talonmyymiset ja avioero??? miten menee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko tää näin vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko tää näin vaikeeta

Vieras
oon jättänyt avioero hakemuksen mutta toinen osapuoli on sanonut ettei aijo kirjottaa nimiään paperiin =(

samoiten kun meillä on talo jota ite maksan pankille mutta jota ei voi myydä kun on molempien nimissä ukkeli työttömänä eikä halua että sitä myydään ku kuvittelee ette me muka palattas yhteen eikä siinäkään suostu lauttaan nimiä papereihin..huoh..
talo tyhjänä kun ite muutin lasten kanssa pois ja ukkeli huitelee tiäs missä

eli miten tää lähtee tästä eteneen??

Alkuperäinen kirjoittaja onko tää näin vaikeeta:
oon jättänyt avioero hakemuksen mutta toinen osapuoli on sanonut ettei aijo kirjottaa nimiään paperiin =(

samoiten kun meillä on talo jota ite maksan pankille mutta jota ei voi myydä kun on molempien nimissä ukkeli työttömänä eikä halua että sitä myydään ku kuvittelee ette me muka palattas yhteen eikä siinäkään suostu lauttaan nimiä papereihin..huoh..
talo tyhjänä kun ite muutin lasten kanssa pois ja ukkeli huitelee tiäs missä

eli miten tää lähtee tästä eteneen??

Et tarvii ukkos nimeä kumpaankaan paperiin. Avioerohakemus vain käräjäoikeuteen ja sitten odottamaan 6 kk ja homma on sillä selvä. Ukkosi saa kirjeellä tiedon liiton päättymisestä. Samalla tehdään myös ositus omaisuudesta, elikä joka maksaa sulle osuutesi (50% olettaen, että ei ole avioehtoa) tai sitten myytte talon ja laitatte rahat puoliksi. Myyntihinnasta vähennetään kuitenkin kiinteistöä rasittavat velat, eli jäljellä oleva asuntolaina. Et silleen. Oma nimi alle ja hakemus postiin ja se siitä! Onnea loppuelämääsi!

Sä voit vaatia ositusta, sitten siihen tulee pesänjakaja jolle kyllä pitää maksaa muutama satanen tai jotain. Se sitten laittaa asunnon myyntiin jos ei muu auta. Nyt joku viisaampi tietäisi paremmin, mutta googlaamalla aloittaisin.

Teillä on tismalleen sama tilanne ku meillä!!
Mä aion ottaa yhteyttä lakimieheen joka saa patistaa miestä talon myymiseen. Sun kannattaa nyt joka tapauksessakin ottaa yhteyttä, koska teillä on vielä avioerokin tulossa. Sinähän voit jättää avioerohakemuksen vaikkei mies sitä meinais allekirjoittaakkaan.

Minua on neuvottu ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon josta auttavat tuon talon myymisen kanssa, jos mies ei vapaaehtoisesti siihen suostu.

ai no hyvä.. ku joku puhu että oli oman ukon kans ollu sama kun ei ollu nimiä laittanut niin oli yli vuodella viivästynyt koko homma..
mä haluan tän äkkiä pois alta ja mielummin niin ettei tarvi ees olla ukon kanssa ees yhteyksissä mä en sitä halua nähdä. mites sitten noi lähestymiskiellot eli mitä teen jos ex-mies ei noudata niitä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ai no hyvä.. ku joku puhu että oli oman ukon kans ollu sama kun ei ollu nimiä laittanut niin oli yli vuodella viivästynyt koko homma..
mä haluan tän äkkiä pois alta ja mielummin niin ettei tarvi ees olla ukon kanssa ees yhteyksissä mä en sitä halua nähdä. mites sitten noi lähestymiskiellot eli mitä teen jos ex-mies ei noudata niitä??
Heti jos mies yrittää millään tapaa ottaa sinuun yhteyttä ni samantien yhteyttä poliisiin! Ne sit hoitaa jatkon.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä on tismalleen sama tilanne ku meillä!!
Mä aion ottaa yhteyttä lakimieheen joka saa patistaa miestä talon myymiseen. Sun kannattaa nyt joka tapauksessakin ottaa yhteyttä, koska teillä on vielä avioerokin tulossa. Sinähän voit jättää avioerohakemuksen vaikkei mies sitä meinais allekirjoittaakkaan.

