Tällänen aivokalvontulehdus-paniikki on kai nyt sieltä järjettömimmästä päästä! Käskekää mun lopettaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kirjoitinkin toissapäivänä jo aiheesta, mutta täällä siis kaksi yläasteikäistä lasta on sairastuneet viikko sitten aivokalvontulehdukseen ja ovat sairaalahoidossa.

Nyt itse panikoin välillä, että jyllääkö se tuolla jossain sitten ja saanko minä tai lapset sen joltain kauppareissulta tms. Äsken kaupassa aloin miettiä, että mulla on suussani rakkulanikin niin mitäs jos se pomppaa minuun sen takia herkemmin, kun suu on rikki. :(

Kuka paukuttais järkeä mun päähäni?

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka paukuttais järkeä mun päähäni?

Se kyllä oireilee, ole nyt huoleti :hug:

No en minä nyt sitä pelkääkään että se jäis huomaamatta oireiden puutteen takia vaan pelkään ylipäätään, että jos joku meistä sais sen. Vauvakin niin pieni.

No tässä sitä järkeä...
a043.gif

sori oli pakko :D Mutta jospa relaisit vähän, eiköhän teillä ole kuitenkin aika pieni mahis sitä saada. Kaks tapausta ei vielä ole epidemia... :hug:

Et voi elää elämääsi noin peläten, yritä unohtaa asiaa. Ihmisiä sairastuu, ei siihen voi suurimmilta osin itse vaikuttaa. Yritä olla onnellinen terveydestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
No tässä sitä järkeä...
a043.gif

sori oli pakko :D Mutta jospa relaisit vähän, eiköhän teillä ole kuitenkin aika pieni mahis sitä saada. Kaks tapausta ei vielä ole epidemia... :hug:

Tiedän, että se ei ole vielä epidemia ja näiden ihmisten kanssa tekemisissä olleet on saaneet siihen lääkityksen.

Mulla on taas kerran tälläinen kausi, että huolehdin kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en minä nyt sitä pelkääkään että se jäis huomaamatta oireiden puutteen takia vaan pelkään ylipäätään, että jos joku meistä sais sen. Vauvakin niin pieni.

Mutta älä stressaa sillä ennen kuin joku edes oireilee. Muistaakseni tuosta mahdollisesta tartunnasta olisi jo ainakin viikko?

Alkuperäinen kirjoittaja luulotauti:
Et voi elää elämääsi noin peläten, yritä unohtaa asiaa. Ihmisiä sairastuu, ei siihen voi suurimmilta osin itse vaikuttaa. Yritä olla onnellinen terveydestäsi.

Olen aina ollut tälläinen luulotautinen ja pelkoinen, mutta kolmannen lapsen syntymän jälkeen nämä pelot on kasvaneet huimasti. Nyt taas mennyt jonkun aikaa hienosti, kesällä oli tosi ahdistavia hetkiä pariin otteeseen. Tämä loppusyksy ja alkutalvi mennyt kivasti, mutta nyt on alkanut nostaa päätään taas kaikenlaiset sairauspelot.

Minä olen se sama, joka pelkää vauvan karsastavankin ilman, että olen kuitenkaan nähnyt mitään karsastamista. :(

Mutta älä stressaa sillä ennen kuin joku edes oireilee. Muistaakseni tuosta mahdollisesta tartunnasta olisi jo ainakin viikko?

Joo siis viikko sitten olin tekemisissä tämän ihmisen kanssa, jolta kuulin asiasta. Mutta tänään kuulin, että hänkään ei ole saanut sitä ehkäisevää lääkitystä, koska ei ollut ollut tekemisissä tämän sairastuneen kanssa silloin ihan lähipäivinä.

Keksipä nyt jotain kivaa tekemistä, niin saat muuta ajateltavaa.

