Tallentavan digiboksin johdot/liittäminen televisioon, apua!?

Menin ostamaan Topfield tf500pvrctallentavan kaapeliboksin, ja huomasin ettei siinä ole televisiooni (taitaa olla 2000 luvulla valmistettu kuvaputkitelkkari) sopivia kaapeleita liittämiseen. Omassa tellkkarissa on kaksi skarttia, antennijohto ja pun.valk.kelt. reiäit (jotka eivät kuitenkaan toimi). Boksin mukana tuli boksiin kiinnitettävä skart -johto jonka toisessa päässä on viisi liitännäistä, löytyy pun+valk ja pun+sin+vihr johdot. S-videokaapeli löytyy myös. Ongelma on ettei telkkarissa ole kumpiakaan noista liitäntäpäistä (värikkäitä ja S-videota).

Koitin tavallisella (toimivalla) skartilla (tuon skart+värijohdon tilalle joka oli pakkauksessa mukana) ja kaiken maailman muillaki liitännöillä, mutta en saa kuvaa.

Onko jotain muunninta tai jotain, vai täytyykö korvata toimiva telkkari kalliilla taulutelkkarilla? Muunnin olisi kiva ja kätevä (varmaan halvempikin, mulla kun on varaa taulutelkkariin vasta jouluna...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomasithan laittaa antennijohdon digiboksiin?

Meillä vanhassa telkkarissa (1999 ostettu) scartjohto ihan normaalisti.
Joo laitoin antennipiuhan kiinni boksiin. Itse ihmettelen ettei tavallisella skartilla näy lainkaan kuvaa.

Ja asun kaapelitaloudessa, ja ostin kaapeliboksin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kanava varmaan täytyy myös itse hakea. ext1 tai ext2, riippuen kumpaa tv:n skarttia käyttää.
Mun telkkarissa on av1 ja av2 (varmaan sama asia?) ja olen koittanut hakea ne uudelleen, eikä auta. On tavallisella skartilla kiinni eikä mukana tulleella (se kun ei millään ilveellä sovi) ja antennijohto ensin boksissa ja sitten boksista telkkariinkin. Kun oikein kunnolla kuuntelee (äänet lähes täysillä), av1 tulee erilainen sähinä kuin muilta kanavilta, mutta ei silti mitään kuvaakaan. Äänen saisin johdettua kaiuttimien kautta hätätilassa, mutta olisi se kuva tosiaan kiva...

vieras
Mulla myös Topfield, ja sen paketin kyljessä on kaavio miten ne johdot kiinnitetään. Mulla ainakin simppelisti toimi niin että antennijohto boksiin ja scart boksista telkkariin ja sitten vain hain kanavat.

Yhteistyössä