talvihaalarin koko?

Nyt ois alennusmyynneissä haalareita, joten ajattelin ostaa valmiiksi ens talveksi, mutta koko mietityttää... Poika on ens syksynä melkein 1,5-vuotias. Nyt käytetään jo kokoa 80, joten oisko 92 riittävän iso? Meneekö 98 jo liian isoksi? Kumman itse ostaisit?

Ensimmäinen lapsi, joten vähän hankala arvioida kasvamista :)

meillä 2V tyttö ja haalarin koko on 90cm menee kyllä lopputalvenkin - sitten siirtyy suoraan kokoon 104 joka jää isosiskolta.
viimetalvena käytti pakkauksen haalaria - se oli kyllä lopputalvesta pienehkö, joten silloin siirty tuohon 90senttiseen

Meillä poika 3 ja puol vuotta ja käyttänyt tämän talven 98 haalaria ja aattelin, että varmasti käy ainakin vähän aikaa ens syksystä, vaikka poika silloin jo neljä...ja hän on neuvolakäyrillä ollut koko ajan ns. nollakäyrä poika. Eli jos vasta ens talvena puolitoista niin ei missään nimessä 98 -haalaria...92 korkeintaan ja sekin on yleisesti 2-3-vuotiaiden koko. 86-haalarihan on noin puolitoistavuotiaille:) Lapsen on epämukava liikkua liian isossa haalarissa. Ajatelkaa nyt itse, millaista olis kiipeillä lumikinoksiin roikkuvassa haalarissa???

aika jättiläinen muksu saa olla jos pari vuotiaana käyttää yli 100cm pukuja tai sit on puvussa mitoitus päin p:tä!!! :eek: :headwall:
Vetäkääpä itse äidit kolme kokoa liian suuri haalari niskaan ja eiku hankeen möyrimään, mahtaa olla kivaa ja vielä kenkiin pari numeroa 'kasvuvaraa' niin kyllä lapsen kehitys kasvaa kohisten!!

Oikeesti kuinka moni s koon nainen laittais xxl haalarin päälleen?? Miksi lasten tarttee kulkea epäsopivissa vaatteissa??

En ostais viel ens talvksi pukua vaikka kuinka halvalla saakin, koska juri kunnolla liikkumaan oppineen lapsen pitää mun mielestä saada kulkea sopivassa puvussa. ja mitä järkee on puvulla joka ekana talvena on liian suuri ja seuraavana jo pieni??
Ja jos niitä hihoja ja lahkeita käärii niin eipä ne kosteussuojauksetkaan ole siellä haalarin vuoripuolella joka näkyviin tulee, että kastuukin pieni vielä!!

jos rahasta on niin tiukkaa niin kirppiksellä on sopivia pukuja varsinki syksyisin parilla eurolla ihan loistokuntoisia! Raaskii sit vaikka ostaa muutaman sopivan sen yhden liian suren tilalle!!

AJATELKAA MYÖS LASTENNE MUKAVUUTTA JA MIETTIKÄÄ ENSIN ASIAT OMALLE KOHDALLENNE!!! =)

Meidän poika on nyt 1,5 vuotias ja Jonathanin talvihaalari on kokoa 92. Syksyllä kun ostin sen oli vielä hiukan reilun kokonen mutta nyt on just sopiva. En kyllä yhtään osaa sanoa mikä koko ois ensi talveksi sopiva.

Kiitos kommenteistanne!

Jos alesta löytyy sopiva haalari, niin ostan kokoa 92. Voi olla syksyllä vähän reilu, mut ois sitten talvella aika lailla sopivan kokoinen. Mieluummin sopivan kokoinen, niin pääsee kunnolla liikkumaan, eikä tarvitse kääriä hihoja ja lahkeita. Voihan sitä sitte kevääksi ostaa edullisen ja isomman haalarin jos tarvii.

