talvihaalareista...

mietiskelen tässä minkälainen haalari olisi kohta 1vee pojalleni paras ostaa talveksi... olisiko paras ostaa mikä tahansa lämmin ja sitten erikseen kurahousut vai haalari joka on samalla vedenpitävä?? onko kellään kokemusta Lassie-haalareista?? poikamme on juuri opinut kävelemään ja päivähoitoon meno edessä viikon päästä..

tinga
Paras vaihtoehto mun mielestä talveksi on vesitiivis haalari. Meillä ainakin sen verran paljon pyöritään hangessa että olisi vähillä pakkasilla todellakin märkänä. Syksyksi/kevääksi kun on vesikelit ihan eri tavalla olen pitänyt kurahousuja ja tietenkin kintaat ja kumpparit. Ja on ollut vielä tavallinen haalari, seuraavat onkin jo vesitiiviitä.

Viime talvena meillä oli Remun haalari ja olin todella tyytyväinen. Täksi talveksi olen suositusten perusteella hankkinut ticket to heavenin haalarin, on vesitiivis.

Jos lapsi on menossa päivähoitoon päiväkotiin, kannattaa ostaa 1-2 edullista tavallista haalaria. Kurahousuja käytetään joka tapauksessa päiväkodissa. Lisäksi vaatteita kuivataan kuivauskaapissa, no kosteussuojattuja ei tietenkään, mutta muita. Kosteussuojattujen sisään jos on mennyt kosteutta, se ei välttämättä ehsi kuivua päiväunien ja välipalan aikana vaan haalari on kostea kun olisi ulosmenon aika. Tavallinen haalari ehtii kuivua lämpimässä kuivauskaapissa.

Peesaan Leijaa...

Meillä poika aloitti päiväkodissa vuoden ikäisenä vuosi sitten syksyllä. Viime talvena meillä oli ainoastaan Lassien toppahaalari käytössä ja hyvä oli. Päiväkodissa tosiaan laittavat oikein märillä "talvikeleillä" kurahousut jalkaan, joten on yksi ja sama kuinka hienoa materiaalia haalarit ovat. Mielestäni Lassie oli hinta-laatu -suhteeltaan todella hyvä haalari. Juuri tällä viikolla ostettiin sittarista täksikin talveksi tarjouksesta Lassien toppahaalari 25 eurolla.

Myös kotioloissa tuo Lassien haalari toimi ihan moitteetta (siis ilman kurahousuja). Ei ollut läpimärkä koskaan, vaikka poika aika möyrijä vielä viime talvena olikin. Suosittelen :)

Miskan äiskä
Munkaan mielestä 1v. ei tartte vielä kallista haalaria, jota ei voi kuivata kuivauskaapissa. Meillä oli viime talvena Peuhun haalari Tarjoustatalosta ja se päihitti mun mielestä kalliit merkkipuvut mennen tullen tai oli ainakin yhtä hyvä. Ainakin joissain Lassien haalareissa materiaali ei vaikuta kovin hyvältä, joten sitä kannattaa hipalta kaupassa ja kun tarpeeksi kankaita hiplaa, tietää mikä on hyvä ja mikä ei. Jotkut haalarit on myös kauhean jäykkiä ja pienen taaperon voi olla kankeaa liikkua niissä.

pilivili
HEI!

Ostin meidän tytölle ykköshaalariksi Reimatecin ja kakkoseksi huuto.netin kautta käytetyn Lassien supratec-haalarin. Olihan se Reima aika arvokas, mutta toivottavasti on oikea hinta-laatusuhde

Yhteistyössä