Talon ostaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei olla taloa vielä ostettu, mutta vastaanpa kuitenkin. Kovasti etsitään omaa taloa. Vain yhdestä on jätetty tarjous (joka ei mennyt läpi). Mun mielestä talon on tunnuttava heti oikealta, siinä pitää olla sitä jotain joka tekee siitä kodin.
Mulle ei riitä "ihan kiva". =)

Aina aiemmin sen on tiennyt heti kun sisään kävelee, että tää on mun koti. Mutta nyt kun ostettiin omakotitalo, on pakko hieman hakea kompromissia itse talon, sijainnin ja hinnan kanssa. Eli ei oo niin helppoo, mutta ihan kiva tääkin on ja alkaa jo kotiutua, vaikka ei heti tullukaan se koti-fiilis.

Hmm...Mulle jäi eilisestä vähän sellainen ihan kiva olo...Jotkut pohjaratkaisut arvelutti ja oli melko kaukana siitä mistä olen haaveillut..Mut hinta taas on sitä luokkaa et meillä siihen on varaa, kun taas mun unelmat täyttävä talo on joko väärässä paikassa tai yksinkertaisesti liian kalliita..Siinä on potentiaalia, mutta töitä se vaatii saakelisti..Paikkana kyllä aivan täydellinen..

Mut siis, ehkäpä tuohon vaikutti aika paljon ne tän hetkisten asukkaiden tavarat ja epäsiisteyskin...

Miehelle tuli heti sellanen fiilis tästä talosta, mulle ei.
Mut, sitten kun käytiin uudestaan katsomassa ja oli jo melkein kesä niin fiilis oli että kyllä tää on meidän.:D

Hmm...Mulle jäi eilisestä vähän sellainen ihan kiva olo...Jotkut pohjaratkaisut arvelutti ja oli melko kaukana siitä mistä olen haaveillut..Mut hinta taas on sitä luokkaa et meillä siihen on varaa, kun taas mun unelmat täyttävä talo on joko väärässä paikassa tai yksinkertaisesti liian kalliita..Siinä on potentiaalia, mutta töitä se vaatii saakelisti..Paikkana kyllä aivan täydellinen..

Kannattaa miettiä tarkkaan laittaako rahansa vanhaan. Vai saisko samalla rahaa uuden esim Älvärin. Tuttavapiirissä muutama hometalo-tapaus. Uskallatko ottaa riskin?

Kyllä sen heti huomaa, onko talo oikea vai ei. Kun oikea tulee vastaan, niin sen tietää heti :) Toki kunto ja muut asiat on tarkistettava kunnolla, vaikka tuntuisikin oikealta.

[QUOTE="vieras";23715351]Kannattaa miettiä tarkkaan laittaako rahansa vanhaan. Vai saisko samalla rahaa uuden esim Älvärin. Tuttavapiirissä muutama hometalo-tapaus. Uskallatko ottaa riskin?[/QUOTE]

No 50 000 eurolla ei älväriä saa.. :D

Taloon on tehty kosteusmittaus ja onhan myyjällä 5 vuoden vastuu...

En mä tiedä, mä en tunnu pääsevän yli siitä sekaisuudesta jne.. :D

Mentiin hyvin epäileväisin mielin näyttöön, mutta sen jälkeen aloin vähän innostua talosta. Pohjaratkaisu oli kiva ja tontti ihanan suojaisa. Näin heti, että pintaremontilla saisimme talosta täydellisen. Innostuttiin tekemään ja teettämään perinpohjaista remonttia, tosin pikkuhiljaa. Parin vuoden päästä kotimme on täydellinen.

Siis joo, meidän talon ent. omistajalla oli aika mielenkiintoisia sisutusratkaisuja ja tapetteja sun muuta, mutta kun talo oli tyhjennetty ja mies oli täällä maalannut seiniä ja laittanut lattiat uusiksi sekä maalannut tuon olkkarin uunin niin täällä näytti niiiin kivalta, ihan omalta kodilta.:)
Että älä sitä "pintaa" pelästy jos muuten on kuitenkin edes "ihan kiva"!