No en miettinytkään sitä enää eilen illalla enkä tänään, mutta äsken kaupassa sitten joku tuli taivastelemaan minulle että "täällä jyllää sitten aivokalvontulehdus". Totesin, että eikös siihen ole vain kaksi sairastunut niin sanoi, että joo, mutta mua jäi silti harmittamaan koko keskustelu. :(

esioireisiinhan kuuluu pitkittynyt päänsärky,mulla oli kyseinen tulehdus teininä.pää oli ollut kipeenä 3viikkoo ja sain vasta pelkät antibiootit ilman sairaalahoitoo,eli se kytee kyllä pitemmän aikaa ennenku menee niin pahaksi.
käytä aina pipoa pakkasella oli mulle sillon lisäohje,päätä pitää suojata kylmältä aina.

Alkuperäinen kirjoittaja MMT:
esioireisiinhan kuuluu pitkittynyt päänsärky,mulla oli kyseinen tulehdus teininä.pää oli ollut kipeenä 3viikkoo ja sain vasta pelkät antibiootit ilman sairaalahoitoo,eli se kytee kyllä pitemmän aikaa ennenku menee niin pahaksi.
käytä aina pipoa pakkasella oli mulle sillon lisäohje,päätä pitää suojata kylmältä aina.

Mun lähisukulainen passitettiin kotiin "flunssapotilaana". Kun meni takaisin lääkäriin, oli liian myöhäistä. Meningokokkibakteerin aiheuttama akt, tämä nuori mies kuoli siihen :'(
Ymmärrän kyllä ap:kin. Kun omilla lapsilla nousee kuume ja/tai valittavat päänsärkyä, pelko alkaa...

No nyt ei ole ollut pakkastakaan, mutta kyllä minä pipon laitan kun ulkona olen. En nyt kauppareissuille mutta muuten.

Oliko pää siis selvästi kipeä? Ja todettiinko sulla siis aivokalvontulehdus niin, että selvisit vain antibiooteilla? Miten sitä osattiin epäillä?

No nyt ei ole ollut pakkastakaan, mutta kyllä minä pipon laitan kun ulkona olen. En nyt kauppareissuille mutta muuten.

Oliko pää siis selvästi kipeä? Ja todettiinko sulla siis aivokalvontulehdus niin, että selvisit vain antibiooteilla? Miten sitä osattiin epäillä?

olin oireillut ennenkin päänsärkypotilaana(niskasta johtuvaa),mutta tuo tilanne oli erinlainen.pääsin kuvauksiin kun kerroin että tämä päänsärky ei tunnu samalta kuin ennen,särkylääke ei auttanut ja oli tasaista jomotusta lähinnä otsan kohdalla.
oli kumminkin ihan selvän tuntuinen särky,ja selvisin kyllä ihan kotihoidolla....viikon päästä siitä pääsin/jouduin jo kouluun.

olin oireillut ennenkin päänsärkypotilaana(niskasta johtuvaa),mutta tuo tilanne oli erinlainen.pääsin kuvauksiin kun kerroin että tämä päänsärky ei tunnu samalta kuin ennen,särkylääke ei auttanut ja oli tasaista jomotusta lähinnä otsan kohdalla.
oli kumminkin ihan selvän tuntuinen särky,ja selvisin kyllä ihan kotihoidolla....viikon päästä siitä pääsin/jouduin jo kouluun.

Kiitos vastauksestas!

NYT MIE LÄHEN POIS,TOIVOTTAVASTI MUSTA OLI EDES vähän apuu(sori,jäi vahingos capslocki pääl).
älä huolestu turhaan,mun tietääkseni se ei ees tartu ihan noin vaan....

NYT MIE LÄHEN POIS,TOIVOTTAVASTI MUSTA OLI EDES vähän apuu(sori,jäi vahingos capslocki pääl).
älä huolestu turhaan,mun tietääkseni se ei ees tartu ihan noin vaan....

Joo kuulemma ei tartu ihan noin vaan ja kuulemma se tarttumisaikakin siinä on aika lyhyt. Näin mulle joku kertoi.

miten menee?huolestuttaako viellä? :hug:

Ihan vahingossa huomasin tämän. Onpa ihanaa, että joku kyselee vielä näin perästä. :)

Ei huolestuta. Olen vain sellainen stressaaja, että asia kuin asia niin se tuntuu suurentuvan päässäni hurjiin mittoihin. Onneksi nämä menee ohi.

Yhteistyössä