Talossa tasakatto, mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ostaisitteko rivariosakkeen jos siinä talossa olis tasakatto? Onko huonoja kokemuksia? "Homehtuukohan" tuollaiset tasakatto rakennukset kuin helposti? Löydettiin meille unelmakoti mut toi katto mietityttää..
 
Työäiti
Meillä on melkein tasakatto, loiva pulpetti. Kuuluu funkistalon tyyliin, kukaan ei ole rumaksi haukkunut. Meillä ei lumi kyllä vaadi kolaamista. Ainoa harmi on että katolle ei näe helposti, on meinaan kaksikerroksinen talo. Esim lämmön karkaamistä ei talvella ole helppo nähdä.
 
meillä
ostettiin vast ikään rt-osake jossa tasakatto. kyllä se kieltämättä minua mietitytti todella paljon, mut tähän oli tehty edellisvuonna kattoremontti, niin kyllä sen pitäis kunnossa pysyä pitkän aikaa. tärkeää on muistaa huolehtia katon puhdistuksesta eli roskat pois että vesi pääsee ränneihin.

ottakaa siis selvää minkä ikäinen katto on ja onko tulossa uusintaa... tasakaton muuttaminen harjakatoksi maksaa enenmmän kuin tasakaton uusinta.

jos jotain vesivahinkoja tulee niin onhan taloyhtiöillä vakuutukset, omavastuu jyvitetään osakkeiden mukaan.

ei se kyllä hyvännäköinen ole, mutta kyllä sitä niissä harjakatoissakin ongelmia on.
 
vieras
Minun mielestäni on ruma ja epäkäytännöllinenkin, kun sinne jää lumet ja vedet seisomaan. Itse en ostaisi mitään 70-luvulla rakennettua tasakatto-asuntoa, jos siihen ei ole lähivuosina tehty täydellistä kattoremonttia. Jos kuitenkinostaisin, niin teettäisin kuntotarkistuksen erityisesti niihin kohtiin, johon katto mahdollisesti vuotaisi!
 
Kipa
Alkuperäinen kirjoittaja Valkeaa Unelmaa:
jos kyseessä taloyhtiön katto, miksipä ei? koska vastuuhan kuitenkin osaltaan on isännöitsijäyhtiöllä, mutta okt never ever!!
Isännöitsijäyhtiöllä ei tuollaisia vastuita ole, isännöitsijä hoitaa yhtiön hallintoa hallituksen toimeksiannosta. Vakuutusyhtiökin vahinkotapauksessa voi liueta vastuustaan sen pienellä kirjoitetun präntin avulla. Ainoa, joka maksaa varmasti, on yhtiön osakkeenomistaja omistamansa asunnon joka osakkeella tai m2:llä yhtiöjärjestyksen mukaan.
 
vieras
Noilla tiedoin en vielä päätöstä tekisi. Niitä tasakattoja on niin monenlaisia ja miten hyvää huolta siitä on pidetty. Kannattaa selvitttää huoltohistoria ja kuntokartoitukset.
 

Yhteistyössä