Talveksi turkis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Diva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Diva"

Vieras
Oon pienen ikäni haaveillut ylellisestä turkistakista. Mistä sais suht. edullisella sellaisia nuorekkaampia takkeja? Minkkiä oon ajatellut, mut tietääkö joku, onko näissä varsinaisesti eroja tai väliä että mistä ne on tehty? Kiitti vastanneille. :)

[QUOTE="Diva";26746749]Kerro tarkemmin? Vaikuttaako lämpimyyteen? Mikä olis kiiltävin ja missä olis suht. lämmin ja pehmeä karva? En halua mitään karkeaa nyt kuitenkaan. Mustana aattelin ottaa, kun se sopis moniin tilanteisiin, mut niitähän voidaan kuitenkin värjätä?[/QUOTE]

Siis jos sillä ei ole väliä, osta tekoturkis. Samaa suosittelen muutenkin.

Hei,

minä löysin ihanan polvipituisen minkkuturkin ajattaresta. Muuten olen siinä käsityksessä, että ajattaressa on hinnat vähän yläkanttiin, mutta turkki oli alennuksessa niin olihan se pakko ostaa :) Lisäksi kannattaa käydä ainakin polarturkiksessa (yrjönkadun päässä muistaakseni).

Oon tosi ilonen puolestasi kun päädyit aidon turkin hankintaan - ne on ihan oikeasti tosi lämpimiä ja lisäksi tyylikkäitä, kun vaan etsii sopivan mallin ja värin :)

niin ja se pitää vielä lisätä, että minkki on yleensä se kestävin turkis, eikä tästä irtoa myöskään karvaa. Toinen tosi ylellinen valinta on kettu. Kani, piisami ym halvemmat turkikset eroavat sitten lähinnä siinä, että niiden nahka on ohuempaa (eli ei niin kestävää) ja ainakin kanin turkiksesta irtoaa paljon karvaa.

Suosittelenkin lähinnä juuri minkkiä, sillä siitä saa takin, joka kestää ja on kaunis vielä viisikymppisenäkin (olen nyt 24)

Ota selvää turkiseläinten oloista ja käsittelystä ja harkitse turkin hankkimista uudelleen. Jos yhtään on empatiakykyä ja muutenkin älliä päässä, niin luultavasti luovut turkin hankkimista koskevista ajatuksista.

Tekoturkis ei ole puoliakaan niin lämmin ja pehmeä kuin oikea turkki <3 Mulla on mummolta peritty kettuturkki ja anopilta lahjaksi saatu kaniturkki. 30 asteen pakkasellakin pärjää vaikka hihattomalla topilla turkin alla! Turkki myös hengittää, ei tule nihkeän hikistä tunnetta kuin toppatakeissa.

En luopuisi ikinä turkeistani ja varmasti hankin uudet jos tarvitsee.

Mulla on peritty minkkiturkki, alkuperän arvioisin 50- luvun lopuille.
Minkkiä, ei niin musta kuin toivoisin, mutta mustanruskea.

Mutta mä en ole niin hieno nainen että sitä osaisin käyttää- muulloin kuin joulukirkossa :D Mutta luovu en, en mistään hinnasta.

Lammasturkki tai kaniturkki on eettisempi- elukat sentäs syödään.
Krimiturkki on ehkä kauhein turkis ikinä, vaikka kaunis, sitä ei käy kieltäminen.... mutta turkis saadaan joko syntymättömistä lampaankaritsoista tai 3 päivää vanhoista karitsoista.

Suomessa turkistalous on paremmalla mallilla mitä muualla maailmassa, mutta silti :| Mä olen ollut turkistarhalla kesätöissäkin koska suvusta aikoinaan sellainenkin löytyi- hoito oli muuten hyvää ja huolellista, mutta häkit tosiaan armottoman pieniä ja virikkeettömiä.

Mutta siltä kantilta tarkasteltuna, että hoidettuna turkki on liki ikuinen, on se silti parempi valinta kuin tekoturkis. Ehkä.

Kirpparilta aikoinaan löysin mustan turkin, mutta käyttämättä jäi aika pitkälti.

Ei aitoa turkista silti ole voittanut ikinä mikään lämpimyydessä.
Samoin kuin villasukat on ne lämpimimmät kaikista.

Jännä, että osataan parantaa syöpä ja tehdä atomipommi, mutta ei ole kunnolla opittu jäljittelemään eläimen villaa ja turkista keinokuiduilla.

Mulla on vaan ihan ketusta tehty turkki, vielä ite ammutuista ( miehen kanssa yhdessä). lämmin se on kun pakkasella passissa on tai muuten ulkoilee.

Hienoa että joku kettukantaakin harventaa.Olen niitä muutamana kesäaamuna nähnyt jolkottelevan melkein keskikaupungilla. Ovat lisääntyneet kun niiden nahoista maksetaan niin huonosti nykyään.

Onhan se keinoturkki toppatakkia parempi (itselläni ollut yksi). Juuri ostin toisen aidon kirpparilta. Luonnonmateriaali, työllistää Suomessa eikä rasita luontoa kuten synteettisen turkin valmistus.

Tärkein syy turkin käyttöön se mukavuus. Ihanan lämmin eikä kuitenkaan hiosta.

Yhteistyössä