Minäkin ostin ALE-myynnistä haalarin ensi talveksi.
Tyttö täyttää alku syksystä vuoden, eli pakkauksen haalari menee alkutalven ja koville pakkasille (lopputalveksi) ostin Brion haalarin.
Ostin kokoa 90cm, ja nyt alkoi epäilyttämään, että tuliko liian suuri???
Edellinen koko eli 80cm oli pakkauksen haalarin kokoinen ja näytti kovin pieneltä. Kokemuksia Brion haalareiden koosta????? :eek:

Kanattaa hiukan miettiä mihin tahtiin se oma lapsi suunnilleen kasvaa, liian isoa en ostais, meidän neiti oli viime talvena 1,5v. ostettiin 86cm haalari koska 92 olis sillon ollu aivan liian suuri ja nyt kun neiti on 2,5v. se sama haalari on vieläkin sopiva!!
Voihan sitä ajatela omale kohdalle että jos olet M kokoa, niin haluaisitko käyttää XL kokoa olevia vaatteita??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2005 klo 13:15 äittä77 kirjoitti:
aika jättiläinen muksu saa olla jos pari vuotiaana käyttää yli 100cm pukuja tai sit on puvussa mitoitus päin p:tä!!! :eek: :headwall:
Vetäkääpä itse äidit kolme kokoa liian suuri haalari niskaan ja eiku hankeen möyrimään, mahtaa olla kivaa ja vielä kenkiin pari numeroa 'kasvuvaraa' niin kyllä lapsen kehitys kasvaa kohisten!!

Oikeesti kuinka moni s koon nainen laittais xxl haalarin päälleen?? Miksi lasten tarttee kulkea epäsopivissa vaatteissa??

En ostais viel ens talvksi pukua vaikka kuinka halvalla saakin, koska juri kunnolla liikkumaan oppineen lapsen pitää mun mielestä saada kulkea sopivassa puvussa. ja mitä järkee on puvulla joka ekana talvena on liian suuri ja seuraavana jo pieni??
Ja jos niitä hihoja ja lahkeita käärii niin eipä ne kosteussuojauksetkaan ole siellä haalarin vuoripuolella joka näkyviin tulee, että kastuukin pieni vielä!!

jos rahasta on niin tiukkaa niin kirppiksellä on sopivia pukuja varsinki syksyisin parilla eurolla ihan loistokuntoisia! Raaskii sit vaikka ostaa muutaman sopivan sen yhden liian suren tilalle!!

AJATELKAA MYÖS LASTENNE MUKAVUUTTA JA MIETTIKÄÄ ENSIN ASIAT OMALLE KOHDALLENNE!!! =)
Naulan kantaan sanottu ;)

Mä kävin ostamaan nyt sen 98 haalarin: on vielä vähän reilu, mutta ensitalvena sopiva tod näk (kuten olin suunnitellutkin). Väitän, että jokainen lapsi joka olonsa vaatteissaan epämukavaksi tuntee, asian kyllä selvin sanoin tai sävelin ilmaisee. Joka tapauksessa, jos oikein kovat pakkaset vielä yllättää, aion tätä isompaa haalaria käyttää neitillä, koska sinne mahtuu paremmin vaatetta alle eikä näin ollen kiristä. Takkikin on ollut jo kokoa 98 (syksyllä ostettu). Ja hyvän kokonen on ollut. ;)

Mnä olen luullut, että haalarit on mitoitettu niin, että niihin sopii alle vaatetta vaikka ei oliskaan kahta numeroa liian iso! Eli siis 90 cm:n mittaiselle riittäis yleensä se 92 cm puku..

Itse en ole pojilleni ostanut liian isoja haalareita ja hyvin on mahtunut vaatetta alle ja pystynyt vielä leikkimäänkin. Voihan tietenkin malleissa olla eroja, mutta ainakin Lassiessa on riittänyt se "oikea" koko.

Yhteistyössä