Minua on neuvottu ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon josta auttavat tuon talon myymisen kanssa, jos mies ei vapaaehtoisesti siihen suostu.

juu mä oon oman avioeroni jättänyt tällä viikolla en tiä tällä hetkellä kaikki tuntuu niin vaikeelta =(

Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:
Heti jos mies yrittää millään tapaa ottaa sinuun yhteyttä ni samantien yhteyttä poliisiin! Ne sit hoitaa jatkon.
Tsemppiä!

huoh tätä ajattelinkin..löysin tosiaan äkkiä pienellä viiveellä tän talon ihan toiselta paikkakunnalta mies ei tiedä missä asun mutta äkkiähän se voi sen saada selvillle ja sitten pelottaa kun täällä ei oo poliisilaitosta vaan se tulee 30-45min päästä ja jos ukko tänne tulee niin tossa ajassahan se ehtii tehdä vaikka mitä..en tiä pitäskö jostain poliisiaseman vierestä kuitenkin alkaa ettiin viä asentoo =(
just muutettu tänne ja osa tavaroista viä laatikoissa.

Tsemppiä!

huoh tätä ajattelinkin..löysin tosiaan äkkiä pienellä viiveellä tän talon ihan toiselta paikkakunnalta mies ei tiedä missä asun mutta äkkiähän se voi sen saada selvillle ja sitten pelottaa kun täällä ei oo poliisilaitosta vaan se tulee 30-45min päästä ja jos ukko tänne tulee niin tossa ajassahan se ehtii tehdä vaikka mitä..en tiä pitäskö jostain poliisiaseman vierestä kuitenkin alkaa ettiin viä asentoo =(
voit laittaa osoitteen salaiseksi yhdellä puhelin soitolla maistraattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä se mies voi viivästyttää niitä käsittelyjä. Eikä se avioero ole vireillä jos ei vouti saa sen nimeä siihen paperiin.

Ei pidä paikkaansa, ettei ole vireillä:
http://www.lakiopas.com/lakitietoa/avioero/

"Avioeron hakeminen

Avioliitto purkautuu avioeron johdosta. Avioerohakemus jätetään jomman kumman puolison kotipaikan käräjäoikeuden kansliaan. Avioeroasia käsitellään useimmiten kirjallisen hakemuksen ja valmistelun johdosta käräjäoikeuden kansliassa ilman varsinaista istuntokäsittelyä.

Puolisot voivat hakea avioeroa joko yhdessä tai yksin. Avioerohakemusta ei tavitse nykyisin perustella millään tavalla. Riittää, että toinen puolisoista haluaa avioeron. Jos ainoastaan toinen puolisoista hakee avioeroa, käräjäoikeus lähettää hakemuksen toiselle puolisolle tiedoksi ja pyytää häntä tarvittaessa määräajassa ilmoittamaan kantansa perusteluineen toisen puolison hakemuksen johdosta. Toisaalta avioero tuomitaan, vaikka toinen puoliso sitä vastustaisi."

Sivulla on myös tietoa osituksesta, joten pitäydytään faktoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkö:
Kyllä se mies voi viivästyttää niitä käsittelyjä. Eikä se avioero ole vireillä jos ei vouti saa sen nimeä siihen paperiin.

