takuuvuokrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokralainen

Vieras
onko kenelläkään tietoa, kuinka pian takuuvuokrarahat täytyy muuton jälkeen palauttaa vuokralaiselle?
Ja jos vuokranantajalla olisi ollut jotain huomautettavaa asunnosta, jonka vuoksi eväisi takuuvuokrien maksun, hän olisi varmaankin ilmoitusvelvollinen siitä asunnon luovutuksen jälkeen? Ja hänellä pitäisi varmaankin olla jotain tositteita, esim. kuitti siivous- ja remonttikuluista jos on mielestään joutunut näitä käyttämään?
Olen luovuttanut asunnon hyvin siivttuna ja alkuperäiskunnossaan 28.2.2008 ja vuokranantaja otti tilinumeroni ja sanoi siirtävänsä rahat kun on asunnon tarkastanut. vielä en ole näitä rahoja saanut. Onhan tietysti mahdollisuus, että on mennyt väärälle tilille, mutta minä en lienee ole vastuussa siitä jos näin on käynyt.
Laitoin viestillä tilinumeroni uudestaan hänelle nyt kun tarkastin vielä tililtä että summa ei ole palautunut. Onko minulla mitään oikeusturvaa, ellei rahoja kuulu?
Kysymyksessä on huomattava summa.

ja onko tämä nyt vähän liian aikaist akysellä rahojen perään.. ärsyttää vaan kun itse maksoin vuokran aina säntillisesti puolitoista kuukautta etukäteen ja vuokrasuhteessa olin kuitenkin useamman vuoden.

Meilla kun SUomen talo on ollut vuokralla niin takuuvuokra on sijoitettu tilille , jolta kumpikaan osapuoli ei saa sita yksin nostettua. Jos loputarkastuksessa on kaikki ollut ok niin olemme valtakirjan kirjoittaneet ja vuokralainen saanut rahansa ulos pienen koron kera.

jollain isommilla vuokrayhtiöillä voi noissa joskus kestää, mutta yksityinen vuokranantaja varmasti käy asunnon tsekkaa kun sieltä on pois lähdetty, joten kyllä tuo kk kuulostaa tosi pitkältä ajalta... olet kuitenkin asunnosta poistunut ja sen hyvässä kunnossa pitänyt joten joten...ja kuluuhan asunto aina kun siellä ollaan, et ihan pienestä takuuta ei yleensä menetä. mä varmaan jo soittaisin perään että nyt rahat tänne... =)

Joo vuokrananatajan kanssa juttelin silloin puhelimessa kun sovittiin näistä ja teimme niin että jätin avaimet sunnolle sisään ja he aikoivat käydä siellä silloin seuraavana päivänä näyttämässä asuntoa uudelle vuokralaiselle (jolle asunto vuokrattiin, joten en usko että kovin huonokuntoisena ovat voineet sitä pitää)
Olisi pitänyt vaatia sitä tiliä niille rahoille, mutta kun aina luottaa.
Mietin sitten vaan kun virallisesti asunnon omistaja oli hyvin vanha rouva joka joutui muuttamaan koska ei pärjännyt enää yksin ja hänen tyttärensä hoiti hänen asioitaan, mukaanlukien tämän asuntohomman. Vuokran olen tämän mummon tilille kuitenkin aina maksanut. Kuulin sitten jokin aika sitten, että tämä mummo olisi kuollut joka asunnon omistaa, niin voiko tässä olla että ne lapset ovat perintönä jakaneet minun takuuvuokrarahat mummon tililtä.. huoh. kaikka sitä miettii. Mutta jos tämä tytär ei vastaa minun viestiin niin pitää yrittää soittaa. Ei vaan haluaisi olla liian hätäinen.
Mutta onkohan mitään paikkaa mihin voisi tukeutua jos he eivät maksa?
vai laitanko tulet nurkan alle.. ;)

Se niin riippuu keneltä vuokrattu.Ennen kun me asuttiin vuokralla ja ties missä niin yleensä siinä meni se 1kk-1.5kk..joskus itsekkin jo soitteli perään ja kyseli mutta niillä vain se kesti.Yksityisellä olen saanut aina 2vkon sisällä sen maksun takas.Joten uskon että sinäkin sen saat joskus.

Yhteistyössä