Talvihaalarin paksuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Miksi monen mielestä se haalarin paksuus on tärkein ominaisuus ja mukamas takaa lämpimyyden?
Paksu haalari varsinkin alle3vuotiailla tekee liikkumisen hankalaksi jolloin paleleekin helpommin.
Paksut topatut haalarit ymmärrän alle 1vuotiailla jotka lähinnä istuu rattaissa eivätkä liiku paljoa.

No peruskuiduissa yleensä se paksuus tuo lämmön. Ei oikeasti siinä ole niin hirveästi innovaatioita tehtynä. Ei se Reimatec ole mikään lämmin minusta, vaikka sitä väitetään. Ja kyllä, niitä on ollut monta meillä. Mielummin nykyään kuitenkin valitsen talveen jokun muun merkin. Liikkumisessa ei ole ollut haasteita yhtään.

Malli vaikuttaa ihan samalla tavalla mukavuuteen, samoin kuin koko.

Tärkein ominaisuus se ei ole, mutta en kyllä osta ohutta haalaria, jos tarkoitus on ulkoilla myös kovassa pakkasessa mukavasti. Esim karvareunustettu iso huppu on siis oikein tärkeä ominaisuus.

No en nyt todellakaan mistään Reimatecistä puhu jos niin luulet :)
Itse olen huomannut vaan että meidän lapset pystyy liikkumaan paremmin kun ei ole sellaista michelin-ukko haalaria päällä. Pysyvät myös hyvin lämpiminä -20 asteen pakkasissakin vaikka ei ole sellaista "muhkeata" toppahaalaria.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen huomannut vaan että meidän lapset pystyy liikkumaan paremmin kun ei ole sellaista michelin-ukko haalaria päällä. Pysyvät myös hyvin lämpiminä -20 asteen pakkasissakin vaikka ei ole sellaista "muhkeata" toppahaalaria.

No se riippuu toki lapsestasi, mikä riittää ja mikä ei. Millä merkillä sitten on michelinukko-haalareita?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No se riippuu toki lapsestasi, mikä riittää ja mikä ei. Millä merkillä sitten on michelinukko-haalareita?

Lassie, Reima sen tyyppiset.
Ticketin haalarit ei ole paksuja vaan just hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Lassie, Reima sen tyyppiset.
Ticketin haalarit ei ole paksuja vaan just hyviä.

Siis Reiman puvut ovat mielestäsi liian paksuja? Nehän ovat ohuimmasta päästä... :o

Paksuus tekee lämmön. Itsekin aiemmin uskoin "täytevanun laatu ratkaisee" juttuihin. Mulla on ollu kallis merkkitakki ja nyt sit ostin viime talvena seppälän alesta sellaisen tosi paksun halpistoppatakin joka on lämpimämpi kuin mikään mun aiempi, ohuempi, toppis.
Eiköhän sama kuitenkin päde lastenkin vaatteisiin.

Yhteistyössä