Ei pidä paikkaansa, ettei ole vireillä:
http://www.lakiopas.com/lakitietoa/avioero/

"Avioeron hakeminen

Avioliitto purkautuu avioeron johdosta. Avioerohakemus jätetään jomman kumman puolison kotipaikan käräjäoikeuden kansliaan. Avioeroasia käsitellään useimmiten kirjallisen hakemuksen ja valmistelun johdosta käräjäoikeuden kansliassa ilman varsinaista istuntokäsittelyä.

Puolisot voivat hakea avioeroa joko yhdessä tai yksin. Avioerohakemusta ei tavitse nykyisin perustella millään tavalla. Riittää, että toinen puolisoista haluaa avioeron. Jos ainoastaan toinen puolisoista hakee avioeroa, käräjäoikeus lähettää hakemuksen toiselle puolisolle tiedoksi ja pyytää häntä tarvittaessa määräajassa ilmoittamaan kantansa perusteluineen toisen puolison hakemuksen johdosta. Toisaalta avioero tuomitaan, vaikka toinen puoliso sitä vastustaisi."

Sivulla on myös tietoa osituksesta, joten pitäydytään faktoissa.

Tsemppiä!

Kuulostaa niiin tutulle. Noin se on menny meilläkin. Meidän osoite on pysyny vielä salassa, ja suureksi yllätyksekseni mies ei ole edes sitä millään tavoin yrittänyt saada selville.
Tuo on kyllä pitkä aika odottaa poliisia ja siinä ajassa kerkee tapahtua mitä vaan! :/
Asuttehan kuiteskin kerrostalossa ja muistathan laittaa osoitteen salaiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Tsemppiä!

otin bribeid (en tiedä miten kirjotetaan) liittymän..

Minun avioeroni ei ainakaan ollut vireillä, vaikka hain avioeroa. Miehelle lähetettiin paperit kotiin allekirjoitettaviksi ja palautettaviksi. Hän ei koskaan niitä allekirjoittanut eikä palauttanut.
EIKÄ avioero ollut vireillä.

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Tsemppiä!

otin bribeid (en tiedä miten kirjotetaan) liittymän..
joo mut sun osoite tiedot saa maistraatilta kukavaan jos et laita sitä salaiseksi

Jäi vaan ihmetyttämään tuo maininta lähestymiskiellosta. Kyllä sen määräämiseksi tarvitaan muukin perustelu kuin, että ei halua nähdä ihmistä. Lisäksi isällä todennäköisesti eron jälkeen tulee olemaan lapsiin tapaamisoikeus ja samoin lapsilla tulee olla oikeus isään, joten älä nyt itse ala tekemään asiasta itsellesi vaikeampaa kuin on pakko. Hän voi myös vaatia yhteishuoltajuutta ja sen päättää oikeus, et sinä.

Tsemppiä!

Kuulostaa niiin tutulle. Noin se on menny meilläkin. Meidän osoite on pysyny vielä salassa, ja suureksi yllätyksekseni mies ei ole edes sitä millään tavoin yrittänyt saada selville.
Tuo on kyllä pitkä aika odottaa poliisia ja siinä ajassa kerkee tapahtua mitä vaan! :/
Asuttehan kuiteskin kerrostalossa ja muistathan laittaa osoitteen salaiseksi!

juu pitää toi osote laittaa salaseks..mut pelottaa kun mies on mikä on ja paljon tuttavuuksia ja kavereita niin jos saa selville.
kerrostalossa asutaan en uskaltas maantasalla asua =( sillon vois ihan koska vaan tulla. toisin tässä on ulkoovet auki ja menee vasta 21.00 kiinni alaovi ja äkkiähän tommotten kerrostalon oven saa hajotettua =( =( ei olis ensimmäinen kerta kun väkisin sisälle hyökkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäi vaan ihmetyttämään tuo maininta lähestymiskiellosta. Kyllä sen määräämiseksi tarvitaan muukin perustelu kuin, että ei halua nähdä ihmistä. Lisäksi isällä todennäköisesti eron jälkeen tulee olemaan lapsiin tapaamisoikeus ja samoin lapsilla tulee olla oikeus isään, joten älä nyt itse ala tekemään asiasta itsellesi vaikeampaa kuin on pakko. Hän voi myös vaatia yhteishuoltajuutta ja sen päättää oikeus, et sinä.