Mentiin hyvin epäileväisin mielin näyttöön, mutta sen jälkeen aloin vähän innostua talosta. Pohjaratkaisu oli kiva ja tontti ihanan suojaisa. Näin heti, että pintaremontilla saisimme talosta täydellisen. Innostuttiin tekemään ja teettämään perinpohjaista remonttia, tosin pikkuhiljaa. Parin vuoden päästä kotimme on täydellinen.

No mulla on just samanmoisia ajatuksia, tontti on just meidän tarpeisiin, oikealla paikalla, pohjaratkasunkin kanssa voi tehdä tarvittaessa muutoksia, kosmeettista hommaa paljon ja meillä olis parikymmentä isoa rahaa remonttia varten...

No joo, eipä tuolla summalla saa paljon mitään. Kosteusmittausta tehdessä kannattaa olla itse paikalla. Remonttiin uppoaa yllättävän paljon rahaa, mieti tarkkaan mitä remppaa tarvii tehdä.
Onko linkkiä taloon?

Meille tuli miehen kans heti molemmilla fiilis et "tää on meidän koti, tästä saa just ihanan". Ja se fiilis ei tullu vihreistä keittiönkaapeista oranssinkeltasista seinistä ja 40luvun tyylistä vaan siitä et tässä on sopivasti tilaa ja mahdollisuus rakentaa vintille pari huonetta jos tulee lisää lapsia, vanhoista lautalattioista ja siitä et talo oli jo maalattu ja fiksattu ulkoa koska oltiin samana kesänä maalattu jo mökki joten se olis ollu ylitsepääsemätön remppa. Myös kuistilla mulla tuli heti fiilis että mikä ihana kesähuone ja siitä mä oonki nauttinu koko rahan edestä=) Kyllä se oli rakkautta ensisilmäyksellä vanhaan taloon ja alueeseen ja se rakkaus on vaan vahvistunu!

Tuon myyjän vastuun kanssa on niin ja näin. Tiedän siis muutaman hometalotapauksen ja eipä ole myyjä vastuutaan kantanut. Oikeudessa tapellaan vuosikausia ja saadaan pieni summa korvausta.. Olkaa varovaisia! Voihan olla, että "teidän" talossa kaikki on ok, mutta varmistakaa talon kunto hyvin. Kunnon kuntotarkastus!

[QUOTE="vieras";23715458]Tuon myyjän vastuun kanssa on niin ja näin. Tiedän siis muutaman hometalotapauksen ja eipä ole myyjä vastuutaan kantanut. Oikeudessa tapellaan vuosikausia ja saadaan pieni summa korvausta.. Olkaa varovaisia! Voihan olla, että "teidän" talossa kaikki on ok, mutta varmistakaa talon kunto hyvin. Kunnon kuntotarkastus![/QUOTE]

Joo tottakai, aina se on tarkkana oltava.. :) Paperit kaikista tehdyistä remonteista (isommista) pitää olla näyttää, kuntokartoitus ja kosteusmittaus..

No, katsotaan päästäänkö rahasta yhteisymmärrykseen vai kariutuuko koko homma jo siihen.

No tuohon vastuuseen ei kannata luottaa. Ja kosteusmittaus ei aina kerro homeesta. Mutta tietysti siihen varmaan liittyi muukin kuin pelkkä kosteusmittaus. Mutta hei me ostettiin se mein talo 50 000e ja otettiin myös vähän remonttilainaa, sen verran että kellari ja alakerta saadaan tehtyä. Yläkertaa laitellaan huone kerrallaan pikkuhiljaa. Talo oli täysin peruskorjattavissa, mutta runko täydellinen. Nyt kun remppa ei oo edes täysin valmis vielä niin talon arvo on jo kolminkertaistunut. Johtuen talon sijainnista. :)

Yhteistyössä