Taloyhtiön saunassa käyvät?

• Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Mitä teillä on päällä kun meette saunaan?
Mulla ja likalla on saunatakit, mutta naapureita kun oon nähnyt, farkuissa ja paidoissa koko porukka menee ja tulee saunasta :O
Must olis inhottava laittaa saunapuhtaalle iholle käytetyt päivä vaatteet!!

Joo, turhis aloitus... :D

"vieras"
Mies laittaa aina vaatteet päälle, minä joskus. Lapset käyttävät yleensä kylpytakkia, minäkin aika usein. Ja pyyhekassissa on puhtaat alusvaatteet, eikä niitä vaatteita ole välttämättä käytetty edes koko päivää.

"vieras"
Silloin kun taloyhtiön saunassa kävin edellisessä asunnossa asuessani, otin mukaan puhtaiden alusvaatteiden lisäksi puhtaat päivävaatteet. Eli monesti farkuissa ja pitkähihaisessa paidassa tulin saunasta, mutta ne olivat kyllä siis aina puhtaat. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26288394]Mies laittaa aina vaatteet päälle, minä joskus. Lapset käyttävät yleensä kylpytakkia, minäkin aika usein. Ja pyyhekassissa on puhtaat alusvaatteet, eikä niitä vaatteita ole välttämättä käytetty edes koko päivää.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Meillä kuljetaan pihan poikki saunaan ja osa talon asukkaista käyttää kylpytakkeja, osa vaatteita.

Viimeksi itse kävin kylpytakilla ja muistinpa taas, miksen ole halunnut aina käydä: Tuuli ulkona tarttuu tosi kivasti takin helmoihin! En ihan niin tarkkaan haluaisi muille pihalla kulkijoille esitellä paikkojana!

tikkutyttö
Me mennään pyyhkeet päällä pari kerrosta alas ja alasti saunaan.. Pyyhkeet päällä loikitaan myös pari kerrosta ylös ja kotona laitetaan puhtaat vaatteet päälle.

"vieras"
En tykkää kun saunasta poistutaan kylpytakissa tai pelkkä pyyhe päällä, voisi laittaa puhtaat vaatteet.

Liian usein joutunut töistä tullessa naapurin lihavan,karvaisen ja vanhan miehen kanssa hissiin. Kiva siinä sitten seistä melkein kiinni toisessa (tosi pieni hissi) kun on vain lanteilla pyyhe ja kerran oli puoliksi auki repsottava kylpytakki joka miehen hissistä pois astuessa aukesi vilauttaen ihan liikaa.

• Tykkää
Reactions: as if
Meidän vanhassa kodissa me käytiin yhtiön saunassa vaan siks kun siellä oli uima-allas (meillä oli omassakin asunnossa sauna) ja kyllä me ihan vaatteet puettiin päälle. Vähän niinkuin uimahallissa käynnin jälkeenkin, ei kai uimahallista tai vaikka kuntosaliltakaan kukaan hipsi kylpytakki päällä kotiin vaikka oliskin saunonut :D

Meidän vanhassa kodissa me käytiin yhtiön saunassa vaan siks kun siellä oli uima-allas (meillä oli omassakin asunnossa sauna) ja kyllä me ihan vaatteet puettiin päälle. Vähän niinkuin uimahallissa käynnin jälkeenkin, ei kai uimahallista tai vaikka kuntosaliltakaan kukaan hipsi kylpytakki päällä kotiin vaikka oliskin saunonut :D
Minä hipsin :kieh:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jou";26288656]Meillä taloyhtiön saunaan ei saa viedä vaatteita eli Vain kylpytakki päällä mennään ja tullaan pois. Se on hygienia kysymys meillä täällä.[/QUOTE]

Mitä hittoa? Jo on kans sääntö :D

Ihan tavalliset päivävaatteet päällä talvella ehkä takkikin, kun joutuu ulkokautta menemään saunaan ja puhtaat alusvaatteet vaihetaan saunan jälkeen.

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Talvella puetaan pyjama siellä uimahallissa ulkovaatteiden alle : D

"joku"
Sama kylpytakki ennen ja jälkeen pesun?
No niimpä, sepä vasta niin hygieenistä jos sitä haetaan :D

Mutta siis me mennään ihan niissä vaatteissa jotka päällä on sen päivän, mutta "takaisintulovaatteiksi" otan mukaan "olovaatteet", joilla aion sen loppuillan olla, eli yleensä jotku collegehousut tms. rennot sekä t-paita/toppi, talvisin/kylmällä ilmalla lisäksi huppari/neuletakki. Ja puhtaat alusvaatteet ja sukat tietysti saunan jälkeen päälle. Mikä tossa on niin hankalaa? Ootko ap sitten ite loppupäivän pelkkä kylpytakki päällä vai miksi ei voi niitä vaatteita laittaa mitkä aikoo loppupäivänki pitää? Ja miten ei saa vaatteita päälle? En aivan tajua.

"vieras"
Siis pitääkö farkut vaihtaa aina, kun on saunonut? Tai huppari? Käsittämättömiä sääntöjä.

Onneksi en asu kerrostalossa. Joku vatipää kyylää vaatteiden pesuvälitkin.

vierailija
Me asutaan kerrostalossa käydään taloyhtiön saunassa joka lauantain koko perhe yhdessä mulla on kylpytakki ja miehelläni pyyhe vaan ympärillä
Pojat riisuu jo kotona ja juoksee saunaan alasti pyyhe kainalosssa

Yhteistyössä