Talkki?

  • Viestiketjun aloittaja Marlene
  • Ensimmäinen viesti
Marlene
Oletteko käyttäneet vauvan pepun hoidossa talkkia? Kun yhdessä aika uudessa hotio-oppaassa jostain syystä suositeltiin olemaan käyttämättä. Ja kuitenkin neuvolassa puhuttiin talkista ihan hoitopöydän perustarvikkeena. Yritin löytää opusta josta talkinvastaisuuden bongasin, kun en muista perusteita, mutta en nyt sitä sitten tähän hätään löytänyt kun noita vihkosia on kertynyt eräskin nivaska. Että siis mitä häh?
 
heidi
Olen käyttänyt kesäisin vaipan vaihdon yhteydessä, sillä se estää hieman hiostumista. Olen kokenut sen erittäin hyväksi.

Jos haluat, niin katso vanhoja viestejä. Tästä on viikottain keskustelua. Jos oikein arvaan, niin kohta joku laittaa että talkki on myrkkyä ja sen perään tulee 5 viestiä, että laita perunajauhoa..heh.
 
*
mä en oo käyytäny mitään, miks pitäis ehdoin tahdoin iholle aineita lykätä jos ei tosiaankaan tarvi. ei varmuuden vuoksi kannata käyttää..
ilmakylpyjä vaan niin ei hiosta.
 
hn
Tytöllä on pysynyt pylly hyvänä pelkästään sillä, että vaipanvaihdon yhteydessä pyyhin pyllypyyhkeellä ja jos kakat niin pesen vedellä. Koskaan ei ole tarvinnut laittaa talkkia tai rasvaa. Eli jos iho ei tarvi mitään, niin älä laita. Jos pylly on hautunut, niin talkkia tai jos ihottumaa, niin bepanthenia tai jos pahasti ärtynyt ihottuma niin Sibicort:ia.
 
vierailija
Olen käyttänyt kesäisin vaipan vaihdon yhteydessä, sillä se estää hieman hiostumista. Olen kokenut sen erittäin hyväksi.

Jos haluat, niin katso vanhoja viestejä. Tästä on viikottain keskustelua. Jos oikein arvaan, niin kohta joku laittaa että talkki on myrkkyä ja sen perään tulee 5 viestiä, että laita perunajauhoa..heh.
Se on oikein hyvä ja sitä saa luomunakin.
 
vierailija
Älkää ihmeessä käyttäkö talkkia lapsille, talkki sisältää aina asbestia! Ne esiintyvät luonnossa yhdessä, eikä ihminen ole vielä oppinut erottamaan niitä toisistaan, asbestihiukkaset ovat niin pieniä.. Eikä ole mitään hihhulointia, vaan ihan tutkittua asiaa, ihan syystä on Johnsson & Johnsson kokenut lokakampanjoita kun yhä talkkipohjaisia vauvatuotteita tekee! Jos haluatte jotain talkin tavoin toimivaa pyllylle, niin etsikää jotain muuta, esim maissia sisältävää kuin talkkia sisältävää tuotetta.

Talkkia löytyy muutenkin ihan järkyttävän monesta tuotteesta, esim meikeistä lähes kaikista missä on puuterimainen koostumus.. Jos tää aihe kiinnostaa enempi ni kattokaa minidokumenttisarja HBO maxilta, nimeltään Not so pretty..
 

Yhteistyössä