Takuuvuokra yksityiselle, sama tili kuin mihin vuokra maksetaan, kuitti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokralainen

Vieras
Eli maksan 2kk vuokratakuun huomenna, ja se maksetaan samalle tilille kuin vuokra. Jos kirjoitan nettipankissa siihen takuuvuokra, tms (palautetaan vuokrasuhteen päätyttyä?) niin riittääkö se "kuitiksi"? Miten olette toimineet? Pitääkö pyytää jokin kirjallinen kuittaus käsin kirjoitettuun kuittiin vai riittäiskö tuo edellä mainittu?

Me tehtiin niin, että pankkiin avattiin oma tili vuokratakuulle ja siitä annettiin pankkikirja vuokranantajalle. Näin vuokranantajan pyynnöstä.

Mä en tiedä uskaltaisinko tilille suoraan siirtää..

Mä olen avannu ihan oman tilin vuokratakuuta varten vaikka ensiksi pyysivät takuuta omalle tililleen. Sainpahan ainakin ne muutamat eurot korkoa... :D

Pyytäisin kyllä jonkun kuitin tuosta.

Ihan olen maksanut samalle tilille mihin vuokrankin. Näkyyhän se tiliotteessa kun kirjoittaa siihen "takuuvuokra" tms. Aina on saanut takuut takaisin kun on muuttanut pois, ei mitään ongelmia ja monella yksityisellä olen vuokralla ollut.

Tämä ko. vuokraisäntä ei hyväksynyt takuuksi sossusta luvattua "sitoumusta" vaan haluaa sen rahana. On iäkäs, ei ehkä ymmärrä että vastaisi rahaa - vaikka yritin selittää. Eipä siinä, maksan sen lomarahoistani ja kituutan kuukauden :/ Haluan vain nyt todellakin jonkin varmuuden että raha minulle myös palautuu.

Suosittelen että avaat erillisen tilin sille takuuvuokralle, se kasvaa korkoakin sulle siellä.. Kun on sellaisiakin vuokranantajia jotka luulee vuokravakuuden kuuluvan itselleen ja ovat nihkeitä palauttamaan sitä takaisin.

Yhteistyössä