Taloyhtiön pihassa jatkuvasti vieraita lapsia/teinejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
En tajua miksi meidän taloyhtiön pihaa on ruvennut käyttämään hengailupaikkana ryhmä n 13 v poikia. Tulevat melkein joka päivä siinä 17 maissa pihaan ja hengaavat siinä. En tiedä missä itse asuvat mutteivät ainakaan täällä.

Tuntevat yhden teinin meidän taloyhtiöstä mutta tämä teini ei yleensä ole heidän mukanaan vaan hengaavat ihan omalla porukalla (2-10 poikaa) saattavat potkua leluja/kasveja tai sitten vain istuvat keinuissa tai penkillä. 100 metrin päässä on iso yleinen puisto, en vaan tajua mikseivät mene sinne!

Nyt pienemmät lapset (joiden oma piha siis kyseessä ja jotka eivät saa leikkiä yksin muualla kuin omalla pihalla) eivät esim pääse keinumaan ollenkaan.

Kenen vastuulla ovat jos rikkovat jotain? Sen teinin vanhempienko, joka Aku
Perin on tuonut heidät pihaan joskus kanssaan?

Onko teistä ok että lapset hengaavat jatkuvasti vieraiden talojen pihoilla ilman että porukassa on ketään kyseisen talon asukasta mukana?

Jos isot lapset häiritsevät pienten leikkejä, niin sitten vaan pihalle kysymään miksi haluavat olla nimenomaan teidän pihassa ja ehdottmaan että siirtyisivät siihen yleiseen puistoon. Yleensä nuoret kuuntelevat aikuista, jos tämä esittää asiansa asiallisesti ja jämptisti. Jos eivät tottele, niin sitten ottamaan nimiä ylös tms., mutta en usko että tilanne siihen menisi.

Menet sinne kysymään, että kun tässä kerran olette, niin katsottehan näiden pienempien perään? Vastuun antaminen joko lähettää teinit sinne yleiseen puistoon tai antaa kaikenikäisille mukavan yhdessäolon. Toivottavasti..

Ei siis mikään iso kerrostaloyhtiö. Olemme talkoilla istuttaneet kaikki nuo kasvit pihaan ja itse ostaneet leikkivälineet.

No mitäs omakotiasuja tykkäisi jos sun ok-talon pihalla olisi jatkuvasti sulle tuntematonta porukkaa?

[QUOTE="Vieras";26246357]Ei siis mikään iso kerrostaloyhtiö. Olemme talkoilla istuttaneet kaikki nuo kasvit pihaan ja itse ostaneet leikkivälineet.

No mitäs omakotiasuja tykkäisi jos sun ok-talon pihalla olisi jatkuvasti sulle tuntematonta porukkaa?[/QUOTE]

Ainakin itselleni yksi syy omakotitalossa asumiseen on juurikin se, ettei minun tarvitse miettiä tuollaisia asioita. :)

[QUOTE="Vieras";26246357]Ei siis mikään iso kerrostaloyhtiö. Olemme talkoilla istuttaneet kaikki nuo kasvit pihaan ja itse ostaneet leikkivälineet.

No mitäs omakotiasuja tykkäisi jos sun ok-talon pihalla olisi jatkuvasti sulle tuntematonta porukkaa?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä et mene puhumaan noille teineille?!! Ihan sama onko oikeuksia tai ei, tapahtuuko tässä hirveä vääryys vai ei, asia ei muutu yhtään mihinkään ellet sinä (tai joku muu jota asia häiritsee) puutu asiaan ja ensimmäinen keino on juuri tuo, että kehottaa teinejä siirtymään muualle. Vai ajattelitko että selvität ensin onko nuorten toiminta laillista ja sitten soitat poliisit paikalle?

Voi teinit. Aina ne on jonkun tiellä.Ihan käsittämätöntä ettei aloittaja, eli aikuinen (?) voi mennä kysymään pojilta, että voisivatko vaihtaa paikkaa ja päästää pienemmät keinumaan, tai ihan kysymään suoraan, että miksi siinä juuri ovat alkaneet hengailla. Ja ystävällisesti kertoisi näille n.13v. LAPSILLE, että olisiko mahdollista hengailla jossain muualla. Ei ne pure.

Yhteistyössä