkona ja osaa kengät jalassakin kävellä todella hyvin. Kengättömänä pitäisi istua vain rattaissa!

Ostoksen tein paikallisesta kenkäkaupasta; asumme pienellä paikkakunnalla. Mutta eiköhän isommissa marketeissakin Kuomia jne ole!?

pippurikengät
Minä suosittelisin Kavatin kenkiä, joissa on kumitettu kärki. Ovat vedenpitävät, ja kumikärki kestää konttaamisenkin. Ei tarvitse edes kumppareita ennen kuin keväällä.

Kavatin kenkiä en ole nähnyt marketeissa. Jyväskylässä niitä on ainakin Halosella.

Kuoma
Osta Kuoman talvikengät, niitä suosittelevat lähes jokainen hoitotäti, sillä ovat joka sään kengät ja kestävät pakkasta. Ja kieltämättä en itse ole katunut yhtään että ne hankin, ovat todella lämpöiset. Mutta muista ostaa sen verran reilut, että lapselle mahtuu villasuka niihin, eli ainakin yksi koko isommat kuin yleensä kengät. Meillä tyttö 1,5 v ja käyttää norm. 22 kenkiä, nyt Kuomat ovat kokoa 24. Noita kenkiä löytyy muuten yllättävän paljon hyviä myös kirppareilta ja hintakin on huokeampi kuin kaupan 35 eur.

Meillä on käytössä myös Elefanten kengät ja ne ovat myös hyvät. Tosin ovat reilumman kokoiset ja meillä käytössä 23 ja villasukka mahtuu hyvin.

ei käytettyjä
Haluan lisätä tuohon edelliseen sen verran, että älä vaan osta käytettyjä kenkiä ""ensikengiksi"". Ettei vaan mene jalka pilalle toisten vanhoissa kengissä. Eikä ensikenkä kai sais olla kauhean reilukaan, että istuu hyvin jälkään.

Yhteistyössä