Talvi yllätti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitaja"

Vieras
Ainakin hoitolapsien vanhemmat!
2 päivää ja iltaa telkkari,radio,iltapäivälehdet toitotti että lunta sataa,talvi tulee!!
Ilma oli -2c pakkasta,lunta ihan riittävästi!

Tuodaan lapset hoitoon oli toppapukua päällä mutta, kesähatussa - hätäseen sinne alle on laitettu kypärämyssy,sormikkaat ja kaiken kruunaa KESÄ LENKKARIT!!
Tällä varustuksella lapsen pitäisi sitten ulkoilla,leikkiä toisten mukana :(
Ei päivähoidossa riitä varavaatteita eikä kaikkialla edes ole niitä!
Sitten ihmetellään miksi se meidän viivilottanicopetteri voi taas olla nuhassa ja yskässä??!!

Nyt mikään talvi ole vaan syksy, tuosta lumiräntäsateesta huolimatta.
Talvivaatteet on kyllä HIEMAN liian kuumat noille keleille, pitäisi löytää se hyvä välimuoto.
Lenkkarit tosiaan kyllä liian kylmät..

[QUOTE="jep";22243316]Nyt mikään talvi ole vaan syksy, tuosta lumiräntäsateesta huolimatta.
Talvivaatteet on kyllä HIEMAN liian kuumat noille keleille, pitäisi löytää se hyvä välimuoto.
Lenkkarit tosiaan kyllä liian kylmät..[/QUOTE]

no riippuu missä asuu :)

tänne sato yön aikana jonku kymmenen senttiä lunta ja kyllä mä laitoin tytölle toppahaalarin päälle, siellä maassa se kuintenkin hangessa mönkii ja touhottaa.

aamusta kun mentiin päiväkodille niin olivat just lähdössä pulkkamäkeen :)

Täällä päiväkodissa kaikilla lapsilla o ollut toppahaalarit tällä viikolla käytössä. Lunta ollut maassa keskiviikosta lähtien, lisää sataa koko ajan. 1-2 astetta pakkasta + tuuli siihen päälle. Ei kyllä ihan syksyisetkään kelit!

No en laita toppahaalaria, kun päivällä kuitenkin ollaan edelleen plussan puolella koko ajan, eikä se maa jäässä ole, vaikka lunta olisikin kymmenen senttiä (tuli kokeiltua hakkaamalla metallitankoja maahan), villapuku syyspuvun alle ja hyvin taas tarkenee. Meillä ei lapsella edes ole mitään vk- kenkiä, kun ei sellaisia tahdo löytyä koossa 22, ainakaan kovin järkeviä. Mennään ensiaskelkenkätyyppisillä siihen asti, että on pakkasta ja oikeasti talvi, sitä ennen voi laittaa villasukan nykyisiin kenkiin.

Ainakin pienillä lapsilla, jotka ei liiku itseään hikeen voi ihan hyvin olla vanha talvihaalari päällä, niin ei tartte vedellä pääseen monia haalareita (villahaalari + vk-haalari). Meillä nämä vanhat talvivatteet ja vähän kuluneet talvivaatteet on käytössä juuri alkutalvesta ja uudet haalarit otetaan käyttöön kun tulee kunnolla lunta. Vk-kengät on molemmilla lapsilla käytössä tai sitten talvikumpparit tai kesäkumpparit + villasukka olisi parempi kuin se kesälenkkari. Kaikki vanhemmat ei vaan millään jaksa/ehdi/ymmärrä varautua talveen vaikka joka vuosi se talvi tulee jossain vaiheessa.

Älä hoitaja ota henkilökohtaisesti, mutta olen kyllästynyt täysin tälläisiin vuodatuksiin, kun päiväkodissa, jossa olen töissä, kuuluu vastaavaa marmatusta pitkin päivää.

Mikä estää asiantuntevia hoitajia puhumasta vaatetuksesta vanhempien kanssa jo ajoissa? Eli jos hoidettavat eivät ole oikeissa varusteissa, se talvi on yllättänyt myös hoitajan. Itse kannatan sitä, että koskaan ei syytellä vanhempia jos ei ole osattu heitä informoida.

Älä hoitaja ota henkilökohtaisesti, mutta olen kyllästynyt täysin tälläisiin vuodatuksiin, kun päiväkodissa, jossa olen töissä, kuuluu vastaavaa marmatusta pitkin päivää.

Mikä estää asiantuntevia hoitajia puhumasta vaatetuksesta vanhempien kanssa jo ajoissa? Eli jos hoidettavat eivät ole oikeissa varusteissa, se talvi on yllättänyt myös hoitajan. Itse kannatan sitä, että koskaan ei syytellä vanhempia jos ei ole osattu heitä informoida.

Peesi. Se auttaakin kummasti kitistää täällä, missä suurimman osan lapset hoidetaan kotona. Sanokaa siellä päiväkodissa niille vanhemmille. Tosin käytännössä (päiväkodissa työskennellessä) olen kyllä huomannut, että monikin hoitaja katsoo vain lämpömittaria ja lapsen vaatteita, eikä ollenkaan seuraa sitä lasta itseään. Omani on ihan hikinen jo syysvaatteiden ja villapuvun kanssa, vaikka taapero onkin, kun taas toinen tarvii toppapuvun nollakelillä.

no riippuu missä asuu :)

tänne sato yön aikana jonku kymmenen senttiä lunta ja kyllä mä laitoin tytölle toppahaalarin päälle, siellä maassa se kuintenkin hangessa mönkii ja touhottaa.

aamusta kun mentiin päiväkodille niin olivat just lähdössä pulkkamäkeen :)

Missäpäin mennään jo laskemaan pulkkamäkeä? :o
Ohhoh. Itse asun Oulussa ja kyllähän tännekin vähän sitä lunta/räntää tuli vaan suli samantien pois, enkä nyt noita nollakelejä laskisi ihan talvisääksi. :)
Toppapuku silti käytössä meilläkin, ei nyt ihan syyspuvullakaan tarkene..

Aika hassua että vanhemmat ei osaa pukea lapsiaan kelien mukaan ilman informointia :D

Yhteistyössä