kyllä niillä on jo sen verran todisteita että isukki ei saa lapsia eikä saa tulla meidän lähelle =( tai jos näin ei tuu olemaan niin ihmettelen kyllä suuresti.
tääkin siis vasta alku tekijöissä vähän puhunut. on niin paljon selvitettävää että tuleeko tästä ikinä loppua. ja kun mies tekee siitä sitten entistä vaikeempaa.

Soita sinne maistaraattiin, koska sulla on prepaid voit pyytää heitä soittamaan sinulle takaisin. Vain soittamalla saat tehtyä osoitteen salaiseksi ja se tulee salaiseksi samantien.
Onko teillä lapsia? Jos on ja niistä yhteishuoltajuus niin valitettavasti et saa heidän osoitetta salaiseksi jos et ole yhteydessä sossuun ja he puolla sitä salaiseksi saamista.
Lähestymiskielto on toisaalta se ja sama. Jos olet asiasta yhteydessä poliisiin ja he ovat kans sitä mieltä että mies on sinulle vaaraksi voivat he myöntää väliaikaisen lähestymiskiellon joka astuu voimaan heti! Tosin jos poliisit katsoo että mies on sulle vaaraks niin he kyllä tulevat paikalle samantien kun soitat vaikkei lähestymiskieltoakaan olisi. (Näin ainakin meidän tapauksessa toimittaisiin jos mies oven taakse ilmaantuisi. eikä meillä ole lähestymiskieltoa. )

Avioeroa voi hakea tässä maassa yksin. Jos siinä on molempien nimi homma nopeutuu muutamalla päivällä, mutta sitä enempää sitä EI voi viivästyttää.

Palkkaa itsellesi lakimies. Ei tuosta muuten tule mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Avioeroa voi hakea tässä maassa yksin. Jos siinä on molempien nimi homma nopeutuu muutamalla päivällä, mutta sitä enempää sitä EI voi viivästyttää.

Palkkaa itsellesi lakimies. Ei tuosta muuten tule mitään.

No niinpä. Älä kuuntele näitä neuvoja ja tarinoita täällä, että mies voisi estää avioeron ja kovastikin pitkittää sitä. Asioiden hoito aina vaikeutuu jos toinen ei ole yhteistyöhaluinen, mutta ei sen merkittävämmin. Soita oikeusaputoimistoon! Netti sulla onkin joten googlaat vaan oikeusaputoimiston, soitat sinne ja pyydät heitä soittamaan sinulle takaisin. Mutta ihan ensimmäiseksi soita sinne maistraattiin!! Se osoite on saatava salaiseksi nyt ihan heti, jos kerran mies on vaaraksi!

Minun avioeroni ei ainakaan ollut vireillä, vaikka hain avioeroa. Miehelle lähetettiin paperit kotiin allekirjoitettaviksi ja palautettaviksi. Hän ei koskaan niitä allekirjoittanut eikä palauttanut.
EIKÄ avioero ollut vireillä.

Haitkos harkinta-ajan jälkeen (6 kk) tuota eroa? Samalla web-sivulla on tästäkin tietoa:

"Harkinta-aika

Hakemuksen jättämisestä tuomioistuimeen alkaa kuuden kuukauden harkinta-aika. Harkinta ajan jälkeen puolisoiden tulee hakea lopullista avioeroa uudella käräjäoikeuteen tehtävällä hakemuksella. Jos avioeroa ei haeta viimeistään vuoden kuluessa käräjäoikeuden määräämän harkinta-ajan alkamisesta, avioero raukeaa. Tämän jälkeen eron saaminen edellyttää uutta hakemusta harkinta-aikoineen."

Yhteistyössä